FR Bus kontra PKS Bydgoszcz
Moderator: spooney
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
FR Bus kontra PKS Bydgoszcz
/o: wydzieliłem osobny temat bo spodziewam się dłuuugiej dyskusji ;)
Obiecałem, że nie będę się odzywać, ale muszę tu coś dodać:
To co robi FRbus, to żadne dobro pasażera, a wyniszczająca walka z PKS Bydgoszcz. PKS zmienił godziny, więc i FRbus to zrobił. Ba niedługo bilety na FRbus-a będą za darmo, bo za wszelką cenę chcą "zabić" PKS. Na dodatek firma zmieniła reguły podczas gry - zmieniła godziny odjazdów przed końcem miesiąca. Co z ludźmi, którzy kupili miesięczne i teraz nie pasują im godziny? Wiem, że to minimalne kwoty, ale jakaś uczciwość się należy. Ba w tej walce to kierowcy się zapominają i w niektórych miejscowościach przyjeżdżają 10, a nawet ponad 10minut przed czasem - byle skubnąć więcej paxów.
Teraz spójrzcie na rozkład: Podałem z Moniuszki, bo to lepiej obrazuje różnice (wiadomo inne początki tras)
PKS, FRBUS odjazdy do Dobrcza z Moniuszki 7:30, 7:29, 16:18, 16:14
Odjazdy z Dobrcza:
PKS, FRbus 5:30, 5:29, 6:35, 6:34
Podałem tylko te najdrastyczniejsze przypadki... Jak myślicie co się będzie działo na trasach... Ściganie, szybsze podjeżdżanie - kierowca ma prowizje z biletów...
Co za gość wymyślił taką separację na przystankach? Myślałem, że komunikacja ma się uzupełniać, a nie gonić.
Teraz FRbus ma tanie bilety, ale jak któryś padnie w tej walce to będzie już drożej...
/o: jedna kropeczka albo trzy ;)
Obiecałem, że nie będę się odzywać, ale muszę tu coś dodać:
To co robi FRbus, to żadne dobro pasażera, a wyniszczająca walka z PKS Bydgoszcz. PKS zmienił godziny, więc i FRbus to zrobił. Ba niedługo bilety na FRbus-a będą za darmo, bo za wszelką cenę chcą "zabić" PKS. Na dodatek firma zmieniła reguły podczas gry - zmieniła godziny odjazdów przed końcem miesiąca. Co z ludźmi, którzy kupili miesięczne i teraz nie pasują im godziny? Wiem, że to minimalne kwoty, ale jakaś uczciwość się należy. Ba w tej walce to kierowcy się zapominają i w niektórych miejscowościach przyjeżdżają 10, a nawet ponad 10minut przed czasem - byle skubnąć więcej paxów.
Teraz spójrzcie na rozkład: Podałem z Moniuszki, bo to lepiej obrazuje różnice (wiadomo inne początki tras)
PKS, FRBUS odjazdy do Dobrcza z Moniuszki 7:30, 7:29, 16:18, 16:14
Odjazdy z Dobrcza:
PKS, FRbus 5:30, 5:29, 6:35, 6:34
Podałem tylko te najdrastyczniejsze przypadki... Jak myślicie co się będzie działo na trasach... Ściganie, szybsze podjeżdżanie - kierowca ma prowizje z biletów...
Co za gość wymyślił taką separację na przystankach? Myślałem, że komunikacja ma się uzupełniać, a nie gonić.
Teraz FRbus ma tanie bilety, ale jak któryś padnie w tej walce to będzie już drożej...
/o: jedna kropeczka albo trzy ;)
Ostatnio zmieniony 2009-04-23, 12:32 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Obie firmy nie są dla siebie praktycznie żadną konkurencją, PKS w konsorcjum KomFort Bus zarabia duże pieniądze, także na kursach z P.T Świecie, więc mogą jeszcze obniżyć cenę, a w końcu F.R nie wytrzyma - leasing na autobusy, brak stałych dochodów.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Po takim tekście i ja muszę przerwać milczenie, ponieważ Twoja ocena jest wyjątkowo niesprawiedliwa. Nie wiem tylko dlaczego?ikarusiarz pisze:Obiecałem, że nie będę się odzywać, ale muszę tu coś dodać:
Skąd wiesz, że nie było odwrotnie? A może to PKS chciał ustalić rozkład jazdy na 3 minuty przed FR-ką, a wskutek przebudowy rozkładu linii 405 wyszły takie zbieżności. Ale rozumiem, że w Twoim przekonaniu to "busiarz" zawsze zachowuje się nieuczciwie, a PKS jest kryształowy. Echhh zawinił kowal, a cygana powiesili...ikarusiarz pisze:To co robi FRbus, to żadne dobro pasażera, a wyniszczająca walka z PKS Bydgoszcz. PKS zmienił godziny, więc i FRbus to zrobił.
ikarusiarz pisze:Ba w tej walce to kierowcy się zapominają i w niektórych miejscowościach przyjeżdżają 10, a nawet ponad 10minut przed czasem - byle skubnąć więcej paxów.
Tolerancja czasu odjazdu z przystanku wynosi u nas +/- 5 minut, co wynika z sytuacji na drodze. Oczywiście mogą się zdarzyć większe opóźnienia wynikające z korków, na co już wpływu nie mamy, ale przy układaniu rozkładu staramy się uwzględnić. Jeśli stwierdziłeś przyspieszenie 10 minut napisz maila, zadzwoń, a kierowca na pewno zostanie z tego rozliczony. Od bardzo dawna takiej skargi na tej trasie nie zanotowałem.
ikarusiarz pisze:Ściganie, szybsze podjeżdżanie - kierowca ma prowizje z biletów...
Tak, ma prowizję od biletów, ale w PKSie. Uważasz, że to jest uczciwy sposób motywowania? Według mnie tu jest właśnie pies pogrzebany. PKS odpalając kierowcy prowizję od sprzedanego biletu powoduje, że jego kierowca będzie szalał na drodze, byle tylko mieć o jednego ludka więcej. Będzie wyjeżdżał przed czasem, opóźniał byle tylko być przed konkurencją. U nas nie ma takiej prowizji, więc kierowca nie ma takiej potrzeby.
ikarusiarz pisze:Ba niedługo bilety na FRbus-a będą za darmo, bo za wszelką cenę chcą "zabić" PKS.
Yhym, obniżyliśmy ceny, by być konkurencyjnym. Po ostatniej "mega" promocji PKSu, również zdecydowaliśmy się na obniżkę cen, a z tego pasażerowie akurat powinni być zadowoleni. Poza tym zwróć uwagę, że ceny biletów są na porównywalnym poziomie jak u konkurencji. Rozumiem, że za darmo nie chcesz jeździć
ikarusiarz pisze:Co z ludźmi, którzy kupili miesięczne i teraz nie pasują im godziny? Wiem, że to minimalne kwoty, ale jakaś uczciwość się należy.
Każdą reklamację rozpatrzę, każdy zwrócony bilet przyjmę i oddam pieniążki oraz przeproszę za zamieszanie. Tak się złożyło, że pasażerowie nie byli zadowoleni z obecnego rozkładu 405, dlatego możliwie szybko staraliśmy się przygotować nowy. Co więcej, chcemy zapoznać klientów z nowym rozkładem zanim podejmą decyzję o ewentualnym zakupie biletu miesięcznego na miesiąc maj. Uważasz, ze to nieuczciwe?
Bardzo dobrze się składa, że znalazł się taki temat. Również sądzę, że FR Bus zachowuje się jak "sęp". Dla mnie w ogóle jest chore, że na trasie Bydgoszcz - Solec Kujawski rozkład 410 pokrywa się z PKSem i POL-BUSem i często są takie sytuacje, że przyjeżdżają wszystkie na jedną godzinę i później trzeba długo czekać, bo nic nie jedzie. A ostatnio zauważyłem, że gdy pks z Bydgoszczy do Solca (z Bydgoszczy 18:10) dojeżdża na przystanek rondo Toruńskie, FR BUS specjalnie na niego czeka - a może ktoś jeszcze zdąży wejść. A dopisek Toma pod każdym postem "Na pohybel PKSowi" pozostawię bez komentarza.
/o: interpunkcja + j.w. (1)
/o: interpunkcja + j.w. (1)
Ostatnio zmieniony 2009-04-23, 23:03 przez pawulon, łącznie zmieniany 2 razy.
pawulon pisze:Dla mnie w ogóle jest chore, że na trasie Bydgoszcz - Solec Kujawski rozkład 410 pokrywa się z PKSem i POL-BUSem
Zacznijmy od tego, że z Pol-Busem ciężko nas porównywać, ponieważ jedziemy inną trasą z różnymi czasami przejazdu. Co do PKSu to nie wiem czy wiesz, ale przystanek końcowy tej firmy jest o przystanek dalej niż Solbet, to dlaczego PKS czeka na naszej pętli? I kto tu jest sępem? Co więcej w 2007 roku na jednym ze spotkań przewoźników z Solca (cel spotkania - ułożenie rozkładów tak by przewoźnicy nie jeździli w tym samym czasie) jeden z przedstawicieli PKSu powiedział wprost, że nie będzie się oglądał na konkurencję. Podobnie na spotkaniu w Starostwie Powiatowym. Szef Pol-Busu z pewnością to potwierdzi.
Owszem mogą zdarzyć takie sytuacje, ponieważ mamy czas przejazdu do ronda Toruńskiego jest wydłużony z uwagi na częste korki przed rondem Fordońskim. Jeśli autobus przyjedzie przed czasem na dany przystanek powinien odjechać w swoim czasie. W innym przypadku za chwilę złożysz skargę, że autobus odjechał przed czasem.pawulon pisze:A ostatnio zauważyłem, że gdy pks z Bydgoszczy do Solca (z Bydgoszczy 18:10) dojeżdża na przystanek rondo Toruńskie, FR BUS specjalnie na niego czeka - a może ktoś jeszcze zdąży wejść.
Co do tekstu pod moimi wypowiedziami, to mój osobisty stosunek do firmy z Jagiellońskiej i nie należy utożsamiać jej ze stanowiskiem Firmy.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Ale to FRbus zmienił ostatni rozkład i to FRbus jedzie przed PKSem. Tak wynika z rozkładu.Tom pisze: Skąd wiesz, że nie było odwrotnie? A może to PKS chciał ustalić rozkład jazdy na 3 minuty przed FR-ką, a wskutek przebudowy rozkładu linii 405 wyszły takie zbieżności.
Nie zaliczam FRbusa do "busiarzy" Macie piękny sprzęt, a nie "autobusopodobne" "dostawczaki". PKS nie jest kryształowy, gdyby był, w moim mniemaniu, to dalej pewnie bym tak jeździł.Tom pisze: Twoim przekonaniu to "busiarz" zawsze zachowuje się nieuczciwie, a PKS jest kryształowy.
Ale ja pisze o przyspieszeniach i to ponad 10 minutowych, a te z "korków" nie wynikają. Wiesz czasem kierowca zaczeka na spóźnialskich, za co należą się podziękowania i dlatego nie są składane skargi, bo a nuż już nigdy nie zaczeka...Tom pisze:Tolerancja czasu odjazdu z przystanku wynosi u nas +/- 5 minut, co wynika z sytuacji na drodze. Oczywiście mogą się zdarzyć większe opóźnienia wynikające z korków, na co już wpływu nie mamy, ale przy układaniu rozkładu staramy się uwzględnić.
Nie napisałem, że kierowcy FRbusa mają prowizję. Jednak jak będzie przyjeżdżał z 50 złotymi (przykładowo) w kasie to firma nie będzie szczęśliwa, a kierowca może się zacząć martwić o swoje stanowisko. Jest tak czy nie? Dotyczy to wszystkich przewoźników: Pasażerowie=Zysk=WypłatyTom pisze:ak, ma prowizję od biletów, ale w PKSie. Uważasz, że to jest uczciwy sposób motywowania? Według mnie tu jest właśnie pies pogrzebany. PKS odpalając kierowcy prowizję od sprzedanego biletu powoduje, że jego kierowca będzie szalał na drodze, byle tylko mieć o jednego ludka więcej. Będzie wyjeżdżał przed czasem, opóźniał byle tylko być przed konkurencją. U nas nie ma takiej prowizji, więc kierowca nie ma takiej potrzeby.
Wszelkie wyścigi, podbieranie klientów, blokowanie zatoczek jest na porządku dziennym i to w całej Polsce. Jak stanął mi bus, FRbus na przystanku w Solcu, to ja stałem przed zatoczką i czekałem, aż zrobią mi miejsce i zostawią mi klientów (nędzną resztkę). Ja nawet nie miałem pretensji do tych kierowców - ktoś to zatwierdził. Natomiast grożono mi w Szubinie (wy..dalaj stąd, bo ci naj...ie). Na szczęście to były osobniki z kategorii "kierowca busa".
Tom pisze:Yhym, obniżyliśmy ceny, by być konkurencyjnym. Po ostatniej "mega" promocji PKSu, również zdecydowaliśmy się na obniżkę cen, a z tego pasażerowie akurat powinni być zadowoleni. Poza tym zwróć uwagę, że ceny biletów są na porównywalnym poziomie jak u konkurencji. Rozumiem, że za darmo nie chcesz jeździć
Pewnie, że chciałbym z darmo, ba jeszcze panie na pokładzie z posiłkami... Ale czy dochody z tak tanich biletów nie odzwierciedlą się negatywnie na stanie technicznym wozów, na wypłatach? Ile tak pociągniecie? Ile tak PKS pociągnie? Któryś się podda, taki jest chyba cel, po obu stronach? Czy potem też będzie taka "taniocha"?
Tom pisze: Każdą reklamację rozpatrzę, każdy zwrócony bilet przyjmę i oddam pieniążki oraz przeproszę za zamieszanie. Tak się złożyło, że pasażerowie nie byli zadowoleni z obecnego rozkładu 405, dlatego możliwie szybko staraliśmy się przygotować nowy. Co więcej, chcemy zapoznać klientów z nowym rozkładem zanim podejmą decyzję o ewentualnym zakupie biletu miesięcznego na miesiąc maj. Uważasz, ze to nieuczciwe?
I chwała Ci za to, że rozpatrzysz, ale kto będzie przyjeżdżał do Stopki po parę groszy? Ja na pewno nie. Zapoznawanie ludzi z nowym rozkładem jest ok, ale mogliście wprowadzić to od 1 maja, a nie w trakcie obowiązywania biletów miesięcznych. Kupno takiego biletu oznacza, że pasażer akceptuje, zgadza się, pasuje mu ten, a nie inny rozkład.
Na koniec tak sobie myślę, że żaden urząd nie powinien dopuścić do tego, że trzech przewoźników zajeżdża na przystanek równocześnie... Ale to jest Polska...
Tak dobrze wyglądamy na tle np. trasy Kraków - Wieliczka... Dżungla po prostu to mało powiedziane.
Ostatnio zmieniony 2009-04-24, 12:36 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
W pierwszej kolejności chciałem zaznaczyć, że cieszy mnie ta rzeczowa wymiana argumentów.
PKS, F.R.BUS - 19:53; 20:04; 22:28; 22:34
Uwierz mi proszę, że przy każdej zmianie rozkładu staram się usunąć tego typu sytuacje (korekta czasu przejazdu), ale do tego prócz rozmowy z kierowcą i własnych obserwacji potrzebne są mi również informacje bezpośrednio od pasażerów.
Oczywiście, że firma nie będzie szczęśliwa, ale nie wychodzimy z założenia, że to kierowca jest winny niskiemu utargowi. Rozważamy wówczas różne wersje: nietrafione godziny, małe przepływy pasażerskie, słaba informacja pasażerska, lepsza oferta konkurencji, punktualność i rzetelność wykonania naszych kursów, ale również stosunek kierowcy do pasażerów. To przeanalizowaniu tych opcji stosujemy środki zaradcze z przesunięciami kierowców włącznie.
Nie ma prawa odbić się na stanie technicznym wozów. Praktycznie nie ma miesiąca bez kontroli ze strony Policji czy ITD i zastrzeżeń nie ma. Pamiętaj, że te wozy są naszym narzędziem pracy i muszą być w pełni sprawne. Pasażer też musi mieć pewność, że autobus przyjedzie na przystanek. Również na pensji nie może się odbić, ponieważ zadowolony pracownik, to dobry i utożsamiający się z firmą pracownik.
Procedura zmiany zezwolenia (rozkładu) jest dość długotrwała, więc gdybyśmy uzależniali swoją zmianę rozkładu od zmian wprowadzonych przez PKS, to nasz rozkład wszedłby w życie ok. miesiąca, dwóch po PKSie. Tak się zbiegło, że obie firmy zmieniły rozkład w tym samym czasie. Co więcej porównując obecny rozkład PKSu do naszego sprzed zmian wynika, że to PKS chciał jeździć na 5 minut przed naszymi autobusami. A wyszło tak, że po zmianach PKS jeżdzi po nas, choć nie zawsze. Zwróć uwagę na następujące godziny odjazdu z przystanku Moniuszki - Ogińskiego:ikarusiarz pisze:Skąd wiesz, że nie było odwrotnie? A może to PKS chciał ustalić rozkład jazdy na 3 minuty przed FR-ką, a wskutek przebudowy rozkładu linii 405 wyszły takie zbieżności.
Ale to FRbus zmienił ostatni rozkład i to FRbus jedzie przed PKSem. Tak wynika z rozkładu.
PKS, F.R.BUS - 19:53; 20:04; 22:28; 22:34
ikarusiarz pisze:Ale ja pisze o przyspieszeniach i to ponad 10 minutowych, a te z "korków" nie wynikają. Wiesz czasem kierowca zaczeka na spóźnialskich, za co należą się podziękowania i dlatego nie są składane skargi, bo a nuż już nigdy nie zaczeka...
Uwierz mi proszę, że przy każdej zmianie rozkładu staram się usunąć tego typu sytuacje (korekta czasu przejazdu), ale do tego prócz rozmowy z kierowcą i własnych obserwacji potrzebne są mi również informacje bezpośrednio od pasażerów.
ikarusiarz pisze:Jednak jak będzie przyjeżdżał z 50 złotymi (przykładowo) w kasie to firma nie będzie szczęśliwa, a kierowca może się zacząć martwić o swoje stanowisko. Jest tak czy nie?
Oczywiście, że firma nie będzie szczęśliwa, ale nie wychodzimy z założenia, że to kierowca jest winny niskiemu utargowi. Rozważamy wówczas różne wersje: nietrafione godziny, małe przepływy pasażerskie, słaba informacja pasażerska, lepsza oferta konkurencji, punktualność i rzetelność wykonania naszych kursów, ale również stosunek kierowcy do pasażerów. To przeanalizowaniu tych opcji stosujemy środki zaradcze z przesunięciami kierowców włącznie.
ikarusiarz pisze:Pewnie, że chciałbym z darmo, ba jeszcze panie na pokładzie z posiłkami... Ale czy dochody z tak tanich biletów nie odzwierciedlą się negatywnie na stanie technicznym wozów, na wypłatach?
Nie ma prawa odbić się na stanie technicznym wozów. Praktycznie nie ma miesiąca bez kontroli ze strony Policji czy ITD i zastrzeżeń nie ma. Pamiętaj, że te wozy są naszym narzędziem pracy i muszą być w pełni sprawne. Pasażer też musi mieć pewność, że autobus przyjedzie na przystanek. Również na pensji nie może się odbić, ponieważ zadowolony pracownik, to dobry i utożsamiający się z firmą pracownik.
Dotychczas staraliśmy się wprowadzać nowy rozkład z nowym miesiącem, ale nie każdy zdążył się z nim zapoznać przed zakupem biletu miesięcznego. Stąd decyzja o wprowadzeniu nowego rozkładu na kilka dni przed końcem miesiąca. W tym konkretnym przypadku uznaliśmy, że pasażerowie nie stracą na wprowadzonej zmianie, ponieważ dołożyliśmy dodatkowy kurs.ikarusiarz pisze:Zapoznawanie ludzi z nowym rozkładem jest ok, ale mogliście wprowadzić to od 1maja, a nie w trakcie obowiązywania biletów miesięcznych.
To też ma swoje uzasadnienie. Dzięki temu, że przewoźnicy konkurują między sobą, jako pasażer masz na trasach coraz nowsze autobusy za przystępną cenę. To przewoźnik musi umieć ciąć u siebie koszty i zyski, ponieważ jak wspomniałem wyżej na kierowcach i autobusach zwyczajnie nie może.ikarusiarz pisze:...żaden urząd nie powinien dopuścić do tego, że trzech przewoźników zajeżdża na przystanek równocześnie...
Ostatnio zmieniony 2009-04-24, 22:46 przez Tom, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A ja dzisiaj miałem wątpliwą przyjemność obserwacji walki wolnorynkowej konkurencji. Starli się ze sobą PKS Bydgoszcz i F.r.Bus. Wszystko działo się w miejscowości Borówno na przystanku Borówno Plaża. Wg rozkładu PKS winien przyjechać o 19:08, a F.r.Bus 19:15. Dobiega godzina 19:08 a tu zza zakrętu wyjeżdżają dwa autobusy. Na czele Setra F.r.Busa... Nieświadomi niczego pasażerowie oczywiście wybrali podróż tym pierwszym, ja natomiast poszedłem i wsiadłem do PKS-owskiego Autosana. Z rozmowy z kierowcą wynika, że tego typu "walki" zdarzają się niemal codziennie.
Na pohybel dżinsom!
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Tak, ostatnio kierowcy z nowej linii unibusu do Kotomierza tak się spięli faktem, że F.R ma rozkład przed nimi i wyjeżdżają wcześniej. Nie chciałbyś słyszeć komentarzy o kierowcy peksy... .
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Ale sam powiedz na twoim przykładzie obserwujemy korzyści zwykłej konkurencji dzięki temu mniej wydacie na dojazd do pracy itp. Zapewne zaraz Tom coś wymyśli co jest oczywiście zrozumiałe. Najgorsze są jednak te wyścigi i jazda poza rozkładem. Nie mogę powiedzieć kto gdzie i jak bo nie obserwuję tej rywalizacji jednak może to się kiedyś źle skończyć (oby nie).
Kubica by Renault...
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
ikarusiarz pisze:Ceny tak obniżyli,
Ciekawe jakie przełożenie będzie to miało na np. jakość świadczonych usług przewozowych (stan techniczny taboru itp.)?Łukasz pisze:dzięki temu mniej wydacie na dojazd do pracy
Przewoźnik musi przecież jakoś zarabiać więc za prawie darmo nie da się normalnie jeździć.
Wspomniałeś o stanie technicznym. Uwierz mi, że w tej kwestii raczej się nic nie zmieni, a wręcz przeciwnie raczej dąży się do poprawy stanu technicznego autobusów niż do pogorszenia (nie mówię tylko o PKS-ie). Co do PKS-u to myślę, że bez potrzeby nie kupili tylu autobusów w tym . Ludzie zwracają uwagę na to, że F.R jeżdzi może już nie najnowszymi, ale młodymi Irysami, a PKS starymi H10.
Kubica by Renault...
Zawsze podstawowym czynnikiem jest cena przejazdu. Bo jak ktoś dojeżdża do pracy, szkoły, to głównie liczy się cena. Jak ktoś korzysta raz na jakiś czas, to już mniej na to patrzy. A jak wiadomo pasażerowie głównie jadą do pracy, czy szkoły.Łukasz pisze:Ludzie zwracają uwagę na to, że F.R jeżdzi może już nie najnowszymi, ale młodymi Irysami, a PKS starymi H10.
/o: 3 poprawki = 1 punkcik ;)
Ostatnio zmieniony 2009-10-12, 15:09 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Masz rację. X lat temu podróż do Mroczy kosztowała ok. 6-7 zł. Po wejściu prywatnego przewoźnika (4-5 lat temu) spadła o ok. połowę. Cud jakiś czy co? Inna sprawa że takie sytuacje zdarzają się w całym kraju (ja mam doświadczenia z b. woj. piotrkowskiego).
Ostatnio zmieniony 2009-11-01, 17:07 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Kto sprytniejszy, ten wozi
Źródło: Express bydgoskiKto sprytniejszy, ten wozi
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 6&IdTag=18
Hehe, tytuł mówi sam za siebie. Jak PKS tracił pasażerów przez atrakcyjne ceny FR to wszyscy mówili jakie to wspaniałe itd.
Teraz gdy PKS wprowadza promocję- co prawda na dziwny zasadach ale korzystną dla pasażera to jest afera.
Co do przystanków zgadzam się, że to jest przegięcie i zrywanie rozkładów to dziecinne zachowanie...
Teraz gdy PKS wprowadza promocję- co prawda na dziwny zasadach ale korzystną dla pasażera to jest afera.
Co do przystanków zgadzam się, że to jest przegięcie i zrywanie rozkładów to dziecinne zachowanie...
Kubica by Renault...
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
uważam, że powinna zostać ustalona pewna logiczna i zarazem sensowna dolna granica cen biletów bo w takim tempie dojdziemy do darmowych kursów. Jak dobrze pamiętam z lekcji Podstaw Przedsiębiorczości to nazywa się to dumpingiem łupieżczym (ale nie jestem tego pewny ). Ten spór najlepiej rozstrzygną odpowiednie służby. Jednak moim zdaniem nikt nie pozostaje tutaj bez winy...
Kubica by Renault...
OO ciekawie... Osoby, które jeżdżą za złotówkę na pewno się cieszą... Ale przecież jakoś będą musieli się odkuć, bo w końcu zbankrutują... Walka o klienta trwa, ciekawe kto wygra
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
http://www.regionalgeographic.pl/
http://infobydgoszcz.pl/
http://www.kujawskiportal.pl/index.php
" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się
Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Nieuczciwa konkurencja, dumping, mówi Ci to coś?Street Elite pisze:A komu przeszkadzają darmowe kursy?
Czy Twoim zdaniem, po wygryzieniu FR Busu z linii do Mrozowa, PKS nadal oferowałby bilety za złotówkę? Czy raczej mógłby dowolnie podnosić ceny, a pasażer by płacił z braku wyboru.dumping łupieżczy: celem takiej polityki jest zdobycie jakiegoś rynku i wyeliminowanie konkurencji, poprzez zaproponowanie cen niższych od kosztów wytworzenia. Konkurencyjne przedsiębiorstwa, mając mniejsze zasoby, nie mogą sprostać takiej praktyce i zostają wyeliminowane z rynku. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo stosujące dumping łupieżczy stanie się na danym rynku monopolistą podwyższa ceny, aby realizować zysk monopolistyczny. Ten rodzaj dumpingu uznaje się za praktykę nieuczciwej konkurencji. (źródło: wikipedia)
UOKiK:
Misją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest podnoszenie dobrobytu konsumentów poprzez ochronę i tworzenie warunków dla funkcjonowania konkurencji. Dzięki tym działaniom wzmocniona zostaje konkurencyjność przedsiębiorstw działających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a poprzez to Urząd przyczynia się do rozwoju gospodarczego Polski. (źródło: strona Urzędu)
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Źródło: Gazeta Wyborcza BydgoszczPrzewoźnicy biją się o pasażera. Kto polegnie?
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... gnie_.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019