71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Moderator: spooney
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Wychodzenie z jakąkolwiek propozycją bez oparcia w danych dotyczących potencjalnego zainteresowania pomysłem jest może trochę lekkomyślne, ale tym razem mimo wszystko spróbuję racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego przyszło mi do głowy akurat takie przedsięwzięcie.
Tak jak w temacie, chciałbym poddać dyskusji temat ewentualnego przetrasowania linii 71 i 77 w stronę Bartodziejów tak, aby autobusy zatrzymywały się na przystanku przy dworcu kolejowym. Miałoby to polegać na poprowadzeniu trasy obu linii ulicami:
Królowej Jadwigi - Fredry - WARSZAWSKA - DWORZEC GŁÓWNY - DWORCOWA - FREDRY - Mazowiecka
oraz na dodaniu dwóch przystanków po drodze:
- Garbary
- WARSZAWSKA / FREDRY
- DWORZEC GŁÓWNY
- Fredry / Warszawska
Inspirację zaczerpnąłem z komentarza pod jednym z artykułów w internetowym wydaniu którejś lokalnej gazety, niestety nie zacytuję gdyż nie mogę go odnaleźć. Chodziło o to, że komentujący mieszka gdzieś w pobliżu Mazowiecka / Pomorska i żali się, że od momentu zlikwidowania 84 i zmiany trasy 83 musi dochodzić do domu na pieszo z dworca kolejowego. Wiadomo, że jeden komentarz jakiegoś losowego użytkownika nie powinien przesądzać o słuszności czegokolwiek, ale wydaje mi się, że konieczność pokonania kilometra (tyle wskazuje Google Maps) piechotą, w dodatku w centrum miasta, nie powinna mieć miejsca. Jeszcze większą odległość należałoby pokonać idąc w okolice Dzielnicy Muzycznej, a również dotąd nie ma bezpośredniego połączenia z Dworcem Głównym (tzn. jest, ale tylko w jedną stronę). Zawsze pozostaje linia 67 i o ile w przypadku Filharmonii, Akademii Muzycznej itp. to połączenie się w miarę sprawdzi (a mimo to z Śniadeckich / Gdańska do Teatru Polskiego wciąż do pokonania 600 metrów!), o tyle w przypadku okolic Mazowieckiej, Pomorskiej, Hetmańskiej już niekoniecznie, gdyż nadal pozostaje do przebycia spore 500 metrów (od Śniadeckich / Sienkiewicza). "Spore" przede wszystkim z punktu widzenia osób starszych, a takie często widywałem na przystanku Mazowiecka / Pomorska.
Do wprowadzenia nowej siatki połączeń takie rozwiązanie nie było potrzebne, gdyż bezpośrednie połączenie Dworca Głównego z Mazowiecką i Mickiewicza oferowały dotychczas 83 i 84, a jeszcze wcześniej 93 i 94. Najstarszy schemat, jakim dysponuję, pochodzi z 1996 roku (chyba) i ciężko stwierdzić, czy 60 "zahaczała" wtedy o Dworzec Główny w jedną, czy też w obie strony, a 94 trasowano wówczas Focha. Możliwe zatem, że przed poprowadzeniem 93 i 94 przez Mazowiecką także nie było bezpośredniego połączenia Dworca z północnym Bocianowem i Teatrem.
Zmiana oczywiście musiałaby dotyczyć zarówno 71, jak i 77, żeby nie psuć synchronizacji między nimi.
Tutaj pytania do Was: czy taka zmiana wiązałaby się z koniecznością wprowadzenia dodatkowego kursu na 71 i/lub 77? Jeśli tak, to najprawdopodobniej byłaby niemożliwa do zrealizowania bez włożenia dodatkowej kasy, a nie o to mi chodzi. Czy są jakieś szczególne powody, dla których nie zdecydowano się wraz z wprowadzeniem nowej siatki (wiem, zaspałem ) zastosować takiego rozwiązania? No i przede wszystkim: co o tym sądzicie?
Sam dziwię się sobie, że tak rozpisałem się na temat takiego prostego problemu i to w dodatku na podstawie jakiegoś przypadkowego komentarza w internecie. To chyba dlatego, że czuję, że gdzieś w moim rozumowaniu jest luka, tylko nie mogę jej znaleźć. W każdym razie dziękuję za przeczytanie całości i zachęcam do dyskusji.
Tak jak w temacie, chciałbym poddać dyskusji temat ewentualnego przetrasowania linii 71 i 77 w stronę Bartodziejów tak, aby autobusy zatrzymywały się na przystanku przy dworcu kolejowym. Miałoby to polegać na poprowadzeniu trasy obu linii ulicami:
Królowej Jadwigi - Fredry - WARSZAWSKA - DWORZEC GŁÓWNY - DWORCOWA - FREDRY - Mazowiecka
oraz na dodaniu dwóch przystanków po drodze:
- Garbary
- WARSZAWSKA / FREDRY
- DWORZEC GŁÓWNY
- Fredry / Warszawska
Inspirację zaczerpnąłem z komentarza pod jednym z artykułów w internetowym wydaniu którejś lokalnej gazety, niestety nie zacytuję gdyż nie mogę go odnaleźć. Chodziło o to, że komentujący mieszka gdzieś w pobliżu Mazowiecka / Pomorska i żali się, że od momentu zlikwidowania 84 i zmiany trasy 83 musi dochodzić do domu na pieszo z dworca kolejowego. Wiadomo, że jeden komentarz jakiegoś losowego użytkownika nie powinien przesądzać o słuszności czegokolwiek, ale wydaje mi się, że konieczność pokonania kilometra (tyle wskazuje Google Maps) piechotą, w dodatku w centrum miasta, nie powinna mieć miejsca. Jeszcze większą odległość należałoby pokonać idąc w okolice Dzielnicy Muzycznej, a również dotąd nie ma bezpośredniego połączenia z Dworcem Głównym (tzn. jest, ale tylko w jedną stronę). Zawsze pozostaje linia 67 i o ile w przypadku Filharmonii, Akademii Muzycznej itp. to połączenie się w miarę sprawdzi (a mimo to z Śniadeckich / Gdańska do Teatru Polskiego wciąż do pokonania 600 metrów!), o tyle w przypadku okolic Mazowieckiej, Pomorskiej, Hetmańskiej już niekoniecznie, gdyż nadal pozostaje do przebycia spore 500 metrów (od Śniadeckich / Sienkiewicza). "Spore" przede wszystkim z punktu widzenia osób starszych, a takie często widywałem na przystanku Mazowiecka / Pomorska.
Do wprowadzenia nowej siatki połączeń takie rozwiązanie nie było potrzebne, gdyż bezpośrednie połączenie Dworca Głównego z Mazowiecką i Mickiewicza oferowały dotychczas 83 i 84, a jeszcze wcześniej 93 i 94. Najstarszy schemat, jakim dysponuję, pochodzi z 1996 roku (chyba) i ciężko stwierdzić, czy 60 "zahaczała" wtedy o Dworzec Główny w jedną, czy też w obie strony, a 94 trasowano wówczas Focha. Możliwe zatem, że przed poprowadzeniem 93 i 94 przez Mazowiecką także nie było bezpośredniego połączenia Dworca z północnym Bocianowem i Teatrem.
Zmiana oczywiście musiałaby dotyczyć zarówno 71, jak i 77, żeby nie psuć synchronizacji między nimi.
Tutaj pytania do Was: czy taka zmiana wiązałaby się z koniecznością wprowadzenia dodatkowego kursu na 71 i/lub 77? Jeśli tak, to najprawdopodobniej byłaby niemożliwa do zrealizowania bez włożenia dodatkowej kasy, a nie o to mi chodzi. Czy są jakieś szczególne powody, dla których nie zdecydowano się wraz z wprowadzeniem nowej siatki (wiem, zaspałem ) zastosować takiego rozwiązania? No i przede wszystkim: co o tym sądzicie?
Sam dziwię się sobie, że tak rozpisałem się na temat takiego prostego problemu i to w dodatku na podstawie jakiegoś przypadkowego komentarza w internecie. To chyba dlatego, że czuję, że gdzieś w moim rozumowaniu jest luka, tylko nie mogę jej znaleźć. W każdym razie dziękuję za przeczytanie całości i zachęcam do dyskusji.
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Ja znalazłem schemat z okolic roku 1997; 60 nie zahaczała o dworzec:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/b24e6352d7ce1afe
EDIT: Co ja bazgram, zahaczała nie wiem ale raczej w dwie.
EDIT2: Zahaczała w jedną: http://images76.fotosik.pl/328/d38566cb78a084b6.jpg
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/b24e6352d7ce1afe
EDIT: Co ja bazgram, zahaczała nie wiem ale raczej w dwie.
EDIT2: Zahaczała w jedną: http://images76.fotosik.pl/328/d38566cb78a084b6.jpg
Ostatnio zmieniony 2016-02-14, 13:50 przez lukasn26, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
O Jeżu kolczasty zaHaczałalukasn26 pisze:zachaczała o dworzec:
zachaczała.
EDIT2: Zachaczała
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Re: 71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Raczej takie kręcenie się w kółko nie wchodzi w grę. Pasażer w sumie też zacząłby się gubić w tej okolicy z jakiego przystanku korzystać. Unikałbym sytuacji, w których z jednego przystanku tą samą linią można by jechać w dwóch kierunkach.
/mod/ offtop usunięty
/mod/ offtop usunięty
Re: 71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Dodatkowo przydałoby się odkurzyć pomysł przystanków na Królowej Jadwigi przy okazji takiej zmiany:landart pisze: oraz na dodaniu dwóch przystanków po drodze:
- Garbary
- WARSZAWSKA / FREDRY
- DWORZEC GŁÓWNY
- Fredry / Warszawska
viewtopic.php?f=15&t=4777
Wtedy by było:
- Garbary
- KRÓLOWEJ JADWIGI
- WARSZAWSKA / FREDRY
- DWORZEC GŁÓWNY
- Fredry / Warszawska
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Obecnie mamy już podobną sytuację, a mianowicie 61 na Garbarach.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Akurat na Dworcu Głównym można rozdzielić przystanki w różne strony, bo mamy do dyspozycji dwa stanowiska. Oczywiście na zmienionej trasie autobusy zatrzymywały by się na przystanku dla 57, 67 i 80. Chociaż brak wyraźnej informacji o kierunku mógłby rzeczywiście powodować problemy...Luigi pisze: Unikałbym sytuacji, w których z jednego przystanku tą samą linią można by jechać w dwóch kierunkach.
Jeśli chodzi o pozostałe, to żaden się nie powtarza.
Czy to argument przemawiający na korzyść proponowanego rozwiązania? Mam na myśli, czy wjazd kieszeniowy w Garbary (który osobiście uważam za słuszny) sprawdza się w praktyce?Ignacy pisze:Obecnie mamy już podobną sytuację, a mianowicie 61 na Garbarach.
Dobrze jest upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.adas pisze:Dodatkowo przydałoby się odkurzyć pomysł przystanków na Królowej Jadwigi przy okazji takiej zmiany
W pierwszym poście nie napisałem o czymś jeszcze. Jak uważacie, czy wydłużenie czasu przejazdu na tym fragmencie trasy spowodowałoby obniżenie atrakcyjności linii 71 i 77? Pomyślałem, że obie linie cieszą się największym zainteresowaniem na odcinkach Osowa Góra - Garbary oraz Mickiewicza / Teatr Polski - Morska, więc proponowana zmiana nie miałaby na to wpływu, a oprócz relacji wspomnianych w pierwszym poście, na przykład pojawiłoby się bezpośrednie połączenie okolic Grunwaldzkiej z Dworcem Głównym. Teoretycznie dublowałoby to tramwaje od Garbar, ale czy tak nie dzieje się również obecnie z liniami 54 i 79? Nie mam pojęcia, czy moje przypuszczenia są słuszne, dlatego chętnie dam się wyprowadzić z błędu.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
A nie lepsze by były co dwa kursy dla 77 i 71 w stronę Morskiej? Za dużo wozokilometrów by nie było, a by akurat pasowało Jestem za.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Owszem, często widzę wymianę pasażerów 61 na Garbarach i uważam, że dobrym rozwiązaniem jest ten wjazd kieszeniowy, ludzie korzystają. Dlatego popieram pomysł z 71 i 77, ułatwiłoby to nie jednej osobie podróż, szczególnie, że jest to ważny punkt.landart pisze:Czy to argument przemawiający na korzyść proponowanego rozwiązania? Mam na myśli, czy wjazd kieszeniowy w Garbary (który osobiście uważam za słuszny) sprawdza się w praktyce?
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Dawniej 60 jadąca z Osowej Góry nie zahaczała o przystanek na Dworcu PKP, miała tylko Fredry - Warszawska, jadąc jedynie w stronę OG miała przystanek na Sobieskiego. Jeśli chodzi o przetrasowanie 71 i 77 by stawały na Dworcu Głównym jest to dobry pomysł i sporo ludzi z niego by korzystało.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Sam bym korzystał, bo mieszkam na Hetmańskiej i bardzo by się przydało takie połączenie.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
Re: 71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Wszystkie albo żaden. Wymyślasz bezsensowny wariant. Każdy chce odejść od wariantu w środku trasy. Zresztą posypiesz wtedy synchronizację między liniami oraz równe takty. W stronę Morskiej będzie co drugi kurs a z Morskiej każdy? Brak jakiejkolwiek logiki.Karol pisze:A nie lepsze by były co dwa kursy dla 77 i 71 w stronę Morskiej?
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Skoro linia 77 wcześniej kursowała do Garbar to mogli ją wydłużyć do Rycerskiej, zapewniając tym samym dojazd do dworca.
Niepotrzebnie tak się dublują na sporym odcinku. No ale wtedy by musieli podnieść częstotliwość 71.
Niepotrzebnie tak się dublują na sporym odcinku. No ale wtedy by musieli podnieść częstotliwość 71.
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Tylko taka zmiana nic by nie dała okolicom Teatru, Hetmańskiej, Powstańców Wielkopolskich i Morskiej.
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Dajcie spokój, po co komplikować? Jest dobrze jak jest. Gdyby weszły czasówki (oprócz godzinnej, która jest), to jak komuś byłoby ciężko, mógłby się przesiąść na Garbarach lub Warszawskiej na cokolwiek, co jedzie pod dworzec.
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Przypominam, że komunikacja miejska ma się zbliżać do ludzi, a nie oddalać. Takty
Na szybko zrobiłem:
Na szybko zrobiłem:
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Zgadza się, ale linie które łączą skrajne osiedla jeszcze chcesz wydłużać, aby jeździły w kółko? Taką funkcje pełnią linie dowozowe. Zresztą, koszt tej zmiany jest za duży do wprowadzenia.Hubert_865 pisze:Przypominam, że komunikacja miejska ma się zbliżać do ludzi, a nie oddalać.
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
To niech dadza te linie KDD :vKamil3836 pisze:Zgadza się, ale linie które łączą skrajne osiedla jeszcze chcesz wydłużać, aby jeździły w kółko? Taką funkcje pełnią linie dowozowe. Zresztą, koszt tej zmiany jest za duży do wprowadzenia.Hubert_865 pisze:Przypominam, że komunikacja miejska ma się zbliżać do ludzi, a nie oddalać.
Re: 71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
A co ma do tego KDD? Budżetu ZDMiKP na usługi przewozowe nie rozciągniesz.Hubert_865 pisze: To niech dadza te linie KDD :v
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Wezmą mniej za wzkm to za zaoszczędzoną kase sie wydłuży trasę
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
71 i 77 przez Dworzec Główny w kierunku Morskiej
Przetarg i niskie wozokm?A co ma do tego KDD? Budżetu ZDMiKP na usługi przewozowe nie rozciągniesz.