Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Czy jesteś za zmianą trasy linii nr 55?

Czas głosowania minął 2014-10-24, 11:41

1. Tak, niech korzysta z BUS-pasa.
14
82%
2. Nie, niech pozostanie tak jak jest i stoi w korkach.
3
18%
3. Nie mam zdania.
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 17

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: spooney » 2014-05-27, 11:41

Projekt remarszrutyzacji zakładał m.in. przetrasowanie linii autobusowej nr 55. Odcinek trasy Rondo Ossolińskich - Piotrowskiego - Jagiellońska - Rondo Jagiellonów miał zostać zastąpiony wytrasowaniem z wykorzystaniem istniejącego BUS-pasa, czyli Rondo Ossolińskich - Aleje Ossolińskich - Plac Weyssenhoffa - Paderewskiego (BUS-pas) - Staszica (BUS-pas) - 3 Maja (BUS-pas) - Rondo Jagiellonów :)

Czemu tak? Chyba nie trzeba tłumaczyć nikomu. Autobusy stoją na Jagiellońskiej w ogromnych korkach marnując cenny czas, o punktualności można pomarzyć, a mogłyby bezproblemowo "śmignąć" BUS-pasem :)

Pasażerów na przystanku Jagiellońska / Piotrowskiego jest niewielu, przystanek nie posiada swojej pary więc nie jest zbyt atrakcyjny dla podróży "tam i z powrotem" z tym samym miejscem startu/mety. Jego likwidacja nie wywoła zbiorowych spazmów :)

Co Wy na to aby to wdrożyć już teraz? Plusy, minusy? :P
Obrazek

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: Luigi » 2014-05-27, 13:44

Zgadzam się, trzeba korzystać z budowanych BUS-pasów. Ja jednak poszedłbym jeszcze krok dalej. Zmiana trasy 55 powoduje, że dorzucamy kolejną linię na Al. Ossolińskich w stronę centrum. Proponuję zatem przeniesienie linii 64 i 67 trasą Ogińskiego - Rondo Wielkopolskie - Powstańców Wielkopolskich, czyli powrót do przeszłości, z jednym wyjątkiem, trasa linii 59 - bez zmian. Przystanek Plac Weyssenhoffa jest bardzo słabo wykorzystywany na wspomnianych wyżej liniach i to o różnych porach dnia - widzę to za każdym razem jadąc tam autobusem. Co uzyskujemy?
- równomierne rozdzielenie linii w podanej okolicy, przy jednoczesnym zminimalizowaniu pokrycia się tras różnych linii (55 i 64 oraz 59 i 67),
- ukłon w stronę studentów podróżujących od Przemysłowej (przystanki na Ogińskiego i Rondzie Wielkopolskim, dają szybki dostęp do głównego budynku UKW oraz pobliskiej Biblioteki,
- starsze osoby w dalszym ciągu mają dogodny dojazd do/z Bazyliki,
- przy okazji uszeregowanie linii: 52, 55, 59 Al. Ossolińskich, a 64, 67 Ogińskiego,
- wydaje mi się nie jest też konieczna korekta w rozkładach jazdy 64 i 67.

Pozostawiam temat dalej do dyskusji z szerszym spojrzeniem na tę okolicę Bydgoszczy.

Awatar użytkownika
adas
Posty: 70
Rejestracja: 2013-12-11, 17:21
Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
Kontakt:

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: adas » 2014-05-27, 15:31

Nie wiem ile osób wysiada na tym przystanku, ale jest on chyba dobrym miejscem na przesiadkę na jakiś autobus z Dworca PKS.
"- ukłon w stronę studentów podróżujących od Przemysłowej (przystanki na Ogińskiego i Rondzie Wielkopolskim, dają szybki dostęp do głównego budynku UKW oraz pobliskiej Biblioteki"
UKW z Przemysłowej znika.

Awatar użytkownika
Hania
Posty: 140
Rejestracja: 2013-05-07, 10:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: Hania » 2014-05-27, 18:26

UKW znika z Przemysłowej, pojawia się na Poniatowskiego.
Gdy kiedyś pomieszkiwałam na Bartodziejach, to na PKS zawsze jeździłam 55 - i to jest moim zdaniem największa zaleta tego przystanku. Blisko PKS, FR Bus, Polski Bus itd. No a z drugiej strony stoi w korku... Tak źle i tak niedobrze.
Bylejakości mówmy NIE!

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: reputed » 2014-05-27, 18:34

Hania pisze: to jest moim zdaniem największa zaleta tego przystanku. Blisko PKS, FR Bus, Polski Bus
"55" przetrasować, a przy Piotrowskiego zatrzymać "80"

Skywalker
Posty: 21
Rejestracja: 2014-03-14, 18:47
Lokalizacja: Bydgoszcz, Glinki

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: Skywalker » 2014-05-27, 22:20

200 metrów...
Pozdrawiam,
Skywalker.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: spooney » 2014-08-10, 13:47

reputed pisze:a przy Piotrowskiego zatrzymać "80"
I mamy obskoczone dzięki temu PKP, PKS, lotnisko i przystanek PolskiegoBusa :)
A 55 wreszcie byłoby punktualne bez stania w korkach a buspas lepiej wykorzystany :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hania
Posty: 140
Rejestracja: 2013-05-07, 10:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: Hania » 2014-08-12, 06:19

55 na pewno by to pomogło, spoko rozwiązanie - mimo dłuższej trasy, w godzinach szczytu czas przejazdu pewnie by wzrósł tylko nieznacznie, ze względu na buspas i korki na Jagiellońskiej. Teraz pytanie, jak mieszkańcy Bartodziejów mają dojechać na pks. Ci mieszkający blisko Fordońskiej mają tramwaj, ale reszta musiałaby iść pieszo Piotrowskiego lub Ogińskiego.
Bylejakości mówmy NIE!

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej

Post autor: reputed » 2014-08-12, 07:08

Hania pisze:Teraz pytanie, jak mieszkańcy Bartodziejów mają dojechać na pks.
Tak samo jak dojeżdżają np. mieszkańcy Miedzynia, Glinek, czy do niedawna jeszcze mieszkańcy Błonia

ODPOWIEDZ