Miasto przejmuje stację. Bydgoszcz Leśna do remontu
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... montu.html
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Moderator: spooney
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Będą likwidować jeden tor obwodnicy czy ktoś wizualizację tylko schrzanił?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Zdecydowanie ktoś ją źle wykonał, bo nie zgadza się nawet z opisem nowej stacji w artykule.
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Czy wiadomo coś, jak rozwiążą przystanki komunikacji?
Nie można by przebudować tak, aby przystanek początkowy był na pętli + wprowadzić tam linie międzygminne zaczynające swoją trasę z Leśnego? Taka przesiadka drzwi w drzwi. W Końcu i tak cały układ tam przebudują.
Nie można by przebudować tak, aby przystanek początkowy był na pętli + wprowadzić tam linie międzygminne zaczynające swoją trasę z Leśnego? Taka przesiadka drzwi w drzwi. W Końcu i tak cały układ tam przebudują.
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Oby tak było, bo od kwietnia będzie bieganina na międzygminneAtako pisze:Taka przesiadka drzwi w drzwi.
Jako Stowarzyszenie na pewno tego dopilnujemy w miarę możliwości
Re: Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Chodzi o to, że na Leśnym będzie teraz 50 przystanków, a tak można stworzyć możliwość wyjścia z pociągu i iścia ( tak mnie się podoba ta forma) na autobus kawałek.spooney pisze:Oby tak było, bo od kwietnia będzie bieganina na międzygminneAtako pisze:Taka przesiadka drzwi w drzwi.
Jako Stowarzyszenie na pewno tego dopilnujemy w miarę możliwości
@spooney, na tej dziwnej wizualizacji przystanki to chyba są zaznaczone za budynkiem dworca patrzac od strony torow.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Wizualizację albo ktoś źle zrobił, albo jest z wcześniejszych etapów.
Co do przystanków, to na tych gdzie widziałem jest akceptowalnie, przystanki przed dworcem. Ale jak już będą konkretne papiery do których można się odnieść (na razie ZDMiKP twierdzi, że nie ma) - najlepiej byłoby, jakby były jak najbliżej peronu.
Co do przystanków, to na tych gdzie widziałem jest akceptowalnie, przystanki przed dworcem. Ale jak już będą konkretne papiery do których można się odnieść (na razie ZDMiKP twierdzi, że nie ma) - najlepiej byłoby, jakby były jak najbliżej peronu.
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny - Bydgoszcz Leśna
Re: Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
a ten obrazek można zobaczyć?
Zintegrowany będzie pewnie bardziej niż Bydgoszcz Główna... Fajnie by było gdyby od przystanków do peronów przejście było zadaszone.
Zintegrowany będzie pewnie bardziej niż Bydgoszcz Główna... Fajnie by było gdyby od przystanków do peronów przejście było zadaszone.
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
reputed pisze:a ten obrazek można zobaczyć?
http://wrzucacz.pl/file/7951408799645/B ... -Lesna.pdf
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
A takie 93/94 będzie musiało na peron wjeżdżać robiąc nawrót na rondzie czy też będzie zezwolenie na skręt w lewo z Modrzewiowej w pierwszy (ten po lewej) wjazd na pętle?
I będą dwa perony jednokrawędziowe kolejowe?
No i z tego wynika, że wizualizacja jest troszkę już nieaktualna (choćby ten dwa perony oraz umiejscowienie schodów i podjazdu po stronie lasu).
Edycja:
No i brakować będzie chyba dwóch przejść - bo ludzie pewnie i tak będą tędy chodzić w kierunku przejścia podziemnego.
windows screen capture
I będą dwa perony jednokrawędziowe kolejowe?
No i z tego wynika, że wizualizacja jest troszkę już nieaktualna (choćby ten dwa perony oraz umiejscowienie schodów i podjazdu po stronie lasu).
Edycja:
No i brakować będzie chyba dwóch przejść - bo ludzie pewnie i tak będą tędy chodzić w kierunku przejścia podziemnego.
windows screen capture
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Węzeł „Bydgoszcz Leśna”
Jeszcze w tym roku rozpoczniemy budowę zintegrowanego węzła kolejowo-autobusowego „Bydgoszcz Leśna". Projekt zakłada przebudowę peronów, pętli autobusowej, układu drogowego, a po rozbiórce obecnie funkcjonującego budynku dworca i dyżurki MZK - budowę nowego obiektu obsługi pasażerskiej.
Zakres projektu obejmuje rozbiórkę istniejącego, kolejowego peronu wyspowego dwukrawędziowego i budowę dwóch peronów jednokrawędziowych o długości 300m i szerokości 4,5m, wraz z dojściem w postaci przejścia podziemnego z dwiema windami. Umożliwi ono bezkolizyjne dojście do peronu nr 1 oraz przejście dalej, na drugą stronę torów, w kierunku Lasu Gdańskiego. Konstrukcja będzie miała ok. 50m długości i 3m szerokości. W przejściu przewidziano ułożenie płyt granitowych i montaż opraw oświetleniowych w narożach po obu stronach przejścia. Oświetlenie schodów będzie realizowane przez oprawy podwieszane do konstrukcji wiat.
Analiza funkcjonalno–przestrzenna uwzględniająca adaptację istniejących budynków jednoznacznie wskazała na potrzebę połączenia funkcji dworca i dyżurki autobusowej. Dlatego też istniejące w tym rejonie budynki zostaną rozebrane i zastąpione przez nowy obiekt.
Zostanie on zlokalizowany na zamknięciu osi widokowej ulicy Sułkowskiego. Będzie to parterowy, niepodpiwniczony budynek na planie prostokąta o wymiarach ok. 30 x 11 m z przylegającym do jego północno–zachodniego narożnika zadaszeniem łączącym go z zejściem do tunelu dla pieszych. Wejście główne do budynku zaprojektowano od strony ul. Modrzewiowej. Pozostałe dwa wejścia zaprojektowano w elewacji zachodniej (wejście od strony przejścia dla pieszych pod torami) oraz wschodniej (wejście do pomieszczeń dyżurki autobusowej). Budynek zostanie wykończony lekką, szklano–drewnianą elewacją, a jej jedynym znaczącym znakiem identyfikacyjnym będzie dość dużych rozmiarów neon: „Bydgoszcz Leśna". W celu podkreślenia pełnionej przez budynek funkcji i nadania mu indywidualnego charakteru, projektanci przewidzieli także zlokalizowanie w jego sąsiedztwie wieży z zegarem.
W części drogowej inwestycja zakłada m.in.: przebudowę i lekką korektę geometrii konstrukcji nawierzchni jezdni, oraz budowę jezdni dworcowej typu „Kiss &Ride" wraz z chodnikami, ścieżkami dla rowerów i parkingiem dla samochodów. W ramach poprawy warunków ruchu na skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowiej przewiduje się budowę małego ronda o średnicy zewnętrznej 32m. Dodatkowo powstaną dwie zatoki autobusowe przy ul. Modrzewiowej.
Całość prac uzupełnią roboty związane z: przebudową sieci podziemnych, budową nowego oświetlenia, instalacją systemu informacji pasażerskiej, budową parkingu dla rowerów i zagospodarowaniem przyległych terenów zieleni. Cały obiekt zostanie też dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Przetarg na wykonanie prac budowlanych zostanie rozpisany jeszcze w pierwszym kwartale, a zakończenie robót planowane jest na koniec listopada br.
Zadanie „Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Bydgoszcz Leśna" będzie realizowane w ramach inwestycji pn.: „Budowa wiaduktów i przystanków kolejowych w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym Bit-City".
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... szcz-lesna
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
Będzie nowa pętla autobusowa i dworzec kolejowy na osiedlu Leśnym w Bydgoszczy
GP
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /150219181
Modernizacja dworca "Bydgoszcz Leśna"
No i już po przebudowie ;)
Było
Jest (stan ze stycznia)
A nowy budynek w innym miejscu
---
Było
Jest
---
Było
Jest
Więcej porównań i inne zdjęcia
http://bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2 ... lesna.html
Było
Jest (stan ze stycznia)
A nowy budynek w innym miejscu
---
Było
Jest
---
Było
Jest
Więcej porównań i inne zdjęcia
http://bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2 ... lesna.html