Solówki na "piątce" zamiast składów

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Obsada linii tramwajowej nr 5

Czas głosowania minął 2014-12-27, 13:57

Tylko składy (2x 805Na)
4
16%
Tylko solówki (805Na)
12
48%
Składy i solówki, tak jak obecnie
8
32%
Zlikwidować linię, jest niepotrzebna
1
4%
 
Liczba głosów: 25

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: spooney » 2014-06-10, 13:57

Zakładam temat bo dyskusja może być ciekawa i doklejam wpisy z SB zanim znikną :)

Osobiście jestem za obsługą linii przez solówki :)
:gazeta: Tramwaje nr 5 w Bydgoszczy znów wożą... powietrze

Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /140609159
Kawka: Szkoda słów na tych ludzi i te gazety.
Darek: no bo wożą
Darek: jeden wóz wystarczy
Krzysztof Ziętara: a wiesz to na podstawie? :)
Krzysztof Ziętara: opinie są różne i w zasadzie wychodzi na to że na piątkę idealny byłby krótki swing
spooney: wożą powietrze niestety, bardziej by się składy na "1" przydały :)
Darek: wiem bo widzę
Krzysztof Ziętara: znaczy ogólnie to jest głębszy systemowy problem
Krzysztof Ziętara: Darek, kiedy widzisz?
Darek: jeżeli podjeżdża 5 to wiem na 90% że będę jechał sam w II wagonie
Darek: o różnych godzinach - zawsze pustki
Krzysztof Ziętara: na całej trasie? :)
Darek: tylko w śródmieściu
Krzysztof Ziętara: w każdym razie, przy obecnym układzie to przy wszelkich kombinacjach ktoś będzie krzyczał o powietrzu
Krzysztof Ziętara: no więc śródmieście to nie cała trasa
Krzysztof Ziętara: dodatkowo od rycerskiej do jagiellonów nieustannie jeździ w stadzie z trójką
Krzysztof Ziętara: pożywiom, uwidim
michu76: Potrzebne te trójki co kilka minut. Jeździły by naprzemiennie z piątką i problemu by nie było. A z góry jadą często pełne. zobaczymy jak będzie wrzesień. Teraz większość
michu76: składów wozi powietrze. Nie tylko piątka.
Kamil3836: Co kilka minut możesz powiedzieć, że jeździ 31 w stolicy w szczycie, ale nie 3.
michu76: Chodzi o to że na innu
michu76: innych liniach też trasy woza powietrze. Zbliża się okres letni i inaczej nie będzie. Zawsze tak było jest i będzie.
korpi: Uczepiliścię się tej "piątki"...
michu76: No właśnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: michu76 » 2014-06-10, 14:13

Półtora roku wstecz jak miasto wprowadziło kolejne cięcia w składach na liniach i ograniczeniu taktu do 20min. pisałem na forach że nic dobrego z
tego nie wyniknie. Że będzie spadać liczba pasażerów którzy jeszcze dłużej będą czekać na tramwaj więc teraz wielkie zdziwienie że na praktycznie wszystkich liniach tramwaje jeżdżą puste? To było do przewidzenia i dlatego kolejny raz powtarzam: zachęcanie pasażera do korzystania polega na zwiększeniu atrakcyjności tramwaju nad samochodem poprzez pojemność oraz częstotliwość. A skoro te rzeczy nadal się ogranicza to wybaczcie ale każdy normalnie patrzący trzeźwo wybierze samochód albo rower. Bo nie po to płaci za np. sieciowke żeby podróżować w gorszych warunkach i dłużej czekać na tramwaj. Jeżeli nadal komunikacja tramwajowa w Bydgoszczy będzie poletkiem doswiadczalnym do oszczędzania kasy kosztem pasażerów, to jaki sens ma budowa nowych tras tramwajowych? Żaden.
Michu76

Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: Karol » 2014-06-10, 14:15

Tylko solówki (805Na)
Jeżdzę czasem 5 i widzę że są zajęte tylko miejsca siedzące, pozatym 5 to jest jakby linia "uzupełniająca" pozostałe tzn. 4, 6 i 3.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: lukas_3830 » 2014-06-10, 14:42

Excellence pisze:Jeżdzę czasem 5 i widzę że są zajęte tylko miejsca siedzące, pozatym 5 to jest jakby linia "uzupełniająca" pozostałe tzn. 4, 6 i 3.
A Ty byś stał jakby były wolne miejsca siedzące? :P Przynajmniej jak każdy siedzi a nie jedzie jak śledź w beczce na stojąco nie mając sie czego złapać to mówimy o komforcie podróżowania :) Podobnie jak w PKP IC przypomnij sobie jak było a jak jest od kiedy wprowadzona zmiany z rezerwacjami.... Wracając do tramwajów....
Od momentu skierowania 2 przez Jagiellońską to 4 stała się uzupełnieniem....Linia 5 jest bardziej potrzebna niż 4 gdzie w praktyce od Szarych Szeregów skutecznie linia 2,8 mogą przejąć część pasażerów z 4. Podobnie ma się w drugą stronę od Bielaw jest nikłe zainteresowanie 4. Przy UKW w kierunku Glinek jest linia 68, która bardzo skutecznie zabiera pasażerów 4. a od Gdańskiej 2 robi dokładnie to samo. Tworzy się praktycznie 80% dublowanie trasy przejazdu 2 i 4 w podobnym kierunku z czego 2 ma większy zasięg i przez co jest korzystniejsza. Cała sytuacja się zmieni po wybudowaniu torów wzdłuż ulicy Kujawskiej. Ale póki co mamy jak mamy.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: Kamil3836 » 2014-06-10, 15:02

lukas_3830 pisze:Przynajmniej jak każdy siedzi a nie jedzie jak śledź w beczce na stojąco nie mając sie czego złapać to mówimy o komforcie podróżowania
Nikt nie mówi o jeżdżeniu jak śledź, tylko o powietrzu w 5. Tu zacytuje najlepszą wypowiedź z Gazety Pomorskiej, która podsumowuje wszystko.
A to ciekawe co mówi pan Kosiedowski. Pomiary w maju i czerwcu są nierzetelne. A jednak pracownicy ZDMiKP sami jeździli w tym okresie w tramwajach linii 5 i liczyli pasażerów. Poza tym skoro wiadomo, że jest mniej pasażerów to dlaczego dostawiono akurat w tym okresie drugi wagon dla linii 5? Nie mamy na co wydawać pieniędzy? Chcieli tylko przetestować? To w ZDMIKp nie ma nikogo kompetentnego kto umiałby odczytać opracowywane napełnienia w komunikacji? Zlikwidowali 12 kursów dziennie na linii 69, bo szukają oszczędności, ale na takiej linii 5 gdzie od początku pasażerowie są tylko w szczycie jeszcze dokładają wagony (oczywiście w innych godzinach też zdarzają się pasażerowie, ale tylko w sytuacji gdy tramwaj 5 jedzie zaraz przez tramwajem 2 i 8 lub 1 minutę (!) przed 3 z Rycerskiej). Ktoś pasażęrów ewidentnie robi w balona. Za taką komunikację ze słabymi napełnieniami płacimy wszyscy.
:) Pomijam fakt, że liczba pasażerów bardzo spadła na linii 8 (na podstawie obserwacji z marca br.), kiedyś linia o największym napełnieniu zaraz za 3, a teraz? Osobiście zastanowiłbym się nad wersją numer 2 proponowaną przez gazetę.
lukas_3830 pisze:Podobnie jak w PKP IC przypomnij sobie jak było a jak jest od kiedy wprowadzona zmiany z rezerwacjami....
Co ma piernik do wiatraka? W PKP IC również straciło wielu pasażerów (około 30%).
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: lukas_3830 » 2014-06-10, 20:14

Kamil3836 pisze:Co ma piernik do wiatraka? W PKP IC również straciło wielu pasażerów (około 30%).
Chodzi o komfort jazdy....Prosty przykład:Teraz TLK z Krakowa na Hel wygląda normalnie a nie jak w 2009r. sardynki w puszce...Porównaj sobie lata przed wprowadzeniem znian np 2009-2010 i po wprowadzeniu zmian np 2012-2013. Firmy powoli zaczynają wychodzić ku podróżnym oferując lepszy komfort, szybszy i nowocześniejsze przejazd, dogodność po to kupuje się nowy tabór, remontuje infrastrukturę itd... A co oferuje ZDMiKP..? cięcia! Upchnąć wszystkich pasażerów jak tylko się da do jednego pojazdu oby najmniejszego, który pojedzie najlepiej co 30 minut! Gdzie tu wyjście do pasażera?

Ps. Od kiedy ufa się brukowej prasie xD każdy brukowiec pisze co chce i dla kogo chce. Podobnie jest z TV każdy kanał widzi trochę inaczej daną rzecz heh nawet pogodę potrafią mieć różną :D

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: Kamil3836 » 2014-06-10, 23:05

lukas_3830 pisze:ylko się da do jednego pojazdu oby najmniejszego, który pojedzie najlepiej co 30 minut!
30 minut nie popieram. Pamiętaj, że KM korzystasz góra 45 minut, a z PKP IC o wiele wiele więcej.

lukas_3830 pisze:Prosty przykład:Teraz TLK z Krakowa na Hel wygląda normalnie a nie jak w 2009r. sardynki w puszce...
Bo ubyło pasażerów.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: Darek » 2014-06-10, 23:10

W 2009 roku była kompromitacja bo IC nie zdążył z rewizjami wagonów dlatego było ich o wiele mniej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: lukas_3830 » 2014-06-11, 00:17

Kamil3836 pisze:Bo ubyło pasażerów.
Jest obowiązkowa rezerwacja miejsc w każdym pociągu TLK, EIC, EC itd... wcześniej tego nie było stąd był ścisk. Teraz wiadomo ile osób jedzie na jakim odcinku i jak jest duże zapotrzebowanie to wagony są dokładane do składu.
Darek pisze:W 2009 roku była kompromitacja bo IC nie zdążył z rewizjami wagonów dlatego było ich o wiele mniej.
W 2009r NIE było obowiązkowej rezerwacji miejsc w wagonach 2 klasy. A z wagonami to zupełnie inna bajka nie do tego tematu. Z resztą to tylko przykład można podać równie dobrze inny. Chodzi o to, że pasażerów cięciami ani okrojonym składem, starymi bez udogodnień co jeździ z niską częstotliwością jest ciężko pozyskać robiąc tak dalej to niedługo wszyskie linie będą wozić powietrze. Bo każdy powie mam gdzieś KM jadę autem przynajmniej tam siedzę i mogę dojechać o wiele szybciej a nie czekać po xx minut na przystanku.

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: lukasn26 » 2014-06-11, 07:35

Moja kwestia w tej dyskusji jest taka, żeby pozamieniać składy z "1" na"5" i z "5" na "1". Wczoraj jechałem "5" od garbar (wtorek ok. 16:00) i w obu wagonach było góra 6,7 osób łącznie ze mną i z motorniczym. :(

Luigi
Posty: 111
Rejestracja: 2014-04-23, 18:37
Lokalizacja: Bartodzieje

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: Luigi » 2014-06-11, 16:46

Zapełnioną "5-tkę" jadącą składem 2-wagonowym widziałem może raz, góra dwa w okolicach Ronda Jagiellonów, oczywiście w godzinach szczytu. Zupełnie inaczej wygląda sprawa z "1-ką" bardzo często zawaloną w obydwu kierunkach w okolicach Garbar. Ja bym proponował właśnie pomieszać składy obsługujące "5-tkę" i "1-kę" tak, żeby chociaż po 2 kursy na tych liniach obsługę zapewniły składy 2-wagonowe.

Pamiętam jakie były początki nowej trasy "1-ki", że to był zły wybór, że mało kto korzystał itp, itd. Minęło trochę czasu i jest spore zainteresowanie. Dlatego uważam, że warto przerzucić składy 2-wagonowe na tę linię, by przynajmniej utrzymać to zainteresowanie, bo jak nic się nie zmieni, to za chwilę cierpliwość niektórych się skończy i wybiorą inny sposób dojazdu.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: korpi » 2014-06-11, 17:17

michu76 pisze: skoro te rzeczy nadal się ogranicza to wybaczcie ale każdy normalnie patrzący trzeźwo wybierze samochód albo rower
Ja już wybrałem.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: spooney » 2014-08-22, 13:52

Temat nieco przygasł ale niedługo początek roku szkolnego, czy solówki znikną z linii nr 5 i znowu będziemy marnować pieniądze puszczając składy? :P
Obrazek

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: michu76 » 2014-08-22, 16:32

Składy do 19.00 na piątce. Może zwrócicie uwagę na "4", która od dłuższego czasu wozi w ciągu dnia powietrze. Wiecznie czepiacie się piątki. Piątką jeździ więcej pasażerów niż czwórką. A za chwilę szkoła i napełnienie wzrośnie na "5".
Michu76

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: spooney » 2014-08-22, 16:37

michu76 pisze:Piątką jeździ więcej pasażerów niż czwórką
Teraz są wakacje i 5 jeździ przez Dworzec Autobusowy więc napełnienia są raczej niemiarodajne i dosyć przypadkowe :)
Na czas remontu na Gdańskiej 4 powinna być solo a 5 ewentualnie składy.
Obrazek

lukasn26
Członek Stowarzyszenia
Posty: 408
Rejestracja: 2014-04-05, 07:51

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: lukasn26 » 2014-08-31, 20:10

Dziś jechałem tramwajem i sobie notowałem ile osób jechało w tramwaju: 15:45, #295:
Rycerska: 5 osób było w tramwaju po zamknięciu drzwi,
Dworzec Główny: 6 osób,
Matejki 11 osób,
Garbary1 10 osób,
Garbary2 10 osób,
Focha opera 10 osób,
Plac teatralny 9 osób,
Rondo Jagiellonów 10 osób,
Dworzec PKS 16 osób,
Jagiellońska Łużycka 16 osób,
Rondo Fordonskie 19 osób,
Rondo Toruńskie 23 osoby
Perłowa 21 osób,
Szarych Szeregów 11 osób
Szpitalna Łomżyńska 7 osób, tu wysiadałem bo jechałem tramwajem do cioci a w drugą stronę jechałem czwórką ok. 17:50 i było trochę więcej osób.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: Kamil3836 » 2014-08-31, 22:17

Powyższy przykład pokazuje, że solówki są w sam raz :)
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Solówki na "piątce" zamiast składów

Post autor: lukas_3830 » 2014-08-31, 23:59

lukasn26 pisze:Dziś jechałem tramwajem i sobie notowałem ile osób jechało w tramwaju: 15:45, #295:
31.08.2014r. tj. niedziela.
Kamil3836 pisze:Powyższy przykład pokazuje, że solówki są w sam raz
To, że w dni wolne temat solówek na 5 nie podlega dyskusji to już wiemy od dawna.... Inaczej jest w dni robocze kiedy to nie ma wakacji...

ODPOWIEDZ