MZK już wkrótce mogą zostać bez tramwajów. Co na to radni?
Związkowcy z Miejskich Zakładów Komunikacyjnych protestują przeciwko planom włączenia części tramwajowej do spółki Tramwaj Fordon, która od 2016 r. ma działać pod nazwą Tramwaje Bydgoskie.
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... na_to.html
Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy
Moderator: spooney
Podział MZK na Zakład Tramwajowy i Autobusowy
Re: Podział MZK
Jestem za. W innych miastach jakoś to funkcjonuje.
Podział MZK
Najlepsze jest to jak związkowcy z MZK straszą ludzi drożyzną i paraliżem komunikacyjnym.
Boją się, że ich ciepłe posadki polecą, bo motorniczych i kierowców nikt zwalniać nie zamierza przecież.
Boją się, że ich ciepłe posadki polecą, bo motorniczych i kierowców nikt zwalniać nie zamierza przecież.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Podział MZK
Ręka rękę myje. Pan Dębicki z MZK trafił potem do spöłki tramwaj. Nie wierzę źe były prezes nie ma w tym udziału.
Podział MZK
Awantura o bydgoskie tramwaje. Powstanie nowa spółka?
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... ejska.html
Podział MZK
Jeśli Bruski tak stawia sprawę podział MZK albo konkurencja to wolę podział bo będzie tak jak z autobusami. A władza zrobi wszystko aby stopniowo pozbawiać MZK linii tramwajowych oddając je konkurencji. Co i tak doprowadzi do podziału wcześniej czy później.Cytat: "Albo więc będziemy mieli dwóch operatorów, jednego od transportu autobusowego, a drugiego od transportu tramwajowego, albo na torowiskach będzie dwóch operatorów. To byłby zupełny nonsens - tłumaczy Bruski."
W kwestii finansowej wątpię aby było taniej:
- Utworzenie administracji
- Sprawa zajezdni na Toruńskiej i jej użytkowanie przez nową spółkę
- Sprawa dyżurek ruchu na pętlach
itp.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Podział MZK
Nie konkurencja, tylko dwie spółki miejskie - nie ma mowy o prywatyzacji (nie byłaby korzystna).
Administracja i tak siedzi w zakładzie tramwajowym de facto. Zajezdnia pójdzie do nowej spółki, to oczywiste, tak samo jak i tabor i kadry - i tak naprawdę to zakład tramwajowy wchłonie TF, a nie na odwrót.
Dyżurki oczywiście do ZDMiKP.
Administracja i tak siedzi w zakładzie tramwajowym de facto. Zajezdnia pójdzie do nowej spółki, to oczywiste, tak samo jak i tabor i kadry - i tak naprawdę to zakład tramwajowy wchłonie TF, a nie na odwrót.
Dyżurki oczywiście do ZDMiKP.
Re: Podział MZK
Dwie spółki miejskie które wykonują te same zadania i specjalizują się w wykonywaniu tych zadań to nie konkurencja!? Przecież obie spółki będą walczyć (aby przetrwać na rynku) o wygraną w przetargach na obsługę wybranych linii.Krzysztof Ziętara pisze:Nie konkurencja, tylko dwie spółki miejskie - nie ma mowy o prywatyzacji (nie byłaby korzystna).
Administracja i tak siedzi w zakładzie tramwajowym de facto. Zajezdnia pójdzie do nowej spółki, to oczywiste, tak samo jak i tabor i kadry - i tak naprawdę to zakład tramwajowy wchłonie TF, a nie na odwrót.
Dyżurki oczywiście do ZDMiKP.
Administracja jest ale niekompletna bo cały kręgosłup MZK jest na Inowrocławskiej.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Podział MZK
Nie konkurencja, przetargów na przewozy tramwajowe nie przewidziano. Umowy powierzenia będą.Kawka pisze: Dwie spółki miejskie które wykonują te same zadania i specjalizują się w wykonywaniu tych zadań to nie konkurencja!? Przecież obie spółki będą walczyć (aby przetrwać na rynku) o wygraną w przetargach na obsługę wybranych linii.
Dobra okazja żeby odchudzić.Administracja jest ale niekompletna bo cały kręgosłup MZK jest na Inowrocławskiej.
Podział MZK
I niby tramwajami ma kierować p. Dębicki, który sam chciał likwidować lub uszczuplać bydgoską sieć? Zły pomysł jak cały ten podział. W ilu miastach funkcjonuje takie coś? Tylko w dwóch największych czyli Warszawa i GOP, no i Szczecin, ale tam to zupełnie inna historia.
Na taką małą sieć to zupełnie bez sensu. Jak dla mnie to kolejne podejście do rozwalenia MZK, tylko że z drugiej strony: Tramwaje pod miasto z Dębickim na czele, później stopniowe zabieranie kolejnych linii autobusowych MZK, utrata działu NR na rzecz ZDMiKP, a w perspektywie wybudowanie kolejnej biedronki albo ładnego osiedla na terenie byłej zajezdni którą będzie można z dużym zyskiem sprzedać...
Na taką małą sieć to zupełnie bez sensu. Jak dla mnie to kolejne podejście do rozwalenia MZK, tylko że z drugiej strony: Tramwaje pod miasto z Dębickim na czele, później stopniowe zabieranie kolejnych linii autobusowych MZK, utrata działu NR na rzecz ZDMiKP, a w perspektywie wybudowanie kolejnej biedronki albo ładnego osiedla na terenie byłej zajezdni którą będzie można z dużym zyskiem sprzedać...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Podział MZK
I Elbląg. Też pewnie zupełnie inna historia, prawdaż. Zawsze jesteśmy tacy wyjątkowi.Darek pisze:I niby tramwajami ma kierować p. Dębicki, który sam chciał likwidować lub uszczuplać bydgoską sieć? Zły pomysł jak cały ten podział. W ilu miastach funkcjonuje takie coś? Tylko w dwóch największych czyli Warszawa i GOP, no i Szczecin, ale tam to zupełnie inna historia.
A prezes Dębicki to chyba niedługo i tak na emeryturę, nie mówiąc już o tym że jako szef przewoźnika tramwajowego nie miałby specjalnie możliwości faworyzować autobusów.
W znanych mi miejscach funkcjonuje zarówno nadzór przewoźników, jak i organizatora.utrata działu NR na rzecz ZDMiKP
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Re: Podział MZK
Rozumiem, że nadzór będą sprawować ci młodzi chłopcy ZDMiKP, co paradowali w kamizelkach na wyspie Młyńskiej...?
Właściwie, mi nie przeszkadzałby taki podział, ale skoro mówimy o kosztach: Kolejny prezes, kolejny dział kadr, kolejne sekretarki, itd, itd...
Jak się tor urwie, to autobusy rozumiem po cenie komercyjnej wynajmą? Sztuczny twór, nic więcej.
Jak już to tworzyć, to raczej Tramwaje wywodzące się z MZK powinny wchłonąć TF, a nie na odwrót. Jest zajezdnia, jest sprzęt techniczny... No, ale dalej mamy dwóch prezesów, sekretarki, itd, itd...
Właściwie, mi nie przeszkadzałby taki podział, ale skoro mówimy o kosztach: Kolejny prezes, kolejny dział kadr, kolejne sekretarki, itd, itd...
Jak się tor urwie, to autobusy rozumiem po cenie komercyjnej wynajmą? Sztuczny twór, nic więcej.
Jak już to tworzyć, to raczej Tramwaje wywodzące się z MZK powinny wchłonąć TF, a nie na odwrót. Jest zajezdnia, jest sprzęt techniczny... No, ale dalej mamy dwóch prezesów, sekretarki, itd, itd...
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Podział MZK
Nadzór to nadzór, nie wnikajmy w personalia (pewnie jak zwykle część przeszłaby z MZK). Akurat ludzie "paradujący" po wyspie mają na co dzień inne obowiązki, tylko zostali rzuceni na taki odcinek robót. Przy tych trzech etatach na krzyż w pionie transportu publicznego nie ma się co dziwić.
Jak się tor urwie, to się będzie robić to samo co teraz - nie rozumiem zamieszania, niech mi ktoś pokaże problem palcem.
Jak się tor urwie, to się będzie robić to samo co teraz - nie rozumiem zamieszania, niech mi ktoś pokaże problem palcem.
Podział MZK
MZK-owcy uważają, że nikt poza nimi nie potrafi nic zrobić, i jak MZK nie będzie to bydgoska komunikacja upadnie.
Boją się utraty etatów, oczywiście tylko kierowniczych, bo szeregowy pracownik jak motorniczy, kierowca czy mechanik pracy nie straci. Poprostu zakład tramwajowy, czyli cała Toruńska będą zarządzane przez obecny TF, pod nazwą Tramwaje Bydgoskie.
Boją się utraty etatów, oczywiście tylko kierowniczych, bo szeregowy pracownik jak motorniczy, kierowca czy mechanik pracy nie straci. Poprostu zakład tramwajowy, czyli cała Toruńska będą zarządzane przez obecny TF, pod nazwą Tramwaje Bydgoskie.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Podział MZK
I tak większość kierowców za 3 lata kończy prace*/emerytura , więc tak czy siak byłby z tym problem.
Nie ważne czy motorniczy czy kierowcy autobusu . Większość za ok. 3 lata odejdzie na emeryture niestety..
Nie ważne czy motorniczy czy kierowcy autobusu . Większość za ok. 3 lata odejdzie na emeryture niestety..
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Podział MZK
A mnie się ten pomysł podoba by TF przejęły sieć bydgoskich tramwajów - na razie MZK ma głęboko w poważaniu tramwaje, bo ciągle kupuje nowe autobusy, a tramwajów wcale, dzięki takiemu rozdziałowi, że MZK ma linie autobusowe TF linie tramwajowe, może w końcu skończyłoby się ładowanie ciągle pieniędzy w autobusy, szczególnie jeśli myślimy o przerzucaniu ciężaru KM na tramwaje. Motorowi i tak pracy nie stracą, ani kierowcy bo o nich dzisiaj ciężko.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Podział MZK
Jeden tramwaj kosztuje tyle co 7 autobusów. Autobusy mają krótszą żywotność. Konstale po naprawie kapitalnej mogą jeździć jeszcze z 15 lat.A mnie się ten pomysł podoba by TF przejęły sieć bydgoskich tramwajów - na razie MZK ma głęboko w poważaniu tramwaje
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Podział MZK
Widać wreszcie przejrzeli na oczy.
Płakać mi się chcę, jak widzę niektóre argumenty za koniecznym pozostawieniem zakładu tramwajowego w strukturze MZK.
To jedyny sposób na zakup jakichkolwiek nowych tramwajów, bo miasta fizycznie na nie, nie będzie stać.
Właśnie tylko dzięki umowie ramowej gwarantującej świadczenie usług komunikacyjnych spółka mogła przyjąć wydatek na 186 tramwajów.
Nie będzie żadnych zwolnień wśród motorniczych czy personelu utrzymania, a zwiększy efektywność zarządzania i tym samym usług.
Dodatkowo spółka tramwajowa skupi się na podnoszeniu jakości obsługi i zakupie nowych.
Dodatkowo samo MZK nie będzie musiało ponosić kosztów utrzymania tej bardziej deficytowej gałęzi.
Tramwaje wymagają dużych, jednorazowych inwestycji - które lepiej udźwignie spółka miejska, gwarantująca stabilne finansowanie.
A samo MZK będzie mogło bardziej zoptymalizować wydatki i skupić się wyłącznie na części autobusowej co również wpłynie na rozwój taboru z własnych środków spółki, a w przypadku Tramwajów Bydgoskich - z bezpośrednią dotacją ze strony ratusza.
Płakać mi się chcę, jak widzę niektóre argumenty za koniecznym pozostawieniem zakładu tramwajowego w strukturze MZK.
To jedyny sposób na zakup jakichkolwiek nowych tramwajów, bo miasta fizycznie na nie, nie będzie stać.
Właśnie tylko dzięki umowie ramowej gwarantującej świadczenie usług komunikacyjnych spółka mogła przyjąć wydatek na 186 tramwajów.
Nie będzie żadnych zwolnień wśród motorniczych czy personelu utrzymania, a zwiększy efektywność zarządzania i tym samym usług.
Dodatkowo spółka tramwajowa skupi się na podnoszeniu jakości obsługi i zakupie nowych.
Dodatkowo samo MZK nie będzie musiało ponosić kosztów utrzymania tej bardziej deficytowej gałęzi.
Tramwaje wymagają dużych, jednorazowych inwestycji - które lepiej udźwignie spółka miejska, gwarantująca stabilne finansowanie.
A samo MZK będzie mogło bardziej zoptymalizować wydatki i skupić się wyłącznie na części autobusowej co również wpłynie na rozwój taboru z własnych środków spółki, a w przypadku Tramwajów Bydgoskich - z bezpośrednią dotacją ze strony ratusza.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Podział MZK
Darek pisze:Konstale po naprawie kapitalnej mogą jeździć jeszcze z 15 lat.
Solarisy z Mobilisu po naprawnie generalnej też pojeżdżą 15 lat. I co chcesz nimi jeździć?
Zrozum, tramwaje w tak przestarzałej i nieatrakcyjnej formie są skazane na porażkę,
czego Bydgoszcz jest ewidentnym przykład, w zestawieniu z Poznaniem, Krakowem, Gdańskiem.
A ostatnio także Częstochową, Elblągiem czy Szczecinem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Podział MZK
Trzeba powiedzieć po obejrzeniu programu "Samorządni" - że związkowcy z MZK byli przygotowani do niego i mieli dobre argumenty.
Prezydent Niedźwiedzki nie do końca wiedział chyba o co w tym wszystkim chodzi, cały czas mówił o autobusach z klimą, które rzekomo ten podział miałby przybliżyć.
A co do Nadzoru Ruchu:
Przecież nawet jeśli przejdzie pod kontrolę ZDMiKP, to i tak każdy z przewoźników musi mieć własny wewnętrzny nadzór (kolizje, szkody, wandalizm, kontrola swoich kierowców/motorniczych). Zwiększą się więc koszty i zatrudnienie (to akurat na + )
Prezydent Niedźwiedzki nie do końca wiedział chyba o co w tym wszystkim chodzi, cały czas mówił o autobusach z klimą, które rzekomo ten podział miałby przybliżyć.
A co do Nadzoru Ruchu:
Przecież nawet jeśli przejdzie pod kontrolę ZDMiKP, to i tak każdy z przewoźników musi mieć własny wewnętrzny nadzór (kolizje, szkody, wandalizm, kontrola swoich kierowców/motorniczych). Zwiększą się więc koszty i zatrudnienie (to akurat na + )
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Podział MZK
No niby jak? TB będą miały autobusy? Urwie się tor, trakcja i telefonik do MZK, Mobilisu, PKS-u: Dajcie 2 autobusiki na zastępstwo?Krzysztof Ziętara pisze:Jak się tor urwie, to się będzie robić to samo co teraz - nie rozumiem zamieszania, niech mi ktoś pokaże problem palcem.
TB to będzie miejska firma, czy prywatna? Bo jak miejska, to żadnej różnicy chyba nie będzie? Teraz też jest miejska.Krzysztof Juszczak pisze:To jedyny sposób na zakup jakichkolwiek nowych tramwajów, bo miasta fizycznie na nie, nie będzie stać.
Właśnie tylko dzięki umowie ramowej gwarantującej świadczenie usług komunikacyjnych spółka mogła przyjąć wydatek na 186 tramwajów.
Jak to jest, że teraz tnie się kursy, "doczepy" idą w krzaki, a tu czarodziejska różdżka błyśnie i będzie prawie 200 cudownych tramwajów, kursujących co 5 minut.
Rozumiem, że TB uczynią z tej "gałęzi" żyłę złota?Krzysztof Juszczak pisze:Dodatkowo samo MZK nie będzie musiało ponosić kosztów utrzymania tej bardziej deficytowej gałęzi.
W sumie, ten Twój argument mnie przekonuje.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Podział MZK
Dla MZK według mnie to sam zysk. Spółka będzie mniejsza i tym samym bardziej efektywna, skupiona na rozwijaniu tylko jednej gałęzi transportu miejskiego.
Zostanie z nowoczesnym i świeżym taborem, i może być dochodowa - bedą mieli przecież zagwarantowaną znaczną cześć rynku, i bedą mieć kilkuletnie kontrakty, przez co będzie łatwiej o kasę np. Na tabor.
Zostanie z nowoczesnym i świeżym taborem, i może być dochodowa - bedą mieli przecież zagwarantowaną znaczną cześć rynku, i bedą mieć kilkuletnie kontrakty, przez co będzie łatwiej o kasę np. Na tabor.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Podział MZK
Radiola. I tak, właśnie tak, jak w całym normalnym świecie to działa i niebo nie wali się na głowy ludziom.ikarusiarz pisze:Krzysztof Ziętara pisze: No niby jak? TB będą miały autobusy? Urwie się tor, trakcja i telefonik do MZK, Mobilisu, PKS-u: Dajcie 2 autobusiki na zastępstwo?
Powiem więcej - warszawskie metro czy trójmiejska SKM też nie mają własnych autobusów.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Podział MZK
Zresztą to spółka miejska i to miasto wyznacza jej zadania.
W sumie to także plus - to nie oni bedą mieli straty przez remonty i awarie.
Tu jest wszystko przemyślane, a związkowcy są ślepi.
Z tymi 186 tramwajami chodziło mi o kontrakt Tramwajów Warszawskich z ZTM.
Analogicznie byśmy kupili 25-30 tramwajów, czego zabezpieczeniem byłaby umowa Tramwajów Bydgoskich z ZDMiKP.
W sumie to także plus - to nie oni bedą mieli straty przez remonty i awarie.
Tu jest wszystko przemyślane, a związkowcy są ślepi.
Z tymi 186 tramwajami chodziło mi o kontrakt Tramwajów Warszawskich z ZTM.
Analogicznie byśmy kupili 25-30 tramwajów, czego zabezpieczeniem byłaby umowa Tramwajów Bydgoskich z ZDMiKP.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK
Może zamiast robić Tramwaj Fordon i MZK. Oddzielić tramwaje od autobusów i zrobić Tramwaje Bydgoskie?
Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK
Prawdopodobnie będzie tak, że TF przejmie od mzk część tramwajową. Za coś trzeba pospłacać kredyty.lukas_3830 pisze:Może zamiast robić Tramwaj Fordon i MZK. Oddzielić tramwaje od autobusów i zrobić Tramwaje Bydgoskie?
/mod/ wydzielam offtopic z tematu o przetargu
/Atako/ No niech będzie
Ostatnio zmieniony 2014-01-29, 16:27 przez Atako, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK
Nowy podmiot gospodarczy ma na początku ulgi jeśli chodzi o kredyty. Stąd po roździeleniu tramwajów od autobusów będzie łatwiej realizować nowe założenia. TF jeśli ma przejąć część lini (napewno 3,7) ok slr to będzie dziwnie wyglądała taka nazwa :p Stąd lepszym rozwiązaniem jest przekazanie całej infrastruktury i stworzenei Tramwajów Bydgoskich podobnie jak jest to zrobione np w Warszawie.Atako pisze:Prawdopodobnie będzie tak, że TF przejmie od mzk część tramwajową. Za coś trzeba pospłacać kredyty.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK
Plan transportowy:
Tyle miasto.Zakłada się docelowe funkcjonowanie jednego podmiotu wewnętrznego realizującego usługi
przewozowe w trakcji tramwajowej pod nazwą Tramwaje Bydgoskie. Działanie to ma na celu
optymalizację kosztów funkcjonowania sieci tramwajowej na terenie Bydgoszczy. Ponadto
działanie to przyczyni się do bardziej spójnego zarządzania infrastrukturą techniczną jak też
taborem tramwajowym, ponadto pozwoli w sposób bardziej spójny zarządzać siecią
tramwajową pod względem logistycznym. Zakłada się również, że podmiot Tramwaje
Bydgoskie będzie kontynuatorem prawnym Tramwaj Fordon Sp. z o.o. i MZK Sp. z o.o. w
części dotyczącej świadczenia usług w trakcji tramwajowej oraz przejmie wszelkie
zobowiązania i należności z tego tytułu.
Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK
Czyli tak naprawdę będziemy mieli 3 odrębne Nadzory Ruchu- TF, MZK i ZDMiKP. Trochę nowych miejsc pracy, zawsze jakiś plus.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Oddzielenie Zakładu Tramwajowego od MZK
TB! No i w sumie wszędzie tak jest.