Nowe połączenie do Trójmiasta, Kołobrzegu, Lublina, Wars

Moderator: spooney

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowe połączenie do Trójmiasta, Kołobrzegu, Lublina, Wars

Post autor: elfalcone » 2009-07-06, 23:00

Z powodu modernizacji linii E65 Trójmiasto-Warszawa, w okresie wakacyjnym jeden z pociągów relacji Warszawa-Kołobrzeg został skierowany przez Bydgoszcz. Co ciekawe, pociąg zatrzymuje się jedynie na stacji Bydgoszcz Wschód i dalej jedzie obwodnicą towarową z pominięciem Bydgoszczy Głównej.

Odjazd z Bydgoszczy Wsch. do Trójmiasta, Kołobrzegu: 0:51.
Odjazd z Bydgoszczy Wsch. do Warszawy Wschodniej, Lublina: 4:44.

Więcej informacji dotyczących rozkładu pociągów:

http://intercity.pl/index.php?page=rozk ... sr_id=1423
http://intercity.pl/index.php?page=rozk ... sr_id=1425

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-07-07, 00:46

elfalcone pisze: Co ciekawe, pociąg zatrzymuje się jedynie na stacji Bydgoszcz Wschód
Też zauważyłem tą ciekawostkę szukając połączeń z Trójmiasta. Całe 15 minut zaoszczędzone na zmianie kierunku jazdy, a Bydgoszcz właściwie pominięta. Moim zdaniem marny pomysł.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-07-07, 12:50

Robert Reimus pisze:a Bydgoszcz właściwie pominięta. Moim zdaniem marny pomysł.
Jak ktoś będzie chciał jechać tym pociągiem to zamiast na Główny podjedzie na Wschodni (który nie ma złej lokalizacji)
Bydgoszcz powinna mieć dwa duże dworce; Główny i Wschodni. Połączenia powinny się wzajemnie uzupełniać.
Jak dla mnie może być. Dobrze, że w ogóle zatrzymuje się w Bydgoszczy.

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-07-07, 14:01

volvo7000A pisze:który nie ma złej lokalizacji
Lokalizacja lokalizacją, ale do tej lokalizacji trzeba też dojść. A z tym już nieco gorzej nie sądzisz?
I dopóki nie będzie prawdziwego węzła wschodniego, to stacja Bydgoszcz Wschód będzie moim zdaniem pełniła mniejszą rolę niż wskazują możliwości.
volvo7000A pisze:Bydgoszcz powinna mieć dwa duże dworce; Główny i Wschodni. Połączenia powinny się wzajemnie uzupełniać.
A czy znasz kolego przykład innego miasta w Polsce gdzie takie coś ma miejsce? Nie licząc Warszawy oczywiście. Nie uważam żeby Bydgoszcz była aż taką metropolią żeby musiała sobie zapewniać taką fanaberię.
volvo7000A pisze:Jak dla mnie może być. Dobrze, że w ogóle zatrzymuje się w Bydgoszczy.
Ah, nie skomentuję.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-07-07, 21:58

Robert Reimus pisze:A czy znasz kolego przykład innego miasta w Polsce gdzie takie coś ma miejsce? Nie licząc Warszawy oczywiście. Nie uważam żeby Bydgoszcz była aż taką metropolią żeby musiała sobie zapewniać taką fanaberię.
Kraków Płaszów - kilka lat temu niektóre Expresy z W-wy jechały obwodnicą towarową przez Kraków Olszę z pominięciem Krakowa Głównego.

Szczecin Dąbie - podobnie, zdarzały się pociągi jadące tylko przez Dąbie.

Poznań Starołęka - dawno, dawno temu, pociągi jadące do krajów WNP zatrzymywały się właśnie na Starołęce, a nie na Głównym.

Chyba wszystko.

Ogólnie, dobrze, że postój na Bydgoszczy Wschód w ogóle jest. IC Chrobry relacji W-wa - Szczecin, w niektórych rozkładach jechał obwodnicą towarową Poznania - pasażerowie widzieli z okien miasto nad Wartą, ale pociąg się tam nie zatrzymywał. Potem dodali postój w Swarzędzu, by następnie wepchnąć ten pociąg na Główny, co wiąże się ze zmianą czoła pociągu.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-07-09, 12:01

Ogólnie jest pociąg który jedzie tylko przez Warszawę Wschodnią z Lublina na Hel. W ogóle jeśli chodzi o nocne pociągi wakacyjne to w tym roku mamy najwięcej nocnych od wielu lat. Wszystko dzięki remontowi na trasie Warszawa- Gdańsk.
Co do ciekawostek to jest jeden pociąg który jedzie z Bydgoszczy do Częstochowy bez zatrzymania.
Pociąg z Krakowa do Słupska jedzie z Nowej Wsi przez Emilianowo szlakiem towarowym. Dzięki temu jedzie do Piły bez zmiany kierunku jazdy.

Dodam jeszcze pociąg który więcej stoi niż jedzie (pewnie dlatego żeby o 3 rano nie zameldować się we Wrocławiu).
Sławno Koszalin Białogard- razem 1h 42 min. postoju na trzech stacjach.
http://www.intercity.pl/?...how&tsr_id=1580

/o: scaliłem posty
Ostatnio zmieniony 2009-07-09, 15:35 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowe połączenie do Trójmiasta, Kołobrzegu, Lublina, Wars

Post autor: Kamil3836 » 2014-08-15, 00:54

Marginalizacji kolei w Bydgoszczy ciąg dalszy, od zimowego rozkładu znikną wszystkie pociągi EIC Gdynia - Warszawa (przez Bydgoszcz).
W/w pociągi zostaną przekwalifikowane na EIC Premium (obsługiwane przez Pendolino) również na trasie Gdynia - Warszawa, ale przez Iławę Gł oraz Malbork, które mają po około 40 tysięcy mieszkańców...
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nowe połączenie do Trójmiasta, Kołobrzegu, Lublina, Wars

Post autor: elfalcone » 2014-08-15, 09:44

^^ Ale czas przejazdu przez Iławę będzie krótszy. Zresztą, to zawsze była naturalna trasa z W-wy do Trójmiasta. Czas przejazdu pociągów W-wa - Kutno - Bydgoszcz - Gdańsk był konkurencyjny tylko podczas modernizacji linii przez Iławę. Od rozkładu 2014/15 niestety ta trasa nie będzie już konkurencyjna w ogóle.

Ponadto, Bydgoszcz nie jest w stanie wygenerować tylu pasażerów, by zapełnić pociąg kwalifikowany, w związku z czym wprowadzanie pociągów typu Ex, czy IC z punktem startowym w Bydgoszczy po jakimś czasie zazwyczaj kończyło się zmianą kategorii na TLK czy wcześniej pospieszny.

Samo trasowanie pociągów przez magistralę węglową i potem przez Kutno do W-wy miało sens dla pociągów jadących z północy, bo nie było wtedy potrzeby zmiany czoła w Bydgoszczy (ok. 10-15 minut oszczędności), a i zapełnienia były takie, że mógł od Bydgoszczy jechać tak, by już nie zabierać większej ilości pasażerów.

Obecnie bardziej atrakcyjną trasą przejazdu jest trasa przez Toruń, bo jest więcej punktów, które generują konkretne potoki pasażerów, a po rewitalizacji linii 18, dzięki której poprawił się zarówno czas przejazdu między Bydgoszczą a Toruniem, jak i sam przejazd przez st. Toruń Gł., różnica czasowa przejazdów przez Magistralę Węglową a Toruń jest stosunkowo niewielka.

ODPOWIEDZ