Strona 1 z 2

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-27, 23:34
autor: ET40
Długo mnie tu nie było. ;)

Zastanawiam się, czy nie warto, żeby na Osowej pojawiła się nowa linia, łącząca taras górny, dolny, Flisy z Miedzyniem i Wilczakiem.
Trasa z grubsza taka: Rekinowa - Kolbego - Grunwaldzka - Skośna - Kruszyńska - Mińska - Bronikowskiego* - Nakielska - Nasypowa - Czerwonego Krzyża - Władysława IV - Barwna.
* - most na Mińskiej wymaga pilnego remontu, który będzie miał miejsce dopiero w przyszłym roku, zatem trasa tymczasowa przebiegałaby tak: Mińska - Flisacka - Grunwaldzka - Bronikowskiego. Ogromną wadą takiej trasy przebiegu jest konieczność dwukrotnego przejazdu przez tory kolejowe (trzykrotnego, jeśli dodamy Skośną), zatem byłaby tylko tymczasowa.
Dodatkowe przystanki (tam, gdzie ich fizycznie dziś nie ma): Skośna - Kruszyńska, Mińska - Kamińskiego*, Bronikowskiego - Śluzowa**, Bronikowskiego - Mińska, Bronikowskiego - Nakielska, Nasypowa - Mroźna, Nasypowa - Syrokomli, Czerwonego Krzyża - Słupskich. * - po remoncie mostu na Mińskiej, ** - tylko do czasu remontu mostu.
Gdyby nie brak przejścia pod nasypem kolejowym przy pętli Wilczak, to trasa mogłaby się kończyć przy tym nasypie, bo chodzi głównie o zapewnienie komunikacji między dwiema częściami Osowej Góry i drugą stroną kanału oraz komunikacją z pętlą Wilczak - zatem konieczne jest umożliwienie wygodnej przesiadki na tramwaj oraz 56 i 62 w obydwie strony. Ta Barwna to tak z braku lepszej opcji do nawrotki, no i możliwa wygodna przesiadka na 64.
Dlaczego nie dalej, np. na Błonie? Wozokilometry nie są z gumy, poza tym konieczność trzykrotnego pokonania przejazdów kolejowych (po remoncie Mińskiej jednokrotnego) na pewno wygeneruje pewne opóźnienia, więc trasa nie może być zbyt długa.
Częstotliwość kursowania: myślę, że co ok. godzinę w dni robocze między 5 i 22 w zupełności wystarczy. W dni wolne podobnie, ale niekoniecznie od 5 rano, wątpię w to, że do 8-9 byłoby wielu chętnych na skorzystanie z autobusu, więc w soboty co godzinę 8-22, w niedziele 9-22.
Warianty: myślę, że objazdy przez Niklową dostosowane do zmian w pobliskich firmach (czyli godziny szczytu+późne wieczory, okolice godziny 22) byłyby dobrą rzeczą.
Numer: najlepszy chyba najniższy wolny, czyli 63.

Dobrze to wymyśliłem?

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-27, 23:50
autor: Marcin_558
Teraz czy ZDMiKP się zgodziłoby na tą linie z Rekinowej na Błonie. Zamiast pętli na Barwnej zrobić wjazd kieszeniowy i dać przez Błonie i końcówkę zrobić na Dworzec Błonie. Widziałbym na tej linii autobusy 10 metrowe. Krótkie Solarisy Urbino 8.6 dać na górny taras Miedzynia który walczy też o linie i wymiany leżących policjantów by mogły autobusy wjeżdżać na górny taras.

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-27, 23:53
autor: ET40
Zgoda, ale tu chodzi o maksymalnie krótką trasę, przynajmniej do remontu mostu na Mińskiej. Zresztą, jeżeli kiedyś powstanie przejście pod nasypem po drugiej stronie Nakielskiej, to widziałbym skrócenie wszystkich linii z Miedzynia do tego miejsca. Ale na razie to niemożliwe, dlatego proponuję jako końcówkę pętlę Barwna. Przesiąść się można wygodnie na 64, więc chyba to dobra opcja.

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-27, 23:56
autor: Marcin_558
Pętla za wiaduktem na Nakielskiej to na razie prowizorka by ZA TRAMWAJE mogły nawracać. Teraz się polepszyło bo przystanki są po stronie pętli tramwajowej i pętla służy do nawrotki i wypoczynku kierowcy. Przekopu to długo nie będzie bo PKP nawet nie myśli by wyremontować ten wiadukt.

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:01
autor: Paweł W
Cześć, ET40, to ja S z forum kolejowego.... :P

Czy w ogóle sprawdzałeś jakie mogłaby mieć ta linia zainteresowanie?
Numeracja to kwestia drugorzędna, natomiast jakieś wzmocnienie dla 77 by się przydało....

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:08
autor: ET40
SAP ? :P

Zainteresowanie byłoby na tyle duże, żeby 12-metrowy autobus miał zajęte wszystkie miejsca siedzące na długim fragmencie trasy. Dlaczego?
- komunikacja między tarasami Osowej: na dolnym nie ma nawet żadnego przyzwoitego sklepu samoobsługowego, najbliższe są na Grunwaldzkiej i Kolbego. Ci sprawni ruchowo do Netto podejdą piechotą np. z Kruszyńskiej, ale starsze osoby i mniej sprawne prawdopodobnie jeżdżą 77 na Flisacką. A są jeszcze inne punkty handlowo-usługowe, których na dolnym tarasie nie ma, a są na górnym. Zresztą, w Fordonie funkcjonują linie tylko wewnątrz dzielnicy, dlaczego na Osowej miałoby się nie udać (tym bardziej, że linia byłaby poza dzielnicę)?
- wzmocnienie 77
- zapewnienie jakiejkolwiek komunikacji między dwiema stronami kanału
- wygodna przesiadka na 56, 62, 1, 3 i 64
- z okolic Nasypowej ktoś by pewnie też jeździł na Barwną (->64) lub na Wilczak (->56, 62 i tramwaje)
- Bronikowskiego: na pewno ktoś by korzystał

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:08
autor: Marcin_558
Według mnie linia ta się przyda. Poza tym spinałaby zachodnia część miasta i byłaby to jedyna linia co nie zachacza o Rondo Grunwaldzkie jak większość.

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:12
autor: Paweł W
ET: Tak, to ja :P

Popatrz, mieszkam w Bdg a sobie nawet z tego do końca dobrze nie zdawałem sprawy....
Zrobić BWL z 77 i w dni powszednie od tej 5 do 22 puszczać raz na godzinę, w weekendy o 5 i 6 (jak ludzie kończą/zaczynają pracę) , a później spokojnie tylko w kursach do/z pracy.
Analogicznie jest na 61: w dni powszednie jest więcej kursów na Mokrą, w weekendy tylko jak ludzie kończą/zaczynają pracę, wyjątkiem jest kurs 16.52 z Rekinowej

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:15
autor: ET40
Ale tu nie chodzi o wariant 77, tylko o nową linię. :)
Wjazdy kieszeniowe byłyby dostosowane pod zmiany w pobliskich firmach, z drugiej strony trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której jednym wjazdem można obsłużyć przyjeżdżających na zmianę i schodzących z wcześniejszej. Gdyby linia się przyjęła - w godzinach szczytu może powinny autobusy kursować częściej, na przykład 2 razy na godzinę?

Jeśli nie na Barwnej, to nawrotka mogłaby być przy dworcu Błonie. Aczkolwiek nie jestem przekonany do tego rozwiązania, z przyczyn, o których już pisałem.

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:18
autor: Paweł W
ET40, nie ma być wariantu :)
W Bdg funkcjonują tzw. brygady wieloliniowe - kierowca danej linii np. 77 miałby po prostu tez 63.
Coś w stylu, że maszynista TLK Kopernik "robi kurs" jako TLK Awangarda :D

Osowa Góra - jakie zmiany?

: 2017-06-28, 00:21
autor: ET40
A, to kumam. Skrót mi niewiele mówił. :)

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-28, 10:40
autor: Kamil3836
Paweł W pisze: wyjątkiem jest kurs 16.52 z Rekinowej
Wyjątkiem, bo? Ten kurs jest, aby zawieźć pasażerów na 18 do pracy.
ET40 pisze:Zainteresowanie byłoby na tyle duże, żeby 12-metrowy autobus miał zajęte wszystkie miejsca siedzące
To jest duże zainteresowanie? 20% zapełnienia autobusu to duże zainteresowanie? Przesadzasz...
Paweł W pisze:Zrobić BWL z 77 i w dni powszednie od tej 5 do 22 puszczać raz na godzinę, w weekendy o 5 i 6 (jak ludzie kończą/zaczynają pracę) , a później spokojnie tylko w kursach do/z pracy.
Mało prawdopodobne, bo 77 nie ma tam za długich postojów.
Marcin_558 pisze:Teraz czy ZDMiKP się zgodziłoby na tą linie z Rekinowej na Błonie.
ZDMiKP jest tak czy siak na nie.
Paweł W pisze:Coś w stylu, że maszynista TLK Kopernik "robi kurs" jako TLK Awangarda :D
Nie zbyt adekwatny przykład.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-28, 13:10
autor: ET40
O tych miejscach siedzących to ostrożna prognoza. 77 też miał kursować pusty, to samo mówiono o autobusach na Eskulapa. :) Zresztą pilotażowo mógłby kursować SU 8,6. Dziś ZDMIKP jest na nie, ale może warto podrążyć. Osowa nie ma żadnego połączenia z drugą stroną kanału ani dolny taras z górnym.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-28, 17:31
autor: Marcin_558
@Kamil3836 To trzeba zrobić żeby ZDMiKP myślało o mieszkańcach a nie o swoich czterech literach. Zamiast sobie dawać nagrody za nic. Poza tym co im szkodzi połączyć dzielnice zachodnie. Jakoś z Fordonem problemu nie ma, teraz będą zmiany na osiedlu Eskulapa. Zachodnie dzielnice cierpią przez drogi i dojazdy. Sieć linii autobusowych też woła o uzupełnienie Czyżkówko(Siedlecka), Piaski(Żeglarska), Miedzyń/Prądy(Widok, aleja Ofiar Hileryzmu, Pagórek, Maciaszka), Flisy(Bronikowskiego), Osowa Góra(Kruszyńska, Kormoranów, Wielorybia). Czas na więcej linii osiedlowych obsługiwanych taborem midi(10m/11m) lub mini(8m/9m).

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-28, 17:58
autor: Darek
Pomysł oczywiście bardzo ciekawy, ale biorąc pod uwagę planowane rozbudowy Grunwaldzkiej czy Nakielskiej i związane z tym korki, jakie się pojawią, mielibyśmy linię z nierealnym rozkładem jazdy. Poczekajmy aż te ulice będą ukończone, no i oczywiście most na Mińskiej.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-28, 18:30
autor: Dawid Szramke
78 bym podpiął by pasowało obok 77. Pomysł ciekawy.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-28, 19:25
autor: Kevin Kotoliński
78 to powinien być numerek dla Siedleckiej. Ale zamiast zrobić pętlę na Siedleckiej przy wodociągach to wolą puścić 58 na około. Co do samego 63. W mojej wizji jest podobna linia. Nawet też 63. Z tym, że do Błonia. A przystanki nowe to Czerwonego Krzyża / Władysława IV, Nasypowa / Tuwima, Nasypowa / Syrokomli, Nasypowa / Nakielska, Bronikowskiego / Nakielska, Bronikowskiego / Mińska.

Re: Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-29, 12:20
autor: ET40
Darek pisze:Pomysł oczywiście bardzo ciekawy, ale biorąc pod uwagę planowane rozbudowy Grunwaldzkiej czy Nakielskiej i związane z tym korki, jakie się pojawią, mielibyśmy linię z nierealnym rozkładem jazdy. Poczekajmy aż te ulice będą ukończone, no i oczywiście most na Mińskiej.
Dlatego proponuję trasę maksymalnie skróconą.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-29, 12:50
autor: Kevin Kotoliński
Gdzieś tam mi się obiło o uszy, że Zarząd się tłumaczy zbyt stromą Nasypową. Dla mnie ten argument jest inwalidą, bo są bardziej strome ulice po których kursuje komunikacja. Tak na szybko: Szubińska, Ujejskiego, Kujawska, Meysnera

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-29, 17:25
autor: ET40
Trzeba pamiętać, że Nasypowa jest kręta, ale Ujejskiego też nie należy do prostych, jak w pysk strzelił.

Ten problem dotyczy zresztą wszystkich ulic w tym zakątku miasta, prawdopodobnie dlatego 64 wjeżdża na Barwną od strony Błonia, nie na Błonie od strony Nakielskiej.

Ale czy na pewno dziś to jest problem? W czasach Ikarusów może i był, ale nie wierzę, że nowoczesne Solarisy, Mercedesy i Solbusy nie dadzą rady na Nasypowej.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-29, 17:44
autor: Kevin Kotoliński
Nasypowa jest chyba najmniej stroma w okolicy. Tu większym problemem jest ograniczenie do 2,5t.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-06-29, 20:40
autor: Marcin_558
Dlatego na ta linia potencjalnie jest na autobusy midi. Ciasne zakręty. Do tego na Nasypowej uzupełniałaby linia z Górnego Miedzynia na Błonie. Skoro i tak oby dwie linie by uzupełniały i jechały w jednym kierunku. Obydwie linie miały by częstotliwość co pół godziny w szczycie i poza co godzinę. Dodatkowo by dawały możliwość przesiadki mieszkańcom Flisów i dolnej Osowej Góry i górnego Miedzynia na tramwaje na Wilczaku(A+T) i autobusy w różne strony miasta Osiedle Błonie.

Re: Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-02, 01:11
autor: Marcin_558
Linia 78 u mnie, a proponowana tutaj jako 63:

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-02, 14:23
autor: Kris
Marcin_558 pisze:Linia 78 u mnie
Ale po co ten wariant na Niklową? Zrezygnowano z niego bodajże po otwarciu tramwaju do Fordonu :)

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-02, 14:35
autor: Marcin_558
Kris pisze:Ale po co ten wariant na Niklową? Zrezygnowano z niego bodajże po otwarciu tramwaju do Fordonu
To tylko propozycja dla ludzi dojeżdżających z Błonia jak i z górnej części Osowej Góry do zakładów przy Niklowej.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-04, 18:19
autor: Marcin_558
Dziś jechałem PKSem ulicą Nasypowa z powodu złamania się drzewa na jednie ulicy Nakielskiej przez co linie 56 i 62 nie jeździły. Jakoś problemu nie było z podjazdem PKSem na tej ulicy, a jechałem MANem ULxx3. Nie wiem gdzie ZDMiKP ma problem.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-05, 20:17
autor: Marcin_558
Pytanie co do linii midi/minibusowych do prezydenta Bruskiego na facebooku:

Kiedy linie minibusowe na osiedlach typu Osowa Góra, Czyzkowko, Flisy(Bronikowskiego), Wilczak (Nasypowa), Miedzyn (Widok, Pagórek i Maciaszka), Prądy (Spacerowa, Cieplicka, Żywiecka, Lisia)

Odpowiedź:
Rafał Bruski:

Dokładnie nie jestem w stanie być zaangażowany w pełni w każdy temat, wiem, że ZDMIKP pracuje nad jakąś koncepcją w tym temacie. Poinformujemy jak będą dobre wieści.

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-05, 22:10
autor: ET40
Przydałoby się też więcej taboru odpowiedniego na linie tego typu.
http://www.phototrans.pl/14,836428,0,FI ... le_12.html

Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-05, 22:26
autor: Darek
Pytanie co do linii midi/minibusowych do prezydenta Bruskiego na facebooku:
Odpowiedź zwyczajnie dyplomatyczna. Naprawdę ktoś myśli że prezydent zajmuje się każdą pierdołą? Od takich rzeczy są zastępcy, w tym wypadku prezydent Kozłowicz.
Przydałoby się też więcej taboru odpowiedniego na linie tego typu.
No ale nie Fiat Ducato. Błagam... W Słupsku jest lepsza firma, zabudowy robią też w Lesznie czy w Sanoku. Na lepszych wozach, to po pierwsze.

Re: Osowa Góra - jakie zmiany? Propozycja: linia 63

: 2017-07-06, 10:19
autor: Luigi
Pomysł bezpośredniego połączenia zachodnich dzielnic Bydgoszczy jak najbardziej "ZA", ale z pewnością problemem będzie ich punktualność a to za sprawą słabej infrastruktury drogowej w tej części miasta i dodatkowo bardzo dużego natężenia ruchu w godzinach szczytu. Ul. Bronikowskiego w kierunku Miedzynia / Błonia to gwarantowany postój w korku z 10 min... do tego zatłoczona Nakielska... Aha i częstotliwość kursowania coś w stylu 81 i 82, bo jeśli miałoby być rzadziej to chyba nie ma sensu się nad tym pochylać. W ogóle uważam, że kursowanie autobusów z częstotliwością gorszą niż co 30 minut jest mało atrakcyjne i na tej trasie potencjalny pasażer zawsze wybierze samochód, ale to tylko moje zdanie...