Strona 1 z 1

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 18:06
autor: ET40
Nie lepiej by było, gdyby 1 po remontach jeździła nie do LG tylko na Bielawy? W końcu rejon Leśnego miałby porządne połączenie z Garbarami i rondem Grunwaldzkim.

1

: 2012-04-19, 19:03
autor: Darek
W końcu rejon Leśnego miałby porządne połączenie z Garbarami i rondem Grunwaldzkim.
A ja myślałem że właśnie końcowy odcinek Gdańskiej to jest osiedle Leśne ;)

Po remontach 1 na Bielawy

: 2012-04-19, 19:49
autor: ET40
No tak, źle się wyraziłem. Jednak na Chodkiewicza linia tramwajowa przebiega przez bardziej zaludnione tereny, niż na Gdańskiej.

2 i tak zostanie do LG, a w zamian za 1 puściłbym tam 6, skoro 2 i tak ma jechać Jagiellońską.

Re: Po remontach 1 na Bielawy

: 2012-04-19, 20:08
autor: Kris
No tak, biorąc pod uwagę jakie są założenia (1 obsługiwana solówkami, kursująca przez cały dzień), to jakoś niespecjalnie widzę to połączenie (Las Gdański-Wilczak). Moim zdaniem można by tak zrobić, ale wtedy solówki na 1 tylko w weekendy.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 20:13
autor: ET40
Zarówno na trasie Wilczak-LG jak i Wilczak-Bielawy solówki powinny wystarczyć, jednak w chwili obecnej trasa Wilczak-Bielawy byłaby jedyną w miarę efektywną opcją wykorzystania torowiska na Chodkiewicza. 6 do LG dlatego, bo 2 od grudnia ma jechać Jagiellońską, więc gdyby skierować do LG 4 to za bardzo by się pokrywała z 2.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 20:21
autor: Kris
ET40 pisze:Jednak na Chodkiewicza linia tramwajowa przebiega przez bardziej zaludnione tereny, niż na Gdańskiej.
Zgadzam się z tym. Natomiast co do samej 6 do Lasu Gdańskiego-wtedy moim zdaniem solówki musiałyby tam jeździć także w soboty, a pamiętajmy że 6 dowozi do zakładów w ciągu ul. Toruńskiej, które pracują także w sobotę (zakładam, że to dlatego w soboty 6 jest obsługiwana składami). Natomiast dwie linie obsługiwane składami w sobotę do Lasu Gdańskiego - nie wydaje mi się, żeby 6 była w takiej sytuacji mocno zapełniona. A tramwaj ma wozić ludzi, a nie powietrze.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:11
autor: Kamil3836
krzys54 pisze:(zakładam, że to dlatego w soboty 6 jest obsługiwana składami).
6 w soboty jest obsługiwana przez solówki.

Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:14
autor: Kawoszka116
A gdyby 4ka była szczytowa ?
1 LG-Wilczak

Przecież nie potrzeba nam 2ch pełnych linii na glinki po uruchomieniu 5tki, 4ka straci na obłożeniu.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:20
autor: Kamil3836
Kawoszka116 pisze:Przecież nie potrzeba nam 2ch pełnych linii na glinki po uruchomieniu 5tki, 4ka straci na obłożeniu.
4 obsługuje rejon, który nam 5 nie będzie obsługiwać tj. Jagiellońska; Gdańska; Chodkiewicza. Warto nadmienić, że TRAMWAJE mają być PRIORYTETEM, więc nie potrzebnie chcesz obcinać :strzela:

Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:29
autor: Kawoszka116
Tylko że pokrywać się będzie na całości swojej trasy z innymi liniami. Obecna częstotliwość 4ki jest dla mnie przesadzona ale rozumiem że po likwidacji 9tki potrzeba było tramwaju na Glinki. Po stworzeniu 5tki ten problem zginie a 4ka nie będzie już tak ważna.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:42
autor: Artur Gotowski
U nas zawsze jakieś fragmenty będą się pokrywać z racji ubogiej infrastruktury torowej.

Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:47
autor: black125
Kawoszka116 pisze:tylko że pokrywać sie będzie na całości swojej trasy z innymi liniami . obecna częstotliwość 4ki jest dla mnie przesadzona ale rozumiem że po likwidacji 9tki potrzeba było tramwaju na glinki. po stworzeniu 5tki ten problem zginie a 4ka nie będzie już tak ważna.
Po puszczeniu "5", częstotliwość "4" spadnie do 15 min, obecnie kursy szkolne tj. nie(r) mają zadowalające potoki pasażerskie i wbrew pozorom zapraszam do przejechania się "4" rano z Glinek i popołudniu na Glinki. Sorry za OT. Co do "1" na Bielawy to dobry pomysł, skierowanie "6" do LG da pracownikom fabryk możliwość dojechania w głąb Leśnego na jednym bilecie.

Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 22:49
autor: Kamil3836
Kawoszka116 pisze:tylko że pokrywać sie będzie na całości swojej trasy z innymi liniami . obecna częstotliwość 4ki jest dla mnie przesadzona ale rozumiem że po likwidacji 9tki potrzeba było tramwaju na glinki. po stworzeniu 5tki ten problem zginie a 4ka nie będzie już tak ważna.
Tu nie chodzi tylko o Glinki. Warto zaznaczyć, że przy zwiększeniu częstotliwości w godz. szczytu do 7,5' liczba pasażerów także wzrosła. Z tego można wywnioskować, że tramwaje w Bydgoszczy w godz. szczytu powinny kursować co 10', a napełnienie napewno by wzrosło.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-04-19, 23:40
autor: Kris
black125 pisze:skierowanie "6" do LG da pracownikom fabryk możliwość dojechania w głąb Leśnego na jednym bilecie
Ciekawe ilu jest takich, którzy tego potrzebują.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-15, 02:42
autor: ET40
Ponawiam. Linia Wilczak - Bielawy sprawdzałaby się lepiej, niż Wilczak - Las Gd., podobnie, jak dobrą zmianą byłaby zmiana trasy 6 na Łęgnowo - Las Gd. Trzeba by było tylko coś zrobić z 71 na Morską, moim zdaniem linia powinna zostać skrócona do Garbar w zamian za znaczne zwiększenie częstotliwości zwłaszcza poza szczytem i w dni wolne, dojazd na Bielawy z OSG byłby możliwy z tylko jedną przesiadką na rondzie Grunwaldzkim. Praktycznie aż do Wyszyńskiego można zastąpić 71 tramwajem... Natomiast żeby nie wyrządzać szkody mieszkańcom Morskiej i Głowackiego 54 powinna moim zdaniem kursować na trasie Piaski - Morska, od Fredry po dotychczasowej trasie 71, a co do Błonia to moją propozycją jest przywrócenie 62 ale tylko do Garbar - oczywiście z większą częstotliwością, niż miało to miejsce w poprzednim wydaniu tej linii.

Jedyna wada tego rozwiązania to utrudniony dojazd na Bartodzieje, więc niektóre kursy 71 z Rekinowej mogłyby zostać skierowane na Rycerską przez Fredry i J. Sowińskiego, to umożliwiłoby wygodną przesiadkę na 54. Byłby to wariant 71R co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 poza szczytem i w dni wolne. Z powrotem przez Zygmunta Augusta, obok dworca PKP. Co do 71n to tak, jak planowano - zmniejszenie liczby kursów do minimum (ja proponuję regularnie co godzinę w relacji Niklowa - Garbary), w zamian 77 co 20 minut w szczycie, co 30 poza szczytem i w weekendy, ta linia jest znacznie bardziej przydatna, niż 71n.

Prawdę mówiąc jednak ilekroć jechałem 71 w okolice Głowackiego/Morskiej to pod koniec trasy był pustawy.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-15, 11:06
autor: Kamil3836
ET40 pisze: Prawdę mówiąc jednak ilekroć jechałem 71 w okolice Głowackiego/Morskiej to pod koniec trasy był pustawy.
Z reguły komunikacja miejska jest na końcu trasy pusta patrz np. 2 Rondo Kujawskie, 64 Barwna itp. Dla Twojego pomysłu stanowcze NIE>

Re: Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-15, 16:45
autor: ET40
Dlatego postuluję pozostawienie 2-4 kursów na godzinę na dworzec PKP/Rycerską, żeby możliwa była wygodna przesiadka na 54 do Morskiej. Co to za różnica, czy na Morską jedzie 71 czy 54? Wystarczy synchronizacja przesiadek na Fredry (71 jak już pisałem nie przez Warszawską, ale przez Fredry i Sowińskiego).

Śmiem przypomnieć jakie jęki były przy wprowadzaniu A+T do Fordonu i likwidacji 94, która była wtedy linią pospieszną. Czy dziś ktokolwiek chciałby do tego rozwiązania wracać?

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-15, 23:49
autor: Paweł W
ET40, autobusy to nie kolej gdzie dokładnie idzie skomunikować połączenia. Można je skomunikować w rozkładzie, w schemacie, ale w rzeczywistości zawsze przyjadą tak jak ruch pozwoli. A głupotą byłoby czekanie na siebie autobusów. Zresztą obie linie - 54 i 71 spełniają zupełnie inne założenia i kombinowanie przy nich uważam za zbędne. Tak jak Kamil zaznaczył - to, że jakaś linia jest pod koniec trasy pustawa nie znaczy, że trzeba ją usuwać.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-15, 23:54
autor: ET40
To w takim razie 1 niech zostanie do L.G. Myślałem prawdę mówiąc, że 71 zostanie skrócona do Garbar, dlatego w ogóle założyłem ten temat przed kilkoma miesiącami :)

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-15, 23:55
autor: Paweł W
Poczekaj na lato - teraz sezonu nie ma, ale latem "1" napewno cieszyć się będzie dużą frekwencją.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-16, 00:03
autor: ET40
Wiesz, zamiast 1 byłaby 6 w myśl moich propozycji, a jadąc z Wilczaka do LPKIW można by było się wygodnie przesiąść na Gdańskiej :)
No ale skoro przy 71 nie będzie nic robione to niech będzie jak jest.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-17, 23:02
autor: michu76
I będzie się pokrywać prawie z L.71? "1" ma jeździć do Lasu Gdańskiego. Tak jest po prostu dobrze.

Po remontach 1 na Bielawy, a 6 do Lasu Gdańskiego

: 2012-12-18, 20:01
autor: ET40
Na Bielawy by się pokrywała.

Prośba do administracji: proszę o zamknięcie tematu, jeżeli ZDMIKP zacznie coś majstrować przy 71 - wtedy proszę go otworzyć :)

/mod/ proszę bardzo