Strona 1 z 2

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 10:35
autor: spooney
Jak wiadomo od września studenci UKW przenoszą się z Przemysłowej do nowej siedziby w centrum. Nie będzie już potrzeby trasowania dwóch linii do pętli Przemysłowa, gdyż głównie właśnie studenci zapełniali autobusy. Zapewne ZDMiKP wprowadzi jakieś zmiany w tamtym rejonie. Może macie już teraz jakieś ciekawe pomysły na zmiany tras którejś z dwóch linii?

Wg mnie optymalne byłoby pozostawienie tam całodziennej linii nr 67 :)
Na linię nr 59 miałbym kilka pomysłów mniej lub bardziej trafionych, najbardziej chyba podoba mi się wariant 1 i 3:

1. Błonie - (...) - Łęczycka - Kazimierza Wielkiego - Planu 6-letniego - Wojska Polskiego - Szarych Szeregów

Od dawna mieszkańcy Bartodziejów dopominają się o połączenie z górnym tarasem, jest okazja.

2. Błonie - (...) - Fordońska - Sporna - Toruńska - Stomil

T6 zbiera pasażerów po jednej stronie Brdy, 59 po drugiej i dowożą do 73. Mieszkańcy Łęgnowa zyskają szybszy dostęp do połączeń w kierunku Fordonu i Bartodziejów, zamiast kulania się T6 dookoła.

3. Błonie - (...) - Fordońska - Sporna - Toruńska - Kielecka - Smoleńska / Pińczowska

Dowóz do zakładów pracy, do Urzędu Pracy, łącznik Toruńska - Fordońska. Na Pińczowską obecnie sporo ludzi np. z Fordonu jeździ dookoła 69 do Ronda Toruńskiego i dalej 76.

A jakie jest Wasze zdanie? :P

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 11:19
autor: Kamil3836
spooney pisze:2. Błonie - (...) - Fordońska - Sporna - Toruńska - Stomil

T6 zbiera pasażerów po jednej stronie Brdy, 59 po drugiej i dowożą do 73. Mieszkańcy Łęgnowa zyskają szybszy dostęp do połączeń w kierunku Fordonu i Bartodziejów, zamiast kulania się T6 dookoła.
Tak, ale można wydłużyć 73. Nie ma potrzeby trasowania co 12 minut autobusu na Stomil.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 12:28
autor: adas
Chyba najsensowniejsza by była trasa łącząca Bartodzieje z Górnym Tarasem. I przedłużenie 73 do np. pętli Wyścigowej.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 15:15
autor: Dawid Szramke
Ja spooney bym proponował wariant 3. Autobus koło urzędu pracy w tygodniu by napewno się przydał bo tak jak 6 nie będzie miała możliwości przejazdu to toruńska stoi.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 15:41
autor: Krzysztof Ziętara
Jak 6 nie ma możliwości przejazdu to się puszcza zatramwaj a jak ma, to nie ma sensu jej dublować.

A mosty są zakorkowane, Sporna to już totalnie.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 15:47
autor: Kamil3836
Krzysztof Ziętara pisze:Jak 6 nie ma możliwości przejazdu to się puszcza zatramwaj a jak ma, to nie ma sensu jej dublować.

A mosty są zakorkowane, Sporna to już totalnie.
Zgodzę się, wariant 2 i 3 powinien odpaść od razu. Trzeba wykorzystać potencjał linii Nr 6.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-24, 15:48
autor: spooney
Krzysztof Ziętara pisze:to nie ma sensu jej dublować.
W wariancie "3" trasy by się przecinały raptem w 2 miejscach... Zbożowy Rynek - Rondo Jagiellonów i Sporna - Kielecka... Co to za dublowanie? Obie linie obsługują zupełnie różne rejony miasta. Prędzej 76 od czerwca zacznie dublować T6 :P
Krzysztof Ziętara pisze:A mosty są zakorkowane, Sporna to już totalnie.
To nie jest argument :P Kujawska i Bernardyńska też są zakorkowane a autobusy jeżdżą i to jeszcze ile :P
Kamil3836 pisze:Zgodzę się, wariant 2 i 3 powinien odpaść od razu.
A co powiedziałbyś na wariant 1? :P A może masz jakiś inny pomysł?

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 11:54
autor: Karol
1. Błonie - (...) - Łęczycka - Kazimierza Wielkiego - Planu 6-letniego - Wojska Polskiego - Szarych Szeregów
Ale nie lepiej żeby wracało 59 po trasie 57, ale pomiędzy przejazdem 57, by się nie dublowały? Od S.Szeregów do Kładki tak zrobić, by przy TU był odstęp ok. 10 minut do 57. Błonie by bardziej na tym zyskało.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 12:27
autor: Kamil3836
Excellence pisze:1. Błonie - (...) - Łęczycka - Kazimierza Wielkiego - Planu 6-letniego - Wojska Polskiego - Szarych Szeregów
Ale nie lepiej żeby wracało 59 po trasie 57, ale pomiędzy przejazdem 57, by się nie dublowały? Od S.Szeregów do Kładki tak zrobić, by przy TU był odstęp ok. 10 minut do 57. Błonie by bardziej na tym zyskało.
Ten pomysł to już w ogóle jest poroniony.
spooney pisze:A co powiedziałbyś na wariant 1?
Również nie jestem za nim, ale na pewno w mniejszym stopniu niż za pozostałymi.
spooney pisze:A może masz jakiś inny pomysł?
Coś by się znalazło ;-)

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 12:56
autor: black125
A może by tak ...-Most Kazimierza Wielkiego-Planu 6cio letniego-Sandomierska-Baczyńskiego-KAPUŚCISKA ?

Re: 59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 13:14
autor: Karol
Kamil3836 pisze:
Excellence pisze:1. Błonie - (...) - Łęczycka - Kazimierza Wielkiego - Planu 6-letniego - Wojska Polskiego - Szarych Szeregów
Ale nie lepiej żeby wracało 59 po trasie 57, ale pomiędzy przejazdem 57, by się nie dublowały? Od S.Szeregów do Kładki tak zrobić, by przy TU był odstęp ok. 10 minut do 57. Błonie by bardziej na tym zyskało.
Ten pomysł to już w ogóle jest poroniony.
Podaj powód.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 14:54
autor: Kris
black125 pisze:A może by tak ...-Most Kazimierza Wielkiego-Planu 6cio letniego-Sandomierska-Baczyńskiego-KAPUŚCISKA ?
A może by tak jednak ...-Planu 6-letniego-Wojska Polskiego-Kapuściska?

Re: 59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 15:21
autor: black125
Kris pisze:
black125 pisze:A może by tak ...-Most Kazimierza Wielkiego-Planu 6cio letniego-Sandomierska-Baczyńskiego-KAPUŚCISKA ?
A może by tak jednak ...-Planu 6-letniego-Wojska Polskiego-Kapuściska?
Linia powinna wjeżdżać w głąb osiedla i być bardziej dostępna dla pasażerów,ułatwiłaby dojazd ludziom z kap na bartodzieje w regiony nie przebiegające tak blisko linii 7 .

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-25, 18:30
autor: Robert Reimus
spooney pisze:1. Błonie - (...) - Łęczycka - Kazimierza Wielkiego - Planu 6-letniego - Wojska Polskiego - Szarych Szeregów
Mimo zakorkowania mostu Kazimierza Wielkiego uważam, że przydało by się połączenie Bartodziejów z górnym tarasem. W tej chwili komunikacja w osi północ-południe jest zapewniona tylko trzema ulicami (trasy Uniwersyteckiej nie liczę, bo mało i rzadko).

Odnośnie Spornej, myślę, że sprawę załatwiło by przedłużenie 73 do Wyścigowej.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-26, 00:08
autor: Kamil3836
Excellence pisze:Podaj powód.
Linia pełni inną funkcję i w kształcie, który Ty podałeś nie miałaby sensu, więc byłaby wielki nie wypałem.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-28, 14:32
autor: spooney
Kiepskie wieści mam, najprawdopodobniej 59 zakończy trasę na Łęczyckiej jak kiedyś 67 :P

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-05-28, 23:00
autor: Paweł W
73 do Wyścigowej...73 poza kursami na Kapuściska jeździ raczej pusty, puszczanie go do Wyścigowej to strata pieniędzy. Tak samo jak puszczanie go do PUP, jest 6, która spokojnie starcza. Puszczanie na Kapuściska - znowu chybione, bo nie tworzy się połączeń zewsząd-dowsząd i kłóci się to z zachęcaniem do przesiadek. 53/69+79 i jesteśmy na Kapuściskach. Przykład linii 61 pokazuje też, że głąb Kapuścisk nie jest wcale tak zainteresowany ofertą. Linię przez most K. Wielkiego kiedyś przerabialiśmy na forum. Wariant z Łęczycką wydaje się chyba najlepszy, choć zastanawiam się czy nie lepiej byłoby po prostu puścić 59 do pętli na Morskiej; zresztą jak studenci wyprowadzą się z UKW to chyba może nawet warto by się zastanowić albo nad likwidacją 59 albo jego przetrasowaniem, tylko też, nie za bardzo jest gdzie.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-03, 17:49
autor: Luigi
Według mnie skracając 59 do Łęczyckiej doprowadzi się do zdublowania trasy z linią 64... No chyba, że przy okazji w dni robocze linia 64 zostanie okrojona z 1/2 kursów i z osiedli Bartodzieje i Błonie będą odjeżdżać naprzemiennie (chociaż jak patrzę na czasy przejazdów z pętli na pętle to jest dość spora różnica ok. 6 minut, więc raczej ciężki temat).

Dużo głosów widzę jest za trasą do Szarych Szeregów i ogólnie skomunikowaniem górnego tarasu bezpośrednio m.in. z os. Bartodzieje (również zagłosowałem za opcją nr 1). Jeżeli jednak nie ma możliwości wydłużenia trasy 59 z Błonia na Szarych Szeregów, to może chociaż udałoby się z pętli na Morskiej? Trasa dużo krótsza, a liczba wozów, która byłaby przeznaczona na obsługę 59 po zmianach dałaby satysfakcjonującą częstotliwość kursów, może by nawet oszczędzono na jednym wozie, albo i dwóch. W tym przypadku jednak pojawia się inny problem - kursy weekendowe/świąteczne. Przy takiej unikalnej trasie niefortunnym posunięciem byłoby kursowanie tylko w dni robocze.

Brak linii 59 z Błonia nie będzie stanowiło większego problemu dla mieszkańców tego osiedla. Np. do centrum w różne jego rejony spokojnie można się przecież dostać liniami 52, 53, 54 lub 64. Do tego jeszcze przecież linia 69, którą na upartego też można się dostać bezpośrednio w okolice ul. Przemysłowej (przynajmniej jej początku).

Reasumując: Linia 59 (Morska > Kołobrzeska > Bałtycka > Skłodowskiej-Curie > Łęczycka > Kazimierza Wielkiego > Al. Planu 6-letniego > Wojska Polskiego > Szarych Szeregów)

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 08:39
autor: adas
Linia 59 już wkrótce połączy Bartodzieje i Kapuściska

http://bydgoszcz.gazeta.pl/kapusciska/1 ... #LokBydTxt
W wakacje - po wielu latach próśb mieszkańców - zacznie kursować autobus łączący Bartodzieje z Kapuściskami. Drogowcy planują też zmienić obsługę komunikacyjną Wyżyn i Glinek
O wprowadzenie linii autobusowej, która połączyłaby dwa osiedla, mieszkańcy postulowali od wielu lat. Oddany niemal 14 lat temu do użytku most Kazimierza Wielkiego kompletnie nie jest wykorzystywany przez transport publiczny, a to najkrótsza droga między Bartodziejami i Kapuściskami.

Teraz ma to się zmienić. Z Bartodziejów przez ul. Łęczycką, most Kazimierza Wielkiego, al. Planu 6-letniego i ul. Wojska Polskiego na Kapuściska będzie jeździła linia nr 59, która obecnie kursuje z Błonia na ul. Przemysłową.

- Po likwidacji siedziby uniwersytetu przy ul. Przemysłowej, do obsługi tej części miasta w zupełności wystarczy jedna linia. Będzie tam jeździł autobus nr 67 - mówi Tomasz Brzuchalski, naczelnik wydziału organizacji transportu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Natomiast linia nr 59 z Błonia do ul. Łęczyckiej pojedzie jak do tej pory, po czym skierujemy ją dalej - na Kapuściska.

Autobusy linii nr 59 między Błoniem a ul. Łęczycką będą kursowały z taką samą częstotliwością jak obecnie - co 12 minut w szczycie i co pół godziny poza nim. Natomiast dalej do Kapuścisk realizowany miałby być co drugi kurs. Oznacza to, że w czasie, gdy podróżuje najwięcej osób, autobus na nowym fragmencie trasy jeździłby co 24 minuty. Drogowcy zapewniają, że jeśli połączenie spotka się z zainteresowaniem, to docelowo na Kapuściska dojadą wszystkie kursy linii nr 59.

(...)
Edycja: dodatkowa informacja od ZDMiKP: http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... le&id=2009

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 13:01
autor: Kamil3836
Kolejna głupota ZDMiKP...

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 15:10
autor: black125
Strzeliłem sobie ot tak pomysł,a tu proszę :D

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 15:28
autor: Karol
@Kamil3836: A Ty dalej marudzisz. Sam byś dobrej trasy nie dobrał, ogarnij się wreszcie!

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 16:26
autor: Marcin_558
Coraz bardziej widać że nowa sieć, którą chce ZDMiKP wprowadzić będzie miała inne numery niż w projekcie.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 17:10
autor: Kris
Marcin_558 pisze:nowa sieć, którą chce ZDMiKP wprowadzić będzie miała inne numery niż w projekcie.
A tam numery :P Mnie osobiście cieszy to, że w końcu będą rodziny linii (o ile dwie linie o podobnym oznaczeniu można nazwać rodziną).

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 17:39
autor: Kamil3836
Excellence pisze:@Kamil3836: A Ty dalej marudzisz. Sam byś dobrej trasy nie dobrał, ogarnij się wreszcie!
Końcówki nie będę w ogóle komentował, bo schodzi na zbyt niski poziom. Nie marudzę, a stwierdzam fakty. Jedynie co powiem to, że mam inną wizję komunikacji miejskiej niż ZDMiKP, z mniejszą ilością wariantów oraz bez dziwnych linii typu 66/86.
Trochę historii:
57 jeździło pełne w godzinach szczytu oraz międzyszczyt, ale zostało skasowane w jej miejsce utworzono 59W, które następnie skasowano ze względu na niskie napełnienie oraz niezbyt atrakcyjną częstotliwość(24'/60'), później zostawiono kursy jedynie w godz. szczytu co 24 w rejon Witebskiej, następnie skasowano wariant. Teraz skracamy kursowanie trasy podstawowej do Łęczyckiej, później skasujemy wariant 59K, a następnie linie.
Dla mnie linia Nr 59 powinna kursować do Dźwigowej z wybranymi kursami do Przemysłowej(3 rano i 3 w południe do pracy). W końcu o godzinie 5-6 napełnienia rzędu 40% na Fordońskiej nie zapewniają studenci.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 18:14
autor: Darek
Będzie powód żeby za jakiś czas linie zlikwidować, jak chciano jeszcze niedawno. 1. Wygaszanie popytu 2. Ogłoszenie nierentowności 3. Kółko się zamyka.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 19:48
autor: ikarusiarz
To się nazywa sztuczne wygaszanie popytu. Tak robili na PKP. Ustawiano rozkład tak, aby pociąg przyjeżdżał po 7 (godziny rozpoczęcia pracy), albo przyjeżdżał 5 minut po odjeździe innego, ważnego pociągu. Ludzie przestają jeździć, więc opłaca się likwidować. Kiedyś do Kołobrzegu puszczano latem EZT. Była to tylko jedna jednostka, która jechała z Poznania. W Pile następował dramat, konduktor nawet biletów nie sprawdzał. Dodam, że było ciepłe lato, tłum ludzi jechało nad morze... Z powrotem wróciłem autobusem.

Zgadzam się z Kamilem. Dużo klientów 59 to pracownicy, a nie studenci. Volva, aż trzeszczały.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 20:02
autor: Krzysztof Ziętara
No nie, umówmy się że 57 to była pomyłka natury przez ładne ostatnie parę lat kursowania, jeśli nie paręnaście.

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 22:08
autor: Kris
Krzysztof Ziętara pisze:umówmy się że 57 to była pomyłka natury przez ładne ostatnie parę lat kursowania, jeśli nie paręnaście.
Dlaczego?
Kamil3836 pisze:utworzono 59W, które następnie skasowano ze względu na niskie napełnienie oraz niezbyt atrakcyjną częstotliwość(24'/60'), później zostawiono kursy jedynie w godz. szczytu co 24 w rejon Witebskiej, następnie skasowano wariant
Hmmm... tam był chyba tylko jeden wariant.
Kamil3836 pisze:Dla mnie linia Nr 59 powinna kursować do Dźwigowej
Jestem ciekawy, ile mniej więcej osób dojeżdżało w to miejsce, jak 59 kończył tam tymczasowo.

Swoją drogą zastanawiam się, czemu nie skraca się 67? Czy nie jest tak, że to w przypadku tej linii napełnienia zapewniali studenci?

59 i 67 po wyprowadzce UKW z Przemysłowej

: 2014-06-11, 22:17
autor: Kamil3836
Kris pisze: ile mniej więcej osób korzystało z tej końcówki?
Ale jakiej? Szarych Szeregów? To było wydłużenie na siłę, nikomu nie potrzebne. Najlepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie linii Nr 66 w obecnym kształcie do zawrotki na Magnuszewskiej. W innych miastach można, to czemu nie u nas?