Węzeł przesiadkowy Wilczak
Moderator: spooney
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Wszyscy wiemy, jaki obecnie jest dojazd z centrum na Miedzyń. Jest źle, a nawet fatalnie. Linia 56 jest niewydolna, a trasa tramwajowa kończy się na wysokości wiaduktu, przed osiedlem Miedzyń. Swoją drogą, pod koniec trasy tramwaje i tak mają słabe napełnienie...
Niby są plany wydłużenia linii do Plażowej, ale kaktus mi prędzej wyrośnie na dłoni, niż w ciągu najbliższych 10 lat się tego doczekamy.
A komunikacja publiczna na Miedzyniu...leży. Coś z tym trzeba zrobić. W związku z tym mam taki pomysł, wymagający jednak paru drobnych inwestycji.
Chodzi o utworzenie węzła Wilczak. Na czym to polega - postaram się wypunktować:
- Skrócenie linii autobusowej nr 56 do pętli Wilczak (Belma - Wilczak)
- Utworzenie linii autobusowej nr 75 Leszczyna - Wilczak p. Widok, Nakielską
- Jako, że od chwili uruchomienia linii na dworzec PKP na Wilczaku będą zawracały tramwaje tylko linii 8 i 1 (Wilczak - Las Gd.) to te linie należy włączyć do systemu A+T
I...to właściwie wszystko. Jak już pisałem, do tego niestety potrzebne są pewne inwestycje.
- Budowa tunelu dla pieszych po stronie pętli Wilczak (identycznego, jak po drugiej stronie jezdni)
- Remont i rozbudowa zatoczki przy wiadukcie. Obecnie jest ona w fatalnym stanie, rozjeżdżona, praktycznie bez nawierzchni.
Co o tym sądzicie? Pytania, uwagi - mile widziane
Niby są plany wydłużenia linii do Plażowej, ale kaktus mi prędzej wyrośnie na dłoni, niż w ciągu najbliższych 10 lat się tego doczekamy.
A komunikacja publiczna na Miedzyniu...leży. Coś z tym trzeba zrobić. W związku z tym mam taki pomysł, wymagający jednak paru drobnych inwestycji.
Chodzi o utworzenie węzła Wilczak. Na czym to polega - postaram się wypunktować:
- Skrócenie linii autobusowej nr 56 do pętli Wilczak (Belma - Wilczak)
- Utworzenie linii autobusowej nr 75 Leszczyna - Wilczak p. Widok, Nakielską
- Jako, że od chwili uruchomienia linii na dworzec PKP na Wilczaku będą zawracały tramwaje tylko linii 8 i 1 (Wilczak - Las Gd.) to te linie należy włączyć do systemu A+T
I...to właściwie wszystko. Jak już pisałem, do tego niestety potrzebne są pewne inwestycje.
- Budowa tunelu dla pieszych po stronie pętli Wilczak (identycznego, jak po drugiej stronie jezdni)
- Remont i rozbudowa zatoczki przy wiadukcie. Obecnie jest ona w fatalnym stanie, rozjeżdżona, praktycznie bez nawierzchni.
Co o tym sądzicie? Pytania, uwagi - mile widziane
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Heh problem z komunikacją na Miedzyniu znany nie od dziś...
Przydałaby się mapka z wytrasowanymi liniami - wg Twojego pomysłu.
Wozokilometry ze skrócenia 56 byłyby na nowe 75 (a nie lepiej 57? pierwszy wolny).
Tabor na nowej linii max. 10,5m.
Przydałaby się mapka z wytrasowanymi liniami - wg Twojego pomysłu.
Wozokilometry ze skrócenia 56 byłyby na nowe 75 (a nie lepiej 57? pierwszy wolny).
Tabor na nowej linii max. 10,5m.
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Żadnych (cenzura) systemów A+T!ET40 pisze:o te linie należy włączyć do systemu A+T
Tanie bilety sieciowe i bilety czasowe (3o' i 6o')
/mod/ nie przeklinamy
Węzeł przesiadkowy Wilczak
A+T do piachu. Po to obniża się ceny sieciówki żeby zachęcić do korzystania z przesiadek 56/(75)+3/8/(1)
Ciekawe co woleliby mieszkańcy Miedzynia, czy dreptać kawał drogi na 56 ale dojechać na 1 bilecie do centrum - stan obecny, czy też wersję z autobusem wewnątrz osiedla, skróconym 56 i potem przesiadką na tramwaj ale już za 2 bilety żeby dotrzeć do centrum?
Ciekawe co woleliby mieszkańcy Miedzynia, czy dreptać kawał drogi na 56 ale dojechać na 1 bilecie do centrum - stan obecny, czy też wersję z autobusem wewnątrz osiedla, skróconym 56 i potem przesiadką na tramwaj ale już za 2 bilety żeby dotrzeć do centrum?
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Żadne tam obniżenie cen sieciówek. Nie każdemu jest potrzebna sieciówka. A+T zostawić tylko dla miesięcznych biletów np. 3+56 i wprowadzić bilety czasowe (15, 30, 60 min)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Stanowcze NIE dla rozszerzania A+T o linię 56. Kto ma za to zapłacić?
Te 50% ceny trzeba czymś pokryć - może bilet jednorazowy za 7zł?
Za 56 pojdą następni... 54, 51, 58...
Te 50% ceny trzeba czymś pokryć - może bilet jednorazowy za 7zł?
Za 56 pojdą następni... 54, 51, 58...
Węzeł przesiadkowy Wilczak
To już widzę skrócenie linii 56 i zadowolenie mieszkańców Miedzynia. Podobnie 51 i 58 na Garbary. Wszyscy będą bardzo zadowoleni.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Dlatego by "umilić" skrócenie 56 należałoby wprowadzić w cenniku bilety czasowe i potem całkowicie zlikwidować resztę chorego systemu A+T.
ET40 czekamy na szczegółową mapkę którymi ulicami śmignie nowa linia przez Miedzyń.
Przejście pod torami kolejowymi to mieszkańcy pewnie będą musieli w "czynie społecznym" sami przekopać bo kasy zapewne na to nie będzie...
ET40 czekamy na szczegółową mapkę którymi ulicami śmignie nowa linia przez Miedzyń.
Przejście pod torami kolejowymi to mieszkańcy pewnie będą musieli w "czynie społecznym" sami przekopać bo kasy zapewne na to nie będzie...
Węzeł przesiadkowy Wilczak
56 do Garbar i A+T
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Taaa i co jeszcze... Skoro dojadą do miasta to po co im A+T?korpi pisze:56 do Garbar i A+T
Może zostawić 56 tak jak jest i jeszcze do tego A+T...
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Wrzućmy wszystko od razu do A+T i po kłopocie! (ironia)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak
Wiecie, myślałem, że przedstawiam swój pomysł właściwym osobom we właściwym miejscu. Zamiast rzeczowej dyskusji i pomysłów na ulepszenie mojej koncepcji widzę przekrzykiwanie się wzorem targowych przekup. Nawet nie ujrzałem oceny prawdopodobieństwa ewentualnej realizacji tej koncepcji...
Mapki nie będzie. Odniosę się tylko do jedynej merytorycznej wypowiedzi w tym temacie.
Mapki nie będzie. Odniosę się tylko do jedynej merytorycznej wypowiedzi w tym temacie.
Wraz z likwidacją biletów okresowych na 1 i 2 linie popularność sieciówek wzrośnie. W związku z tym A+T może zostać jako oferta skierowana wyłącznie do użytkowników biletów jednorazowych. Docelowo jednak system A+T przeznaczony powinien zostać do likwidacji po wprowadzeniu biletów czasowych 15 i 30-minutowych. Bilety 60-minutowe są już dostępne.Dlatego by "umilić" skrócenie 56 należałoby wprowadzić w cenniku bilety czasowe i potem całkowicie zlikwidować resztę chorego systemu A+T.
Węzeł przesiadkowy Wilczak
A bo widzisz każdy "ciągnie w swoją stronę" i ciężko wypracować kompromis... Ile osób tyle poglądówET40 pisze:Zamiast rzeczowej dyskusji i pomysłów na ulepszenie mojej koncepcji widzę przekrzykiwanie się wzorem targowych przekup
Twój pomysł może by miał rację bytu ale nie przy obecnej taryfie biletowej. Na rozwijanie A+T nie liczyłbym, a podwójne kasowanie raczej się nie spodoba mieszkańcom - już będą woleli dojść kawał drogi do 56 i mieć tak jak jest za 1 bilet. Kolejny przykład by wprowadzić sprawiedliwszą taryfę, zachęcającą nie tylko "sieciówkowiczów" ale również pasażerów korzystających z biletów jednorazowych do przesiadek z autobusu na tramwaj - czyli bilety czasowe.
A szkoda bo nie każdy się orientuje w układzie ulic na Miedzyniu.ET40 pisze:Mapki nie będzie.
To wymień je chociaż z nazwy w kolejności jak miałaby Twoim zdaniem biec trasa.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Inwestycja jest potrzebna a mianowicie przebudowa wiaduktu kolejowego przy pętli Wiczak, po to by:ET40 pisze:...to właściwie wszystko. Jak już pisałem, do tego niestety potrzebne są pewne inwestycje.- Budowa tunelu dla pieszych po stronie pętli Wilczak (identycznego, jak po drugiej stronie jezdni)- Remont i rozbudowa zatoczki przy wiadukcie. Obecnie jest ona w fatalnym stanie, rozjeżdżona, praktycznie bez nawierzchni.
-w przyszłości można było poszerzyć ulicę
-tramwaj mógł dojeżdżać do Gwiazdy, gdzie jest miejsce i bez wycinania starych drzew można zrobić węzeł przesiadkowy.
No, i wtedy 56 do Gwiazdy, no i drugą linię z górnego tarasu tak samo. Częstotliwości i pojemność taboru w zależności od potrzeb.
A Wasze przepychanki wokół A+T są już żenujące.
Jeśli kolega ET40 zrezygnuje z malowania mapki, to ja zrobię, a co!:P
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Najtaniej i od ręki wystarczy założyć światła "na wzbudzenie" przy Wrzesińskiej. Pierwszy pieszy zatrzymywałby ruch pojazdów i tramwaju a następnie odbywałaby się przesiadka. Obecnie dochodzi do sytuacji kiedy piesi za wszelką cenę chcą się przesiąśc do tramwaju i przebiegają jezdnię na czerwonym nie patrząc na samochody-kwestia czasu kiedy dojdzie do tragedii.
Inne rozwiązanie to takie zsynchronizowanie 56 i 3\8 aby tramwaj był zawsze 2-3 mni. po 56 na Stawowej. Jeśli pasażer będzie o tym wiedział to z przesiadką nie będzie problemu. Pozostaje tylko kwestia kierowców próbujących pzejechać kiedy ludzie wsiadają\wysiadają z 56 czy 3\8( ale kilka patroli załatwiłoby sprawę).
Pozostałe projekty są ok. ale pozostaje kwestia finansów i perspektywa roku 2044(np.)
Inne rozwiązanie to takie zsynchronizowanie 56 i 3\8 aby tramwaj był zawsze 2-3 mni. po 56 na Stawowej. Jeśli pasażer będzie o tym wiedział to z przesiadką nie będzie problemu. Pozostaje tylko kwestia kierowców próbujących pzejechać kiedy ludzie wsiadają\wysiadają z 56 czy 3\8( ale kilka patroli załatwiłoby sprawę).
Pozostałe projekty są ok. ale pozostaje kwestia finansów i perspektywa roku 2044(np.)
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Wilczak -> Nakielska -> Widok -> Leszczynowa (do lasu) -> asfaltowa droga leśna (w stronę Pagórka) -> Pagórek -> Maciaszka /Maciaszka-Wiśniowa/ -> Maciaszka /Maciaszka-Wierzbowa/ -> Maciaszka (pętla) ?Robert Reimus pisze:Jeśli kolega ET40 zrezygnuje z malowania mapki, to ja zrobię, a co!:P
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Pomysł bardzo dobry - wykorzystamy właściwie puste tramwaje na odcinku Wilczak - Kanałowa.
Ale przeszkoda jest natury technicznej - stary wiadukt. Z tego co kiedyś zasłyszałem wszelkie ingerencje w nasyp są zabronione.
W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Obecnie aby zapewnić bezpieczne przejście potrzeba by 2 nowych sygnalizacji.
Ale przeszkoda jest natury technicznej - stary wiadukt. Z tego co kiedyś zasłyszałem wszelkie ingerencje w nasyp są zabronione.
W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Obecnie aby zapewnić bezpieczne przejście potrzeba by 2 nowych sygnalizacji.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Od dobrych kilku latKrzysztof Juszczak pisze:W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak
Hmmm...a może by w takim razie warto zaryzykować gniew kierowców i zrobić to samo, co na Unii Lubelskiej?Krzysztof Juszczak pisze:Pomysł bardzo dobry - wykorzystamy właściwie puste tramwaje na odcinku Wilczak - Kanałowa.
Ale przeszkoda jest natury technicznej - stary wiadukt. Z tego co kiedyś zasłyszałem wszelkie ingerencje w nasyp są zabronione.
W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Obecnie aby zapewnić bezpieczne przejście potrzeba by 2 nowych sygnalizacji.
Piszesz o ingerencjach w wiadukt - ale przejście po stronie ul. Trentowskiego nie jest znowu takie stare...Budowane było nie więcej, niż 12-13 lat temu.
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Chodzi ci o drogę jednokierunkową?ET40 pisze:zrobić to samo, co na Unii Lubelskiej?
Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak
Popieram tę kwestię! Powinny być powprowadzane bilety 15', 30', 60', 24h, 48h, 72h - tak jak jest w Krakowie, a nie żadne A+T...volvo7000A pisze:Żadnych ku*wa systemów A+T!ET40 pisze:o te linie należy włączyć do systemu A+T
Tanie bilety sieciowe i bilety czasowe (3o' i 6o')
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Węzeł przesiadkowy Wilczak
Odpuśćcie zagadnienie taryfowe, naprawdę.
Zrobiłem taki o to schemacik. Namalowałem istniejącą trasę tramwajową i przedłużenie do Gwiazdy (tak na oko) oraz proponowaną linię autobusową na Miedzyń.
W kąciku namalowałem też przejeżdżającą nieopodal linię 77, żeby zwrócić uwagę na fakt mizernej komunikacji w osi północ - południe w tej okolicy (niestety nie jest to przypadek odosobniony). Uważam, że przy planowaniu zmian w tej części miasta warto wziąć pod uwagę również ten problem.
Zrobiłem taki o to schemacik. Namalowałem istniejącą trasę tramwajową i przedłużenie do Gwiazdy (tak na oko) oraz proponowaną linię autobusową na Miedzyń.
W kąciku namalowałem też przejeżdżającą nieopodal linię 77, żeby zwrócić uwagę na fakt mizernej komunikacji w osi północ - południe w tej okolicy (niestety nie jest to przypadek odosobniony). Uważam, że przy planowaniu zmian w tej części miasta warto wziąć pod uwagę również ten problem.
Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak
Mój błąd, chodziło oczywiście o Żeglarską (chociaż od strony Jachcic za wiaduktem zaczyna się już Unii Lubelskiej). Na myśli miałem przejazd wahadłowy pod wiaduktem, część miejsca obecnie przeznaczanego na jezdnię zabudować chodnikiem...krzys54 pisze:Chodzi ci o drogę jednokierunkową?ET40 pisze:zrobić to samo, co na Unii Lubelskiej?
@Robert, przydałaby się linia z Osowej na Wilczak lub Miedzyń. Przy obecnym fatalnym stanie ulicy Bronikowskiego jest to jednak niemożliwe.