Pociąg do fordonu

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Pociąg do fordonu

Post autor: Dawid Szramke » 2007-02-27, 18:29

Ja tak sobie myśle czy gdyby wrócił pociąg do Fordonu jak było to kiedyś to czy ludzie by nim wędrowali jak dawniej????

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-02-27, 18:37

Ciemność widze ciemnosć, znaczy sie nie ma przecinków. Sory Dawid ale cos takiego to wyglada jak napisane na siłe... . Najwyzej ktoś usunie mojego posta ale musiałem to napisać.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-02-27, 18:39

VolvoB10B_2690 pisze:Ja tak sobie myśle czy gdyby wrócił pociąg do Fordonu jak było to kiedyś to czy ludzie by nim wędrowali jak dawniej????
_________________
No tylko kto by nim jeźdźił?? Bo sumie byłby to pociąg do nikąd :P

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-02-27, 20:07

Mateusz(Ikarus280)Ty ciągle mnie krytykujesz chodze tam z psem często w okolicach peronu i już dawno chciałem to napisać.
Ostatnio zmieniony 2007-03-04, 17:47 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 2 razy.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-02-27, 21:10

VolvoB10B_2690 pisze:Mateusz(Ikarus180)Ty ciągle mnie krytykujesz chodze tam z psem często w okolicach peronu i już dawno chciałem to napisać
Ja nie krytykuje zawartości, a sposób przekazu... .
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Post autor: Kuba3569 » 2007-02-27, 21:52

Moim zdaniem dobre by było ożywienie tego połączenia z miastem. Pamiętam jak byłem mały to siedziałem w oknie i wypatrywałem kiedy będzie jechał. Jak już przejeżdżał to krzyczałem 'Ciuchcia jedzie !!!!' :lol: Chciaż częściej bym cichcią jeździł, nie wybierając się do innego miasta, bo teraz pociągiem to tylko na kolonie/obóz lub do rodziny :)
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-02-27, 23:35

Ja byłem na 2 przejazdach specjalnych szynobusu na tej trasie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-03-03, 13:23

eeeeee, tego pociągu to już raczej nie uruchomią, pamietam jak jeździły jeszcze dwa lata temu na wiosnę, postanowiłem sobie dojechać do kumpla do Fordonu tymże pociągiem, jechałem do Akademii tym kursem po 14 ( wtedy to już chyba jednym z dwóch - jechał jeden rano i jeden po południu ), jedynymi pasażerami pojedynczego EN 57 byli:
-kierownik pociągu
-jakiś kolejarz chyba wracający do domu
-ja

biorąc poprawkę na to że ja znalazłem się tam całkowicie przypadkowo to raczej nie opłaca się uruchamiać pociągu dla jednej osoby która i tak ma darmowe przejazdy...
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-03-03, 18:52

Kiedyś były plany, by pociągi z Inowrocławia, Piły i z kierunku Szubina tam kończyły, ale pomysł upadł - musiałbym się dowiedzieć o przyczyny :P

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-03-03, 20:07

elfalcone pisze:Kiedyś były plany, by pociągi z Inowrocławia, Piły i z kierunku Szubina tam kończyły, ale pomysł upadł - musiałbym się dowiedzieć o przyczyny :P

Pomysł całkiem niezły ale na pewno poszło jak zawsze o koszta - na pewno trzeba by było dość ostro rozbudować stację Bydgoszcz Fordon żeby pomieścić tam te wszystkie pociągi szczególnie że to Bydgoszcz obsługuje te linie - pierwszy pociąg musiałby dojechać do Fordonu z "zajezdni" w okolicach dworca głównego i dopiero ruszyć w trasę, myślę także że nie wystarczyłby obecny jednotor dla tylu pociągów - konieczna by była przebudowa wszystkich wiaduktów i estakady nad magistralą węglową - to ogromne koszta a bądź co bądź linia omija w zasadzie Fordon więc nie wiadomo czy ludzie korzystaliby tak chętnie z tych połączeń.

hehe, ale zdanie spłodziłem, jak pociąg Słupsk- Bielsko Biała, tylko osobowy :kreci:
3N Wilczak

Awatar użytkownika
ikarusjelcz
Posty: 84
Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
Lokalizacja: Użytkownik

Post autor: ikarusjelcz » 2007-03-03, 21:12

mc_pele pisze:
elfalcone pisze:Kiedyś były plany, by pociągi z Inowrocławia, Piły i z kierunku Szubina tam kończyły, ale pomysł upadł - musiałbym się dowiedzieć o przyczyny :P
konieczna by była przebudowa wszystkich wiaduktów i estakady nad magistralą węglową - to ogromne koszta a bądź co bądź linia omija w zasadzie Fordon więc nie wiadomo czy ludzie korzystaliby tak chętnie z tych połączeń.
mylisz sie. wszystkie mosty i wiadukty byly przygotowane na dwa tory gdy w latach 70/80 budowano Fordon i przejazdy pod torami
"Twoje Posty napisany przez Ciebie na: "Forum Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej", zostały usunięte przez Administratora lub Moderatora."

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-03-04, 15:08

VolvoB10B_2690 pisze:Mateusz(Ikarus180)Ty ciągle mnie krytykujesz chodze tam z psem często w okolicach peronu i już dawno chciałem to napisać.
ikarus 180??? ;P mała literówka podczas pisania? Dawid edytuj to i będzie gut ;)

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2007-03-04, 17:49

ikarusjelcz pisze:mylisz sie. wszystkie mosty i wiadukty byly przygotowane na dwa tory gdy w latach 70/80 budowano Fordon i przejazdy pod torami

Możesz mieć rację, dawno tam nie byłem i nie pamietam za dobrze ale coś mi się wydaje że ta estakada nad magistralą węglową tam przy Siernieczku jest dość wąska, przechodziłem nią. Też pewności jednak nie mam. Tak, ale jeśli nawet tam jest miejsce na drugi tor to dobudowanie go, postawienie trakcji i rozbudowa stacji Bydgoszcz Fordon tak aby możliwy był na niej postój nawet kilku podwójnych składów EZT EN57 z zostawieniem jednego wolnego toru przejazdowego w przypadku wznowienia ruchu do Chełmży to niestety ogromne koszta... Zrobi się jeszcze troche cieplej to przejadę się tam jednego dnia i zobaczę jak sprawa w ogóle wygląda z tą ilością wolnego miejsca.
3N Wilczak

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-03-04, 22:32

mc_pele pisze:postawienie trakcji i rozbudowa stacji Bydgoszcz Fordon tak aby możliwy był na niej postój nawet kilku podwójnych składów EZT EN57 z zostawieniem jednego wolnego toru przejazdowego w przypadku wznowienia ruchu do Chełmży to niestety ogromne koszta... Zrobi się jeszcze troche cieplej to przejadę się tam jednego dnia i zobaczę jak sprawa w ogóle wygląda z tą ilością wolnego miejsca.
Fordon miał jeden tor główny zasadniczy i dwa główne dodatkowe. Zelektryfikowane były dwa. Reszta nie. Torów było na Fordonie trochę, czasami na Fordonie stały składy, które nie mieściły się na stacji Bydgoszcz Wschód. Jak to obecnie wygląda - nie wiem :/

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-03-04, 23:26

elfalcone pisze:Zelektryfikowane były dwa. Reszta nie
No to trzeba zatrudnić stonkę co by przestawiała kibelki na tory niezelektryfikowane :lol:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-03-05, 17:56

Dane Techniczne Stacji Bydgoszcz Fordon

Budynek stacyjny: nieużywany
nastawnie: BF, BF1 zdewastowane (zamknięte w czerwcu 1996 roku)
sieć trakcyjna:jest (nad torami 1 i 3)
ilość peronów: 2
ilość torów: 3 (1, 3, 5)
dodatkowe tory: rampa, wyładowania, niegdyś tor wyciągowy nr 13 zelektryfikowany.
urządzenia srk: zdjęte, zdewastowane
semafory i tarcze: świetlne (częsciowo rozebrane)

[ Dodano: 2007-03-05, 16:57 ]
Pilnie prosze też o fotografie tej stacji :cegla:
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N


Awatar użytkownika
ikarusjelcz
Posty: 84
Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
Lokalizacja: Użytkownik

Post autor: ikarusjelcz » 2007-03-06, 00:39

te reklamy na peronie sa super :) aby bylo ciekawiej to one sa co jakis czas zmieniame :D
na calym dworcu jest kilka takich bilbordów :D
"Twoje Posty napisany przez Ciebie na: "Forum Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej", zostały usunięte przez Administratora lub Moderatora."

Awatar użytkownika
X-ik
Posty: 300
Rejestracja: 2007-01-06, 13:59
Lokalizacja: Toru
Kontakt:

Post autor: X-ik » 2007-03-06, 00:41

ikarusjelcz pisze:aby bylo ciekawiej to one sa co jakis czas zmieniame :D
Może ktoś ma nadzieje że zobaczą je pasażerowie jakiegoś kibla-widmo :D
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-03-06, 11:51

Opiszę fragment lini numer:

Bydgoszcz Fordon
- Bydgoszcz Akademia
- Bydgoszcz Brdyujście
Bydgoszcz Wschód

Kalendarium:

1885-11-01 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Otwarcie linii
torów: 1 : 1435 mm
1984-05-31 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Elektryfikacja
2003-12-14 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
2004-01-05 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Otwarcie dla ruchu pasażerskiego
2004-05-01 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego

Dane stacji na tej lini:

Bydgoszcz Fordon
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty w stanie dobrym
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
peronów: 2
ilość krawędzi peronowych: 3
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne częściowo zlikwidowane

Uwagi:
Budynek stacyjny: nieużywany
nastawnie: BF, BF1 zdewastowane (zamknięte w czerwcu 1997 roku)
sieć trakcyjna:jest (nad torami 1 i 3)
ilość peronów: 2
ilość torów: 3 (1, 3, 5)
dodatkowe tory: rampa, wyładowania, niegdyś tor wyciągowy nr 13 zelektryfikowany.
urządzenia srk: zdjęte, zdewastowane
semafory i tarcze: świetlne (częsciowo rozebrane)
W kierunku Ostromecka przy nastawni BF wycięty kawałek szyny toru 3 (brak możliwości wyjazdu z torów 3 i 5


Stacja została zamknięta dla potrzeb techniczno - ruchowych w czerwcu 1997 roku a nie w 1996. Stacja była jeszcze otwarta na dwa dyżury w czasi wizyty Papieża w Bydgoszczy w 1999 roku.
Tor wyciągowy Nr13, służył do odstawiania na postój zestawów EN57 kursujących na trasie Bydg. Gł. - Bydg. Fordon. Motel w budynku stacyjnym już nie funkcjonuje, ewakuowano z niego kolejową centralę telefoniczną. Obie nastawnie wg zamierzeń "Nieruchomości" mają zostać rozebrane.

Bydgoszcz Akademia
Dane podstawowe
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty zdewastowany
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: nie ma i nie było
peronów: 1
ilość krawędzi peronowych: 1
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne zdewastowane

Uwagi:
W 1988r. można było tu spotkać na dobę 11 par kolejek elektrycznych relacji Bydgoszcz Gł.-Bydgoszcz Fordon i oprócz tego 10 par pociągów spalinowych do Unisławia i dalej. Sporo przejeżdżało tędy też pociągów towarowych. Właściwie wraz z likwidacją 3 kwietnia 2000r. pociągów w kierunku Unisławia i pozostawienia 4 par kolejek w dni powszednie do Fordonu przystanek drastycznie stracił na znaczeniu, zaś wraz ze zlikwidowaniem w maju 2004r. ostanich 4 par kolejek zaczęła sie ostateczna agonia przystanku. Obecnie nie spotkamy tu rzadnych pociągów. Warto dodać że planowano położenie drugiego toru od stacji Fordon do Bydg.Wschód. i dobudowanie drugiego peronu. Plany te były bardzo realne gdyz przygotowano mosty i nasyp pod drugi tor.

Opis infrastruktury:
Ciekawostką jest że na stacji znajduje się pozostałość tarczy ostrzegawczej (bez komory) stacji Bydgoszcz-Fordon. Sieć trakcyjna jest w stanie nienaruszonym choć były próby kradzierzy.

Opis budynków:
Budynek stacyjny kompletnie zdewastowany. Kiedyś znajdowała się tam kasa biletowa i poczekalnia.

Bydgoszcz Brdyujście
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty zdewastowany
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: rozebrano
peronów: 1
ilość krawędzi peronowych: 1
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było

Uwagi
budynek zdewastowany, szlabany rozebrane w styczniu 2005, okna budynku zaspawane blachą :( w polowie kwietnia 2005 próby kradzieży trakcji elek.
Nie ma kasy biletowej, ani poczekalni - zamknięte, zdewastowane
w budynku jest czynne stanowisko drużnika.

Opis infrastruktury:
Przejazd kolejowy zmienił kategorię. Szlabany zostały zlikwidowane
i zastapione krzyżami św. Andrzeja.

Bydgosszcz Wschód
Dane podstawowe
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: używany zgodnie z przeznaczeniem
kasa: czynna
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
peronów: 2
ilość krawędzi peronowych: 3
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne

Uwagi ogólne:
Stacja posiada czynną kase biletową i towarową. Zatrzymują się tu wszystkie pociągi pasażerskie. Na torach znajdujących się przy placu ładunkowym ciągle stoją wagony, które są tam rozładowywane. Bocznice prowadzące do licznych zakładów znajdujących na zachód od placu ładunkowego zostały dawno już rozebrane. Zato bocznica prowadząca do Żeglugi Bydgoskiej czynna, pociąg zdawczy od poniedzialku do piątku dojeżdża do mostu kolejowego pod linią Bydgoszcz Wschód towarowa-Nowa Wieś Wielka, a potem wpycha wagony tyłem na teren ogromnej składnicy złomu, a czasami nawet do bazy paliw Lukoil. Także bocznica prowadząca do licznych zakładów mieszczących się między ulicą Fordońską a Wisłą jest używana. Pociąg zdawczy nie jeżdzi tam zbyt często ponieważ jedynym odbiorcą są obecnie tylko zakłady zbożowe. Zaraz za stacją w kierunku północno-wschodnim odbija tor w kierunku Chełmży. Niestety pociągi osobowe w tamtym kierunku przestały jeżdzić: w 2000 roku do Brodnicy i Chełmży, a do 2004 roku jeżdziły już tylko do Fordonu 4 pary w dni powszednie. Obecnie nie jest tam prowadzony żaden ruch pociągow osobowych i towarowych.

Dodam, ze były bardzo poważne plany rozbudowy lini na 2-torową, zbudowano do tego celu specjalnie szersze wiadukty i stacje, był próby kradzieży trakcji.
żródło:
www.kolej.one.pl




[ Dodano: 2007-03-06, 11:09 ]
Zdjęcia z serwisu www.kolej.one.pl

[ Dodano: 2007-03-06, 11:11 ]
Cdn
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-25, 23:00

Z tym wydluzeniem relacji pociagow z Inowroclawia, Poznania i Pily to dobry pomysl. Wystarczyloby co ktorys kurs z tych miast dac do Fordonu.
Niech mi ktos powie ze fordoniacy nie cieszyliby sie.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-26, 00:08

volvo7000A pisze:Z tym wydluzeniem relacji pociagow z Inowroclawia, Poznania i Pily to dobry pomysl. Wystarczyloby co ktorys kurs z tych miast dac do Fordonu.
Niech mi ktos powie ze fordoniacy nie cieszyliby sie.
Były takie pomysły, ale przepadły, bo:
- niedasię;
- brak zainteresowania dzielnicy;
- a co później ze składem? wracać na główną? jako pusty? jako pociąg do głównej?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-26, 00:21

elfalcone pisze:Były takie pomysły, ale przepadły, bo:
- niedasię;
- brak zainteresowania dzielnicy;
- a co później ze składem? wracać na główną? jako pusty? jako pociąg do głównej?
Nie da sie - tlumacza wladze i PKP?
Brak zainteresowania? Skoro do miejscowosci ponizej 80 tyś. mieszkanców jezdza pociągi to dlaczego do Fordonu mialyby nie?
Co ze skladem? Zazwyczaj pociag przyjezdza i po niecalej godzinie wraca w te sama trasę.
Wieczorne - jako pociag BF - BGł.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-11-26, 12:49

Myślę, że z tego rozwiązania z powodzeniem mogliby korzystać studenci. Jestem studentem UTP i znaczna część studentów dojeżdza na zajęcia z poza Bydgoszczy (m. in. z Inowrocławia i Torunia). Oczywiście miałoby to sens, gdyby pociąg jeździł trochę częściej niż dwa razy na dzień. I dla pociągów jadących do Fordonu przydałoby się skomunikowanie na stacji Bydgoszcz Wschód z pocągami z Torunia. Wtedy mogłoby to naprawdę ciekawie funkcjonować. Ale póki u nas jest tendencja do likwidacji linii, to raczej nic w kierunku otwarcia linii do Fordonu nie zrobią.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-11-26, 14:29

volvo7000A pisze:Skoro do miejscowosci ponizej 80 tyś. mieszkanców jezdza pociągi to dlaczego do Fordonu mialyby nie?
Bo stacja w Fordonie jest umieszczona w idiotycznym miejscu i sama w sobie nie generuje dużych potoków podróżnych.
volvo7000A pisze:Zazwyczaj pociag przyjezdza i po niecalej godzinie wraca w te sama trasę.
Rzeczywistość jest bardziej złudna. Ten sam skład zazwyczaj nie wraca od razu z powrotem. Często też jedzie zupełnie w innym kierunku.
pawel_nk pisze:Jestem studentem UTP
Ja też jestem. Nigdy nie mówiłem, że nie korzystałbym, gdyby mi pasowało i cena byłaby porównywalna do korzyści. Ale żeby dobrać godziny odjazdów z godzinami zajęć - tak by innym podróżnym pasowało etc. Sprawdzałem starsze rozkłady jazdy - na wszystkie pociągi - tylko jednym, bądź dwoma pasowało dojeżdżać na zajęcia.
pawel_nk pisze:póki u nas jest tendencja do likwidacji linii
Powoli, bardzo powoli zaczyna się to odwracać.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2007-11-26, 15:39

elfalcone pisze:
volvo7000A pisze:Skoro do miejscowosci ponizej 80 tyś. mieszkanców jezdza pociągi to dlaczego do Fordonu mialyby nie?
Bo stacja w Fordonie jest umieszczona w idiotycznym miejscu i sama w sobie nie generuje dużych potoków podróżnych.
volvo7000A pisze:Zazwyczaj pociag przyjezdza i po niecalej godzinie wraca w te sama trasę.
Rzeczywistość jest bardziej złudna. Ten sam skład zazwyczaj nie wraca od razu z powrotem. Często też jedzie zupełnie w innym kierunku.
pawel_nk pisze:Jestem studentem UTP
Ja też jestem. Nigdy nie mówiłem, że nie korzystałbym, gdyby mi pasowało i cena byłaby porównywalna do korzyści. Ale żeby dobrać godziny odjazdów z godzinami zajęć - tak by innym podróżnym pasowało etc. Sprawdzałem starsze rozkłady jazdy - na wszystkie pociągi - tylko jednym, bądź dwoma pasowało dojeżdżać na zajęcia.
pawel_nk pisze:póki u nas jest tendencja do likwidacji linii
Powoli, bardzo powoli zaczyna się to odwracać.
Zgadzam się, położenie stacji Bydgoszcz Fordon nie jest najlepsze. Ale ludzie z Fordonu na pewno jeżdżą pociągami i jeżeli mieliby możliwość podróżowania dalej niż do dworca głownego (np. Inowrocław, Poznań) na pewno by z niego korzystali.

Co do komunikacji nie wygląda to aż tak, źle.
Dojazad do dworców z Fordonu:
Bydgoszcz Fordon (A65, A74)
Bydgoszcz Akademia (A70, A72, A94)
Bydgoszcz Brdyujście (A65, A69, A70, A72, A74, A94, A93)

Uważam, że można tak wykorzystać tabor, aby miał jak najmniej postoju na stacjach końcowych (np. tak jak uzytkuje sie autobusy szynowe).

Jeżeli chodzi o dawne rozkłady to jest jasną sprawą, że kiedys były one tworzone pod pracowników PKP, nie zwaracano za bardzo uwagi na skomunikowania. Ogólnie można powiedziec, że rozkłady były mało przyjazne dla podróżnych. Teraz na szczęście to się zmienia i idzie się w kierunku rozsądniejszych rozkładów (oczywiście nie znaczy, że idelanych)

Zatem wszystko to jest do zrobienia. Wystarczy odrobinę dobrej woli.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-26, 18:48

fakt ze stacje sa w nieciekawych miejscach ale dojazd do nich nie jest az tak zly, co pokazal pawel_nk. Wystarczyloby "troche" odremontowac stacje BF i porobic porzadne chodniki od przystankow MZK do stacji.
No ale mozemy sobie tylko pomazyc...

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-11-26, 18:53

Już widzę jak wszyscy jadą przesiadać się na pociąg... , aby potem znów się przesiadać, aby dotrzeć gdziekolwiek indziej.

Chyba ze ktoś pracuje na głównym... . :P
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2007-11-26, 19:02

To nie ma byc w zamian za tramwaj, tylko jako normalne relacje pociagow. W kazdm wiekszym miescie pociagi koncza i zaczynaja bieg na roznych stacjach, a w Bydgoszczy tylko na glownej. Jak fordoniacy jada do Pily, poznania czy Inowroclawia to musza dojezdzac prawie 15 km do stacji. A tak przeszliby na pieszo lub podjechali kawalek autobusem.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-11-26, 19:14

Tak, ale to by było kilka osób na dzień. Zresztą, wiem że ludzie wolą wsiadać na głównym, ot tak z przyzwyczajenia. Stwierdzam na podstawie obserwacji mojej rodziny, mama jadąc do Torunia woli wsiadać na głównym aniżeli na wschodzie, dlaczego - brak kiosków i innych miejsc w których można sobie kupić coś do jedzenia.

Ja uważam, że opłacalność takiego dworca w Fordonie jest naprawde znikoma.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

ODPOWIEDZ