Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kamil3836 » 2013-01-06, 22:23

5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
56 skrócenie wszystkich kursów do pętli Garbary, zapewniając częstotliwość (7,5'/12'/15'[20' wieczorem i dni wolne rano])
66 likwidacja kursów wariantowych.
94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: black125 » 2013-01-06, 23:06

Jeżeli chcemy oszczędzać to skróćmy 68 do przystanku Glinki-szpitalna(zostawmy kursy do zakładów na 6,14 i 22) jest plac gdzie autobus może nawrócić.Do Glinek BFM po szczycie spokojnie starczy sama linia 53.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: reputed » 2013-01-06, 23:12

black125 pisze:Jeżeli chcemy oszczędzać to skróćmy 68 do przystanku Glinki-szpitalna(zostawmy kursy do zakładów na 6,14 i 22) jest plac gdzie autobus może nawrócić.Do Glinek BFM po szczycie spokojnie starczy sama linia 53.

Jeżeli chcemy oszczędzać to zlikwidujmy 66 i zróbmy 53 przez ul. Kujawską i Glinki.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kris » 2013-01-06, 23:16

Kamil3836 pisze:66 likwidacja kursów wariantowych
A co w zamian na Wąbrzeską?

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: tomasz792 » 2013-01-07, 08:43

5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
Bardziej bym optował ,żeby jeździła do Ronda Kujawskiego i wtedy ograniczmy 79.
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Dużo młodzieży teraz jeździ 7 na Kapy do szkół.
94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
Tylko gdzie by tam zawrócił? To 93 może też skróćmy.

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: ArturS » 2013-01-07, 09:25

Ja już wcześniej mówiłem, zadzwońcie po pana Kononowicza, on zrobi porządek i nie będzie niczego, po co wytężać umysły. To będzie najoszczędniejsze z najoszczędniejszych rozwiązań :)
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kamil3836 » 2013-01-07, 11:22

tomasz792 pisze:Tylko gdzie by tam zawrócił? To 93 może też skróćmy.
Mickiewicza -> 20. stycznia 1920r. -> Słowackiego -> Gdańska -> Mickiewicza.
Narazie 93 nie.
krzys54 pisze:A co w zamian na Wąbrzeską?
A po co? Przecież tam nikt nie jeździ.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kris » 2013-01-07, 15:28

Kamil3836 pisze:Mickiewicza -> 20. stycznia 1920r. -> Słowackiego -> Gdańska -> Mickiewicza.
A nie wystarczyłaby zawrotka na wysokości Teatru? Idealne miejsce :)
tomasz792 pisze:To 93 może też skróćmy.
Kamil3836 pisze:Narazie 93 nie.
A dlaczego? Chodzi o "stopniowo"?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: reputed » 2013-01-07, 18:59

Kamil3836 pisze:7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na Kapach jest wiele szkół i uczelni.
Na Glinkach nie ma nic, a dojazd jest dobry.
Kamil3836 pisze:94 wydłużenie wszystkich kursów do Mariampola i skrócenie trasy do Mickiewicza/Teatr Polski.
* 94 bym zostawił jak jest, ale z wszystkimi kursami do Mariampola i częstotliwość 20/30/30 (18m)
* 93 można skrócić: Tatrzańskie - Twardzickiego - Kaliskiego - Fordońska - Kamienna - Sułkowskiego - LEŚNE
* Zrobić A+T na 3 do samej Rycerskiej,a nie do Garbary jak teraz (przez co ludzie zamiast wybrać 74+3 wybierają tańszą opcję bez przesiadki czyli 93)

Awatar użytkownika
ET40
Posty: 113
Rejestracja: 2011-03-26, 15:30

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: ET40 » 2013-01-08, 00:23

Kamil3836 pisze:5 -> Rycerska - B. Wieś - Kapuściska
7 -> Wyścigowa - Perłowa - Glinki
Na pętlę Glinki linie tramwajowe 4 i 7
W dni wolne nie ma potrzeby na 2 linie tramwajowe na Glinki, za to w tygodniu Bartodzieje i Fordon zyskałby połączenie ze szpitalem miejskim i Parkiem Przemysłowym linią 7 (Zachem i tak już upada).
Te pomysły popieram w całej rozciągłości - w końcu na Kapuściskach pojawiłaby się konkurencja dla wiecznie zapchanego 79 do dworca głównego. Natomiast co do 56, 66 i 94 nie mam zdania, ale raczej pasażerowie nie byliby zadowoleni ;)

d.kaszubowski
Posty: 37
Rejestracja: 2012-12-30, 10:10

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: d.kaszubowski » 2013-01-08, 11:06

Czy moglibyście w jakikolwiek sensowny sposób wytłumaczyć te zmiany na linii 93/94?

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kamil3836 » 2013-01-08, 15:03

ET40 pisze:raczej pasażerowie nie byliby zadowoleni ;)
Oni rzadko kiedy są zadowoleni.
d.kaszubowski pisze:Czy moglibyście w jakikolwiek sensowny sposób wytłumaczyć te zmiany na linii 93/94?
Priorytet to komunikacja szynowa.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Darron
Posty: 52
Rejestracja: 2012-07-02, 23:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: Darron » 2013-01-08, 16:18

To najpierw niech powstanie dobra infrastruktura tramwajowa bo jak na razie wole jechać 94/93 do dworca niż pchać się przez całe miasto prawie tak samo zapchanym autobusem i tramwajem w to samo miejsce i jechać 10 minut krócej 94/93.

d.kaszubowski
Posty: 37
Rejestracja: 2012-12-30, 10:10

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: d.kaszubowski » 2013-01-08, 19:27

Darron pisze:To najpierw niech powstanie dobra infrastruktura tramwajowa bo jak na razie wole jechać 94/93 do dworca niż pchać się przez całe miasto prawie tak samo zapchanym autobusem i tramwajem w to samo miejsce i jechać 10 minut krócej 94/93.
To, że komunikacja szynowa ma priorytet, nie oznacza, że ma się pogarszać dojazd wszystkim w koło :cegla:

Do Dworca, z Fordonu, 93/94 jeździ zdecydowanie szybciej, aniżeli opcja autobus+tramwaj. Tym bardziej, że ich zgrywanie się na Wyścigowej to bardzo często zwykła fikcja. Warto też pamiętać, że 67, 93 i 94 dowożą także studentów między wydziałami różnych uniwersytetów - czego nie robi żadna linia tramwajowa. Łącza one także peryferyjne osiedla ze szpitalami i centrami handlowo-usługowymi.

Nie wyobrażam sobie, abym jadąc przez całe miasto do dworca Bydgoszcz Główna musiał się przesiadać tylko dlatego, że dla miasta priorytetem są tramwaje...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Darek » 2013-01-08, 19:55

Popieram przedmówcę. Najpierw niech będą priorytety dla tramwajów. W czasie gdy 3 stoi na światłach na r. Fordońskim 94 zdąży przejechać pół Kamiennej. Zresztą północna część miasta też musi być połączona z dworcem.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: tomasz792 » 2013-01-08, 20:00

Zrobiłem sobie mały test. Czy A+T czy autobus. Rano jadąc z Bora na PKP 94 wygrywa bezapelacyjnie. Powrot po 14 niestety ale też na korzyść 94. Jakby była dogodniejsza przesiadka na Wyscigowej to wtedy byłoby 70 szybciej. Przystanek dodatkowy Fordońska- Wyścigowa oceniam na duży plus bo nader często tramwaj podjeżdża a 70 już stoi na światlach.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: ikarusiarz » 2013-01-09, 11:55

Popieram przedmówce. Pomijam już fakt, że ludziska pędzą przez czerwone... Priorytet ma autobus, a nie własne życie...

Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: michał 78 » 2013-01-09, 13:20

ikarusiarz pisze:a "GPS" pokazuje bzdury...
Ale nie obrażaj urzędników z Zarządu. Przecież w "wyborczej" przyznali się że ciągle się uczą.
Powstaje pytanie jak długo ta nauka potrwa bo od nas wymaga się wszystkiego " na ten tychmiast".
Z innej beczki : w czasie szkolenia obsługi GPS( czytaj : głupi S) słyszeliśmy o innych funkcjach nadajnika tyle że to potem, i oczywiście zapowiada sie że na św. nigdy.
Dla mnie to instalacja tego systemu przerosła niektórych ludzi a teraz głupio im się do tego przyznać.

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: ArturS » 2013-01-09, 14:18

Ikarusiarz ma rację. Ja także mam wrażenie że wszystko jest robione na przymus, aby tylko korzystać z tramwajów. Ludzie muszą się przyzwyczaić po tylu latach braku tramwaju do dworca i to moze potrwać rok albo i dłużej. Poza tym nie wszystko jest dopracowane tak jak być powinno (trambus pas, ITS, GPS i inne gadzety). Osobiście jeszcze nie skorzystałem z linii tramwajowej do dworca :wstydzi:
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: Dawid Szramke » 2013-01-09, 15:58

ikarusiarz pisze:Popieram przedmówce. Pomijam już fakt, że ludziska pędzą przez czerwone... Priorytet ma autobus, a nie własne życie...

Mam wrażenie, że niektórzy na siłę chcą wymyślić zatrudnienie dla tramwajów. Pieniądze poszły na nową linie, na ITS, a tu nic nie jest tak jak powinno. Ludzie wolą autobusy, a "GPS" pokazuje bzdury...
Gdyby nie robili co chwilę korekt w rozkładach i nie zabierali kolejności i myśl że trzeba stać na przystanku 30 minut to podejrzewam że też ludzie inaczej by na to patrzyli. Wiem że do niektórych nie dotrze że życie jest ważniejsze od autobusu to inna bajka.

d.kaszubowski
Posty: 37
Rejestracja: 2012-12-30, 10:10

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: d.kaszubowski » 2013-01-09, 18:14

ZDMiKP zapomina także, że tramwajem wszędzie się nie dojedzie... :wstydzi:

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: reputed » 2013-01-28, 20:11

Co myślicie o tym, by autobusy przetrasować na tyle, by odsunąć je od tramwajów i wprowadzić wgłąb osiedli?

Przykłady:
http://zapodaj.net/545f8e69c9db0.jpg.html
79 Garbary-Wyżyny
79s Dworzec Główny-Baczyńskiego
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)

http://zapodaj.net/ff2a2d09e00e5.jpg.html
56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kris » 2013-01-28, 20:20

volvo7000A pisze:56 Pl. Kościeleckich - ... - r. Grunwaldzkie - Grunwaldzka - Bronikowskiego - Nakielska - ... - LISIA (- BELMA)
Ciekawe, czy przed przejazdem kolejowym nadal robią się korki...

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: tomasz792 » 2013-01-28, 20:55

jeszcze dodałbym 35n przez Mińską.

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Kris » 2013-01-28, 21:05

tomasz792 pisze:jeszcze dodałbym 35n przez Mińską.
I co dalej? Przez Flisacką na Grunwaldzką?

tomasz792
Posty: 160
Rejestracja: 2010-11-29, 20:58

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: tomasz792 » 2013-01-28, 21:16

Jaką Flisacką? Od Bronikowskiego jedzie Mińską aż do Podmiejskiej i wtedy w Grunwaldzką i Kolbego.

Dominik2641

Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowych

Post autor: Dominik2641 » 2013-01-30, 00:05

Wszystko okey, ale oprócz 7. Zachem niech upada, ale przy pętli jest szkoła (gimnazjum, liceum i technikum) i dojeżdża tam dużo osób. Sam jeżdżę do i ze szkoły od poniedziałku do piątku 93 + 70 + 7.

Awatar użytkownika
magiera182
Posty: 215
Rejestracja: 2012-01-17, 15:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: magiera182 » 2013-02-01, 21:28

volvo7000A pisze:Co myślicie o tym, by autobusy przetrasować na tyle, by odsunąć je od tramwajów i wprowadzić wgłąb osiedli?

Przykłady:
66 Pl. Kościeleckich - Wyżyny (- Mokra)
Ale jak jest obecnie przebieg czy inaczej
bo mi się podoba obecna trasa
Członek BTPK Marcin Bratoszewski
Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół Kolei
Obrazek

d.kaszubowski
Posty: 37
Rejestracja: 2012-12-30, 10:10

Re: Propozycje zmian układu linii autobusowych i tramwajowyc

Post autor: d.kaszubowski » 2013-02-02, 00:21

Dominik2641 pisze:Wszystko okey, ale oprócz 7. Zachem niech upada, ale przy pętli jest szkoła (gimnazjum, liceum i technikum) i dojeżdża tam dużo osób. Sam jeżdżę do i ze szkoły od poniedziałku do piątku 93 + 70 + 7.
I budynki CM UMK ;)

ODPOWIEDZ