Węzeł przesiadkowy Wilczak

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: ET40 » 2011-12-18, 17:41

Wszyscy wiemy, jaki obecnie jest dojazd z centrum na Miedzyń. Jest źle, a nawet fatalnie. Linia 56 jest niewydolna, a trasa tramwajowa kończy się na wysokości wiaduktu, przed osiedlem Miedzyń. Swoją drogą, pod koniec trasy tramwaje i tak mają słabe napełnienie...
Niby są plany wydłużenia linii do Plażowej, ale kaktus mi prędzej wyrośnie na dłoni, niż w ciągu najbliższych 10 lat się tego doczekamy.
A komunikacja publiczna na Miedzyniu...leży. Coś z tym trzeba zrobić. W związku z tym mam taki pomysł, wymagający jednak paru drobnych inwestycji.
Chodzi o utworzenie węzła Wilczak. Na czym to polega - postaram się wypunktować:

- Skrócenie linii autobusowej nr 56 do pętli Wilczak (Belma - Wilczak)
- Utworzenie linii autobusowej nr 75 Leszczyna - Wilczak p. Widok, Nakielską
- Jako, że od chwili uruchomienia linii na dworzec PKP na Wilczaku będą zawracały tramwaje tylko linii 8 i 1 (Wilczak - Las Gd.) to te linie należy włączyć do systemu A+T

I...to właściwie wszystko. Jak już pisałem, do tego niestety potrzebne są pewne inwestycje.

- Budowa tunelu dla pieszych po stronie pętli Wilczak (identycznego, jak po drugiej stronie jezdni)
- Remont i rozbudowa zatoczki przy wiadukcie. Obecnie jest ona w fatalnym stanie, rozjeżdżona, praktycznie bez nawierzchni.

Co o tym sądzicie? Pytania, uwagi - mile widziane :)

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-18, 18:07

Heh problem z komunikacją na Miedzyniu znany nie od dziś... :kreci:
Przydałaby się mapka z wytrasowanymi liniami - wg Twojego pomysłu.
Wozokilometry ze skrócenia 56 byłyby na nowe 75 (a nie lepiej 57? pierwszy wolny).
Tabor na nowej linii max. 10,5m.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: reputed » 2011-12-18, 18:56

ET40 pisze:o te linie należy włączyć do systemu A+T
Żadnych (cenzura) systemów A+T!
Tanie bilety sieciowe i bilety czasowe (3o' i 6o')

/mod/ nie przeklinamy :regulamin:

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-18, 19:10

A+T do piachu. Po to obniża się ceny sieciówki żeby zachęcić do korzystania z przesiadek 56/(75)+3/8/(1) :)
Ciekawe co woleliby mieszkańcy Miedzynia, czy dreptać kawał drogi na 56 ale dojechać na 1 bilecie do centrum - stan obecny, czy też wersję z autobusem wewnątrz osiedla, skróconym 56 i potem przesiadką na tramwaj ale już za 2 bilety żeby dotrzeć do centrum?
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Darek » 2011-12-18, 19:14

Żadne tam obniżenie cen sieciówek. Nie każdemu jest potrzebna sieciówka. A+T zostawić tylko dla miesięcznych biletów np. 3+56 i wprowadzić bilety czasowe (15, 30, 60 min)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-18, 19:24

Stanowcze NIE dla rozszerzania A+T o linię 56. Kto ma za to zapłacić?
Te 50% ceny trzeba czymś pokryć - może bilet jednorazowy za 7zł?
Za 56 pojdą następni... 54, 51, 58...
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Darek » 2011-12-18, 19:27

To już widzę skrócenie linii 56 i zadowolenie mieszkańców Miedzynia. Podobnie 51 i 58 na Garbary. Wszyscy będą bardzo zadowoleni.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-18, 19:32

Dlatego by "umilić" skrócenie 56 należałoby wprowadzić w cenniku bilety czasowe i potem całkowicie zlikwidować resztę chorego systemu A+T.

ET40 czekamy na szczegółową mapkę którymi ulicami śmignie nowa linia przez Miedzyń.
Przejście pod torami kolejowymi to mieszkańcy pewnie będą musieli w "czynie społecznym" sami przekopać bo kasy zapewne na to nie będzie...
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: korpi » 2011-12-18, 21:51

56 do Garbar i A+T

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-18, 22:26

korpi pisze:56 do Garbar i A+T
Taaa i co jeszcze... Skoro dojadą do miasta to po co im A+T?
Może zostawić 56 tak jak jest i jeszcze do tego A+T... :kreci:
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Paweł W » 2011-12-18, 23:38

Wrzućmy wszystko od razu do A+T i po kłopocie! (ironia)
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: ET40 » 2011-12-19, 21:11

Wiecie, myślałem, że przedstawiam swój pomysł właściwym osobom we właściwym miejscu. Zamiast rzeczowej dyskusji i pomysłów na ulepszenie mojej koncepcji widzę przekrzykiwanie się wzorem targowych przekup. Nawet nie ujrzałem oceny prawdopodobieństwa ewentualnej realizacji tej koncepcji...
Mapki nie będzie. Odniosę się tylko do jedynej merytorycznej wypowiedzi w tym temacie.
Dlatego by "umilić" skrócenie 56 należałoby wprowadzić w cenniku bilety czasowe i potem całkowicie zlikwidować resztę chorego systemu A+T.
Wraz z likwidacją biletów okresowych na 1 i 2 linie popularność sieciówek wzrośnie. W związku z tym A+T może zostać jako oferta skierowana wyłącznie do użytkowników biletów jednorazowych. Docelowo jednak system A+T przeznaczony powinien zostać do likwidacji po wprowadzeniu biletów czasowych 15 i 30-minutowych. Bilety 60-minutowe są już dostępne.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-19, 21:42

ET40 pisze:Zamiast rzeczowej dyskusji i pomysłów na ulepszenie mojej koncepcji widzę przekrzykiwanie się wzorem targowych przekup
A bo widzisz każdy "ciągnie w swoją stronę" i ciężko wypracować kompromis... Ile osób tyle poglądów :P
Twój pomysł może by miał rację bytu ale nie przy obecnej taryfie biletowej. Na rozwijanie A+T nie liczyłbym, a podwójne kasowanie raczej się nie spodoba mieszkańcom - już będą woleli dojść kawał drogi do 56 i mieć tak jak jest za 1 bilet. Kolejny przykład by wprowadzić sprawiedliwszą taryfę, zachęcającą nie tylko "sieciówkowiczów" ale również pasażerów korzystających z biletów jednorazowych do przesiadek z autobusu na tramwaj - czyli bilety czasowe.
ET40 pisze:Mapki nie będzie.
A szkoda bo nie każdy się orientuje w układzie ulic na Miedzyniu.
To wymień je chociaż z nazwy w kolejności jak miałaby Twoim zdaniem biec trasa.
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Robert Reimus » 2011-12-20, 10:49

ET40 pisze:...to właściwie wszystko. Jak już pisałem, do tego niestety potrzebne są pewne inwestycje.- Budowa tunelu dla pieszych po stronie pętli Wilczak (identycznego, jak po drugiej stronie jezdni)- Remont i rozbudowa zatoczki przy wiadukcie. Obecnie jest ona w fatalnym stanie, rozjeżdżona, praktycznie bez nawierzchni.
Inwestycja jest potrzebna a mianowicie przebudowa wiaduktu kolejowego przy pętli Wiczak, po to by:
-w przyszłości można było poszerzyć ulicę
-tramwaj mógł dojeżdżać do Gwiazdy, gdzie jest miejsce i bez wycinania starych drzew można zrobić węzeł przesiadkowy.
No, i wtedy 56 do Gwiazdy, no i drugą linię z górnego tarasu tak samo. Częstotliwości i pojemność taboru w zależności od potrzeb.

A Wasze przepychanki wokół A+T są już żenujące.
Jeśli kolega ET40 zrezygnuje z malowania mapki, to ja zrobię, a co!:P

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: michał 78 » 2011-12-20, 11:41

Najtaniej i od ręki wystarczy założyć światła "na wzbudzenie" przy Wrzesińskiej. Pierwszy pieszy zatrzymywałby ruch pojazdów i tramwaju a następnie odbywałaby się przesiadka. Obecnie dochodzi do sytuacji kiedy piesi za wszelką cenę chcą się przesiąśc do tramwaju i przebiegają jezdnię na czerwonym nie patrząc na samochody-kwestia czasu kiedy dojdzie do tragedii.
Inne rozwiązanie to takie zsynchronizowanie 56 i 3\8 aby tramwaj był zawsze 2-3 mni. po 56 na Stawowej. Jeśli pasażer będzie o tym wiedział to z przesiadką nie będzie problemu. Pozostaje tylko kwestia kierowców próbujących pzejechać kiedy ludzie wsiadają\wysiadają z 56 czy 3\8( ale kilka patroli załatwiłoby sprawę).
Pozostałe projekty są ok. ale pozostaje kwestia finansów i perspektywa roku 2044(np.)

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: spooney » 2011-12-20, 17:41

Robert Reimus pisze:Jeśli kolega ET40 zrezygnuje z malowania mapki, to ja zrobię, a co!:P
Wilczak -> Nakielska -> Widok -> Leszczynowa (do lasu) -> asfaltowa droga leśna (w stronę Pagórka) -> Pagórek -> Maciaszka /Maciaszka-Wiśniowa/ -> Maciaszka /Maciaszka-Wierzbowa/ -> Maciaszka (pętla) ?
Obrazek

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: ET40 » 2011-12-27, 21:25

Może być :-)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2012-01-05, 01:50

Pomysł bardzo dobry - wykorzystamy właściwie puste tramwaje na odcinku Wilczak - Kanałowa.
Ale przeszkoda jest natury technicznej - stary wiadukt. Z tego co kiedyś zasłyszałem wszelkie ingerencje w nasyp są zabronione.
W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Obecnie aby zapewnić bezpieczne przejście potrzeba by 2 nowych sygnalizacji.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: korpi » 2012-01-05, 17:31

Krzysztof Juszczak pisze:W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Od dobrych kilku lat

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: ET40 » 2012-01-06, 16:14

Krzysztof Juszczak pisze:Pomysł bardzo dobry - wykorzystamy właściwie puste tramwaje na odcinku Wilczak - Kanałowa.
Ale przeszkoda jest natury technicznej - stary wiadukt. Z tego co kiedyś zasłyszałem wszelkie ingerencje w nasyp są zabronione.
W planach na najbliższe kilka lat była chyba budowa nowego wiaduktu.
Obecnie aby zapewnić bezpieczne przejście potrzeba by 2 nowych sygnalizacji.
Hmmm...a może by w takim razie warto zaryzykować gniew kierowców i zrobić to samo, co na Unii Lubelskiej?

Piszesz o ingerencjach w wiadukt - ale przejście po stronie ul. Trentowskiego nie jest znowu takie stare...Budowane było nie więcej, niż 12-13 lat temu.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Kris » 2012-01-06, 21:23

ET40 pisze:zrobić to samo, co na Unii Lubelskiej?
Chodzi ci o drogę jednokierunkową?

Tech
Posty: 6
Rejestracja: 2011-09-08, 22:57

Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Tech » 2012-01-07, 15:55

volvo7000A pisze:
ET40 pisze:o te linie należy włączyć do systemu A+T
Żadnych ku*wa systemów A+T!
Tanie bilety sieciowe i bilety czasowe (3o' i 6o')
Popieram tę kwestię! Powinny być powprowadzane bilety 15', 30', 60', 24h, 48h, 72h - tak jak jest w Krakowie, a nie żadne A+T...

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: Robert Reimus » 2012-01-08, 22:18

Odpuśćcie zagadnienie taryfowe, naprawdę.
Obrazek

Zrobiłem taki o to schemacik. Namalowałem istniejącą trasę tramwajową i przedłużenie do Gwiazdy (tak na oko) oraz proponowaną linię autobusową na Miedzyń.

W kąciku namalowałem też przejeżdżającą nieopodal linię 77, żeby zwrócić uwagę na fakt mizernej komunikacji w osi północ - południe w tej okolicy (niestety nie jest to przypadek odosobniony). Uważam, że przy planowaniu zmian w tej części miasta warto wziąć pod uwagę również ten problem.

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Re: Węzeł przesiadkowy Wilczak

Post autor: ET40 » 2012-01-09, 14:45

krzys54 pisze:
ET40 pisze:zrobić to samo, co na Unii Lubelskiej?
Chodzi ci o drogę jednokierunkową?
Mój błąd, chodziło oczywiście o Żeglarską (chociaż od strony Jachcic za wiaduktem zaczyna się już Unii Lubelskiej). Na myśli miałem przejazd wahadłowy pod wiaduktem, część miejsca obecnie przeznaczanego na jezdnię zabudować chodnikiem...

@Robert, przydałaby się linia z Osowej na Wilczak lub Miedzyń. Przy obecnym fatalnym stanie ulicy Bronikowskiego jest to jednak niemożliwe.

ODPOWIEDZ