Propozycja dotyczą skrzyżowania Focha z Królowej Jadwigi. Bardzo często obserwuje jak autobusy jadące od Ronda Grunwaldzkiego i skręcające w Królowej Jadwigi mają problem z wjazdem w zatokę przystankową na przystanku Garbary - często również z opuszczeniem skrzyżowania w czasie zielonego światła.
Bardzo często kierowcy autobusów wykonują niebezpieczny manewr (w sumie nawet skuteczny) skręcania z lewego pasa Focha i następnie już na Królowej Jadwigi przejazdu ze skrajnego lewego pasa w zatokę przystankową (wymuszając przepuszczenie przez stojące w korku samochody)
W związku z tym mam propozycję, która poprawi przejazd autobusów oraz samochodów przez to skrzyżowanie. Wystarczy drobna zmiana malowania pasów.
Lewy skrajny pas staje się pasem do jazdy na wprost na skrzyżowaniu z ul. Garbary. Prawy pas staje się pasem dojazdowym do zatoki autobusowej - jadąc tym pasem przed skrzyżowaniem trzeba wjechać na pas lewy (tj. ten do jazdy na wprost).
Pas do skrętu w lewo w ul. Garbary zaczyna się na wysokości końca zatoki przystankowej.
Zalety - autobusy nie muszą wymuszać pierwszeństwa przy wjeździe do zatoki przystankowej. Nie są też blokowane przez samochody jadące na wprost. Samochody osobowe korzystają głównie z jednego pasa (tak jest do tej pory).
Jak się taka zmiana by podobała? I czy dobrze wytłumaczyłem?
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
Moderator: spooney
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
Kobita nie zrozumiała;) Ale postara się.
Bylejakości mówmy NIE!
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
@adas - a możesz zrobić rysunki "przed" i "po"?
- Kawoszka116
- Posty: 846
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:25
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
Ja zrozumiałem, ale w Bydgoszczy to nie przejdzie. Kierowcy by zjedli tego co by to wprowadził.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
Na Google można zobaczyć jak jest:
https://www.google.pl/maps/@53.126939,1 ... xpsLEA!2e0
I w sumie to wydaję, mi się że w tym wypadku wszyscy będą zadowoleni ze zmiany. Ewentualnie może jakaś (niewielka) ilość kierowców skręcających w lewo w ul. Garbary. Więc chyba nikt nikogo by nie zjadł.
https://www.google.pl/maps/@53.126939,1 ... xpsLEA!2e0
I w sumie to wydaję, mi się że w tym wypadku wszyscy będą zadowoleni ze zmiany. Ewentualnie może jakaś (niewielka) ilość kierowców skręcających w lewo w ul. Garbary. Więc chyba nikt nikogo by nie zjadł.
Re: Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowani
Po tygodniu rozpracowywania Twojego pomysłu uważam, że jest jak najbardziej słuszny. Lewy pas na wskazanym przez Ciebie odcinku i tak był wykorzystywany wyłącznie przez nieliczne samochody skręcające w lewo w Garbary. Dzięki Twojej propozycji, byłby on wykorzystywany, jak prawy pas dotychczas, który tym samym zostałby odciążony - wolne miejsce dla autobusów. Dobrze zrozumiałem?
Myślę, że jeśli do tej pory kierowcy korzystali z jednego pasa, to ruch samochodowy w tamtym miejscu nie ucierpi, więc nikt nie powinien narzekać. Nie powinien, co nie znaczy, że nie będzie...
Myślę, że jeśli do tej pory kierowcy korzystali z jednego pasa, to ruch samochodowy w tamtym miejscu nie ucierpi, więc nikt nie powinien narzekać. Nie powinien, co nie znaczy, że nie będzie...
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
Odpowiedź z ZDMiKP.
Z tym, że nic w mejlu nie pisałem o tym, by jakiś pas miał się stać buspasem.
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
Spokojnie, nad tym pismem siedziały dwie osoby pewnie inżynierowieadas pisze:Z tym, że nic w mejlu nie pisałem o tym, by jakiś pas miał się stać buspasem.
Przystanek Garbary na Królowej Jadwigi - zmiana malowania
I kolejna odpowiedź (w sumie taka sama).