Przetarg na linie 80 i 84.

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Przetarg na linie 80 i 84.

Post autor: Kamil3836 » 2010-08-26, 18:51

Ogłoszenie o zamówieniu na wykonanie zamówienia pn.:
\"Świadczenie usług przewozowych osób na liniach autobusowych nr 80 i 84 w Bydgoszczy.\"
- nr sprawy O54

Informacje

Zamawiąjacy w dniu 26.08.2010r wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zamieszczajac ogłoszenie o zamówieniu na stronie internetowej i w siedzibie Zamawiąjacego. Po opublikowaniu ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostępni specyfikację istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. W pliku poniżej udostępniono ogłoszenie o zamówieniu.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... \%20class=
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest odpłatne wykonywanie przez wykonawcę usług przewozowych w Bydgoszczy,
zwanych dalej Usługami, na liniach autobusowych o numerach: 80, 84 według dostarczonych przez
Zamawiającego rozkładów jazdy, stanowiących załącznik do SIWZ (załącznik Nr 1 do wzoru umowy).
Szczegółowe parametry linii, określające relacje, długości linii oraz liczbę i rodzaj potrzebnego taboru,
z uwzględnieniem czasowego zróżnicowania potrzeb przewozowych oraz dzienną ilość wozokilometrów
przedstawione są w SIWZ (załącznik Nr 2 do wzoru umowy).

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy)
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia, wyrażony w wozokilometrach, wynikający z realizacji rozkładów jazdy
na wymienionych wyżej liniach autobusowych wynosi ogółem 1.450.978,60 wzkm, w tym:
- w okresie od 01.01.2011 do 31.12.2011 362.520,20 wzkm
- w okresie od 01.01.2012 do 31.12.2012 363.463,90 wzkm
- w okresie od 01.01.2013 do 31.12.2013 362.461,60 wzkm
- w okresie od 01.01.2014 do 31.12.2014 362.532,90 wzkm
Plan określający wielkość pracy przewozowej w poszczególnych miesiącach w latach 2011-2014 z
uwzględnieniem rodzaju taboru zawarty jest odpowiednio w SIWZ (załącznikach Nr 3a ? 3d do wzoru umowy).

Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- dokonywania zmian w rozkładach jazdy (w tym zmiany tras przebiegu linii, numeru linii, lub uruchomienia nowych
wariantów) i wynikających z nich zmian obsad taborowych i ilości wozokilometrów,
- zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia związanego z koniecznością obsługi imprez masowych lub
organizacją komunikacji specjalnej oraz koniecznością organizowania komunikacji zastępczej na wyłączonych
odcinkach tras, w związku z doraźnymi remontami dróg i torowisk lub w związku z występującymi utrudnieniami
w ruchu spowodowanymi awariami układu sieci drogowej i torowisk lub z innych przyczyn uniemożliwiających
funkcjonowanie komunikacji miejskiej w kształcie podstawowym, w granicach od -10,0% do +5,0% rocznej
wielkości pracy przewozowej określonej wyżej, w każdym roku kalendarzowym trwania umowy.
Wprowadzenie przez Zamawiającego wymienionych zmian może spowodować zwiększenie zakresu rzeczowego
przedmiotu zamówienia maksymalnie o 72.540,0 wzkm, z realizacją w dowolnym czasie trwania umowy.

Tabor
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem odpowiednim potencjałem
technicznym niezbędnym do realizacji zamówienia, tj. minimum sześcioma autobusami w wersji miejskiej
(wozy liniowe + rezerwa), spełniającymi następujące wymogi:
1) Każdy z autobusów wyprodukowany po roku 2006,
2) Każdy autobus niskopodłogowy (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu),
3) Pojemność nominalna (miejsca siedzące + stojące) min. 95 miejsc, długość autobusów min. 11,5m,
4) Liczba drzwi przeznaczonych dla wsiadania i wysiadania pasażerów otwieranych automatycznie ze
stanowiska kierowcy, po prawej stronie autobusu ? min. 3, w układzie 2-2-2 lub 1-2-2-2, (wszystkie
drzwi dwuskrzydłowe o szerokości nie mniejszej niż 1200mm),
5) Posiadają wyposażenie, oznakowanie i urządzenia kasujące określone szczegółowo w SIWZ (zał nr 4 do
wzoru umowy).

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/o ... %20O54.pdf
/s: nie wklejaj jak leci bo się tego czytać nie da, poprawiłem nieco
Ostatnio zmieniony 2010-08-26, 18:59 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-08-26, 19:02

Otwarcie ofert >> 27/09/2010 godz. 12:00
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-08-26, 19:41

1-2-2-2 czyli mogą to być przeguby ?
Nie... ponieważ to dla nikogo nie będzie opłacalne. Są wozy 12 metrowe czterodrzwiowe (np. SOR).
Na 84 jest jeden wóz, na 80 aż 3, łącznie daje nam to 4 wozy. Czyżby, zwiększona została częstotliwość na 80? Bo jest minimum 6 wozów wymaganych.
Ostatnio zmieniony 2010-08-26, 19:44 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2010-08-26, 21:31

Kamil3836 pisze:Bo jest minimum 6 wozów wymaganych.
Pewnie 3 i rezerwy.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-08-26, 21:49

Alden471 pisze:Pewnie 3 i rezerwy.
Do 92 wymagane były 4 wozy (3 liniowe i rezerwa). 2 wozy na 6 trzymać w zajezdni, jest to nie opłacalne dla przewoźnika, tym bardziej że jest wymagany pojazd po 2006.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2010-08-27, 01:02

Danson pisze:Czy w SIWZ wspomniano o barwach miejskich?
No sprawdź chociaż zanim spytasz!
strona ZDMiKP pisze:Zamawiąjacy w dniu 26.08.2010r wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zamieszczajac ogłoszenie o zamówieniu na stronie internetowej i w siedzibie Zamawiąjacego. Po opublikowaniu ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostępni specyfikację istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-08-31, 11:33

Załączniki już są... Rozkład tabelaryczny zrobili w Wordzie :lol: (zawsze było bardziej czytelne w Exelu) Pomijam już, że jest w nim drobny błąd.
2) następujące wyposażenie:
(...) komputer pokładowy z możliwością pozycjonowania pojazdu (GPS) oraz możliwością przesyłu danych (po wprowadzeniu systemu ITS - dostarczy Zamawiający),
przycisk SOS (po wprowadzeniu systemu ITS ? dostarczy Zamawiający),
1. Każdy autobus obsługujący kursy rozkładowe powinien być wyposażony w następujący komplet elektronicznych, podświetlanych tablic:
a) tablica czołowa ? z nazwą przystanku końcowego oraz nr linii, pełnowymiarowa w stosunku do szerokości autobusu,
UWAGA:
w przypadku zmiany trasy na tablicy czołowej, pod nazwą przystanku końcowego powinien być wyświetlany napis: TRASA ZMIENIONA,
w przypadku trasy skróconej na tablicy czołowej, pod nazwą przystanku końcowego powinien być wyświetlany napis: TRASA SKRÓCONA,
w przypadku linii obsługującej Port Lotniczy treść tablicy czołowej powinna być wyświetlana w dwóch językach - polskim i angielskim, w sekwencji naprzemiennej: PORT LOTNICZY / AIRPORT, DWORZEC PKP / RAILWAY STATION.
b) tablica boczna zewnętrzna, umieszczona po prawej stronie pojazdu z nazwą przystanku końcowego i nr linii,
c) tablica tylna zewnętrzna ? umieszczona z tyłu pojazdu z numerem linii, tablica musi mieć możliwość wyświetlania minimum trzech znaków,
d) tablica wewnętrzna boczna ? umieszczona wewnątrz pojazdu po prawej stronie. Funkcję tablicy pełni niezależny monitor LCD podświetlany diodami LED o przekątnej min 38? i formacie obrazu 3,4:1 ? 4:1. Monitor powinien prezentować:
oznaczenie linii,
aktualny oraz następny przystanek,
przebieg trasy, tj. wykaz wszystkich przystanków na trasie,
czas przejazdu trasy wyrażony w minutach (czas przejazdu liczony jest narastająco od wyróżnionego, następnego, przystanku),
sposób prezentacji: w górnej części tablicy wyświetlany jest kolejny przystanek, kolejny przystanek wyróżniony zostaje także na liście kolejnych przystanków, przebyta trasa (nazwy i symbole przystanków) oznaczona zostaje na szaro. Powyższe zobrazowano na rysunkach 1, 2, 3 i 4.

Obrazek

Na rysunku 1 przedstawiono wygląd tablicy bocznej wewnętrznej na przystanku początkowym. W górnej części wyświetlany jest następny przystanek, przystanek ten jest też wyróżniony na czerwono na liście przystanków. W lewej części umieścić należy zestaw informacji jak na rysunku.

Obrazek

Na rysunku 2 przedstawiono wygląd tablicy bocznej wewnętrznej na trasie przejazdu. W górnej części wyświetlany jest następny przystanek, przystanek ten jest też wyróżniony na czerwono na liście przystanków. Przystanki minięte oznaczone zostają na szaro. W lewej części umieścić należy zestaw informacji jak na rysunku.

Obrazek

Na rysunku 3 przedstawiono wygląd tablicy bocznej wewnętrznej gdy autobus realizuje kurs na trasie czasowo zmienionej. Zasady wyświetlania jak dla trasy podstawowe, tło tablicy w kolorze żółtym.

Obrazek

Na rysunku 4 przedstawiono wygląd tablicy bocznej wewnętrznej gdy autobus realizuje kurs na trasie komunikacji zastępczej.

e) tablica wewnętrzna górna ? umieszczona wewnątrz pojazdu w przedniej części kabiny pasażerskiej, umieszczona w osi podłużnej autobusu. Funkcje tablicy pełni niezależny monitor LCD (min 22?). Monitor powinien prezentować (patrz rysunek 5):
w dolnej części ekranu:
następny przystanek (informacja wyświetlana stale bez względu na treść wyświetlaną w górnej części ekranu),
w górnej części ekranu:
zestaw informacji podstawowych nr: numer linii, kierunek, data, godzina,
zestaw informacji podstawowych nr : informacje o trasie wraz z możliwościami skomunikowania (przekaże Zamawiający ? przykład na rysunku 5).
zestaw informacji dodatkowych ? : inne materiały przekazane przez Zamawiającego, w formacie tekstowym graficznym lub w formie prezentacji.
UWAGA!
Wyświetlanie powyższych informacji powinno odbywać się wg następującej sekwencji:
w przypadku braku informacji dodatkowych
w przypadku jednej informacji dodatkowej
w przypadku więcej niż jednej informacji dodatkowych

Obrazek

Na rysunku 5 przedstawiono wygląd tablicy wewnętrznej górnej. W dolnej części wyświetlana jest nazwa kolejnego przystanku. W górnej części pokazano na rysunku zestaw informacji podstawowych nr ?.

Opracowany przez Przewoźnika ostateczny, graficzny wygląd informacji może się różnić od wyglądu przedstawionego na rysunkach 1-5, jednakże w każdym przypadku ostateczny wygląd informacji emitowanych na tablicach musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz musi zachowywać wszystkie funkcjonalności i treści o których mowa w niniejszym paragrafie.

Tablice (monitory LCD) wewnętrzna boczna i wewnętrzna górna musi spełniać następujące wymagania techniczne:
jasność nie mniejsza niż 250cd/m2,
kontrast nie mniejszy niż 1000:1,
kąty widzenia nie mniejsze 170 stopni horyzontalnie i natomiast w pionie: minimum 20 stopni w górę i 80 stopni w dół,
zastosowany rodzaj podświetlenia - diody LED,
zakres temperatur pracy - od -20 do + 40 stopni Celsjusza
możliwość diagnostyki stanu pracy panelu LCD,
automatyczna regulacja jaskrawości wyświetlanego obrazu w zależności od natężenia światła zewnętrznego lub ustawienie jaskrawości na stałym określonym poziomie,
regulacja parametrów pracy (jaskrawość, kontrast, nasycenie kolorów, itp.) wyświetlacza LCD za pomocą interfejsu (brak elementów regulacyjnych dostępnych na zewnątrz obudowy panelu LCD),
wandaloodporna obudowa,
musi istnieć możliwość wgrywania dodatkowych danych (w formacie MPEG4, MPEG2, JPG, prezentacji w formacie PPS).
musi istnieć możliwość ustawienia czasu emisji oraz sekwencji poszczególnych informacji.

2. Pojazd obsługujący linię powinien posiadać wymienione w pkt 1 otablicowanie od momentu rozpoczęcia kursowania na linii i przez cały okres obsługi linii przewidziany rozkładem jazdy, z zastrzeżeniem pkt 3, 4 i 5.
3. W przypadku pojazdów realizujących zjazd do zajezdni, tablice powinny wyświetlać:
a) czołowa, boczna zewnętrzna i wewnętrzna - numer linii oraz informację ?Zjazd - nazwa przystanku?, do którego autobus zabiera pasażerów, tylna zewnętrzna numer linii, w przypadku zjazdów po trasie przebiegu,
b) czołowa, informację ?Zjazd do zajezdni?, pozostałe tablice wygaszone, w przypadku zjazdów realizowanych poza trasą przebiegu,
4. W przypadku pojazdów realizujących trasy przebiegu z wyznaczonym objazdem, tablice: czołowa, boczna zewnętrzna i wewnętrzna powinny wyświetlać dodatkowo informację ?Zmiana trasy? od chwili wprowadzenia zmian trasy przebiegu.
5. W przypadku awarii pojazdu uniemożliwiającej realizację usługi przewozowej, tablica czołowa powinna wyświetlać informację ?Zjazd awaryjny?, pozostałe tablice wygaszone.
6. Dodatkowo autobusy powinny być wyposażone w:
a) tabliczkę z numerem brygady (kolejności),
b) oznakowanie numerem inwentarzowym na każdej zewnętrznej (bocznych, tylnej i czołowej) ścianie lub oknach autobusu oraz w górnej części osłony przedziału kierowcy od strony przestrzeni pasażerskiej.
c) plastikowe ramki formatu A3 w ilości 6 sztuk, przeznaczone do umieszczania informacji, o których mowa w § 7. Rozmieszczenie ramek w autobusie Wykonawca musi uzgodnić odrębnie z Zamawiającym.
7. Logo Bydgoszczy (lokalizacja w uzgodnieniu z Zamawiającym).
20.6. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Kryterium: najniższa cena jednostkowa brutto- C znaczenie - 100%

Kryterium ceny ? wskaźnik C
C =
Najniższa cena jednostkowa brutto spośród
nieodrzuconych ofert
cena jednostkowa brutto ocenianej oferty
x 100
C = Lp= liczba punktów uzyskanych przez ofertę.
Wszystko z Warszawy ściągnięte... Nowe wozy nam się szykują, bez malowania miejskiego.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-01, 20:17

No to PKS ;) Będą musieli dokupić 2 wozy.
O 4 wozach na 80 już dawno się mówiło, 1 na 84 i rezerwa.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-01, 20:40

Krzysztof Juszczak pisze:O 4 wozach na 80 już dawno się mówiło, 1 na 84 i rezerwa.
Na 80 są i będą 3 wozy. Raczej kupić nowe. W Irisbusie/ Solarisie zamontują te "tablice"?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-03, 19:12

Będą 4 wozy. A co to za problem zamontować tablicę? ...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-03, 19:29

Krzysztof Juszczak pisze:Będą 4 wozy
4 liniowe (80+84)) + 2 rezerwy.
Krzysztof Juszczak pisze:A co to za problem zamontować tablicę?
Raczej nie będzie aż takiego wielkiego problemu z zamontowaniem monitorów, ale boczny nie wiem gdzie zamontują.
misiekbydzia pisze:A macie może zdjęcia lub linki jak takie tablice wyglądają? Nic nie znalazłem
Oj... wiem, na dwóch stronach można to znaleźć....
http://www.phototrans.eu/19,464,0.html
http://www.phototrans.eu/14,359757,0,So ... _A001.html
http://www.phototrans.eu/14,359793,0,So ... _A004.html
Coś na wzór tego będą wyglądać MONITORY nie tablice.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-03, 22:57

Kamil3836 pisze:4 liniowe (80+84)) + 2 rezerwy.
Gdzie masz ten podział zapisany?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-09-03, 23:00

Krzysztof Juszczak pisze:Gdzie masz ten podział zapisany?
No właśnie, z tego co ja słyszałem to ma dojść wóz na 80, więc:
80 - 4
84 - 1
rezerwa - 1

Kurcze, szkoda, że nigdzie nie ma rozkładów tych linii.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-09-03, 23:28

volvo7000A pisze:Kurcze, szkoda, że nigdzie nie ma rozkładów tych linii.
Jak nie ma jak są...
A80 - 3 kolejności
A84 - 1 kolejność
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-04, 09:44

Krzysztof Juszczak pisze: Gdzie masz ten podział zapisany?
W "załącznik nr 2 i 3a_3d do umowy" (pełna nazwa), "załącznik nr 1 do umowy".
volvo7000A pisze:Kurcze, szkoda, że nigdzie nie ma rozkładów tych linii.
Są, ale mało czytelne, w poprzednich przetargach były czytelniejsze.
Ostatnio zmieniony 2010-09-04, 10:46 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-04, 19:27

To krótko, powiem - kiepsko...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-13, 15:59

:gazeta: Nowoczesne ekrany LCD pojawią się wkrótce w autobusach linii nr 80 i 84. Nowy system wizualnej informacji dla pasażerów wprowadza komunikacja miejska.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z0zQ96tItX
Rozumiem, że w Bydgoszczy nie mamy przewoźnika pod nazwą Mobilis?
Fragment komentarza z gazety:
Tablice z przodu autobusu, które wyświetlają nazwę najbliższego przystanku bardzo często wskazują zły przystanek - a to jest gorsze od braku takich tablic, bo powoduje dezorientację u pasażerek i pasażerów spoza Bydgoszczy i tych, którzy miasta dobrze nie znają.

Poza tym, w społeczeństwie mamy coraz wyższy odsetek osób starszych - ze względu na nie oraz na osoby nie(do)widzące, powinien być nakaz niewyłączania przez kierowców i kierowczynie głosu w tych urządzeniach, który "czyta" komunikaty ("Następny przystanek - Nowy Rynek"). Wtedy wszystkim będzie wygodniej i bezpieczniej.
http://forum.gazeta.pl/forum/w,54,11642 ... zerom.html
W/w komentarz widać, że dała osoba mało wiedząca na temat komunikacji.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-25, 11:07

We wtorek otwarcie ofert.
A o to pytania i odpowiedzi.
Treść zapytań i wyjaśnienia :
Nr pytania: 1
Data wpływu: 16.09.2010
Treść pytania:
Dotyczy: §1 ust. 5 wzoru umowy
Czy zapisy niniejszego punktu oznaczają, iż maksymalne zmniejszenie poziomu
wozokilometrów w czasie trwania całej umowy (4 lata) nie może łącznie przekroczyć ok.
146 tys. wozokilometrów? Jeśli jest to inna wielkość prosimy o jej określenie.
Odpowiedź:
Tak, zapisy te oznaczają, że maksymalne zmniejszenie poziomu wozokilometrów w czasie trwania
całej umowy (4 lata) nie może łącznie przekroczyć ok. 146 tys. wozokilometrów.

Nr pytania: 2
Data wpływu: 16.09.2010
Treść pytania:
Dotyczy: §3 pkt 23 wzoru umowy.
Prosimy o określenie orientacyjnych kosztów serwisowania po okresie gwarancyjnym urządzeń, o
których mowa w §3 pkt 23 wzoru umowy. Uwzględnienie tych kosztów jest niezbędne do
Prawidłowego skalkulowania stawki za wozokilometr. Zamawiający mając na uwadze późniejszą
racjonalną eksploatację ITS zapewne przeprowadzał symulację kosztów eksploatacji i serwisu tego
systemu (w tym poszczególnych elementów) przed ustaleniem ostatecznych warunków
technicznych.
Odpowiedź:
Szacunkowa wartość serwisu urządzeń pokładowych związanych z systemem ITS wynosi 293,85
zł/pojazd/rok (dane na rok 2010).
Nr pytania: 3
Data wpływu: 16.09.2010
Treść pytania:
Dotyczy: §5 ust. 1 wzoru umowy.
Czy zapisy §2 ust. 4,5 i §5 ust. 1 wzoru umowy oznaczają, iż w przypadku zmiany podatku VAT nausługi przewozowe np. z 7% na 8% stawka netto w ofercie przez Wykonawcę nie będziezredukowana, a zwiększona zostanie w związku z tym wartość brutto umowy?
Odpowiedź:
Tak.
Nr pytania: 4
Data wpływu: 16.09.2010
Treść pytania:
Dotyczy: §6 ust 1 (Tabela Lp. k) wzoru umowy
Czy Zamawiający zamierza w tzw. dalszym okresie trwania umowy określić rozdzielnikami taboruautobusowego inną pojemność taboru niż ta, która została określona w części 10 ust. 3 pkt 3
SIWZ? Jeśli nie, to wnosimy o zmianę zapisu.
Odpowiedź:
Zamawiający zamierza dysponować do ruchu wyłącznie autobusy o pojemności, o których mowa w części 10 ust. 3 pkt 3 SIWZ (Zamawiający nie ma podstaw dysponować do ruchu innych autobusów a Wykonawca nie ma obowiązku ich posiadać). Zapis w §6 ust. 1 (Tabela Lp. k) temu
nie przeczy, określa tylko, że dysponowanie do ruchu taboru odbywać się będzie za pomocą rozdzielników.
Nr pytania: 5
Data wpływu: 16.09.2010
Treść pytania:
Dotyczy: §6 ust. 1 (Tabela Lp. p) wzoru umowy.
Czy kara umowna w wys. 30 zł będzie naliczana oprócz, czy zamiast kary określonej w §6 ust. 1
(Tabela Lp. a).
Odpowiedź:
Kary umowne określone w §6 ust. 1 (Tabela Lp. a) i w §6 ust. 1 (Tabela Lp. p) naliczane będą niezależnie gdyż dotyczą różnych kwestii. Pierwsza dotyczy oznakowania, druga natomiast konkretnego wyposażenia technicznego.

Nr pytania: 6
Data wpływu: 16.09.2010
Treść pytania:
Dotyczy: §8 ust. 1 wzoru umowy.
W jaki inny sposób przewiduje Zamawiający wykonanie usług przewozowych w ramach
zamówienia uzupełniającego niż wg. dostarczonych Wykonawcy rozkładów jazdy?
Odpowiedź:
W sposób umożliwiający realizacje usługi przewozowej, jednakże dla której niemożliwe lub
niezasadne było, z różnych przyczyn, zbudowanie rozkładu jazdy. Zamawiający zwraca uwagę, że obecnie realizowane są w uzasadnionych przypadkach i dopuszczonych przez odpowiednie
przepisy prawne, usługi przewozowe bez rozkładów jazdy.
WNIOSKI O ZMIANY SIWZ
Nr wniosku: 1
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: Dział 10 ust. 3 SIWZ oraz §3 pkt 1 wzoru umowy.
Wnosimy o zmianę warunków udziału w postępowaniu dotyczącą liczby taboru niezbędnego do
wykonania zamówienia na 4 wozy liniowe i 1 rezerwowy. Przeciętnie przewoźnicy w komunikacji
miejskiej zabezpieczają tabor rezerwowy na poziomie 10-15% w stosunku do liczby taboru w
ruchu w zależności od wieku i stanu technicznego taboru. W przypadku postępowania
prowadzonego przez Zamawiającego mamy do czynienia z stosunkowo wysokimi wymaganiami w
zakresie wieku taboru co uzasadnia do przyjęcia wskaźnika w dolnej granicy w/w przedziału. W
postępowaniu Zamawiający żąda aż 50% rezerwy w odniesieniu do wozów w ruchu, co powoduje
nadmierny wzrost kosztów Wykonawcy, które to w konsekwencji poniesie Zamawiający
dysponujący środkami publicznymi. Takie działanie mogłoby być uzasadnione gdyby dwie linie
będące przedmiotem postępowania stanowiły odrębne zadania i mogły być potencjalnie
wykonywane przez dwóch różnych Wykonawców - w takim przypadku każdy z nich posiadałby po
jednym autobusie rezerwy (z przyczyn oczywistych minimum rezerwy na każde zadanie to 1
autobus). Wnioskowane zmniejszenie rezerwy spowoduje, iż wynosić ona będzie 25% taboru w
ruchu, co i tak dwukrotnie przekracza przyjęte standardy. Przykładowo w przetargu na obsługę
linii nr 69 przy 24 wozach w ruchu Zamawiający wymagał 3 wozy rezerwy, co daje wskaźnik 12,5%
a usługa wg opracowań ZDMiKP przedstawianych na Radzie Miasta wykonywana jest w sposób
zgodny z oczekiwaniami.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: Dział 10 ust. 3 SIWZ oraz §3 pkt 1 wzoru
umowy. Ze względu na znaczenie linii (obsługa istotnych węzłów komunikacyjnych) oraz niskie
częstotliwości Zamawiający uznał za zasadne wymaganie liczby taboru określonej w SIWZ.
Nr wniosku: 2
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: §2 ust. 3 wzoru umowy.
Zastosowany przez Zamawiającego mechanizm waloryzacji stawek wozokilometra w odróżnieniu od wcześniej stosowanych jest w sposób bardzo ścisły zależny od cen oleju napędowego (zmniejszenie, zwiększenie stawek wozokm). Opiera się jednak o wcześniej stosowaną metodę terminów waloryzacji i sposobu naliczania wzrostu stawki w tzw. części paliwowej za wsteczne okresy 12-miesięczne. Sygnalizujemy w związku z tym, iż rzeczywistym wzrostom cen paliwa może towarzyszyć zmniejszenie stawki wozokilometra wynikające ze zdarzeń gospodarczych mających miejsce 12, a nawet 24 miesiące wcześniej. Taka metoda waloryzacji może powodować
osiągnięcie efektów odwrotnych od zamierzonych. Załączamy przykładową symulację opartą na rzeczywistych danych z lat poprzednich 2007-2010.
Przykład (rozpoczęcie usługi 2008r, ceny paliwa rzeczywiste):
Rok Cena paliwa Dynamika ceny paliwa do roku poprzedniego Dynamika części paliwowej stawki wozom.
2007 2,88 -- --
2008 3,20 11,11% --
2009 2,75 -14,06% 11,11%
2010(8mies.) 3,22 17,09% -14,06%

Wnioskujemy zatem o zmodyfikowanie zapisów projektu umowy na jeden z niżej wskazanych
sposobów:
a) obecnie zaproponowane we wzorze umowy rozwiązanie ale uwzględnianie cen oleju
napędowego w stawce wozokilometra (25%) byłoby realizowane w ujęciu kwartalnym czyli w
bezpośrednim związku ze zmianami w otoczeniu gospodarczym,
b) wprowadzenie rozwiązań wcześniej stosowanych przez Zamawiającego w umowach
przewozowych np. umowa 241/KP/2008,
c) w oparciu o zaproponowane we wzorze umowy rozwiązania z założeniem, że w
przypadku braku dynamiki wzrostowej cen paliwa waloryzacja stawki (100% stawki) na kolejny rok
będzie realizowana o wskaźnik inflacji, o którym mowa w §2 ust. 3 lit. b wzoru umowy.
Ponadto wnosimy o zestawienie dodatkowego parametru waloryzacyjnego uzależnionego od
prędkości eksploatacyjnej w szczególności mając na uwadze:
? czteroletni okres trwania umowy,
? postępujący wzrost poziomu zatłoczenia ulic,
? praktyczny brak możliwości wpływania Wykonawcy na kształt rozkładu jazdy, którego zmiana
może w sposób znaczący wpłynąć na relację pomiędzy kosztami, a wpływami ponoszonymi przez
Wykonawcę nie znajdując odniesienia w przyjętych metodach waloryzacji,
? możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do 45% usługi podstawowej, która może
skutkować zasadniczą zmianą rozkładu jazdy, jak też prędkości eksploatacyjnej w zależności od
przyjętych rozwiązań przez projektującego rozkład jazdy.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: §2 ust. 3 wzoru umowy. W przypadkach zmiany trendu zmian cen paliwa w danym roku kalendarzowym rzeczywiście może dojść do sytuacji, w której zmniejszeniu stawki wozokilometra może towarzyszyć wzrost cen paliwa, jednakże może też dojść do sytuacji odwrotnej, w której zaproponowany sposób waloryzacji będzie dla Wykonawcy korzystny. Zamawiający ma świadomość niedoskonałości tej metody, jednakże z jednej strony, efekt, o którym mowa w pytaniu jest cechą charakterystyczną wszystkich metod, w których stosuje się skutki z przesunięciem czasowym (niezbilansowanie się w danym roku
niwelowane jest w perspektywie wieloletniej, zbieżność do zera jest tym większa im dłuższy okres trwania umowy), z drugiej zaś strony jest to metoda, która pozwala, zarówno Zamawiającemu jak i Wykonawcy w sposób dość racjonalny reagować na zmiany cen paliwa. Zamawiający nie planuje zastosować dodatkowego parametru ze względu na zmiany prędkości eksploatacyjnej. Zamawiający zapewnia też, że dokłada wszelkich starań aby, w miarę możliwości, utrzymywać prędkość komunikacyjną przynajmniej na obecnym poziomie ale zwraca też uwagę, że prędkość eksploatacyjna, jako pochodna czasów wyrównawczych, jest niejednokrotnie
zmieniana na wniosek Wykonawcy.
Nr wniosku: 4
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: §3 pkt 22 wzoru umowy.
Wnosimy o dostosowanie zapisów §3 pkt 22 wzoru umowy do postanowień Regulaminu przewozu
osób i bagażu środkami lokalnego transportu zbiorowego w Bydgoszczy. Czy Zamawiający
dopuszcza możliwość skorzystania z toalet znajdujących się w dyżurkach na przystankach
końcowych przez kierowców i motorniczych poza przerwami ustawowymi, co może skutkować
opóźnieniem podstawienia pojazdu na przystanek początkowy?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: §2 pkt. 22 wzoru umowy. Zamawiający nie widzi sprzeczności zapisów §2 pkt. 22 wzoru umowy z Regulaminem przewozu osób i bagażu środkami lokalnego transportu zbiorowego w Bydgoszczy (Zamawiający nie widzi konieczności wprowadzania w tym punkcie zapisów o czynnościach, które kierowca musi wykonać aby spełnić inne wymagania umowne).
Zamawiający nie jest też w stanie wymienić wszystkich ewentualnych
potrzeb czy czynności, które kierowca może, musi lub powinien wykonać podczas przerwy (z różnych powodów) a które to czynności spowodują uzasadnione opóźnienie w podstawieniu pojazdu na przystanek. Warto tu zaznaczyć, że bardzo podobne zapisy z zapisami §2 pkt. 22 wzoru umowy znajdują się w stosowanej w Bydgoszczy instrukcji dla służby ruchu. Zamawiający zwraca uwagę, że nigdy nie spotkał się z uzasadnionymi zarzutami w zakresie nadużywania swoich uprawnień w nakładaniu kar umownych, z kolei nader często Zamawiający stwierdzał nie wywiązywanie się Przewoźników ze swoich obowiązków w omawianym tu zakresie.

Nr wniosku: 5
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: §4 pkt 6 wzoru umowy.
Wnosimy o zmianę sposobu ustalania wymiaru stawki za utracone wozokilometry z przyczyn określonych w §4 pkt 6 wzoru umowy z 50% do 75%. Zamawiający trafnie przyjął w §2 ust.3 lit. b, że udział paliwa w stawce wozokilometra to ok. 25%. W przypadku określonych w §4 pkt 6 wzoru umowy Wykonawca nie ponosi (i to nie w pełnym zakresie) praktycznie jedynie kosztów paliwa. Pozostałe koszty są ponoszone, co uzasadnia proponowane zmiany.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: §4 pkt. 6 wzoru umowy.

Nr wniosku: 7
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy §9 ust. 1 lit. b i c wzoru umowy
Wnosimy o zmianę dat w obydwu zapisach §9 ust. 1 lit. b i c na 27.12.2010r. Daty ustalone przez Zamawiającego przy uwzględnieniu czasu niezbędnego na rozstrzygnięcie przetargu i zawarcie umowy powodują, iż możliwość przystąpienia do przetargu ograniczona jest praktycznie do
przedsiębiorców posiadających tabor ? np. obecnie wykonującego usługę na liniach 80 i 84.
Minimalny czas na wyprodukowanie autobusów to 4-5 miesięcy. Proponowana zmiana zapisów chociaż w nieznaczny sposób powinna wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności postępowania. Ograniczy również koszty postoju taboru pozyskanego w celu realizacji umowy od 01.01.2011r. do niezbędnego minimum.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: §9 ust. 1 lit. b i c. Powyższe Zamawiający uzasadnia tym, że nie wymaga dla realizacji niniejszego zamówienia taboru nowego.
Nr wniosku: 8
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy §9 ust. 1 lit. h wzoru umowy.
Prosimy o wyjaśnienie zapisu §9 ust 1 lit. h: :?W przypadku gdy tabor przeznaczony do realizacji usług przewozowych, będących przedmiotem niniejszej umowy nie spełni w danym roku kalendarzowym poniższych wymagań:
? każdy autobus wyprodukowany po roku 2006,
? każdy autobus niskopodłogowy (bez stopnia w drugich drzwiach autobusu).
W naszej ocenie rok produkcji i brak stopnia w drugich drzwiach jest niezależny od bieżącego roku kalendarzowego. Wnioskujemy o doprecyzowanie zapisu
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie §9 ust. 1 lit. h. Dany rok kalendarzowy to rok, w którym zaistniała okoliczność, o której mowa w §9 ust. 1 lit. h. Nie można wykluczyć ewentualności, że w danym roku kalendarzowym świadczenie usługi nastąpi taborem, który nie spełnia wymagań określonych w w/w paragrafie, choć wymagania te spełniał w roku poprzednim (na przykład na skutek zdarzenia losowego autobus zgłoszony w ofercie został skasowany i w jego miejsce został wprowadzony inny).

Nr wniosku: 9
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy Załącznik nr 1 do wzoru umowy.
Z analizy Załączników 3a-3c do wzoru umowy wynika, że linia 84 będzie kursowała wg rozkładu jazdy jak dla miesiąca stycznia i lutego. Wnosimy o uwzględnienie tego założenia w tabelarycznym rozkładzie jazdy dla linii nr 84 ? Załącznik nr 1 do wzoru umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający domniemywa, że pytanie miało brzmieć: [..] linia 84, w miesiącu marcu, będzie kursowała wg rozkładu jazdy jak dla miesiąca stycznia i lutego [?] Zamawiający koryguje oczywistą omyłkę w rozkładzie tabelarycznym: załącznik nr 1 do wzoru umowy. W związku z tym należy przyjąć w rozkładzie tabelarycznym dla linii 84 dla miesięcy od stycznia do marca i od listopada do grudnia zapis w rubryce Uwagi: Rozkład obowiązuje I-III i XI-XII zamiast Rozkład obowiązuje I-II i XI-XII.

Nr wniosku: 10
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: §6 ust. 7 załącznika nr 4 do wzoru umowy
Wnosimy o przekazanie informacji nt. planowanego miejsca umieszczenia logo (szyby, burty, wnętrze), jego wymiarów i czy będzie ono dostarczone przez Zamawiającego.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie: §6 ust. 7 załącznika nr 4 do wzoru umowy. Lokalizacja i rozmiary przedmiotowego logo zostaną ustalona po zawarciu umowy. Zamawiający nie rozstrzyga na tym etapie procedury przetargowej tych szczegółów, uważając że najlepiej będzie dostosować je do konkretnego modelu pojazdu tak, aby spełniały oczekiwania Zamawiającego i jednocześnie nie ingerowały w pracę kierowcy ani nie burzyły estetyki i funkcjonalności autobusu. Jeśli Wykonawca nie będzie w stanie pozyskać logo samodzielnie dostarczy je Zamawiający.

Nr wniosku: 11
Data wpływu: 16.09.2010
Treść wniosku:
Dotyczy: ust. 5 załącznika nr 7 do wzoru umowy.
Wnosimy o zmianę początkowego fragmentu zdania z ?Ustalenia określone w ust. 1...? na
?Ustalenia określone w ust.4...?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ w zakresie ust. 5 załącznika nr 7 do wzoru umowy. Zmiana, o którą wnioskuje Wnioskodawca, zmieniłaby treść na sprzeczną z intencją Zamawiającego. Wyjaśnienia stają się obowiązujące z dniem ich zamieszczenia na stronie internetowej.
Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
Janusz Śmigielski
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/O ... nienia.pdf
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-09-25, 12:49

Kamil3836 pisze: nader często Zamawiający stwierdzał nie wywiązywanie się Przewoźników ze swoich obowiązków w omawianym tu zakresie.
Ciekawe o jakiego przewoźnika chodzi? :P

/s: cytuj tylko fragment do którego się odnosisz, będzie czytelniej
Ostatnio zmieniony 2010-09-25, 13:35 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-25, 13:41

volvo7000A pisze:Ciekawe o jakiego przewoźnika chodzi? :P
Pewnie myślisz o MZK, ale nie zapominaj, że część kierowców MZK nie podjeżdża na ostatnią chwilę u innych przewoźników też się znajdą takie przykłady.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

K. A
Posty: 19
Rejestracja: 2008-08-07, 12:12
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: K. A » 2010-09-27, 13:03

Zgłosiły się dwie firmy:
- MZK Bydgoszcz - 6,12 zł za wozokilometr
- PKS Bydgoszcz - 5,79 zł za wozokilometr

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-27, 16:08

No i bardzo dobrze, czyli 4 x SU12 i 2 Citelisy)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Autobusiarz
Posty: 66
Rejestracja: 2009-05-03, 10:14
Lokalizacja: Koronowo

Post autor: Autobusiarz » 2010-09-27, 18:44

Ciekawe, czy jak PKS wygra to dokupi nowy tabor do obsługi, bo jak nie to będą musieli zainstalować te monitory w starych wozach. Może to i dobrze, bo będą też na innych liniach obsługiwanych przez PKS.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-27, 21:30

1 autobus, albo żaden ;)
Pewnie Citelis.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-24, 18:54

Zgłosiły się dwie firmy:
- MZK Bydgoszcz - 6,12 zł za wozokilometr
- PKS Bydgoszcz - 5,79 zł za wozokilometr
Minął prawie miesiąc, na temat wyniku przetargu cisza, a jeśli Wykonawca przetargu będzie chciał ogłosić przetarg to do stycznia wozy mogą nie przyjść, prawda? Chyba za długo z wynikiem czekają.
Ostatnio zmieniony 2010-10-24, 21:12 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-10-25, 19:48

A po co Ci przetarg? Zarówno PKS jak i MZK(2 zamówione Conecto LF + 2 ew. nowe wozy - można ściągnąć #520, #521, #585-#589 - najwyżej na 67 wyjadą Jelcze) ma dostępne wozy,
o PKSie to już nie wspomnę.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ODPOWIEDZ