Kolej tnie koszty i likwiduje połączenia

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Kuba3569
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1076
Rejestracja: 2007-01-06, 19:30

Kolej tnie koszty i likwiduje połączenia

Post autor: Kuba3569 » 2009-08-26, 09:59

:gazeta: Kolej tnie koszty i likwiduje połączenia
Żródło: wp.pl
Link: http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,K ... omosc.html
Jelcz M11 #2641 Volvo B10MA #2459

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-08-27, 12:16

Jakub Czarnecki pisze:z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby
To jest przegięcie. Raptem 32km, Karkonosze (a więc turyści) a tu żadnego pospiesznego i raptem 6 par osobówek na dobę. Już w te wakacje dojazd do Szklarskiej Poręby pachniał lekką kpiną, ale widzę, że będzie jeszcze zabawniej.
Jakub Czarnecki pisze:z Torunia do Poznania
Czyli kasowane albo zmienione trasy będą miały (pewnie kasowane) pociągi z Wrocławia do Olsztyna, z Suwałk do Wrocławia, i Toruń - Poznań. Zostaną dwa Interregio, czyli pospieszna lipa na kółkach:)

Mam nadzieję, że zbyt wiele połączeń mimo wszystko nie zostanie obciętych. I że miejsca po nich nie zajmie Interregio. Śmiem podejrzewać, że jazda X godzin kiblem (EN57 czy ED72) nawet jeśli pospiesznym to do szalonych przyjemności nie należy. A wagony piętrowe może i pojemne, ale na pospiesznych też szału nie robią.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-08-27, 20:18

Robert Reimus pisze: To jest przegięcie. Raptem 32km, Karkonosze (a więc turyści) a tu żadnego pospiesznego i raptem 6 par osobówek na dobę. Już w te wakacje dojazd do Szklarskiej Poręby pachniał lekką kpiną, ale widzę, że będzie jeszcze zabawniej.
No ale ile ten pospieszny jedzie. Tory się sypią, grunt niepewny, prędkości nie podwyższą, bo osuwiska się zaczną tworzyć i będzie jeszcze gorzej.
Robert Reimus pisze:Czyli kasowane albo zmienione trasy będą miały (pewnie kasowane) pociągi z Wrocławia do Olsztyna, z Suwałk do Wrocławia, i Toruń - Poznań.
Tutaj chodzi o łącznik do poc. Niemen - Poznań - Gniezno - Toruń - (i dalej do W-wy). Ten pociąg od razu miał dość wydziwioną trasę, argumentowano, że Inowrocław nabije odpowiednią ilość pasażerów, okazało się, że nie. Reszta pociągów zostaje.
Robert Reimus pisze:Zostaną dwa Interregio, czyli pospieszna lipa na kółkach:)
A ja akurat jechałem w lipcu IR z W-wy do Bydgoszczy i nie narzekałem. Od kiedy pospieszne przeszły do PKP IC, to są traktowane bardzo po macoszemu. Zaś IR jest jednak marką flagową PKP PR, pociągi są zadbane etc.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-08-27, 21:44

Zaś IR jest jednak marką flagową PKP PR, pociągi są zadbane etc.
To prawda. Nasza bydgoska stacja postojowa w ED72 na trasę od Warszawy włożyła specjalnie najlepsze części i dba o nie najlepiej.
Reszta pociągów zostaje.
To błąd Gazety. Likwidują tylko łącznik do Niemena. Bo przecież taki Jeziorak z Wrocławia ma świetne napełnienie. Toruń ma 3 połączenia dzienne z Wrocławiem przez Inowrocław, a Bydgoszcz 2 dzienne i jedno nocne (moje ulubione "Rozewie" :P )
No ale ile ten pospieszny jedzie. Tory się sypią, grunt niepewny, prędkości nie podwyższą, bo osuwiska się zaczną tworzyć i będzie jeszcze gorzej.
Jechałem tą trasą w niedziele ze Szklarskiej osobowym. 32 km do Jeleniej robi w nieco ponad godzinę. Ale za to ten skład: dwie "bonanzy" i zdeklasowana jedynka z pięknymi rozkładanymi fotelami i lampkami (przedziały oczywiście 6- osobowe). Wszystko osobowy 2 klasa. Tą trasą nikt nie jeździ oprócz kolejarzy, miłośników kolei i miłośników zakrapianych wagonowych imprez :)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

ODPOWIEDZ