Nr wniosku: 1
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: Dział 10 ust. 3 SIWZ oraz §3 pkt 1 wzoru umowy.
Wnosimy o zmianę warunków udziału w postępowaniu dotyczącą liczby taboru niezbędnego do
wykonania zamówienia na 4 wozy liniowe i 1 rezerwowy. Przeciętnie przewoźnicy w komunikacji
miejskiej zabezpieczają tabor rezerwowy na poziomie 10-15% w stosunku do liczby taboru w
ruchu w zależności od wieku i stanu technicznego taboru. W przypadku postępowania
prowadzonego przez Zamawiającego mamy do czynienia z stosunkowo wysokimi wymaganiami w
zakresie wieku taboru co uzasadnia do przyjęcia wskaźnika w dolnej granicy w/w przedziału. W
postępowaniu Zamawiający żąda aż 50% rezerwy w odniesieniu do wozów w ruchu, co powoduje
nadmierny wzrost kosztów Wykonawcy, które to w konsekwencji poniesie Zamawiający
dysponujący środkami publicznymi. Takie działanie mogłoby być uzasadnione gdyby dwie linie
będące przedmiotem postępowania stanowiły odrębne zadania i mogły być potencjalnie
wykonywane przez dwóch różnych Wykonawców - w takim przypadku każdy z nich posiadałby po
jednym autobusie rezerwy (z przyczyn oczywistych minimum rezerwy na każde zadanie to 1
autobus). Wnioskowane zmniejszenie rezerwy spowoduje, iż wynosić ona będzie 25% taboru w
ruchu, co i tak dwukrotnie przekracza przyjęte standardy. Przykładowo w przetargu na obsługę
linii nr 69 przy 24 wozach w ruchu Zamawiający wymagał 3 wozy rezerwy, co daje wskaźnik 12,5%
a usługa wg opracowań ZDMiKP przedstawianych na Radzie Miasta wykonywana jest w sposób
zgodny z oczekiwaniami.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: Dział 10 ust. 3 SIWZ oraz §3 pkt 1 wzoru
umowy. Ze względu na znaczenie linii (obsługa istotnych węzłów komunikacyjnych) oraz niskie
częstotliwości Zamawiający uznał za zasadne wymaganie liczby taboru określonej w SIWZ.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/O ... nienia.pdf