Pociąg do fordonu
Moderator: spooney
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Pociąg do fordonu
Ja tak sobie myśle czy gdyby wrócił pociąg do Fordonu jak było to kiedyś to czy ludzie by nim wędrowali jak dawniej????
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Ciemność widze ciemnosć, znaczy sie nie ma przecinków. Sory Dawid ale cos takiego to wyglada jak napisane na siłe... . Najwyzej ktoś usunie mojego posta ale musiałem to napisać.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Mateusz(Ikarus280)Ty ciągle mnie krytykujesz chodze tam z psem często w okolicach peronu i już dawno chciałem to napisać.
Ostatnio zmieniony 2007-03-04, 17:47 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Ja nie krytykuje zawartości, a sposób przekazu... .VolvoB10B_2690 pisze:Mateusz(Ikarus180)Ty ciągle mnie krytykujesz chodze tam z psem często w okolicach peronu i już dawno chciałem to napisać
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Moim zdaniem dobre by było ożywienie tego połączenia z miastem. Pamiętam jak byłem mały to siedziałem w oknie i wypatrywałem kiedy będzie jechał. Jak już przejeżdżał to krzyczałem 'Ciuchcia jedzie !!!!' Chciaż częściej bym cichcią jeździł, nie wybierając się do innego miasta, bo teraz pociągiem to tylko na kolonie/obóz lub do rodziny
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
eeeeee, tego pociągu to już raczej nie uruchomią, pamietam jak jeździły jeszcze dwa lata temu na wiosnę, postanowiłem sobie dojechać do kumpla do Fordonu tymże pociągiem, jechałem do Akademii tym kursem po 14 ( wtedy to już chyba jednym z dwóch - jechał jeden rano i jeden po południu ), jedynymi pasażerami pojedynczego EN 57 byli:
-kierownik pociągu
-jakiś kolejarz chyba wracający do domu
-ja
biorąc poprawkę na to że ja znalazłem się tam całkowicie przypadkowo to raczej nie opłaca się uruchamiać pociągu dla jednej osoby która i tak ma darmowe przejazdy...
-kierownik pociągu
-jakiś kolejarz chyba wracający do domu
-ja
biorąc poprawkę na to że ja znalazłem się tam całkowicie przypadkowo to raczej nie opłaca się uruchamiać pociągu dla jednej osoby która i tak ma darmowe przejazdy...
3N Wilczak
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
elfalcone pisze:Kiedyś były plany, by pociągi z Inowrocławia, Piły i z kierunku Szubina tam kończyły, ale pomysł upadł - musiałbym się dowiedzieć o przyczyny
Pomysł całkiem niezły ale na pewno poszło jak zawsze o koszta - na pewno trzeba by było dość ostro rozbudować stację Bydgoszcz Fordon żeby pomieścić tam te wszystkie pociągi szczególnie że to Bydgoszcz obsługuje te linie - pierwszy pociąg musiałby dojechać do Fordonu z "zajezdni" w okolicach dworca głównego i dopiero ruszyć w trasę, myślę także że nie wystarczyłby obecny jednotor dla tylu pociągów - konieczna by była przebudowa wszystkich wiaduktów i estakady nad magistralą węglową - to ogromne koszta a bądź co bądź linia omija w zasadzie Fordon więc nie wiadomo czy ludzie korzystaliby tak chętnie z tych połączeń.
hehe, ale zdanie spłodziłem, jak pociąg Słupsk- Bielsko Biała, tylko osobowy
3N Wilczak
- ikarusjelcz
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
- Lokalizacja: Użytkownik
mylisz sie. wszystkie mosty i wiadukty byly przygotowane na dwa tory gdy w latach 70/80 budowano Fordon i przejazdy pod toramimc_pele pisze:konieczna by była przebudowa wszystkich wiaduktów i estakady nad magistralą węglową - to ogromne koszta a bądź co bądź linia omija w zasadzie Fordon więc nie wiadomo czy ludzie korzystaliby tak chętnie z tych połączeń.elfalcone pisze:Kiedyś były plany, by pociągi z Inowrocławia, Piły i z kierunku Szubina tam kończyły, ale pomysł upadł - musiałbym się dowiedzieć o przyczyny
"Twoje Posty napisany przez Ciebie na: "Forum Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej", zostały usunięte przez Administratora lub Moderatora."
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
ikarusjelcz pisze:mylisz sie. wszystkie mosty i wiadukty byly przygotowane na dwa tory gdy w latach 70/80 budowano Fordon i przejazdy pod torami
Możesz mieć rację, dawno tam nie byłem i nie pamietam za dobrze ale coś mi się wydaje że ta estakada nad magistralą węglową tam przy Siernieczku jest dość wąska, przechodziłem nią. Też pewności jednak nie mam. Tak, ale jeśli nawet tam jest miejsce na drugi tor to dobudowanie go, postawienie trakcji i rozbudowa stacji Bydgoszcz Fordon tak aby możliwy był na niej postój nawet kilku podwójnych składów EZT EN57 z zostawieniem jednego wolnego toru przejazdowego w przypadku wznowienia ruchu do Chełmży to niestety ogromne koszta... Zrobi się jeszcze troche cieplej to przejadę się tam jednego dnia i zobaczę jak sprawa w ogóle wygląda z tą ilością wolnego miejsca.
3N Wilczak
Fordon miał jeden tor główny zasadniczy i dwa główne dodatkowe. Zelektryfikowane były dwa. Reszta nie. Torów było na Fordonie trochę, czasami na Fordonie stały składy, które nie mieściły się na stacji Bydgoszcz Wschód. Jak to obecnie wygląda - nie wiem :/mc_pele pisze:postawienie trakcji i rozbudowa stacji Bydgoszcz Fordon tak aby możliwy był na niej postój nawet kilku podwójnych składów EZT EN57 z zostawieniem jednego wolnego toru przejazdowego w przypadku wznowienia ruchu do Chełmży to niestety ogromne koszta... Zrobi się jeszcze troche cieplej to przejadę się tam jednego dnia i zobaczę jak sprawa w ogóle wygląda z tą ilością wolnego miejsca.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dane Techniczne Stacji Bydgoszcz Fordon
Budynek stacyjny: nieużywany
nastawnie: BF, BF1 zdewastowane (zamknięte w czerwcu 1996 roku)
sieć trakcyjna:jest (nad torami 1 i 3)
ilość peronów: 2
ilość torów: 3 (1, 3, 5)
dodatkowe tory: rampa, wyładowania, niegdyś tor wyciągowy nr 13 zelektryfikowany.
urządzenia srk: zdjęte, zdewastowane
semafory i tarcze: świetlne (częsciowo rozebrane)
[ Dodano: 2007-03-05, 16:57 ]
Pilnie prosze też o fotografie tej stacji
Budynek stacyjny: nieużywany
nastawnie: BF, BF1 zdewastowane (zamknięte w czerwcu 1996 roku)
sieć trakcyjna:jest (nad torami 1 i 3)
ilość peronów: 2
ilość torów: 3 (1, 3, 5)
dodatkowe tory: rampa, wyładowania, niegdyś tor wyciągowy nr 13 zelektryfikowany.
urządzenia srk: zdjęte, zdewastowane
semafory i tarcze: świetlne (częsciowo rozebrane)
[ Dodano: 2007-03-05, 16:57 ]
Pilnie prosze też o fotografie tej stacji
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
- ikarusjelcz
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-01-27, 22:59
- Lokalizacja: Użytkownik
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Opiszę fragment lini numer:
Bydgoszcz Fordon
- Bydgoszcz Akademia
- Bydgoszcz Brdyujście
Bydgoszcz Wschód
Kalendarium:
1885-11-01 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Otwarcie linii
torów: 1 : 1435 mm
1984-05-31 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Elektryfikacja
2003-12-14 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
2004-01-05 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Otwarcie dla ruchu pasażerskiego
2004-05-01 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
Dane stacji na tej lini:
Bydgoszcz Fordon
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty w stanie dobrym
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
peronów: 2
ilość krawędzi peronowych: 3
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne częściowo zlikwidowane
Uwagi:
Budynek stacyjny: nieużywany
nastawnie: BF, BF1 zdewastowane (zamknięte w czerwcu 1997 roku)
sieć trakcyjna:jest (nad torami 1 i 3)
ilość peronów: 2
ilość torów: 3 (1, 3, 5)
dodatkowe tory: rampa, wyładowania, niegdyś tor wyciągowy nr 13 zelektryfikowany.
urządzenia srk: zdjęte, zdewastowane
semafory i tarcze: świetlne (częsciowo rozebrane)
W kierunku Ostromecka przy nastawni BF wycięty kawałek szyny toru 3 (brak możliwości wyjazdu z torów 3 i 5
Stacja została zamknięta dla potrzeb techniczno - ruchowych w czerwcu 1997 roku a nie w 1996. Stacja była jeszcze otwarta na dwa dyżury w czasi wizyty Papieża w Bydgoszczy w 1999 roku.
Tor wyciągowy Nr13, służył do odstawiania na postój zestawów EN57 kursujących na trasie Bydg. Gł. - Bydg. Fordon. Motel w budynku stacyjnym już nie funkcjonuje, ewakuowano z niego kolejową centralę telefoniczną. Obie nastawnie wg zamierzeń "Nieruchomości" mają zostać rozebrane.
Bydgoszcz Akademia
Dane podstawowe
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty zdewastowany
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: nie ma i nie było
peronów: 1
ilość krawędzi peronowych: 1
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne zdewastowane
Uwagi:
W 1988r. można było tu spotkać na dobę 11 par kolejek elektrycznych relacji Bydgoszcz Gł.-Bydgoszcz Fordon i oprócz tego 10 par pociągów spalinowych do Unisławia i dalej. Sporo przejeżdżało tędy też pociągów towarowych. Właściwie wraz z likwidacją 3 kwietnia 2000r. pociągów w kierunku Unisławia i pozostawienia 4 par kolejek w dni powszednie do Fordonu przystanek drastycznie stracił na znaczeniu, zaś wraz ze zlikwidowaniem w maju 2004r. ostanich 4 par kolejek zaczęła sie ostateczna agonia przystanku. Obecnie nie spotkamy tu rzadnych pociągów. Warto dodać że planowano położenie drugiego toru od stacji Fordon do Bydg.Wschód. i dobudowanie drugiego peronu. Plany te były bardzo realne gdyz przygotowano mosty i nasyp pod drugi tor.
Opis infrastruktury:
Ciekawostką jest że na stacji znajduje się pozostałość tarczy ostrzegawczej (bez komory) stacji Bydgoszcz-Fordon. Sieć trakcyjna jest w stanie nienaruszonym choć były próby kradzierzy.
Opis budynków:
Budynek stacyjny kompletnie zdewastowany. Kiedyś znajdowała się tam kasa biletowa i poczekalnia.
Bydgoszcz Brdyujście
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty zdewastowany
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: rozebrano
peronów: 1
ilość krawędzi peronowych: 1
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
Uwagi
budynek zdewastowany, szlabany rozebrane w styczniu 2005, okna budynku zaspawane blachą w polowie kwietnia 2005 próby kradzieży trakcji elek.
Nie ma kasy biletowej, ani poczekalni - zamknięte, zdewastowane
w budynku jest czynne stanowisko drużnika.
Opis infrastruktury:
Przejazd kolejowy zmienił kategorię. Szlabany zostały zlikwidowane
i zastapione krzyżami św. Andrzeja.
Bydgosszcz Wschód
Dane podstawowe
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: używany zgodnie z przeznaczeniem
kasa: czynna
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
peronów: 2
ilość krawędzi peronowych: 3
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne
Uwagi ogólne:
Stacja posiada czynną kase biletową i towarową. Zatrzymują się tu wszystkie pociągi pasażerskie. Na torach znajdujących się przy placu ładunkowym ciągle stoją wagony, które są tam rozładowywane. Bocznice prowadzące do licznych zakładów znajdujących na zachód od placu ładunkowego zostały dawno już rozebrane. Zato bocznica prowadząca do Żeglugi Bydgoskiej czynna, pociąg zdawczy od poniedzialku do piątku dojeżdża do mostu kolejowego pod linią Bydgoszcz Wschód towarowa-Nowa Wieś Wielka, a potem wpycha wagony tyłem na teren ogromnej składnicy złomu, a czasami nawet do bazy paliw Lukoil. Także bocznica prowadząca do licznych zakładów mieszczących się między ulicą Fordońską a Wisłą jest używana. Pociąg zdawczy nie jeżdzi tam zbyt często ponieważ jedynym odbiorcą są obecnie tylko zakłady zbożowe. Zaraz za stacją w kierunku północno-wschodnim odbija tor w kierunku Chełmży. Niestety pociągi osobowe w tamtym kierunku przestały jeżdzić: w 2000 roku do Brodnicy i Chełmży, a do 2004 roku jeżdziły już tylko do Fordonu 4 pary w dni powszednie. Obecnie nie jest tam prowadzony żaden ruch pociągow osobowych i towarowych.
Dodam, ze były bardzo poważne plany rozbudowy lini na 2-torową, zbudowano do tego celu specjalnie szersze wiadukty i stacje, był próby kradzieży trakcji.
żródło:
www.kolej.one.pl
[ Dodano: 2007-03-06, 11:09 ]
Zdjęcia z serwisu www.kolej.one.pl
[ Dodano: 2007-03-06, 11:11 ]
Cdn
Bydgoszcz Fordon
- Bydgoszcz Akademia
- Bydgoszcz Brdyujście
Bydgoszcz Wschód
Kalendarium:
1885-11-01 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Otwarcie linii
torów: 1 : 1435 mm
1984-05-31 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Elektryfikacja
2003-12-14 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
2004-01-05 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Otwarcie dla ruchu pasażerskiego
2004-05-01 Bydgoszcz Fordon - Bydgoszcz Wschód Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego
Dane stacji na tej lini:
Bydgoszcz Fordon
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty w stanie dobrym
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
peronów: 2
ilość krawędzi peronowych: 3
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne częściowo zlikwidowane
Uwagi:
Budynek stacyjny: nieużywany
nastawnie: BF, BF1 zdewastowane (zamknięte w czerwcu 1997 roku)
sieć trakcyjna:jest (nad torami 1 i 3)
ilość peronów: 2
ilość torów: 3 (1, 3, 5)
dodatkowe tory: rampa, wyładowania, niegdyś tor wyciągowy nr 13 zelektryfikowany.
urządzenia srk: zdjęte, zdewastowane
semafory i tarcze: świetlne (częsciowo rozebrane)
W kierunku Ostromecka przy nastawni BF wycięty kawałek szyny toru 3 (brak możliwości wyjazdu z torów 3 i 5
Stacja została zamknięta dla potrzeb techniczno - ruchowych w czerwcu 1997 roku a nie w 1996. Stacja była jeszcze otwarta na dwa dyżury w czasi wizyty Papieża w Bydgoszczy w 1999 roku.
Tor wyciągowy Nr13, służył do odstawiania na postój zestawów EN57 kursujących na trasie Bydg. Gł. - Bydg. Fordon. Motel w budynku stacyjnym już nie funkcjonuje, ewakuowano z niego kolejową centralę telefoniczną. Obie nastawnie wg zamierzeń "Nieruchomości" mają zostać rozebrane.
Bydgoszcz Akademia
Dane podstawowe
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty zdewastowany
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: nie ma i nie było
peronów: 1
ilość krawędzi peronowych: 1
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne zdewastowane
Uwagi:
W 1988r. można było tu spotkać na dobę 11 par kolejek elektrycznych relacji Bydgoszcz Gł.-Bydgoszcz Fordon i oprócz tego 10 par pociągów spalinowych do Unisławia i dalej. Sporo przejeżdżało tędy też pociągów towarowych. Właściwie wraz z likwidacją 3 kwietnia 2000r. pociągów w kierunku Unisławia i pozostawienia 4 par kolejek w dni powszednie do Fordonu przystanek drastycznie stracił na znaczeniu, zaś wraz ze zlikwidowaniem w maju 2004r. ostanich 4 par kolejek zaczęła sie ostateczna agonia przystanku. Obecnie nie spotkamy tu rzadnych pociągów. Warto dodać że planowano położenie drugiego toru od stacji Fordon do Bydg.Wschód. i dobudowanie drugiego peronu. Plany te były bardzo realne gdyz przygotowano mosty i nasyp pod drugi tor.
Opis infrastruktury:
Ciekawostką jest że na stacji znajduje się pozostałość tarczy ostrzegawczej (bez komory) stacji Bydgoszcz-Fordon. Sieć trakcyjna jest w stanie nienaruszonym choć były próby kradzierzy.
Opis budynków:
Budynek stacyjny kompletnie zdewastowany. Kiedyś znajdowała się tam kasa biletowa i poczekalnia.
Bydgoszcz Brdyujście
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: zamknięty zdewastowany
kasa: zlikwidowana
dodatkowe tory: rozebrano
peronów: 1
ilość krawędzi peronowych: 1
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
Uwagi
budynek zdewastowany, szlabany rozebrane w styczniu 2005, okna budynku zaspawane blachą w polowie kwietnia 2005 próby kradzieży trakcji elek.
Nie ma kasy biletowej, ani poczekalni - zamknięte, zdewastowane
w budynku jest czynne stanowisko drużnika.
Opis infrastruktury:
Przejazd kolejowy zmienił kategorię. Szlabany zostały zlikwidowane
i zastapione krzyżami św. Andrzeja.
Bydgosszcz Wschód
Dane podstawowe
województwo: kujawsko-pomorskie
budynek: używany zgodnie z przeznaczeniem
kasa: czynna
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
peronów: 2
ilość krawędzi peronowych: 3
lokomotywownia: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
przejście podziemne: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
semafory: świetlne
Uwagi ogólne:
Stacja posiada czynną kase biletową i towarową. Zatrzymują się tu wszystkie pociągi pasażerskie. Na torach znajdujących się przy placu ładunkowym ciągle stoją wagony, które są tam rozładowywane. Bocznice prowadzące do licznych zakładów znajdujących na zachód od placu ładunkowego zostały dawno już rozebrane. Zato bocznica prowadząca do Żeglugi Bydgoskiej czynna, pociąg zdawczy od poniedzialku do piątku dojeżdża do mostu kolejowego pod linią Bydgoszcz Wschód towarowa-Nowa Wieś Wielka, a potem wpycha wagony tyłem na teren ogromnej składnicy złomu, a czasami nawet do bazy paliw Lukoil. Także bocznica prowadząca do licznych zakładów mieszczących się między ulicą Fordońską a Wisłą jest używana. Pociąg zdawczy nie jeżdzi tam zbyt często ponieważ jedynym odbiorcą są obecnie tylko zakłady zbożowe. Zaraz za stacją w kierunku północno-wschodnim odbija tor w kierunku Chełmży. Niestety pociągi osobowe w tamtym kierunku przestały jeżdzić: w 2000 roku do Brodnicy i Chełmży, a do 2004 roku jeżdziły już tylko do Fordonu 4 pary w dni powszednie. Obecnie nie jest tam prowadzony żaden ruch pociągow osobowych i towarowych.
Dodam, ze były bardzo poważne plany rozbudowy lini na 2-torową, zbudowano do tego celu specjalnie szersze wiadukty i stacje, był próby kradzieży trakcji.
żródło:
www.kolej.one.pl
[ Dodano: 2007-03-06, 11:09 ]
Zdjęcia z serwisu www.kolej.one.pl
[ Dodano: 2007-03-06, 11:11 ]
Cdn
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Były takie pomysły, ale przepadły, bo:volvo7000A pisze:Z tym wydluzeniem relacji pociagow z Inowroclawia, Poznania i Pily to dobry pomysl. Wystarczyloby co ktorys kurs z tych miast dac do Fordonu.
Niech mi ktos powie ze fordoniacy nie cieszyliby sie.
- niedasię;
- brak zainteresowania dzielnicy;
- a co później ze składem? wracać na główną? jako pusty? jako pociąg do głównej?
Nie da sie - tlumacza wladze i PKP?elfalcone pisze:Były takie pomysły, ale przepadły, bo:
- niedasię;
- brak zainteresowania dzielnicy;
- a co później ze składem? wracać na główną? jako pusty? jako pociąg do głównej?
Brak zainteresowania? Skoro do miejscowosci ponizej 80 tyś. mieszkanców jezdza pociągi to dlaczego do Fordonu mialyby nie?
Co ze skladem? Zazwyczaj pociag przyjezdza i po niecalej godzinie wraca w te sama trasę.
Wieczorne - jako pociag BF - BGł.
Myślę, że z tego rozwiązania z powodzeniem mogliby korzystać studenci. Jestem studentem UTP i znaczna część studentów dojeżdza na zajęcia z poza Bydgoszczy (m. in. z Inowrocławia i Torunia). Oczywiście miałoby to sens, gdyby pociąg jeździł trochę częściej niż dwa razy na dzień. I dla pociągów jadących do Fordonu przydałoby się skomunikowanie na stacji Bydgoszcz Wschód z pocągami z Torunia. Wtedy mogłoby to naprawdę ciekawie funkcjonować. Ale póki u nas jest tendencja do likwidacji linii, to raczej nic w kierunku otwarcia linii do Fordonu nie zrobią.
Bo stacja w Fordonie jest umieszczona w idiotycznym miejscu i sama w sobie nie generuje dużych potoków podróżnych.volvo7000A pisze:Skoro do miejscowosci ponizej 80 tyś. mieszkanców jezdza pociągi to dlaczego do Fordonu mialyby nie?
Rzeczywistość jest bardziej złudna. Ten sam skład zazwyczaj nie wraca od razu z powrotem. Często też jedzie zupełnie w innym kierunku.volvo7000A pisze:Zazwyczaj pociag przyjezdza i po niecalej godzinie wraca w te sama trasę.
Ja też jestem. Nigdy nie mówiłem, że nie korzystałbym, gdyby mi pasowało i cena byłaby porównywalna do korzyści. Ale żeby dobrać godziny odjazdów z godzinami zajęć - tak by innym podróżnym pasowało etc. Sprawdzałem starsze rozkłady jazdy - na wszystkie pociągi - tylko jednym, bądź dwoma pasowało dojeżdżać na zajęcia.pawel_nk pisze:Jestem studentem UTP
Powoli, bardzo powoli zaczyna się to odwracać.pawel_nk pisze:póki u nas jest tendencja do likwidacji linii
Zgadzam się, położenie stacji Bydgoszcz Fordon nie jest najlepsze. Ale ludzie z Fordonu na pewno jeżdżą pociągami i jeżeli mieliby możliwość podróżowania dalej niż do dworca głownego (np. Inowrocław, Poznań) na pewno by z niego korzystali.elfalcone pisze:Bo stacja w Fordonie jest umieszczona w idiotycznym miejscu i sama w sobie nie generuje dużych potoków podróżnych.volvo7000A pisze:Skoro do miejscowosci ponizej 80 tyś. mieszkanców jezdza pociągi to dlaczego do Fordonu mialyby nie?
Rzeczywistość jest bardziej złudna. Ten sam skład zazwyczaj nie wraca od razu z powrotem. Często też jedzie zupełnie w innym kierunku.volvo7000A pisze:Zazwyczaj pociag przyjezdza i po niecalej godzinie wraca w te sama trasę.
Ja też jestem. Nigdy nie mówiłem, że nie korzystałbym, gdyby mi pasowało i cena byłaby porównywalna do korzyści. Ale żeby dobrać godziny odjazdów z godzinami zajęć - tak by innym podróżnym pasowało etc. Sprawdzałem starsze rozkłady jazdy - na wszystkie pociągi - tylko jednym, bądź dwoma pasowało dojeżdżać na zajęcia.pawel_nk pisze:Jestem studentem UTP
Powoli, bardzo powoli zaczyna się to odwracać.pawel_nk pisze:póki u nas jest tendencja do likwidacji linii
Co do komunikacji nie wygląda to aż tak, źle.
Dojazad do dworców z Fordonu:
Bydgoszcz Fordon (A65, A74)
Bydgoszcz Akademia (A70, A72, A94)
Bydgoszcz Brdyujście (A65, A69, A70, A72, A74, A94, A93)
Uważam, że można tak wykorzystać tabor, aby miał jak najmniej postoju na stacjach końcowych (np. tak jak uzytkuje sie autobusy szynowe).
Jeżeli chodzi o dawne rozkłady to jest jasną sprawą, że kiedys były one tworzone pod pracowników PKP, nie zwaracano za bardzo uwagi na skomunikowania. Ogólnie można powiedziec, że rozkłady były mało przyjazne dla podróżnych. Teraz na szczęście to się zmienia i idzie się w kierunku rozsądniejszych rozkładów (oczywiście nie znaczy, że idelanych)
Zatem wszystko to jest do zrobienia. Wystarczy odrobinę dobrej woli.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
To nie ma byc w zamian za tramwaj, tylko jako normalne relacje pociagow. W kazdm wiekszym miescie pociagi koncza i zaczynaja bieg na roznych stacjach, a w Bydgoszczy tylko na glownej. Jak fordoniacy jada do Pily, poznania czy Inowroclawia to musza dojezdzac prawie 15 km do stacji. A tak przeszliby na pieszo lub podjechali kawalek autobusem.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Tak, ale to by było kilka osób na dzień. Zresztą, wiem że ludzie wolą wsiadać na głównym, ot tak z przyzwyczajenia. Stwierdzam na podstawie obserwacji mojej rodziny, mama jadąc do Torunia woli wsiadać na głównym aniżeli na wschodzie, dlaczego - brak kiosków i innych miejsc w których można sobie kupić coś do jedzenia.
Ja uważam, że opłacalność takiego dworca w Fordonie jest naprawde znikoma.
Ja uważam, że opłacalność takiego dworca w Fordonie jest naprawde znikoma.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.