Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2014-01-30, 04:38

Powinien być jeden nadzór - ZDMiKP.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-01-30, 09:35

To trochę zależy co rozumiemy pod pojęciem nadzoru ruchu, bo zasadniczo od zarządzania swoją flotą to jest przewoźnik, organizator jest od sytuacji nadzwyczajnych itp.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK

Post autor: Darek » 2014-01-30, 10:34

Powinien być jeden nadzór - ZDMiKP.
Nie rozumiesz...
ZDMiKP od sytuacji na mieście. Ale każdy przewoźnik musi mieć swoją służbę do likwidacji kolizji, uszkodzeń, wandalizmu itp.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2014-01-30, 14:29

Rzeczywiście - racja :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Post autor: spooney » 2014-05-09, 08:37

:gazeta: Bydgoszcz. Eksperci zdecydują, czy podzielić MZK!

Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /140509295
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-05-09, 09:07

To bezsensowny eksperyment - uważa Marek Napierała, szef zakładowej "Solidarności”. - Podobną drogę wybrały już inne miasta w kraju i teraz ze wszystkiego się wycofują.
To znaczy które miasto chce zlikwidować osobną spółkę tramwajową, Warszawa, Szczecin czy Elbląg? :swir:

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Post autor: Darek » 2014-05-09, 09:35

4 na 14 systemów posiada osobne spółki (w tym dwie największe sieci). No rzeczywiście mnóstwo.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-05-09, 09:49

Ale ja nie o tym, tylko o rzekomych planach wycofywania się tych miast. Bo jakoś nie słyszałem.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Post autor: michał 78 » 2014-05-10, 12:05

Warszawa i Śląsk są zdecydowanie większe, a Elbląg to taki Fordon z przedmieściami ( 120 tys. mieszkańców). Porównywalny pod względem liczby ludności jest Szczecin. A tam cena za wkm tramwajowy jest zdecydowanie większa niż u nas( wypowiedź Marka N. w debacie o KM samorządni).
http://www.zkm.elblag.com.pl/przewoznik/1.html
Zreszta porównajcie ich rozkład (kursy co godzinę).

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-05-10, 12:37

To nadal nie jest odpowiedź na moje pytanie, kto się wycofuje.

A cena szczecińskiego wozokm zawiera w sobie utrzymanie infrastruktury.

ODPOWIEDZ