Bydgoszcz - Chełmża

Moderator: spooney

Mikolaj Mlicki
Członek Stowarzyszenia
Posty: 410
Rejestracja: 2007-10-06, 22:17

Post autor: Mikolaj Mlicki » 2008-11-16, 21:57

Mateusz pisze:A kolej to co? Nie komunikacja?
W skrócie chodzi mi o to, że nie każdy MKM musi znać na pamięć poprawnych nazw kolejowych ;) No ale mniejsza bo już jak zwykle offtopa zrobiłem xD

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-11-17, 00:03

heimat pisze:hmm, na PKP normalną prędkość szlakową określa się raczej sygnałami, tudzież maszynista dostaje to w rozkazach.
Głównym źródłem jest służbowy rozkład jazdy pociągów.
heimat pisze:Te tabliczki z cyferkami określają odcinki z ograniczeniem prędkości związanym z warunkami torowymi
A także widocznością, osuwiskami etc.
heimat pisze:Białe to ograniczenia stałe,
Wykazane w tzw. WOSie tj. Wykazie Ostrzeżeń Stałych, ważnym trzy miesiące.
heimat pisze:a pomarańczowe to czasowe (np. związane z prowadzonym remontem).
Powinny być ważne miesiąc, jeśli przewiduje się dłuższy czas obowiązywania ograniczenia, powinny się znaleźć w WOSie, a tło powinno być białe.
heimat pisze:Jeśli nie ma wcześniej tabliczki z prędkością to zdaje się jest 15km/h.
Ściślej, jeśli jest tabliczka bez cyfry.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez elfalcone, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-11-17, 12:36

:gazeta: Kłopoty pasażerów pociągów Bydgoszcz - Chełmża
Źródło: Gazeta pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /894278008
Obrazek

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-11-17, 12:38

a pamiętacie jak PKP wieszało psy na Arrivie gdy ta zaczynała kursowanie na torach kujawsko-pomorskiego?
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-11-17, 12:59

heimat pisze:a pamiętacie jak PKP wieszało psy na Arrivie gdy ta zaczynała kursowanie na torach kujawsko-pomorskiego?
Pamiętamy... Przyganiał kocioł garnkowi... :)
spooney pisze:Jednym z kryteriów, które zdecydowały o wyborze PKP przez samorządowe władze województwa była gwarancja punktualności.
Zobowiązali się w umowie to niech się lepiej postarają, bo pasażerów zniechęcą już na samym wstępie.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-11-17, 16:37

Jakoś dziwnym trafem, kiedy szynobusy przechodzą z rąk do rąk, zaczynają się nagle częściej psuć. Kiedy jeździły pod banderą PKP PR, jakoś się trzymały. Potem nagle Arriva miała wielkie problemy z obsługą pojazdów. I teraz, gdy wracają ponownie do PKP, ponownie nagle często się psują... Czyżby mały rewanż Arrivy?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-11-17, 18:57

Jakoś dziwnym trafem, kiedy szynobusy przechodzą z rąk do rąk, zaczynają się nagle częściej psuć. Kiedy jeździły pod banderą PKP PR, jakoś się trzymały. Potem nagle Arriva miała wielkie problemy z obsługą pojazdów. I teraz, gdy wracają ponownie do PKP, ponownie nagle często się psują... Czyżby mały rewanż Arrivy?
Spiskowa teoria dziejów?
Psują się zawsze tak samo, tylko że w takich wypadkach jak zmiana przewoźnika, media bardziej chętnie o tym piszą. Niestety SA106 nie jest udaną konstrukcją, z nowszymi Pesami jest znacznie lepiej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pociąg dobry dla kolejarzy

Post autor: pawel_nk » 2008-11-20, 14:11

:gazeta: Radość z nowego połączenia minęła. Dziurawy rozkład jazdy i opóźnienia odstraszają pasażerów
Express Bydgoski


Między godziną 15 a 18 wyszedł jeden wielki bubel.

Tłumaczenia dyrektora są bzdurne. Odcinek Bydgoszcz Wschód - Chełmża ma ok 40km i jedną mijanke po drodze. Podobnie jest na szlaku Maksymilianowo - Wierzchucin (też ma ok. 40km i jedną mijankę w Serocku). A teraz wystarczy porównać rozkłady na tych liniach. Do tego na linii do Wierzchucina jeżdzą jeszcze składy towarowe i się wszystko pomieści. Widać na PKP trzeba zatrudnić nowych strategów od układania rozkładu jazdy...
Ostatnio zmieniony 2008-11-21, 07:29 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-11-21, 00:25

:gazeta: Arriva przegrała z PKP
Źródło: Gazeta pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /617509892

:gazeta: Bydgoszcz - Chełmża. Arriva do sądu nie pójdzie
Źródło: Gazeta pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /890661194
Obrazek

Kubix
Posty: 48
Rejestracja: 2008-03-24, 22:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Kubix » 2009-01-04, 21:46

- Pociąg nie jest taki zły - mówią jednogłośnie pasażerowie jadący na trasie Bydgoszcz - Chełmża. Coraz więcej osób wybiera się na jednodniowe wycieczki koleją. Szynobusy są bardzo bezpieczne i czyste - dodają.
Źródło: InfoFordon
http://www.infofordon.pl/index.php?opti ... &Itemid=85
Pozdrowienia dla MKM'ów :D

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-01-15, 18:36

:gazeta: Inaczej pojadą pociągi do Chełmży
Źródło: Gazeta wyborcza
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... elmzy.html]
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-01-20, 00:52

obserwator pisze:Od początku marca będą odjeżdżały o 15.15, 17.15 i 19.15.
Przydałoby się jeszcze, by pociągi miały nieco usystematyzowane godziny odjazdów przez cały dzień.. czyli np zawsze 15 minut po pełnej godzinie, wtedy łatwiej zapamietać rozkład..

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-13, 11:21

:gazeta: Bydgoszcz: Pociągi do Chełmży coraz popularniejsze

Źródło: InfoRail
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=22782
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-13, 13:10

obserwator pisze:Od 1. marca obowiązują zmiany w rozkładzie jazdy.
Tylko, że do 1 marca to jeszcze jest trochę czasu. Ale pewnie po zmianie rozkładu jazdy liczba pasażerów może jeszcze wzrosnąć. Zatem jak widać była to dobra inwestycja.
obserwator pisze:W tej chwili rozważane są propozycje wznowienia kursów pociągów na innych, nieużywanych dotąd trasach.
Na razie było głośno tylko o połączeniu Bydgoszcz - Kcynia. O innych nie słyszałem.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-13, 13:53

Na razie było głośno tylko o połączeniu Bydgoszcz - Kcynia. O innych nie słyszałem.
Planują uruchomić całe połączenie, albo któryś fragment linii Chojnice- Nakło, której trasa biegnie przez takie miasta jak Sępólno i Kamień Kraj., Więcbork i Mrocze.
Gdyby komuniści w latach 80 opracowali projekt szynobusu produkowanego na masową skalę jak EN57, tych linii wogóle nikt by nie zamykał. Ale lepiej było dać na trasę ciężką lokomotywę z dwoma piętrowymi wagonami. Potem była wymówka że linia jest nieopłacalna, bo w epoce przed "szynobusowej" rzeczywiście takie były.
Zresztą do dzisiaj "miłośnicy" chętnie widzieli by na wszystkich liniach ciężkie spalinówki z wagonami Bhp... A to właśnie one doprowadziły tyle linii w Polsce do upadku...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-13, 19:07

Darek pisze:Gdyby komuniści w latach 80 opracowali projekt szynobusu produkowanego na masową skalę jak EN57, tych linii wogóle nikt by nie zamykał. Ale lepiej było dać na trasę ciężką lokomotywę z dwoma piętrowymi wagonami. Potem była wymówka że linia jest nieopłacalna, bo w epoce przed "szynobusowej" rzeczywiście takie były.
To była jedna z przyczyn. Druga to układanie rozkładów jazdy pod pracowników PKP, a nie tak aby zapewnić pasażerom wygodny dojazd do szkół i pracy.

Kubix
Posty: 48
Rejestracja: 2008-03-24, 22:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Kubix » 2009-02-20, 20:45

:gazeta: Nowy rozkład i przystanek
Źródło: InfoFordon
http://www.infofordon.pl/index.php?opti ... &Itemid=85
Pozdrowienia dla MKM'ów :D

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-03-07, 14:30

Ostatnio widziałem SA-106 w godzinach 12-13 z wiaduktów Warszawskich, szynobus był zapakowany do granic możliwości, może warto pomyśleć o podwójnym?
Ostatnio zmieniony 2009-03-07, 17:10 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Andrzej Kuczyński
Posty: 153
Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Andrzej Kuczyński » 2009-03-08, 12:34

[err=Narazie] Na razie[/err] podwójna trakcja nie wchodzi w grę, bo trzeba by zmienić rozkład, bo brakuje szynobusów, a składu [err=nieopłaca] nie opłaca[/err] się puszczać na trasę.
Ostatnio zmieniony 2009-03-08, 15:25 przez Andrzej Kuczyński, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2009-03-08, 19:14

Przecież na tej trasie jeździ PKP PR, więc spokojnie mogliby podłączyć wagon(y). Obyłoby się bez jakichkolwiek zmian rozkładu.

Mikolaj Mlicki
Członek Stowarzyszenia
Posty: 410
Rejestracja: 2007-10-06, 22:17

Post autor: Mikolaj Mlicki » 2009-03-08, 20:23

Podpiąć do szynobusu wagon i jazda. Bo to raz tak się robiło.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-03-08, 21:59

Mikołaj pisze:Podpiąć do szynobusu wagon i jazda. Bo to raz tak się robiło.
Tylko za te wagony ktoś musiałby zapłacić (urząd wojwewódzki). PKP samo wagonu nie doczepi.

Awatar użytkownika
Srubka
Posty: 80
Rejestracja: 2008-07-16, 16:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Srubka » 2009-03-09, 20:08

Ostatnio chyba rzeczywiście jeździ jeden egzemplarz. Jednak w pewną styczniową sobotę jechał skład z dwóch szynobusów. Osobiście nim podróżowałem...
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-03-11, 16:28

W soboty jedzie dużo ludzi, bo z wiosek przyjeżdżają do marketów na zakupy :)
Ostatnio zmieniony 2009-05-08, 09:07 przez reputed, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-05-08, 07:03

:gazeta: Bydgoszcz: zmiany w odprawie podróżnych w pociągach do Chełmży
Źródło: Inforail
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=24403
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-12-28, 12:22

:gazeta: Na trasie Bydgoszcz- Chełmża dziennie jeździ ok. 400 pasażerów. Mogłoby być więcej...
Źródło: Gazeta Pomorska, Paweł Marwitz
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /778291315
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2010-01-03, 01:41

Przystanek Raciniewo:
-PKP twierdzi, że nie ma kasy na utwardzenie kawałka ziemi i wyłożenie kostki (licząc dwa perony, każdy po 50m długi i 3m szeroki, to raptem 300m kw.)
-gmina wiejska chce sama sfinansować budowę infrastruktury, co jest zadaniem PKP

Przystanek Dąbrowa Ch.:
-PKP twierdzi, że nie ma kasy na utwardzenie kawałka ziemi i wyłożenie kostki (licząc dwa perony, każdy po 50m długi i 3m szeroki, to raptem 300m kw.)
-gmina wiejska opracowała projekt, ale nie ma kasy na budowę
-urząd marszałkowski nie może dać kasy na budowę, nie może również zbudować tego przystanku, bo nie jest właścicielem linii
-gmina może sobie sama zbudować przystanek, mimo że nie jest właścicielem linii (dla przypomnienia podmiot nadrzędny - urząd marszałkowski NIE MOŻE). Oczywiście całość za swoje pieniądze, bo ani jedni ani drudzy kasy nie mają lub nie mogą "dać".


Też macie wrażenie, że biurokracja zabija zdrowy rozsądek?
Ludzie! W jakim kraju my żyjemy!

ODPOWIEDZ