Jest. Jak się sprzątnie wozy odstawione to jeszcze luz będzie.korpi pisze:Tramwaje gdzie będą stały? Jest tyle miejsca na zajezdni?
[Przetarg] 15 nowych tramwajów
Moderator: spooney
Jak wszystkie tramwaje zostaną wyprodukowane i dojadą to zostanie oddana do użytku zajezdnia tramwajowa na Mariampolu.korpi pisze:Tramwaje gdzie będą stały? Jest tyle miejsca na zajezdni?
Ostatnio zmieniony 2010-09-27, 18:13 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
Robert Reimus pisze:Toż to niewykonalne.
Załóżmy, że ogłoszą przetarg w tym tygodniu. Termin składania ofert - 6 - 8 tygodni, czyli nawet do końca listopada. Nie daj boże jakieś odwołania i protesty.
Nie wiem czy w miesiąc ktoś zbuduje i dostarczy dwa tramwaje.
A mam silne przeczucie, że przetag wygra Pesa.Z kolei zastępca prezydenta Bydgoszczy Maciej Grześkowiak potwierdził, że na przełomie lata i jesieni miasto ogłosi przetarg na dostawę 15 tramwajów. Prezes Zaboklicki już zapowiedział, że jeżeli Pesa go wygra, pierwszy z nich będzie mógł wyjechać z hali produkcyjnej jeszcze w tym roku.
To fragment z artykułu w Wyborczej.
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Bardzo dobrze ;)
Rodzinny, dobry przemysł.
Nie byłbym zdziwiony, gdyby PESA miała już gotowe szkielety.
Trasa Uniwersytecka, Tramwaj do PKP, 15 nowych tramwajów - szopka naszego "Słońca", mimo tego i tak na niego bym nie głosował, tymi inwestycjami odrobił co najwyżej zaniedbania i wyszedł na 0.
Rodzinny, dobry przemysł.
Nie byłbym zdziwiony, gdyby PESA miała już gotowe szkielety.
Trasa Uniwersytecka, Tramwaj do PKP, 15 nowych tramwajów - szopka naszego "Słońca", mimo tego i tak na niego bym nie głosował, tymi inwestycjami odrobił co najwyżej zaniedbania i wyszedł na 0.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU dotyczące zawarcia UMOWY RAMOWEJ na dostawę pn.:
Dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych,
przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy.
NR SPRAWY 066.
Zamawiajacy w dniu 29.09.2010 r. wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zamieszając ogłoszenie o zamówieniu dotyczące zawarcia umowy ramowej w swojej siedzibie i na swojej stronie internetowej, po przekazaniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. w dniu publikacji ww. ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostepni specyfikację istotnych warunków zamówienia na swojej stronie internetowej.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=
Przedmiotem zamówienia objętego umową ramową jest dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych, przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy, (...)
Zamawiający będzie kupował tramwaje w pakietach, po minimum 2 szt. w pakiecie.
Termin dostarczenia pierwszych dwóch tramwajów z 15 szt. objętych umową ramową nie może przekroczyć 12 miesięcy od daty zawarcia umowy dostawy.
Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości na dostarczone tramwaje minimum 36-miesiące od daty protokołu odbioru ostatecznego z wyłączeniem powłoki lakierniczej tramwaju, na którą Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres min. 96-miesięcy.
Miejsce realizacji dostaw:
Zajezdnia Tramwajowa Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Sp. z o.o., Bydgoszcz, ul. Toruńska 278.
(...) Kryteria udzielenia zamówienia:
- cena dostawy: 80
- termin dostawy: 20
(...) Warunki otwarcia ofert
Data: 09/11/2010 Godzina: 10:00
(...) Wymagane informacje dotyczące elementów tramwaju i jego parametrów technicznych/Wymagania Zamawiającego:
1.Charakterystyka ogólna tramwaju:
1.1. Cechy:
1.1.1. - niskopodłogowość/100%,
1.1.2. - kolorystyka nadwozia/Barwy flagi Bydgoszczy (kolor biały RAL9010, niebieski RAL 5005, czerwony (RAL3002),
1.2. Wymiary:
1.2.1. - długość tramwaju ze zderzakami/29000-32000 mm,
1.2.2. - szerokość tramwaju/2300-2400 mm,
1.2.3. - wysokość tramwaju ze złożonym odbierakiem prądu/max.4000 mm,
1.3. Zdolność przewozowa:
1.3.1. - liczba miejsc siedzących stacjonarnych/min. 40 szt.,
1.3.2. - liczba miejsc stojących (przy 0,2 m2/osobę)/min. 160 szt.,
1.3.3. - dopuszczalna liczba miejsc (siedzące + stojące przy 0,2 m2/osobę)/min. 200 szt.,
1.3.4. - liczba miejsc dla wózków inwalidzkich przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych (lub dziecięcych)/min.2 szt.,
1.3.5. - liczba stanowisk do mocowania wózków inwalidzkich tyłem do kierunku jazdy/min. 1 szt.,
1.3.6. - liczba platform wysuwanych lub ręcznie odkładanych dla inwalidów/min. 1 szt. przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych,
1.4. Maksymalny nacisk statyczny osi na tor:
1.4.1 - przy dopuszczalnym napełnieniu/100 kN,
1.5. Parametry ruchowe:
1.5.1. - maksymalna prędkość eksploatacyjna/70 km/h,
1.5.2. - maksymalne przyspieszenie dla tramwaju nieobciążonego dla prędkości 0 ? 30 km/h/ nie mniej 1,2m/s2,
1.5.3. - zdolność pokonywania wzniesień dla tramwaju przy dopuszczalnym napełnieniu/min. 5 %,
2. Charakterystyka szczegółowa tramwaju:
2.1. Sprzęg (składany):
2.1.1. - wysokość nad pgs/540 mm,
2.2. Drzwi części pasażerskiej:
2.2.1. - liczba drzwi dwuskrzydłowych/min. 4 pary,
2.2.2. - liczba drzwi jednoskrzydłowych/min. 2 pary,
3. Wyposażenie tramwaju:
3.1. Kasowniki/1 szt przy każdych drzwiach,
3.2. Automat biletowy/min. 1 szt,
3.3. Tablice elektroniczne:
3.3.1. - czołowa zewnętrzna/1 szt.,
3.3.2. - boczna zewnętrzna/2 szt.,
3.3.3. - tylna zewnętrzna/1 szt.,
3.3.4. - boczna wewnętrzna/2 szt: - przekątna ekranu LCD/ min. 38 cale, - format obrazu/3,4:1-4:1, - jasność ekranu/>= 250 cd/m2, - kontrast/, >= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC,- zakres napięcia zasilającego / od 16 do 48 V DC,
3.3.5. -górna wewnętrzna/2 szt., - przekątna ekranu LCD/ min. 22 cale, - jasność ekranu/>= 250cd/m2, - kontrast/>= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC, - zakres napięcia zasilającego/ od 16 do 48 V DC,
3.4. Głośniki: - wewnętrzne/8 szt, -zewnętrzne/2 szt,
3.5. System liczenia pasażerów - liczba zainstalowanych bramek systemu/min.6 szt.,
3.6. Komputer pokładowy: - wielkość wyświetlacza LCD/ min. 60 mm x 42 mm, - liczba wyświetlanych linii/ min.8 szt., - rozdzielczość wyświetlacza/ Min. 64x128 pixels, - napięcie zasilające/-16-18 V DC, - zakres temperatur pracy/ od -250C do + 60oC,
3.7. Kamery kolorowe:/min. 8 szt., - rozdzielczość/ min.540 liczba linii, - czułość/ min. 0,1 luxy, - kąt obserwacji/min. 110o. (...)
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... F02-PL.pdf
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Ano można. Wliczą sobie w koszt tramwaju.Krzysztof Juszczak pisze:Jak można napisać coś takiego, przecież nikt za darmo nie dostawi automatu
Po co? Obecnie motorniczy sprzedaje bilety tylko z kabiny i jakoś nie ma problemów. Kto będzie chciał ten znajdzie automat.Krzysztof Juszczak pisze:przy takiej długości, automaty powinny być 2.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=996
Znaleźć można m.in. informację o konieczności wykazania się produkcją co najmniej 5 tramwajów niskopodłogowych w ciągu ostatnich 3 lat.
Solaris odpada
W sumie z polskich firm odpadają wszystkie, a zagraniczne nie mają szans z ceną.
Znaleźć można m.in. informację o konieczności wykazania się produkcją co najmniej 5 tramwajów niskopodłogowych w ciągu ostatnich 3 lat.
Solaris odpada
W sumie z polskich firm odpadają wszystkie, a zagraniczne nie mają szans z ceną.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
SIWZ i załączniki >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... w%20pdf.7z
Poniżej jeden z ciekawszych załączników, reszta to wzory umów i takie tam bzdurki.
W SIWZ też nie ma nic nowego. Najwięcej do poczytania w specyfikacji technicznej
Poniżej jeden z ciekawszych załączników, reszta to wzory umów i takie tam bzdurki.
W SIWZ też nie ma nic nowego. Najwięcej do poczytania w specyfikacji technicznej
Wystarczyłby numer linii.tablicę tylną zewnętrzną - umożliwiającą wyświetlanie nazwy przystanku
końcowego oraz nr linii, pełnowymiarową w stosunku do szerokości
tramwaju
Hm... bardzo dobrze, że także w tramwajach to wprowadzą (tak jak na liniach 80 i 84).d) 2 tablice wewnętrzne boczne ? umieszczone wewnątrz pojazdu po prawej
stronie (analogicznie jak w przypadku tablic bocznych zewnętrznych
opisanych w ppkt. b z tą ró?nicą, ?e wyświetlaną treść będzie mo?na
odczytać będąc wewnątrz tramwaju). Funkcję tablic pełnić muszą
niezale?ne monitory LCD podświetlane diodami LED o przekątnej min. 38?
i formacie obrazu 3,4:1-4:1. Monitory muszą mieć mo?liwość
prezentowania:
- oznaczenia linii;
- aktualny oraz następny przystanek;
12
- przebieg trasy, tj. wykaz wszystkich przystanków na trasie;
- czas przejazdu trasy wyra?ony w minutach (czas przejazdu liczony jest
narastająco od wyró?nionego, następnego przystanku).
Sposób prezentacji: w górnej części tablicy wyświetlany jest kolejny
przystanek, kolejny przystanek wyró?niony zostaje tak?e na liście
kolejnych przystanków, przebyta trasa (nazwy i symbole przystanków)
oznaczona zostaje na szaro. Powy?sze zobrazowano na rysunkach 1, 2,
3 i 4.
I po co to komu wszystko?3.2.7. Komputer pokładowy
Ka?dy tramwaj musi być wyposa?ony w komputer pokładowy
z wbudowanym urządzeniem zapowiadającym przystanki podłączonym do
wzmacniacza i głośników (w tym głośniki zewnętrzne) zapewniającym
prawidłowe nagłośnienie pojazdu (zapowiedzi wewnętrzne i zewnętrzne),
umo?liwiający kontakt radiowy ze stacją bazową Przewoźnika (MZK
Bydgoszcz), bądź w razie awarii systemu radiowej transmisji danych
przekazywanie rejestrów i programowanie za pomocą karty Compact Flash
(łatwy dostęp do złącza z przodu urządzenia).
3.2.7.1 Komputer pokładowy powinien spełniać następujące funkcje oraz
rejestrować parametry:
- czytelny wyświetlacz LCD o minimalnych wymiarach 60 x 42 mm,
wyświetlający 8 linii o min. rozdzielczości 64 x 128,
- analiza rozkładu jazdy ( podpowiadanie godzin odjazdów
z przystanków),
- rozpoznawanie przystanków na podstawie pozycji GPS,
- sterowanie urządzeniami informacji pasa?erskiej ( tablice elektroniczne,
zapowiedzi, panele informacyjno-reklamowe, pomiar drogi
rzeczywistej- identyfikacja przystanków),
- obsługa kasowników,
- zliczanie skasowanych biletów papierowych ( suma skasowań
w pojeździe na poszczególnych liniach),
- zabezpieczenie przed dostępem do danych zgromadzonych w pamięci
komputera przez osoby nieupowa?nione np. logowaniem poprzez nr PIN
- wymiana danych powinna następować automatycznie w czasie nocnego
postoju pojazdu na terenie zajezdni,
- odczyt i aktualizacja danych musi następować równie? po wyłączeniu
komputera w tzw. trybie czuwania,
- funkcje komputera pokładowego i minimalna, wymagana rejestracja
parametrów tramwaju:
- analiza rozkładu jazdy (punktualność), logowanie
motorniczych, droga przejechana przez motorniczego,
przekroczenia prędkości, przejechana droga między
przystankami, gwałtowne hamowanie i przyspieszanie,
włączenie/wyłączenie oświetlenia wewnętrznego, u?ycie
przycisku ??stop??, otwarcie drzwi, załączenie ogrzewania
i klimatyzacji, załączenie kierunkowskazów ( osobno
prawy i lewy) . Pozostałe sygnały do uzgodnienia
z Zamawiającym. Wszystkie wymienione sygnały
dostarczy producent pojazdu poprzez szynę CAN bądź
analogowo.
- pojemność pamięci powinna zapewniać rejestrację zdarzeń
i zapamiętywanie w/w zbioru danych za okres min 30 dni.
Od czegoś trzeba zacząć, nie od razu Rzym zbudowano...Kamil3836 pisze:Jasne... parę wagonów to będzie miało i niby to coś da.
Lepsze to niż dziadki z zeszycikami zapisujący dane w tabelkach. Od razu będzie baza danych, słupki, wykresy itp.
Na jakiej podstawie tak sądzisz? Jasnowidztwo?Kamil3836 pisze:Liczenie pasażerów będzie prawdopodobnie zawyżone.
Ps. "IRMA" zamontowana zaledwie tylko w dwóch autobusach sprawdzała się bardzo dobrze a tu będzie aż 15 pojazdów.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Ludzie liczący pasażerów raczej nie liczą tych co wysiadają tylko na chwilę by zrobić przejście.Krzysztof Juszczak pisze:Statystyka ma to do siebie, że ukazuje dane przybliżone, tak samo jak ludzie liczący pasażerów;)
Nagle wyjdzie, że zamiast 350 000 podróży dziennie, w Bydgoszczy jest ich aż 0,5 mln
Nasuwa mi się na myśl czy na inne linie poza 3 będą przydzielone nowe tramwaje przed wybudowaniem tras na PKP i do Fordonu?
Ostatnio zmieniony 2010-10-02, 18:37 przez black125, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tak, ale nie na wszystkie. Niektóre pętle najpierw trzeba by było przebudować np. Bielawy.Robert Reimus pisze:Moim zdaniem tak.
Ostatnio zmieniony 2010-10-02, 18:38 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zrobię offtopic, ale remontu może się nie doczekać. Jeśli mamy mieć kolejnych 15 NOWYCH tramwajów, to może czas się zabrać za wycinkę krzaków przy torach(np. Toruńska, Wojska Polskiego, pętla LPKiW[tor linii 2]? Jedna z Pes, która była na odnowie już ma porysowany lakier.Krzysztof Juszczak pisze:Przy okazji remontu Chodkiewicza na pewno ;>
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Toż na takie rzeczy się bierze odpowiednią poprawkę...volvo7000A pisze: Ludzie liczący pasażerów raczej nie liczą tych co wysiadają tylko na chwilę by zrobić przejście.
Nagle wyjdzie, że zamiast 350 000 podróży dziennie, w Bydgoszczy jest ich aż 0,5 mln
A w ogóle zamiast się zastanawiać po co komputer ma zbierać tyle danych (sprawa prosta, lepiej mieć dostępne i nie korzystać niż żeby się potem okazało że potrzeba jakichś, a tu program nie uwzględnia) zwrócilibyście uwagę na inną ciekawostkę:
No i klima dla pasażerów (i okna uchylne, oni się nie nauczą).3.1.3. Wyposażenie dodatkowe tramwaju
- nadajniki systemu sterowania zwrotnic
/s: połączyłem posty
Ostatnio zmieniony 2010-10-04, 15:30 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.
Tarhim wspomniał o odwołaniu się Solarisa na SB.
Zainteresowanym do poczytania:
Informacja >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... wczego.pdf
Treść odwołania >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... %20S.A.zip
Zainteresowanym do poczytania:
Informacja >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... wczego.pdf
Treść odwołania >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... %20S.A.zip