Gdzie szukać oszczędności?
Moderator: spooney
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Gdzie szukać oszczędności?
Tak czytając temat o linii 76 natchnęło mnie.. jak myślicie, co z czym można by połączyć, co skrócić, co wydłużyć [tylko nie 56:D], co skasować.. tak żeby wszystko działało jak powinno, żeby nie było odczuwalnej zmiany in minus, a żeby jednocześnie trochę grosza przeznaczyć na coś innego niż wożenie powietrza;)
[pomińmy 69 bo problem jest złożony, i 56, który jest oklepany wzdłuż i wszerz;)]
[pomińmy 69 bo problem jest złożony, i 56, który jest oklepany wzdłuż i wszerz;)]
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
moje propozycje:
- o godzinie 17 podmiana na T6 ze składów na solówki, można by pomyśleć też o solówkach na T4, niekoniecznie na wszystkich brygadach, chociażby na połowie, trzeba by tylko rozkład ustawić tak, aby solówka na 4 jadąc na Bielawy na Szarych Szeregów przyjechała zawsze 3 minuty za T2, w drugą stronę 3 minuty za T2 na Gdańska-Chodkiewicza.
Co do 6 to zrobiłem prywatne badania ;-) wsiadłem na Gdańska-Chodkiewicza do 6 jadącej na Łęgnowo coś po 18.00, w pierwszym wagonie przez całą trasę nie było więcej niż 50% miejsc siedzących zajęte, z Łęgnowa na Bielawy pojechałem sobie w drugim wagonie - łącznie ze mną frekwencja na całym odcinku nie przekroczyła liczby 4 pasażerów
- autobusy z 59 nie powinny zjeżdżać do zajezdni po 17, lecz wskakiwać na 52 i 53 ( niekoniecznie na wszystkie ), podobnie szczytowe kolejności 62 ( oprócz koziołków :-P ), przeguby powinny pojechać do zajezdni, podobnie szczytowe kolejności z 61 powinny wskoczyć na 67 lub 71, myślałem też o tym żeby szczytowe 57,77 i 93 wskakiwały na 72, ale jak ma być taryfa przesiadkowa to wszystkie wozy na 70 i 72 powinny być jak najbardziej pojemne.
- tylko wybrane kursy 53 i 68 do obecnej pętli na Glinkach, większość kursów (szczególnie pozaszczytowych ) powinna zawracać przy Szpitalnej.
- 76+84 - to powinno być oczywiste, nie ma co dyskutować
pomysł prohuna co do 57+59 - dość ciekawy, wtedy trzeba by zrobić z 59 linię całodzienną więc można by pociąć trochę wieczorem 52 ( co za dużo na Błonie to też niezdrowo, w końcu szukamy oszczędności ), choć Dawid ma niewątpliwą rację co do Siernieczka i Łowickiej, poza tym 67 wieczorami wozi po Przemysłowej powietrze, kolejna linia chyba nie jest tam potrzebna... chyba lepiej jednak zostawić jak jest ;-)
co do 77... moim zdaniem pierwszym co należałoby zrobić po wprowadzeniu taryfy przesiadkowej to skasowanie 77 i 82, wzmocnienie 70 i 72, wszystkie kursy 93 przez Onkologię, ewentualnie wyrzucenie z Onkologii 69, więcej kursów 70 przez Onkolog ( nie zabieranie tych jadących przez UTP, puszczenie tamtędy dodatkowych kursów wprowadzonych po zmianie taryfy)
wtedy Onkolog miałby odpowiednie skomunikowanie z miastem:
-70 na Nad Wisłą
-81 na Bajkę i na Stary
-93+81 na Tatrzańskie
-93 na Dworzec PKP i Bartodzieje
-70+tramwaj do Centrum i innych dzielnic gdzie dojadą tramki
na moje to wygląda to o wiele lepiej niż obecnie
- o godzinie 17 podmiana na T6 ze składów na solówki, można by pomyśleć też o solówkach na T4, niekoniecznie na wszystkich brygadach, chociażby na połowie, trzeba by tylko rozkład ustawić tak, aby solówka na 4 jadąc na Bielawy na Szarych Szeregów przyjechała zawsze 3 minuty za T2, w drugą stronę 3 minuty za T2 na Gdańska-Chodkiewicza.
Co do 6 to zrobiłem prywatne badania ;-) wsiadłem na Gdańska-Chodkiewicza do 6 jadącej na Łęgnowo coś po 18.00, w pierwszym wagonie przez całą trasę nie było więcej niż 50% miejsc siedzących zajęte, z Łęgnowa na Bielawy pojechałem sobie w drugim wagonie - łącznie ze mną frekwencja na całym odcinku nie przekroczyła liczby 4 pasażerów
- autobusy z 59 nie powinny zjeżdżać do zajezdni po 17, lecz wskakiwać na 52 i 53 ( niekoniecznie na wszystkie ), podobnie szczytowe kolejności 62 ( oprócz koziołków :-P ), przeguby powinny pojechać do zajezdni, podobnie szczytowe kolejności z 61 powinny wskoczyć na 67 lub 71, myślałem też o tym żeby szczytowe 57,77 i 93 wskakiwały na 72, ale jak ma być taryfa przesiadkowa to wszystkie wozy na 70 i 72 powinny być jak najbardziej pojemne.
- tylko wybrane kursy 53 i 68 do obecnej pętli na Glinkach, większość kursów (szczególnie pozaszczytowych ) powinna zawracać przy Szpitalnej.
- 76+84 - to powinno być oczywiste, nie ma co dyskutować
pomysł prohuna co do 57+59 - dość ciekawy, wtedy trzeba by zrobić z 59 linię całodzienną więc można by pociąć trochę wieczorem 52 ( co za dużo na Błonie to też niezdrowo, w końcu szukamy oszczędności ), choć Dawid ma niewątpliwą rację co do Siernieczka i Łowickiej, poza tym 67 wieczorami wozi po Przemysłowej powietrze, kolejna linia chyba nie jest tam potrzebna... chyba lepiej jednak zostawić jak jest ;-)
co do 77... moim zdaniem pierwszym co należałoby zrobić po wprowadzeniu taryfy przesiadkowej to skasowanie 77 i 82, wzmocnienie 70 i 72, wszystkie kursy 93 przez Onkologię, ewentualnie wyrzucenie z Onkologii 69, więcej kursów 70 przez Onkolog ( nie zabieranie tych jadących przez UTP, puszczenie tamtędy dodatkowych kursów wprowadzonych po zmianie taryfy)
wtedy Onkolog miałby odpowiednie skomunikowanie z miastem:
-70 na Nad Wisłą
-81 na Bajkę i na Stary
-93+81 na Tatrzańskie
-93 na Dworzec PKP i Bartodzieje
-70+tramwaj do Centrum i innych dzielnic gdzie dojadą tramki
na moje to wygląda to o wiele lepiej niż obecnie
3N Wilczak
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
1 własciwie istnieje prawie jak wybudowano Auchan. Wydaje mi sie że ta linia jest własnie z tego względu. Są dni że wozi powietrze. Wydaje mi się że zlikwidowanie nawet jej nie zrobiłoby większej różnicy. Tak jak było w planach zlikwidowałbym Wyścigową ,a linie które kończą tam poprostu przedłużył na dłuższe trasy. Np 70 Komorowskiego-Osowa Góra 72 Mariampol-Dworzec PKP 74 Tatrzańskie-Kapuściska. To są moje tylko podane przykłady.
Ja mam taką propozycję oszczedności. Zarząd MZK powinien domagać się od prezydenta, aby ten uzyskał dotacje z UE na KM. UE jest w stanie wyłożyć sporą sumę jeżeli trafiłoby do nich pismo ile autobusów nadaje się do wymiany itd. Dajmy, że chcemy wymienić wszystkie Ikarusy czyli około 45 sztuk, to napewno jest możliwość, że UE dołożyłaby do kupna nowych 80%, jeszcze trochę miasto, bo skoro MZK to spółka państwowa to miasto musi się dołożyć. MZK dopłaciłoby jakieś "grosze" tylko do tego... No i mielibyśmy nowe ekologiczne wozy EURO 4. Tak naprawdę to chyba miasto powinno kupować autobusy, a nie MZK musi się tym przejmować.
W takiej sytuacji MZK nie musiałoby brać co chwile nowych kredytów na kwoty sięgające 26 mln zł. Mieliby więcej pieniędzy w budżecie na kapitalne remonty autobusów i tramwajów, które dzięki temu mogłyby jeździć znacznie dłużej, kupno nowych podzespołów itd. Stan taboru na pewno poprawiłby się.
W takiej sytuacji MZK nie musiałoby brać co chwile nowych kredytów na kwoty sięgające 26 mln zł. Mieliby więcej pieniędzy w budżecie na kapitalne remonty autobusów i tramwajów, które dzięki temu mogłyby jeździć znacznie dłużej, kupno nowych podzespołów itd. Stan taboru na pewno poprawiłby się.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
:shock: pierwsze słyszę :-PGetinbank_2690 pisze:1 własciwie istnieje prawie jak wybudowano Auchan.
partisan pisze:jak myślicie, co z czym można by połączyć, co skrócić, co wydłużyć [tylko nie 56:D], co skasować.. tak żeby wszystko działało jak powinno, żeby nie było odczuwalnej zmiany in minus, a żeby jednocześnie trochę grosza przeznaczyć na coś innego niż wożenie powietrza;)
uważasz że linie typu Komorowskiego - Osowa Góra przyniosą oszczędności? :shock: skoro tak to dogadajmy się z MZK Toruń i zróbmy linię Rubinkowo - Tatrzańskie - Bartodzieje - Dworzec PKP - Osowa Góra - Prądy - Miedzyń - Dworzec PKP - (wybrane kursy przez Myślęcinek) - Bartodzieje - Tatrzańskie - Rubinkowo...Getinbank_2690 pisze:Np 70 Komorowskiego-Osowa Góra 72 Mariampol-Dworzec PKP 74 Tatrzańskie-Kapuściska.
dziwne Dawid że chcesz w naszym logo tramwaj przy Spornej a jednocześnie w swoich propozycjach uśmiercasz go na Fordońskiej...
3N Wilczak
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Bartku ja dałem tylko przykład. Wątpie abyśmy doczekali sie tramwaju do fordonu. Ludzie i tak jeżdżą bardziej pośpiechami niż tramwajem. A jeżeli chodzi o logo to na ten czas mamy oby dwa sposoby podróżowania po Bydgoszczy,a przy Spornej także dałem tylko przykład.Jeżeli chodzi o 81 to pomyśl sam czy ktoś nim by jeździł gdy nie był auchan???Może by byli to pracownicy Onkologii.
Dawid 74 może byc kapuściska -tatrzanskie ale lepiej by było 72 na kapy bo 74 omija większą częśc fordonu ;) natomiast linie typu komora-osowa góra,i inne kwiatki mariampol pkp .Po co? takie linie przyszłości nei mają(Dawidzie rozmowy na temat taśiemców były,i nie mają wielu zwollenników takie linie )
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
czy dobry? ;-)Getinbank_2690 pisze:Bartku ja dałem tylko przykład
sam się zdziwiłem gdy rozmawiałem wczoraj z jednym z bydgoskich radnych z koalicji rządzącej - tramwaj będzie na pewno, co więcej, nawet nasz prezydent jest do niego bardzo przekonany ( szok ), prace mają podobno rozpocząć się pod koniec obecnej kadencji Dombrowicza - ma to być karta przetargowa na następne wybory... Ale cóż, nieważne dlaczego, ważne że ma się coś ruszyć w końcu. O żadną kolejkę omijającą fordońskie osiedla i blokującą budowę tramwaju nie musimy się obawiać, będzie szybka kolej podmiejska Bydgoszcz- Toruń ale pojedzie przez Solec :-)Getinbank_2690 pisze:Wątpie abyśmy doczekali sie tramwaju do fordonu.
teraz jeżdżą, bo pośpiechami jest dwa razy taniej niż wariantem autobus + tramwaj. Jak wprowadzą bilet przesiadkowy to w pośpiechach zostaną tylko emeryci i ci którym zakład pracy opłaca dojazdy.Getinbank_2690 pisze:Ludzie i tak jeżdżą bardziej pośpiechami niż tramwajem.
zgoda, tylko wcześniej napisałeś o linii 1 ;-)Getinbank_2690 pisze:Jeżeli chodzi o 81 to pomyśl sam czy ktoś nim by jeździł gdy nie był auchan???
a po co co godzinę? żeby 79 woził tam powietrze? na Mokrą potrzeba tylko po jednym kursie na 6,14 i 22 no i z Mokrej po 6,14 i 22. Można też pomyśleć aby zamiast 79 puścić przez Mokrą i EC kursy 73 na Kapy.Volvo..2785.. pisze:volvo7000A napisał/a:
Likwidacja kursów linii 63 w dni wolne. W zamian, kursy wydzielone 79 do Mokrej.
Tyle narazie.
Zgadzam się... Często ta linia wozi powietrze... 79 puscić co godzine i było by dobrze
3N Wilczak
A ja bym jeszcze wziął pod lupę 62...bo to taka dosyć dziwna trasa, króciótka...tyle tylko, że się stoi długo w korkach koło Geanta...jechałem wczoraj w szczycie, w autobusie było może z 10-15 osób...a moja propozycja na oszczędności taka, że może nie warto robić 62 co 10 min, tylko co 20-30? Zmniejszenie ilości brygad i przekazanie ich na linie, którego tego najbardziej potrzebują? Hmmm?
No i bezwzględnie likwidacja 76, w zamian kursy 84 przez Smoleńską. I żeby tabor był forbusowski :-D
No i bezwzględnie likwidacja 76, w zamian kursy 84 przez Smoleńską. I żeby tabor był forbusowski :-D
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Drogi prohunie, zauważ że teraz są ferie a i zajęć na uczelniach raczej już nie ma, do tego i tak trafiłeś na raczej rzadko pojawiający się 62 pusty w szczycie. 62 wbrew pozorom jest linią bardzo obciążoną, gdzieś na starym forum była nawet dyskusja o tym że należałoby na 62 wprowadzić zapiekanki albo tak jak na 54 jakieś przeguby w szczycie.prohun pisze:A ja bym jeszcze wziął pod lupę 62...bo to taka dosyć dziwna trasa, króciótka...tyle tylko, że się stoi długo w korkach koło Geanta...jechałem wczoraj w szczycie, w autobusie było może z 10-15 osób...a moja propozycja na oszczędności taka, że może nie warto robić 62 co 10 min, tylko co 20-30? Zmniejszenie ilości brygad i przekazanie ich na linie, którego tego najbardziej potrzebują? Hmmm?
popieram rękoma i nogami lecz ja wolałbym tabor pekaesowski, forbusów i tak dużo pałęta się po mieście a PKS na bilecie ZDMiKP to raczej rzadkość a ja lubię odmiany od ciągłej jazdy niskopodłogowcami ;-)No i bezwzględnie likwidacja 76, w zamian kursy 84 przez Smoleńską. I żeby tabor był forbusowski
_________________
3N Wilczak
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02