Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Moderator: spooney
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Kolejny wzrost ceny biletów?
Jeśli 79, 93, 94 nie będą dojeżdżać do Rycerskiej, to ja składam zawiadomienie do prokuratury, w sprawie o niegospodarność. Chodzi o niepotrzebne wydawanie moich pieniędzy na wielką pętle i beznadziejny bus pas. Wybudowano 3 perony, a będzie tam jeździła jedna linia (67), albo i nie... Niech skrócą też do teatru. Czas na emigrację...
Kolejny wzrost ceny biletów?
Będze na ZaTramwaj ;p ciekawe kiedy pierwszy remontikarusiarz pisze:będzie tam jeździła jedna linia
Rozumiem oszczędności i szkoda, bo tak zawsze szło się pod Teatr nie patrząc na rozkład i zazwyczaj zawsze coś podjechało w stronę dworca. A teraz kupa.
Kolejny wzrost ceny biletów?
Tutaj problemem jest układ linii autobusowych. Od gwałtownej rozbudowy sieci na początku lat 60 linii przybywało, lecz nigdy nie przeprowadzono całkowitej ich reformy. Tak więc układ odpowiada bardziej wymaganiom PRL-u, gdzie na 1 miejscu było dowożenie do zakładów pracy, a ludzie jeździć musieli bo samochodów było bardzo mało. W XXI nasz układ całkowicie się nie sprawdza. Należy usiąść nad mapą i wyznaczyć 30 zupełnie nowych linii.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Kolejny wzrost ceny biletów?
- Zlikwidować 94! (w zamian 70+3)
- 93 skrócić do Teatru
- 79 zostawić jak jest
- 56 i 58 skrócić do Multikina (od Garbar większe napełnienie w tramwajach)
Skracanie 93 i 94 to bezsens. Ludzie do dworca i tak dojadą 93/94+71, (poza tym to ograniczanie dostępności komunikacyjnej okolic Londynka)
Skracanie 79 to barbarzyństwo!!! Cały górny taras bez bezpośredniego połączenia z dworcem (pomijając rzadko kursujący i prawie dla nikogo dostępny 80 z objazdową trasą i 5, która też pasuje wybranym)
- 93 skrócić do Teatru
- 79 zostawić jak jest
- 56 i 58 skrócić do Multikina (od Garbar większe napełnienie w tramwajach)
Skracanie 93 i 94 to bezsens. Ludzie do dworca i tak dojadą 93/94+71, (poza tym to ograniczanie dostępności komunikacyjnej okolic Londynka)
Skracanie 79 to barbarzyństwo!!! Cały górny taras bez bezpośredniego połączenia z dworcem (pomijając rzadko kursujący i prawie dla nikogo dostępny 80 z objazdową trasą i 5, która też pasuje wybranym)
Zgadzam się, ale wiesz jak by to było za obecnego prezydenta...wyznaczyliby 10 linii każda po 3 warianty...Darek pisze:Należy usiąść nad mapą i wyznaczyć 30 zupełnie nowych linii.
Re: Kolejny wzrost ceny biletów?
To bardziej bym zlikwidowal 93 niż 94. Po trasie 93 masz 69 i 3 albo 69 i 67. 94 obstawia Kamienną i część Leśnego a tam lipa z dojazdem.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Kolejny wzrost ceny biletów?
Ktoś wybudował tramwaj, ale ludzie nim nie chcą jeździć...
Ostatnio podsłuchałem rozmowę robotnic z Przemysłowej: Sedno było jedno: Nie jeżdżę tramwajami, bo ten ciągle stoi na skrzyżowaniach...
Tak. Prąd, osobówka na torach, jakaś kolizja, czerwone na rondzie... Pierwsze trzy autobus omija. Omija. tramwaj stoi jak słup przy jezdnii.volvo7000A pisze:- Zlikwidować 94! (w zamian 70+3)
Ostatnio podsłuchałem rozmowę robotnic z Przemysłowej: Sedno było jedno: Nie jeżdżę tramwajami, bo ten ciągle stoi na skrzyżowaniach...
Kolejny wzrost ceny biletów?
93 bym zostawił i puścił prosto Kamienną do Sułkowskiego i dalej do Teatru jako linia zwykła.tomasz792 pisze:94 obstawia Kamienną i część Leśnego a tam lipa z dojazdem.
Miasto myśli w kierunku podniesienia znaczenia tramwajów w przewozach, a nie Twoim tokiem.ikarusiarz pisze:Tak. Prąd, osobówka na torach, jakaś kolizja, czerwone na rondzie...
/mod/ posty scalone
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kolejny wzrost ceny biletów?
Wniosek - tramwaj ma przestać stać ciągle na skrzyżowaniach. Można zlikwidować tramwaje, skrzyżowania albo dostosować program sygnalizacji. Jedna odpowiedź jest prawidłowa.ikarusiarz pisze:Nie jeżdżę tramwajami, bo ten ciągle stoi na skrzyżowaniach...
Kolejny wzrost ceny biletów?
Przecież do wiecznie zatłoczonej 70 w Fordonie ciężko się dostać, podobnie w drodze powrotnej. 94 jest pewną alternatywą i musi zostać do czasu wybudowania tramwaju do Fordonu. Ludzie nie można przecież dopuścić do sytuacji, że większość bydgoszczan ma być zmuszana siłą do przesiadania się do 3 /Fordon, Osowa, inne dzielnice/. 94 niech zostanie na swojej trasie, a 93 można z Powstańców Wlkp puścić Sułkowskiego do pętli Osiedle Leśne.Jedna i druga linia jest ważna dla Fordoniaków i obsługują całkiem inne potoki pasażerskie.
piterek30
Kolejny wzrost ceny biletów?
Jaka większość? - to raz.piterek30 pisze:Ludzie nie można przecież dopuścić do sytuacji, że większość bydgoszczan ma być zmuszana siłą do przesiadania się do 3 /Fordon, Osowa, inne dzielnice/.
Dwa - a mieszkańców Kapuścisk, Wyżyn i Szwederowa można zmuszać?
Po likwidacji "94" powrót do częstotliwości "70" co 6/10/10, autobusy przegubowepiterek30 pisze:Przecież do wiecznie zatłoczonej 70 w Fordonie ciężko się dostać
Kolejny wzrost ceny biletów?
W powrót takiej częstotliwości nie wierzę, za jakiś czas z powodu kolejnych oszczędności wrócą do obecnego rozkładu:)
Dlaczego tak upierasz się za likwidacją 94?może lepiej zlikwidować 93?Chyba nie masz pojęcia ile ludzi rano korzysta z 94 wzdłuż Kamiennej masa uczniów wysiada przy Gajowej, Wyszyńskiego + ludzie do pracy i Sułkowskiego/Kamienna.Pisząc o większości nie miałem na myśli tylko ludzi z Fordonu.Nie można dopuścić do sytuacji, że nagle w 3 również obecnie wiecznie zatłoczonej spotkają się mieszkańcy wszystkich największych dzielnic miasta!!!!!!Co Twoim zdaniem ma obsłużyć północną część Bielaw?część Leśnego i bloków przy Kamiennej?Ci ostatni znów mają zostać bez komunikacji miejskiej?
Dlaczego tak upierasz się za likwidacją 94?może lepiej zlikwidować 93?Chyba nie masz pojęcia ile ludzi rano korzysta z 94 wzdłuż Kamiennej masa uczniów wysiada przy Gajowej, Wyszyńskiego + ludzie do pracy i Sułkowskiego/Kamienna.Pisząc o większości nie miałem na myśli tylko ludzi z Fordonu.Nie można dopuścić do sytuacji, że nagle w 3 również obecnie wiecznie zatłoczonej spotkają się mieszkańcy wszystkich największych dzielnic miasta!!!!!!Co Twoim zdaniem ma obsłużyć północną część Bielaw?część Leśnego i bloków przy Kamiennej?Ci ostatni znów mają zostać bez komunikacji miejskiej?
piterek30
Kolejny wzrost ceny biletów?
piterek30 pisze: ile ludzi rano korzysta z 94 wzdłuż Kamiennej masa uczniów wysiada przy Gajowej, Wyszyńskiego + ludzie do pracy i Sułkowskiego/Kamienna.
odp.:piterek30 pisze:Twoim zdaniem ma obsłużyć północną część Bielaw?część Leśnego i bloków przy Kamiennej?
volvo7000A pisze:93 bym zostawił i puścił prosto Kamienną do Sułkowskiego i dalej do Teatru jako linia zwykła.
Kolejny wzrost ceny biletów?
Dlaczego właśnie uparłeś się na 94?Nie przekonujesz mnie wcale.93 wjeżdża w Bartodzieje i tam również po drodze zabiera dużo ludzi jadąc przez Skłodowskiej - Curie.Tam tez swego czasu ludzie narzekali na likwidację 57 i dlatego 93 zatrzymuje się przy Łęczyckiej, Gajowej. Według Ciebie ma dojeżdżać tam jedynie 59 /w dni powszednie/i w pozostałe tylko 67?W zeszłym roku przy okazji zmian od kwietnia 94 był promowany jako idealne połączenie również dla przyjezdnych z Dworca Głównego do Centrum Onkologii.93 - inne potoki, 94 również inne potoki pasażerskie.
piterek30
Kolejny wzrost ceny biletów?
Smutna prawda. Dlatego wolę jechać 67 niż 3+67/59 (67/59+3), mimo że z Matejki mam sporo bliżej do domu.Ostatnio podsłuchałem rozmowę robotnic z Przemysłowej: Sedno było jedno: Nie jeżdżę tramwajami, bo ten ciągle stoi na skrzyżowaniach...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Zmiany w komunikacji od 2.04.2013
Bez sensu jest dodawanie linii. Trzeba całkowicie przebudować układ:
1 Wilczak - Bielawy (5:00-19:00)
2 Rondo Kujawskie - (Jagiellońska) - Bielawy
3 Wyścigowa - (Jagiellońska) - Rycerska
4 Glinki - (Toruńska) - Las Gdański (5:00-19:00)
5 Glinki - (Jagiellońska) - Wilczak
6 Łęgnowo - (Toruńska) - Rycerska
7 Kapuściska - Wyścigowa (5:00-19:00)
8 Kapuściska - (Jagiellońska) - Rycerska
9 Wyścigowa - (Jagiellońska) - Las Gdański
W tym układzie każda linia z Górnego Tarasu jedzie na inną pętlę.
Trasy przez Babią Wieś i Jagiellońską są zróżnicowane.
Wraz z wybudowaniem Kujawskiej wystarczy 8 przerzucić na Wojska Polskiego i Kujawską, oraz 2 puścić Kujawską i Wojska do Kapuścisk.
SCHEMAT: http://zapodaj.net/6ce0d9a02be21.jpg.html
1 Wilczak - Bielawy (5:00-19:00)
2 Rondo Kujawskie - (Jagiellońska) - Bielawy
3 Wyścigowa - (Jagiellońska) - Rycerska
4 Glinki - (Toruńska) - Las Gdański (5:00-19:00)
5 Glinki - (Jagiellońska) - Wilczak
6 Łęgnowo - (Toruńska) - Rycerska
7 Kapuściska - Wyścigowa (5:00-19:00)
8 Kapuściska - (Jagiellońska) - Rycerska
9 Wyścigowa - (Jagiellońska) - Las Gdański
W tym układzie każda linia z Górnego Tarasu jedzie na inną pętlę.
Trasy przez Babią Wieś i Jagiellońską są zróżnicowane.
Wraz z wybudowaniem Kujawskiej wystarczy 8 przerzucić na Wojska Polskiego i Kujawską, oraz 2 puścić Kujawską i Wojska do Kapuścisk.
SCHEMAT: http://zapodaj.net/6ce0d9a02be21.jpg.html
Ostatnio zmieniony 2013-03-20, 21:45 przez reputed, łącznie zmieniany 7 razy.
Re: Zmiany w komunikacji od 2.04.2013
Dlaczego tak mieszać jeśli chcą "8"-kę na Rycerską wystarczy wysłać "5"-kę na Wilczak i finał a sens trzech linii na Rycerskiej to chore kiedy prasa pisze że tramwaje wożą powietrze. Jeśli tak zmodyfikujemy układ zmartwychwstanie linii 9 jest zbędne.volvo7000A pisze:Bez sensu jest dodawanie linii. Trzeba całkowicie przebudować układ:
1 Wilczak - Bielawy
2 Rondo Kujawskie - (Jagiellońska) - Bielawy
3 Wyścigowa - (Jagiellońska) - Rycerska
4 Glinki - (Toruńska) - Las Gdański
5 Glinki - (Jagiellońska) - Wilczak
6 Łęgnowo - (Toruńska) - Rycerska
7 Kapuściska - Wyścigowa
8 Kapuściska - (Jagiellońska) - Rycerska
9 Wyścigowa - (Jagiellońska) - Las Gdański
Zmiany w komunikacji od 2.04.2013
Skoro skracamy 79, 93 i 94 to potrzeba do Rycerskiej trzech linii tramwajowych. Zwłaszcza, ze kursować będą z częstotliwością 15 minut, czyli średnio co 5 minut tramwaj.Kawka pisze:sens trzech linii na Rycerskiej to chore kiedy prasa pisze że tramwaje wożą powietrze.
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
To się zgadza ale pytanie czy pasażerowie faktycznie wybiorą tramwaj a nie przesiadkę w kierunku dworca na autobusy linii np. 71, 67 na przystanku Teatr Polski czy też Garbarach w linie 54 i 71.volvo7000A pisze:Skoro skracamy 79, 93 i 94 to potrzeba do Rycerskiej trzech linii tramwajowych. Zwłaszcza, ze kursować będą z częstotliwością 15 minut, czyli średnio co 5 minut tramwaj.Kawka pisze:sens trzech linii na Rycerskiej to chore kiedy prasa pisze że tramwaje wożą powietrze.
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Mniejsza już o to czy wybiorą tramwaj czy autobus. Jest oszczędność. Jeśli ma to dzięki temu cena sieciówki nie wzrośnie to jestem za.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Masz rację. Jakąkolwiek przesiadkę łatwiej zaakceptować niż wzrost ceny biletówDarek pisze:Jeśli ma to dzięki temu cena sieciówki nie wzrośnie to jestem za.
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Poczekamy na zmiany cen biletów komunikacji. Ratusz się waha
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... atusz.html
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Właśnie tutaj dochodzimy do kolejnej parodii bydgoskiej komunikacji. Będzie kolejna "wysokopodłogowa" linia tramwajowa. Czyli będzie podróż na dworzec PKP linią 79 będzie gorszej jakości i dodatkowo droższa (Podobnie kiedy mieszkańcy osiedla Piaski stracili możliwosć dojazdu niskopodłogowym 54 do centrum). To już rzeczywiście lepiej się przesiąść na 54 lub 71, przynajmniej przyjedzie wóz niskopodłogowy lub co najwyżej conecto. Podstawowym mankamentem linii tramwajowych w Bydgoszczy jest brak większej ilości (bo przecież mamy aż 2 sztuki) taboru niskopodłogowego. Można zrobić nawet 15 linii tramwajowych, ale tramwaj i tak zawsze będzie gorszym środkiem transportu, dopóki nie będzie więcej taboru niskopodłogowego.Kawka pisze:To się zgadza ale pytanie czy pasażerowie faktycznie wybiorą tramwaj a nie przesiadkę w kierunku dworca na autobusy linii np. 71, 67 na przystanku Teatr Polski czy też Garbarach w linie 54 i 71.
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
No to po to tramwaje powinny kursować częściej, nawet co 12 minut w szczycie. Niestety jak nam wiadomo brak taboru niskopodłogowego i w ogóle taboru rodzi problemy...Kawka pisze:pytanie czy pasażerowie faktycznie wybiorą tramwaj a nie przesiadkę w kierunku dworca na autobusy linii np. 71, 67 na przystanku Teatr Polski czy też Garbarach w linie 54 i 71.
Wracając do problemu skracania autobusów. Jeżeli system taryfowy oprzemy o czasówki to zniknie problem finansowy przesiadek. Wówczas:
> 8 Kapy-Rycerska /15min./, 61 Rycerska-Wyżyny /15min./ i 79 Garbary-Kapuściska(-Mokra) /15min./
> 60 Morska-Rycerska /12min./, 71 Rekinowa-Rycerska /10min./, 77 Niklowa-Garbary /20min./
> 51 Czyżkówko-Garbary /15min./, 56 Belma-Garbary /10min./, 58 Smukalska-Plac Kościeleckich /15min./
Re: Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Zmieniłbym jeszcze 5 na Rondo Kujawskie ograniczając kursy 79.
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
W proponowanym przeze mnie układzie linii tramwajowych?tomasz792 pisze:Zmieniłbym jeszcze 5 na Rondo Kujawskie ograniczając kursy 79.
SCHEMAT: http://zapodaj.net/6ce0d9a02be21.jpg.html
Re: Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Nie. Zakładam,ze 5 zostaje z dojazdem na PKP. Tak samo bym był za tym,żeby 56 jeździł do pętli Wilczak. I tam można zrobić coś na zasadzie Wyścigowej. I wtedy można zrobić linie ,która pojedzie Maciaszka.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
W tym celu trzeba wybudować nowy wiadukt kolejowy, bo jak spróbujesz zafundować przesiadkę z 56 na tramwaj w aktualnym układzie, to mieszkańcy Miedzynia pójdą z pochodniami na ratusz.tomasz792 pisze:Nie. Zakładam,ze 5 zostaje z dojazdem na PKP. Tak samo bym był za tym,żeby 56 jeździł do pętli Wilczak. I tam można zrobić coś na zasadzie Wyścigowej.
Re: Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Wystarczy na pętli Wilczak zrobić kolejny tunel dla pieszych, teraz z drugiej strony. I zrobić pętle z prawdziwego zdarzenia za wiaduktem.
Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Czy ty zdajesz sobie sprawę z kosztów budowy tunelu pod wiaduktem?tomasz792 pisze: I zrobić pętle z prawdziwego zdarzenia za wiaduktem.
Re: Kolejny wzrost ceny biletów / zmiany tras?
Koszty są małe gdyż w projekcie BIT CITY jest wpisany przystanek osobowy Wilczak dla linii kolejowej. Unia sypnie groszem i trzeba to wykorzystać.