Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Moderator: spooney
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Nie lepiej by było, gdyby 1 po remontach jeździła nie do LG tylko na Bielawy? W końcu rejon Leśnego miałby porządne połączenie z Garbarami i rondem Grunwaldzkim.
Ostatnio zmieniony 2012-04-19, 20:08 przez ET40, łącznie zmieniany 1 raz.
1
A ja myślałem że właśnie końcowy odcinek Gdańskiej to jest osiedle Leśne ;)W końcu rejon Leśnego miałby porządne połączenie z Garbarami i rondem Grunwaldzkim.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Po remontach 1 na Bielawy
No tak, źle się wyraziłem. Jednak na Chodkiewicza linia tramwajowa przebiega przez bardziej zaludnione tereny, niż na Gdańskiej.
2 i tak zostanie do LG, a w zamian za 1 puściłbym tam 6, skoro 2 i tak ma jechać Jagiellońską.
2 i tak zostanie do LG, a w zamian za 1 puściłbym tam 6, skoro 2 i tak ma jechać Jagiellońską.
Re: Po remontach 1 na Bielawy
No tak, biorąc pod uwagę jakie są założenia (1 obsługiwana solówkami, kursująca przez cały dzień), to jakoś niespecjalnie widzę to połączenie (Las Gdański-Wilczak). Moim zdaniem można by tak zrobić, ale wtedy solówki na 1 tylko w weekendy.
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Zarówno na trasie Wilczak-LG jak i Wilczak-Bielawy solówki powinny wystarczyć, jednak w chwili obecnej trasa Wilczak-Bielawy byłaby jedyną w miarę efektywną opcją wykorzystania torowiska na Chodkiewicza. 6 do LG dlatego, bo 2 od grudnia ma jechać Jagiellońską, więc gdyby skierować do LG 4 to za bardzo by się pokrywała z 2.
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Zgadzam się z tym. Natomiast co do samej 6 do Lasu Gdańskiego-wtedy moim zdaniem solówki musiałyby tam jeździć także w soboty, a pamiętajmy że 6 dowozi do zakładów w ciągu ul. Toruńskiej, które pracują także w sobotę (zakładam, że to dlatego w soboty 6 jest obsługiwana składami). Natomiast dwie linie obsługiwane składami w sobotę do Lasu Gdańskiego - nie wydaje mi się, żeby 6 była w takiej sytuacji mocno zapełniona. A tramwaj ma wozić ludzi, a nie powietrze.ET40 pisze:Jednak na Chodkiewicza linia tramwajowa przebiega przez bardziej zaludnione tereny, niż na Gdańskiej.
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
6 w soboty jest obsługiwana przez solówki.krzys54 pisze:(zakładam, że to dlatego w soboty 6 jest obsługiwana składami).
- Kawoszka116
- Posty: 846
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:25
Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
A gdyby 4ka była szczytowa ?
1 LG-Wilczak
Przecież nie potrzeba nam 2ch pełnych linii na glinki po uruchomieniu 5tki, 4ka straci na obłożeniu.
1 LG-Wilczak
Przecież nie potrzeba nam 2ch pełnych linii na glinki po uruchomieniu 5tki, 4ka straci na obłożeniu.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
4 obsługuje rejon, który nam 5 nie będzie obsługiwać tj. Jagiellońska; Gdańska; Chodkiewicza. Warto nadmienić, że TRAMWAJE mają być PRIORYTETEM, więc nie potrzebnie chcesz obcinaćKawoszka116 pisze:Przecież nie potrzeba nam 2ch pełnych linii na glinki po uruchomieniu 5tki, 4ka straci na obłożeniu.
- Kawoszka116
- Posty: 846
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:25
Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Tylko że pokrywać się będzie na całości swojej trasy z innymi liniami. Obecna częstotliwość 4ki jest dla mnie przesadzona ale rozumiem że po likwidacji 9tki potrzeba było tramwaju na Glinki. Po stworzeniu 5tki ten problem zginie a 4ka nie będzie już tak ważna.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
U nas zawsze jakieś fragmenty będą się pokrywać z racji ubogiej infrastruktury torowej.
Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Po puszczeniu "5", częstotliwość "4" spadnie do 15 min, obecnie kursy szkolne tj. nie(r) mają zadowalające potoki pasażerskie i wbrew pozorom zapraszam do przejechania się "4" rano z Glinek i popołudniu na Glinki. Sorry za OT. Co do "1" na Bielawy to dobry pomysł, skierowanie "6" do LG da pracownikom fabryk możliwość dojechania w głąb Leśnego na jednym bilecie.Kawoszka116 pisze:tylko że pokrywać sie będzie na całości swojej trasy z innymi liniami . obecna częstotliwość 4ki jest dla mnie przesadzona ale rozumiem że po likwidacji 9tki potrzeba było tramwaju na glinki. po stworzeniu 5tki ten problem zginie a 4ka nie będzie już tak ważna.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Tu nie chodzi tylko o Glinki. Warto zaznaczyć, że przy zwiększeniu częstotliwości w godz. szczytu do 7,5' liczba pasażerów także wzrosła. Z tego można wywnioskować, że tramwaje w Bydgoszczy w godz. szczytu powinny kursować co 10', a napełnienie napewno by wzrosło.Kawoszka116 pisze:tylko że pokrywać sie będzie na całości swojej trasy z innymi liniami . obecna częstotliwość 4ki jest dla mnie przesadzona ale rozumiem że po likwidacji 9tki potrzeba było tramwaju na glinki. po stworzeniu 5tki ten problem zginie a 4ka nie będzie już tak ważna.
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Ciekawe ilu jest takich, którzy tego potrzebują.black125 pisze:skierowanie "6" do LG da pracownikom fabryk możliwość dojechania w głąb Leśnego na jednym bilecie
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Ponawiam. Linia Wilczak - Bielawy sprawdzałaby się lepiej, niż Wilczak - Las Gd., podobnie, jak dobrą zmianą byłaby zmiana trasy 6 na Łęgnowo - Las Gd. Trzeba by było tylko coś zrobić z 71 na Morską, moim zdaniem linia powinna zostać skrócona do Garbar w zamian za znaczne zwiększenie częstotliwości zwłaszcza poza szczytem i w dni wolne, dojazd na Bielawy z OSG byłby możliwy z tylko jedną przesiadką na rondzie Grunwaldzkim. Praktycznie aż do Wyszyńskiego można zastąpić 71 tramwajem... Natomiast żeby nie wyrządzać szkody mieszkańcom Morskiej i Głowackiego 54 powinna moim zdaniem kursować na trasie Piaski - Morska, od Fredry po dotychczasowej trasie 71, a co do Błonia to moją propozycją jest przywrócenie 62 ale tylko do Garbar - oczywiście z większą częstotliwością, niż miało to miejsce w poprzednim wydaniu tej linii.
Jedyna wada tego rozwiązania to utrudniony dojazd na Bartodzieje, więc niektóre kursy 71 z Rekinowej mogłyby zostać skierowane na Rycerską przez Fredry i J. Sowińskiego, to umożliwiłoby wygodną przesiadkę na 54. Byłby to wariant 71R co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 poza szczytem i w dni wolne. Z powrotem przez Zygmunta Augusta, obok dworca PKP. Co do 71n to tak, jak planowano - zmniejszenie liczby kursów do minimum (ja proponuję regularnie co godzinę w relacji Niklowa - Garbary), w zamian 77 co 20 minut w szczycie, co 30 poza szczytem i w weekendy, ta linia jest znacznie bardziej przydatna, niż 71n.
Prawdę mówiąc jednak ilekroć jechałem 71 w okolice Głowackiego/Morskiej to pod koniec trasy był pustawy.
Jedyna wada tego rozwiązania to utrudniony dojazd na Bartodzieje, więc niektóre kursy 71 z Rekinowej mogłyby zostać skierowane na Rycerską przez Fredry i J. Sowińskiego, to umożliwiłoby wygodną przesiadkę na 54. Byłby to wariant 71R co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 poza szczytem i w dni wolne. Z powrotem przez Zygmunta Augusta, obok dworca PKP. Co do 71n to tak, jak planowano - zmniejszenie liczby kursów do minimum (ja proponuję regularnie co godzinę w relacji Niklowa - Garbary), w zamian 77 co 20 minut w szczycie, co 30 poza szczytem i w weekendy, ta linia jest znacznie bardziej przydatna, niż 71n.
Prawdę mówiąc jednak ilekroć jechałem 71 w okolice Głowackiego/Morskiej to pod koniec trasy był pustawy.
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Z reguły komunikacja miejska jest na końcu trasy pusta patrz np. 2 Rondo Kujawskie, 64 Barwna itp. Dla Twojego pomysłu stanowcze NIE>ET40 pisze: Prawdę mówiąc jednak ilekroć jechałem 71 w okolice Głowackiego/Morskiej to pod koniec trasy był pustawy.
Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Dlatego postuluję pozostawienie 2-4 kursów na godzinę na dworzec PKP/Rycerską, żeby możliwa była wygodna przesiadka na 54 do Morskiej. Co to za różnica, czy na Morską jedzie 71 czy 54? Wystarczy synchronizacja przesiadek na Fredry (71 jak już pisałem nie przez Warszawską, ale przez Fredry i Sowińskiego).
Śmiem przypomnieć jakie jęki były przy wprowadzaniu A+T do Fordonu i likwidacji 94, która była wtedy linią pospieszną. Czy dziś ktokolwiek chciałby do tego rozwiązania wracać?
Śmiem przypomnieć jakie jęki były przy wprowadzaniu A+T do Fordonu i likwidacji 94, która była wtedy linią pospieszną. Czy dziś ktokolwiek chciałby do tego rozwiązania wracać?
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
ET40, autobusy to nie kolej gdzie dokładnie idzie skomunikować połączenia. Można je skomunikować w rozkładzie, w schemacie, ale w rzeczywistości zawsze przyjadą tak jak ruch pozwoli. A głupotą byłoby czekanie na siebie autobusów. Zresztą obie linie - 54 i 71 spełniają zupełnie inne założenia i kombinowanie przy nich uważam za zbędne. Tak jak Kamil zaznaczył - to, że jakaś linia jest pod koniec trasy pustawa nie znaczy, że trzeba ją usuwać.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
To w takim razie 1 niech zostanie do L.G. Myślałem prawdę mówiąc, że 71 zostanie skrócona do Garbar, dlatego w ogóle założyłem ten temat przed kilkoma miesiącami
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Poczekaj na lato - teraz sezonu nie ma, ale latem "1" napewno cieszyć się będzie dużą frekwencją.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Wiesz, zamiast 1 byłaby 6 w myśl moich propozycji, a jadąc z Wilczaka do LPKIW można by było się wygodnie przesiąść na Gdańskiej
No ale skoro przy 71 nie będzie nic robione to niech będzie jak jest.
No ale skoro przy 71 nie będzie nic robione to niech będzie jak jest.
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
I będzie się pokrywać prawie z L.71? "1" ma jeździć do Lasu Gdańskiego. Tak jest po prostu dobrze.
Michu76
Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego
Na Bielawy by się pokrywała.
Prośba do administracji: proszę o zamknięcie tematu, jeżeli ZDMIKP zacznie coś majstrować przy 71 - wtedy proszę go otworzyć
/mod/ proszę bardzo
Prośba do administracji: proszę o zamknięcie tematu, jeżeli ZDMIKP zacznie coś majstrować przy 71 - wtedy proszę go otworzyć
/mod/ proszę bardzo