Strona 1 z 1

Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-02-12, 16:09
autor: adas
A przy okazji przystanków: czy są szanse na przeniesienie miejsca zatrzymywania się tramwajów na Rondzie Grunwaldzkim bliżej przejścia dla pieszych? Teraz każdy tramwaj jadący od Wilczaka zatrzymuje się na końcu peronu - zostawiając miejsce na przystanku na inny tramwaj (chyba nawet 3 wagony by tam jeszcze weszły).
Tylko, że nie za bardzo jaki tramwaj się tam może pojawić, bo z Wilczaka nie jeżdżą "stada".

Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-02-12, 16:38
autor: michał 78
Ale jeździły. Przepisy trwają

Re: Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-03-10, 22:21
autor: montenegro
w rzeczy samej, perony są długie, na oba jest wejście z tej samej strony i faktycznie z Wilczaka niepotrzebnie jedzie na początek. może oprócz przepisów wystarczy tu też trochę zdrowego rozsądku :)

@michał78 - czy wiemy dokładnie jakie to są przepisy?

Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-03-11, 15:46
autor: michał 78
Tzw. niebieska książeczka. Paragrafu nie pamiętam, jak znajdę swoja to podam.

Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-03-11, 20:21
autor: Kawka
6. Przystanki

...
7) Przy wysepkach przystankowych motorniczy powinien zatrzymać tramwaj w ten sposób, aby przód tramwaju znajdował się na wysokości początku wysepki lecz zawsze przed przejściem dla pieszych.

Re: Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-03-11, 21:30
autor: montenegro
"powinien" :)

Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-03-11, 22:23
autor: adas
Zawsze można "zamknąć" dalszą część wysepki i zatrzymywania się bliżej przejścia będzie zgodne z tym przepisem.

Przystanek tramwajowy na Rondzie Grunwaldzkim

: 2014-05-30, 15:25
autor: adas
Odpowiedź z ZDMiKP:
- na przystanku tramwajowym Rondo Grunwaldzkie nie ma możliwości
przesunięcia wiaty przystankowej bliżej przejścia dla pieszych. W sytuacjach
awaryjnych, gdy nie ma możliwości dojazdu tramwajów na Dworzec Główny
tramwaje linii nr 3 i 5 kierowane są w kierunku pętli Wilczak. W takich
sytuacjach natężenie ruchu na tym przystanku jest bardzo duże i przesunięcie
przystanku spowodowałoby, że tramwaje zjeżdżające z ronda nie mieściłyby się
na peronie co powodowałoby by niebezpieczne sytuacje dla pasażerów i innych
uczestników ruchu..
Hmm... Ale tych sytuacji awaryjnych jest bardzo dużo? W przypadku takich sytuacji chyba można liczyć na to, że tramwaje będą tak stawać by kolejny tramwaj się zmieścił.