Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: spooney » 2012-01-10, 19:42

Z wczoraj nt. autobusów na objazdach :)
(...) Jazdy poza rozkładem

Kierowcy jadący z Jachcic narzekali, że korek rozpoczął się już na wysokości wiaduktów. Spory problem z przejazdem miały autobusy. Opóźnienia wydłużały się od rana do popołudnia. Około godz. 16.00 poślizg na niektórych liniach wynosił nawet 40 minut. - Jest tragicznie - komentuje Sławomir Fordon, dyspozytor ruchu MZK. - Autobusy jeżdżą w odstępach, starają się zachować normalną częstotliwość, ale nie mieszczą się w planie. Nie ma sensu czytać rozkładów jazdy.

Problem w mniejszym stopniu dotyczy autobusów linii nr 62, 54, 67, 93 i 94, a w największym autobusów linii nr 79, które muszą pokonać najwięcej objazdów, a ich opóźnienie ma swoje źródła już na rondzie Grunwaldzkim. MZK rozkłada ręce i nie ukrywa, że sytuacja nie zmieni się do końca kwietnia, czyli do momentu zakończenia prac na ul. Dworcowej. (...)

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Re: [czasowe] Zmiany w rejonie Dworca PKP od 9.01.2012

Post autor: Kris » 2012-01-10, 22:23

Czyli faktycznie "Za A62" moim zdaniem rozwiązałby problem. Ale na to nie ma co liczyć :(

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

[czasowe] Zmiany w rejonie Dworca PKP od 9.01.2012

Post autor: michał 78 » 2012-01-11, 15:24

A co to jest "za A 62"

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[czasowe] Zmiany w rejonie Dworca PKP od 9.01.2012

Post autor: spooney » 2012-01-11, 15:33

michał 78 pisze:co to jest "za A 62"
Zarzuciłem ostatnio luźną propozycję by linie 62 i 79 skrócić do węzła Garbary - dzięki temu będą na nich istniały rozkłady a korki w okolicach PKP nie dadzą się odczuć mieszkańcom Szwederowa, Wzgórza Wolności, Wyżyn, Kapuścisk i Błonia. Od węzła Garbary puścić "za A62/79" dla tych co chcą jechać dalej do dworca i Rycerskiej przebijając się przez korki. Ponieważ wyjazd z węzla w kierunku PKP nie jest możliwy więc konieczne byłoby po zaliczeniu pętli wyjechanie na Focha i zawrócenie za mostami... Miejscem przesiadek byłby obecny przystanek (w kierunku ronda) lub pętla linii 71g. Obsługa krótkimi wozami - zawsze mniej przegubowców w korkach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

[czasowe] Zmiany w rejonie Dworca PKP od 9.01.2012

Post autor: Darek » 2012-01-11, 15:34

To jest dobry pomysł, może warto przesłać Zarządowi? Najwięcej ludzi do 62 i 79 wsiada na Grunwaldzkim.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: spooney » 2012-01-11, 16:01

Mapka na szybko, czy ta luźna propozycja jest realna?
Co o tym sądzicie? Plusy, minusy?

kolor zielony - 62, 79
kolor czerwony - za 62/79
1, 2 - miejsca na przesiadki (raczej 2 by nie przeszkadzać 71)

Obrazek

A może opcja inna? :P
Skrócenie tylko 79, a 62 przejmie pasażerów na odcinku: R. Grunwaldzkie (przesiadka z 79 na 62) - PKP - Zaświat - PKP - Garbary (przesiadka z 62 na 79)...
W sumie jak narazie to 79 generuje największe problemy (opóźnienia, długie wozy w ciasnych objazdach).
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2012-01-11, 17:53

Proponuję się wstrzymać przez tydzień i zobaczyć jak będzie wyglądać sytuacja, zaraz po tak poważnych zmianach to zawsze jest wielki pieprznik.

Jak się nic nie zmieni, wtedy uderzać.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Paweł W » 2012-01-11, 18:16

Ja się po części zgadzam z Tarhimem, a po części ze spooneyem. Jak na razie największe (bo prawie 50minutowe) opóźnienia 79 generowały w poniedziałek, wczoraj do 18 wszystko wróciło do normy, dziś także opóźnione po kilka minut ale w rozkładzie sie mieszczą :). A zamiast puszczania "Za A62/79" puścić do PKP 77? W końcu to też krótki wóz, a chyba na upartego taniej wyjdzie wydłużyć 77 do PKP niż by nowy autobus musiał wyruszać z zajezdni, a do tego też jest potrzebny kierowca, a tak oszczędzi się i na paliwie i na zatrudnieniu nowego człowieka do wyjazdu. Z 79 można kombinować - w szczycie jak spooney zaznaczył są z nim największe problemy. Bo później wszystko idzie w miarę sprawnie, więc moze tylko w szczycie skrócić 79 do końcówki "Garbary"?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: spooney » 2012-01-11, 18:32

Tarhim pisze:Proponuję się wstrzymać przez tydzień
Poczekamy, poczekamy oczywiście :) może się w miarę unormuje, kierowcy się przyzwyczają, znajdą alternatywne trasy.
Alden471 pisze:zamiast puszczania "Za A62/79" puścić do PKP 77?
77 za rzadko jeździ. Poza tym chcemy uniknąć ładowania tam linii, która jedzie gdziekolwiek dalej.
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2012-01-11, 21:57

spooney pisze: 77 za rzadko jeździ. Poza tym chcemy uniknąć ładowania tam linii, która jedzie gdziekolwiek dalej.
Dokładnie tak, jak już to dodatkowy łącznik. Rozkład 77 na Osowej by można było od razu pozdejmować.

Zgryźliwie zauważę też, że organizowanie ewentualnej dojazdówki byłoby znacznie prostsze gdyby uwzględniono nasze uwagi co do kształtu węzła :swir:

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: lukas_3830 » 2012-01-11, 22:57

79,62 do Multikina a od Multikina do pętli Zaświat niech śmiga linia 50. Można utworzyć numerację zastepczą na wzór np: Gdańska.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: spooney » 2012-01-11, 23:18

lukas_3830 pisze:linia 50. Można utworzyć numerację zastepczą
Numeracja to tu jest akurat najmniej istotna :P
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: korpi » 2012-01-11, 23:47

spooney pisze:Numeracja to tu jest akurat najmniej istotna :P
...Chodź numeracja autobusowa może zaczynać się od 51...
lukas_3830 pisze:Można utworzyć numerację zastepczą na wzór np: Gdańska.
... lecz w takim wypadku jestem za, tak mamy burdel z numerami/wariantami

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: lukas_3830 » 2012-01-12, 15:02

spooney pisze:Numeracja to tu jest akurat najmniej istotna
Raczej nie. Zrobisz linie np 57 lub 61 to zostaje takie coś jak przyzwyczajenie. Ludzie będą się bardziej motać niż jak utworzysz linię tzw. tymczasową o stałym numerze np. 50. Po jakimś czasie każdy będzie pamietał widząc 50, że to linia "chwilowa" Gdańsk ma linię 98,99 (tramwajowe), Poznań linię "W" to czemu my nie możemy zrobić pewnego porządku i stworzyć 50 lub innego łatwego do zapamiętania numeru?

Michal3490
Członek Stowarzyszenia
Posty: 242
Rejestracja: 2008-09-07, 15:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Michal3490 » 2012-01-12, 15:57

Moim zdaniem pomysł może mniej więcej dobry z minusem. ZDMiKP na to nie pójdzie napewno. Powiedzą skąd wozy na linie zastępcze i ludziom też to się nie spodoba te przesiadanie. Nie nie to nie przejdzie gwarantuje.

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: lukas_3830 » 2012-01-12, 17:32

Michal3490 pisze:Powiedzą skąd wozy na linie zastępcze i ludziom też to się nie spodoba te przesiadanie
Wozy w tym przypadku znajdą się z linii 62 i 79. A co do ludzi to można zrobić ten kto ma skasowany bilet lub bilet miesięczny z 62 lub 79 może jechać np 50 dalej do pętli na Zaświat. Lepiej się przesiadać niż czekać na autobusy, które i tak nie jeżdżą według rozkładu przez korki na Warszawskiej.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2012-01-12, 18:54

lukas_3830 pisze:
spooney pisze:Numeracja to tu jest akurat najmniej istotna
Raczej nie. Zrobisz linie np 57 lub 61 to zostaje takie coś jak przyzwyczajenie. Ludzie będą się bardziej motać niż jak utworzysz linię tzw. tymczasową o stałym numerze np. 50.
Niech będzie Z1 jak ma być tymczasowe, nikomu się nie pomyli. I to naprawdę jest drugorzędny szczegół w tej chwili, i najlepiej w razie czego w ogóle nie uwzględniać tego w postulatach do zarządu. Może być 40, może być Z1, może być 79R, może być X.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: michał 78 » 2012-01-12, 19:37

A może po prostu "na pkp".

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Paweł W » 2012-01-12, 21:48

Ta linia chyba będzie zbędna, bo 79 poza poniedziałkiem jeździły normalnie.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: spooney » 2012-01-12, 22:01

Alden471 pisze:bo 79 poza poniedziałkiem jeździły normalnie.
Zgodnie z rozkładem czy zgodnie z planem? Bo jest różnica :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Skrócenie 62 i 79 do Garbar na czas remontu Dworcowej

Post autor: Paweł W » 2012-01-13, 19:55

Jeździły jak zwykle - tylko kilka minut do tyłu jak to w szczycie. Ale ogólnie - zgodnie z swoim planem.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

ODPOWIEDZ