65- zmiana trasy

Zgłaszane propozycje nie są oficjalnym stanowiskiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy i nie należy ich z nim utożsamiać. Ponadto część propozycji zgłaszana jest przez osoby nie będące członkami Stowarzyszenia.

Moderator: spooney

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

65- zmiana trasy

Post autor: Robert Reimus » 2007-12-07, 15:17

Nie pamiętam czy ktoś już o tym pisał, ale skoro nie ma tematu..

Co sądzicie o puszczeniu 65 Skłodowskiej Curie zamiast Fordońską?

Trasa: Leśne, Sułkowskiego, Ogińskiego, Rondo Wielkopolskie, Powstańców Wielkopolskich, Wyszyńskiego, Skłodowskiej- Curie, Łęczycka, Fordońska, Wyzwolenia, Stary Fordon.

Zalety takiego rozwiązania:
-Autobus nie będzie stał w korku przy Rondzie Fordońskim,
-od R. Fordońskiego aż do Wyścigowej przestanie dublować tramwaj,
-długość trasy pozostanie taka sama, a czas przejazdu może się skrócić,
-przy dojeździe z Leśnego na Fordon, oraz z Fordonu na Leśne nikt nic nie traci. Nadal jest połączenie, nadal jest a+t itd,
-przy dojeździe z Leśnego i z Fordonu na R. Fordońskie też nikt nic nie traci, bo wciąż jest połączenie -dodatkowo wyraźniejsze połączenie Leśnego i Fordonu z Bartodziejami.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-12-07, 18:38

Mieszkańcy Fordonu raczej na tym rozwiązaniu nie stracą (pewnie przeciwnikami bedą Ci, dla których problemem bedzie przesiadka z autobusu na tramwaj). Większy problem bedą mieli mieszkańcy Leśnego, którzy utracą bezpośrednie połączenie z VIII LO i Urzędem Skarbowym. Zatem trzeba się zastanowić, czy to rozwiązanie, byłoby lepsze.

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2007-12-07, 18:47

Hmm a światła na łęczyckiej? Tam też się długo stoi więc chyba to co nadrobi po nowej trasie straci właśnie tam.

Może ja przedstawie swoją koncepce zmiany trasy.
Mój pomysł zakłada przedłużenie lini 65 z nowej pętli na nową pętle na osiedlu Niepodległości. 65 jechała by Wyzwolenia - Andersa - Gieryna - Komorowskiego - Os. Niepodległości. Część ulic trzeba by zbudować od podstaw, ale prosze zwrócic uwage ile niedługo bedzie mieszkac tu ludzi a komunikacji nie ma zadnej...
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-12-07, 19:29

To niestety nie ma według mnie szans na realizację, ze względu na brak funduszy, ja trasy bym nie zmieniałtak drastycznie, ominął bym wyłącznie Rondo fordońskie puszczając 65 inną trasą od Ronda Skrzetuskiego w Curie-Skłodowskiej a potem Gajową lub Bałtycką
i 65 włączał by się ponownie w Fordońską, dodam, że ulica Bałtycka nie należy do wąskich :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2007-12-07, 19:38

Krzysztof II pisze:To niestety nie ma według mnie szans na realizację, ze względu na brak funduszy, ja trasy bym nie zmieniałtak drastycznie
Jeżeli mówisz o moim fragmencie zmian to i tak zdmikp ma opracowane projekty i budowa tych dróg tak czy siak ma być w 09 :)

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-12-07, 19:39

Artur2406 pisze:Może ja przedstawie swoją koncepce zmiany trasy.
Mój pomysł zakłada przedłużenie lini 65 z nowej pętli na nową pętle na osiedlu Niepodległości. 65 jechała by Wyzwolenia - Andersa - Gieryna - Komorowskiego - Os. Niepodległości. Część ulic trzeba by zbudować od podstaw, ale prosze zwrócic uwage ile niedługo bedzie mieszkac tu ludzi a komunikacji nie ma zadnej...
no właśnie wszystko było by fajnie... tylko te koszta ;/ kiedyś już była chyba mowa o autobusie do Oś Niepodległości... i z tego co pamiętam to ZDMiKP nie chciało tam robić dróg ?? :| . A no i w plecy pójdzie kasa za którą zrobiono jakiś czas temu nową pętle w ST

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-12-08, 03:34

77 Osiedle Niepodległosci-Wyścigowa. Takie były plany.Mam na myśli posty powyżej. Wracając do tematu pomysł mi sie podoba. Żabi skok jest z Curie Skłodowskiej np do Urzędu Skarbowego lub VIII. Ale jeździ także linia 69 Fordońską więc jak komuś by się nie chciało iść może się przesiąść.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-12-08, 13:52

Spokojnie, Niepodległości będzie miało swoją linię.. ale nie raczej nie będzie to 65 tylko 77. Więc lepiej wróćmy do tematu 65;)

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: spooney » 2011-04-22, 19:35

Odgrzebuję wątek bo temat 65 przez Skłodowskiej-Curie proponowany swego czasu przez Roberta ponownie wypłynął, tym razem na forum skyscrapercity:
johny..byd pisze:A co myślicie o tym?

Wraz z likwidacją linii autobusowej 57 w autobusach na Curie-Skłodowskiej pojawił się tłok. W weekendy natomiast autobusy jadące z ul. Fordońskiej przez centrum Bartodziejów jadą co 20 min. Dlatego proponuję skierować autobusy linii 65 ulicami Łęczycką i Curie-Skłodowskiej do Wyszyńskiego. Dzięki takiej trasie autobusy linii 65:
? połączą bezpośrednio Osiedle Leśne z Bartodziejami
? przestaną stać w korkach na ulicy Wyszyńskiego
? zapewnią dogodniejsze połączenie ul. Fordońskiej z Bartodziejami
? zapewnią chociaż częściowy dojazd z Bartodziejów na Brdyujście wieczorami i w dni wolne

Obrazek

Co prawda autobusy ominą Rondo Fordońskie (czerwona linia), ale od strony Fordonu można dojechać tam tramwajami linii 1,3 i 7 (w tym na jednym bilecie 65+3) oraz linią 69. Z osiedla Leśnego z kolei można dojechać linią 68 (niebieska linia). Pozostaje nam wyłączony z trasy przystanek Fordońska ? Bałtycka, ale tam podobnie jak na Rondo Fordońskie można dojechać tramwajami i autobusem 69. Myślę, że warto ten pomysł poddać dyskusji.

Dodatkowo wzmacniamy Przemysłową kierując wszystkie kursy linii 59 na tą ulicę (likwidacja wariantowości linii).

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2362
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: Darek » 2011-04-22, 19:58

Jestem za. Ale przez Szpital Jurasza, nie przez Lelewela.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-04-22, 20:21

Darek pisze:Jestem za. Ale przez Szpital Jurasza, nie przez Lelewela.
Nie przez Powstańców zapewne miałeś na myśli. Ale gdzie sens puszczenia tego przez Skłodowskiej, Moniuszki i Ogińskiego?

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: pawel_nk » 2011-04-22, 20:41

To jeszcze może w godzinach szczytu i w okolicach 22 puścić kilka kursów wariantowych 65 przez Witebską. I wtedy problem ludzi, którzy narzekają teraz, że nie mogą z zakładu pracy dojechać na Bartodzieje bezpośrednio, tylko z przesiadką, zostanie rozwiązany.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

65 - zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-24, 16:03

Taka zmiana trasy jest uważam jak najbardziej pozytywna, tym bardziej, że na 65 nie ma specjalnie wielkich potoków pasażerskich.
Wyłącznie w wariancie przez Lelewela.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

65- zmiana trasy

Post autor: Robert Reimus » 2011-04-24, 21:46

Zupełnie zapomniałem o tym pomyśle.
pawel_nk pisze:To jeszcze może w godzinach szczytu i w okolicach 22 puścić kilka kursów wariantowych 65 przez Witebską. I wtedy problem ludzi, którzy narzekają teraz, że nie mogą z zakładu pracy dojechać na Bartodzieje bezpośrednio, tylko z przesiadką, zostanie rozwiązany.
Wtedy powiedzą, że za mało, i że o 15:53 nie ma autobusu. Warianty to zło i ogólnie szatan.

Natomiast 65 przez Skłodowskiej i Łęczycką to właściwie brak strat, same korzyści.
Robert Reimus pisze:Zalety takiego rozwiązania:
-Autobus nie będzie stał w korku przy Rondzie Fordońskim,
-od R. Fordońskiego aż do Wyścigowej przestanie dublować tramwaj,
-długość trasy pozostanie taka sama, a czas przejazdu może się skrócić,
-przy dojeździe z Leśnego na Fordon, oraz z Fordonu na Leśne nikt nic nie traci. Nadal jest połączenie, nadal jest a+t itd,
-przy dojeździe z Leśnego i z Fordonu na R. Fordońskie też nikt nic nie traci, bo wciąż jest połączenie -dodatkowo wyraźniejsze połączenie Leśnego i Fordonu z Bartodziejami.
PS. Korek na Łęczyckiej jest mniejszy niż na Wyszyńskiego. Poważnie;)

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: Darek » 2011-04-24, 22:21

PS. Korek na Łęczyckiej jest mniejszy niż na Wyszyńskiego. Poważnie;)
To prawda. Wyszyńskiego to droga krajowa.
Moim zdaniem już dawno 65 powinno jeździć przez Bartodzieje. Fordońska na tym odcinku to jednak trochę peryferia. Po jednej stronie rzeka i komisy a po drugiej chałupy jednorodzinne. Nawet dla tramwajów to bardziej tranzyt. A Skłodowskiej idzie przez środek dużego osiedla. Wymiana pasażerów na r. Fordońskim i przy Bałtyckiej jest niewielka. Jeśli stoi 10 osób to 8 wsiada w 69, tak na oko.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-25, 11:01

Darek pisze:a po drugiej chałupy jednorodzinne
Nie no Darek, bez przesady - jest dość dużo wieżowców i nowego budownictwa, szczególnie AWZ, plus Urząd Skarbowy i VIII LO
- ale oni mają T1,T3,T7 i A69
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: reputed » 2011-04-25, 17:51

Ja jestem przeciwny zmianie.
65 przejeżdża przez rondo Fordońskie, które stanowi węzeł przesiadkowy dla jadących w relacji Górny Taras (Kapuściska, Glinki, Wyżyny) - Fordon. Odcięcie od linii 65 pogorszy dojazd uczniom, studentom i pracownikom.
Poza tym przy Bałtyckiej jak już Krzysztof wspomniał Skarbówka, Ósemka i inne obiekty użytkowe, oraz domostwa. W szczycie sporo osób korzysta tam z 65.

I nie przesadzajmy z tymi Bartodziejami, mieszkańcy osiedla przyzwyczaili się za bardzo do luksusu i teraz trudno im się pogodzić.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: spooney » 2011-04-27, 11:01

Dostałem na gadu:
K.Aładowicz pisze:59 w całości na Przemysłową, a 65 wszystkie kursy przez Skłodowskiej-Curie i Łęczycką, natomiast kursy do Mariampola przez Witebską, pozwoli to na połączenie Witebskiej ze Skłodowskiej-Curie, natomiast aby nie robić bałaganu w nowych wariantach, przez Witebską wszystkie kursy do i z Mariampola
Jak byście się zapatrywali na taki pomysł zmiany na 65?
Jakie plusy, jakie minusy?
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiu
Posty: 19
Rejestracja: 2009-05-08, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: Krzysiu » 2011-04-27, 22:42

Może i to jest dobry pomysł z tą zmianą trasy, ale uważam, że trasa powinna zostać bez zmian, gdyż pasażerowie jeżdżą tą linią do szkoły, Media Marktu, Urzędu Skarbowego itd. Uważam, że Bartodzieje są dobrze połączone. Jak 65 zmieni trasę to na odcinku r. Fordońskie - Fordońska - Kazimierza Wielkiego nie będzie dobrego połączenia?

/spooney/ punkt karny za poprawki
65 Os. Leśne <-> Stary Fordon <-> #657

http://www.flickr.com/photos/krzysztof_467/

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-04-27, 23:41

Krzysiu pisze:Jak 65 zmieni trasę to na odcinku r. Fordońskie - Fordońska - Kazimierza Wielkiego nie będzie dobrego połączenia?
1,3,7,69(w jedną stronę)...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-28, 00:04

volvo7000A pisze:5 przejeżdża przez rondo Fordońskie, które stanowi węzeł przesiadkowy dla jadących w relacji Górny Taras (Kapuściska, Glinki, Wyżyny) - Fordon
Tą rolę może spełniać Wyścigowa(7 - Kapuściska) jeszcze większe wykorzystanie tramwaju, a z Leśnego jest 68, Wyżyny i Glinki(przesiadka na Skrzetuskim) z 65 w 68(węzeł na Fordońskim jest i tak trudny do przejścia).
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-28, 00:14

spooney pisze:Dostałem na gadu:
K.Aładowicz pisze:59 w całości na Przemysłową, a 65 wszystkie kursy przez Skłodowskiej-Curie i Łęczycką, natomiast kursy do Mariampola przez Witebską, pozwoli to na połączenie Witebskiej ze Skłodowskiej-Curie, natomiast aby nie robić bałaganu w nowych wariantach, przez Witebską wszystkie kursy do i z Mariampola
Jak byście się zapatrywali na taki pomysł zmiany na 65?
Jakie plusy, jakie minusy?

Pewnie, że tak, pomysł super.
- A59 zwiększa częstotliwość, mniejszy tłok - nie musimy zwiększać A67(w zamian np A59 do 19?).
- z Ronda Jagiellonów dojazd do Witebskiej jest zapewniony T3+A74
- kursy do Mariampola są średnio co 30 min w szczycie i godzinę poza szczytem, czyli gorzej niż obecne A59W, ale za to po 17 - więc ludziom to powinno przypasować, powinniśmy przeprowadzić jakiś pomiar napełnienia w A59 na odcinku od Spornej.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: reputed » 2011-04-28, 00:42

Krzysztof Juszczak pisze:Tą rolę może spełniać Wyścigowa(7 - Kapuściska) jeszcze większe wykorzystanie tramwaju
Może, ale tylko w robocze do 19.
Wieczorem lub w weekend, gdy komunikacja kursuje rzadziej będzie to jeszcze większy problem.


Moim zdaniem, likwidując 57 powinni zwiększyć częstotliwość 67 zachowując przy tym krótkie wozy.
W szczycie z 12 do 10 minut, wieczorami i w dni wolne co 20 minut zamiast co ~25 min.

/spooney/ temat dotyczy zmian na 65 a nie 57 czy 67

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-04-28, 09:05

Krzysztof Juszczak pisze: - kursy do Mariampola są średnio co 30 min w szczycie i godzinę poza szczytem, czyli gorzej niż obecne A59W, ale za to po 17 - więc ludziom to powinno przypasować, powinniśmy przeprowadzić jakiś pomiar napełnienia w A59 na odcinku od Spornej.
Tak generalnie to w przypadku Witebskiej trzeba by wrócić do starej praktyki i skonsultować to z zakładami pracy i szkołami na trasie.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2011-04-28, 23:15

Dokładnie, aczkolwiek trzeba sprawdzić, na ile to jest rzeczywiście potrzebne.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

65- zmiana trasy

Post autor: spooney » 2011-11-08, 12:17

:gazeta: Linia 65 przez Skłodowskiej-Curie?

Co ma likwidacja 57 do bezpośredniego połączenia Bartodziejów z Osiedlem Leśnym i Fordonem? :kreci:
Mogą z przesiadkami jechać:
> 55,71,93 + 68,65 na Leśne
> 59,93 + 65,69,70,72,74 do Fordonu.

Pan T.T. pewnie by chciał najlepiej przystanek pod blokiem albo w mieszkaniu przy kanapie...
To ja też chcę zmainy na lini 54 - niech na Piaski jedzie przez Błonie bo nie mam bezpośredniego dojazdu i ojeja jestem tak strasznie pokrzywdzony przesiadkami z 62 w którym jest tak strasznie tłoczno... :(
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 65- zmiana trasy

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2011-11-08, 14:16

spooney pisze: Co ma likwidacja 57 do bezpośredniego połączenia Bartodziejów z Osiedlem Leśnym i Fordonem? :kreci:
Mogą z przesiadkami jechać:
> 55,71,93 + 68,65 na Leśne
> 59,93 + 65,69,70,72,74 do Fordonu.
Wiesz, między Łęczycką a Wiślaną jest całkiem spory kawałek miasta do którego się niespecjalnie idzie sensownie ze Skłodowskiej dostać po 17 i w dni wolne.

Awatar użytkownika
rychu11
Posty: 18
Rejestracja: 2011-11-14, 16:54

65- zmiana trasy

Post autor: rychu11 » 2012-01-22, 23:11

Inicjatywa bardzo słuszna, trzeba by tą sprawę nagłośnić zanim na Wyszyńskiego powstanie specjalny buspas dla 65, wtedy będzie po ptakach.
Za puszczeniem 65 przez Skłodowskiej-Curie przemawia sporo argumentów i sądzę że jest to do wywalczenia. Dojeżdżałem swego czasu z Bartodzei na Leśne do szkoły i wiem ile ludzi codziennie rano maszeruje ponad kilometr na Rondo Skrzetuskie, a połączenie Leśnego z Fordońskim zapewnia 68.

ODPOWIEDZ