[Przetarg] 15 nowych tramwajów

Moderator: spooney

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-09-27, 18:09

korpi pisze:Tramwaje gdzie będą stały? Jest tyle miejsca na zajezdni?
Jest. Jak się sprzątnie wozy odstawione to jeszcze luz będzie.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-09-27, 18:12

korpi pisze:Tramwaje gdzie będą stały? Jest tyle miejsca na zajezdni?
Jak wszystkie tramwaje zostaną wyprodukowane i dojadą to zostanie oddana do użytku zajezdnia tramwajowa na Mariampolu.
Ostatnio zmieniony 2010-09-27, 18:13 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Srubka
Posty: 80
Rejestracja: 2008-07-16, 16:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Srubka » 2010-09-27, 20:00

Robert Reimus pisze:Toż to niewykonalne.
Załóżmy, że ogłoszą przetarg w tym tygodniu. Termin składania ofert - 6 - 8 tygodni, czyli nawet do końca listopada. Nie daj boże jakieś odwołania i protesty.
Nie wiem czy w miesiąc ktoś zbuduje i dostarczy dwa tramwaje.
Z kolei zastępca prezydenta Bydgoszczy Maciej Grześkowiak potwierdził, że na przełomie lata i jesieni miasto ogłosi przetarg na dostawę 15 tramwajów. Prezes Zaboklicki już zapowiedział, że jeżeli Pesa go wygra, pierwszy z nich będzie mógł wyjechać z hali produkcyjnej jeszcze w tym roku.

To fragment z artykułu w Wyborczej.
A mam silne przeczucie, że przetag wygra Pesa. :swir:
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-27, 21:16

Bardzo dobrze ;)
Rodzinny, dobry przemysł.

Nie byłbym zdziwiony, gdyby PESA miała już gotowe szkielety.

Trasa Uniwersytecka, Tramwaj do PKP, 15 nowych tramwajów - szopka naszego "Słońca", mimo tego i tak na niego bym nie głosował, tymi inwestycjami odrobił co najwyżej zaniedbania i wyszedł na 0.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-09-29, 20:37

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU dotyczące zawarcia UMOWY RAMOWEJ na dostawę pn.:
Dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych,
przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy.

NR SPRAWY 066.

Zamawiajacy w dniu 29.09.2010 r. wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zamieszając ogłoszenie o zamówieniu dotyczące zawarcia umowy ramowej w swojej siedzibie i na swojej stronie internetowej, po przekazaniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. w dniu publikacji ww. ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostepni specyfikację istotnych warunków zamówienia na swojej stronie internetowej.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=
Przedmiotem zamówienia objętego umową ramową jest dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych, przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy, (...)
Zamawiający będzie kupował tramwaje w pakietach, po minimum 2 szt. w pakiecie.

Termin dostarczenia pierwszych dwóch tramwajów z 15 szt. objętych umową ramową nie może przekroczyć 12 miesięcy od daty zawarcia umowy dostawy.

Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości na dostarczone tramwaje minimum 36-miesiące od daty protokołu odbioru ostatecznego z wyłączeniem powłoki lakierniczej tramwaju, na którą Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres min. 96-miesięcy.

Miejsce realizacji dostaw:
Zajezdnia Tramwajowa Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Sp. z o.o., Bydgoszcz, ul. Toruńska 278.

(...) Kryteria udzielenia zamówienia:
- cena dostawy: 80
- termin dostawy: 20

(...) Warunki otwarcia ofert
Data: 09/11/2010 Godzina: 10:00

(...) Wymagane informacje dotyczące elementów tramwaju i jego parametrów technicznych/Wymagania Zamawiającego:

1.Charakterystyka ogólna tramwaju:
1.1. Cechy:
1.1.1. - niskopodłogowość/100%,
1.1.2. - kolorystyka nadwozia/Barwy flagi Bydgoszczy (kolor biały RAL9010, niebieski RAL 5005, czerwony (RAL3002),
1.2. Wymiary:
1.2.1. - długość tramwaju ze zderzakami/29000-32000 mm,
1.2.2. - szerokość tramwaju/2300-2400 mm,
1.2.3. - wysokość tramwaju ze złożonym odbierakiem prądu/max.4000 mm,
1.3. Zdolność przewozowa:
1.3.1. - liczba miejsc siedzących stacjonarnych/min. 40 szt.,
1.3.2. - liczba miejsc stojących (przy 0,2 m2/osobę)/min. 160 szt.,
1.3.3. - dopuszczalna liczba miejsc (siedzące + stojące przy 0,2 m2/osobę)/min. 200 szt.,
1.3.4. - liczba miejsc dla wózków inwalidzkich przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych (lub dziecięcych)/min.2 szt.,
1.3.5. - liczba stanowisk do mocowania wózków inwalidzkich tyłem do kierunku jazdy/min. 1 szt.,
1.3.6. - liczba platform wysuwanych lub ręcznie odkładanych dla inwalidów/min. 1 szt. przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych,
1.4. Maksymalny nacisk statyczny osi na tor:
1.4.1 - przy dopuszczalnym napełnieniu/100 kN,
1.5. Parametry ruchowe:
1.5.1. - maksymalna prędkość eksploatacyjna/70 km/h,
1.5.2. - maksymalne przyspieszenie dla tramwaju nieobciążonego dla prędkości 0 ? 30 km/h/ nie mniej 1,2m/s2,
1.5.3. - zdolność pokonywania wzniesień dla tramwaju przy dopuszczalnym napełnieniu/min. 5 %,

2. Charakterystyka szczegółowa tramwaju:
2.1. Sprzęg (składany):
2.1.1. - wysokość nad pgs/540 mm,
2.2. Drzwi części pasażerskiej:
2.2.1. - liczba drzwi dwuskrzydłowych/min. 4 pary,
2.2.2. - liczba drzwi jednoskrzydłowych/min. 2 pary,

3. Wyposażenie tramwaju:
3.1. Kasowniki/1 szt przy każdych drzwiach,
3.2. Automat biletowy/min. 1 szt,
3.3. Tablice elektroniczne:
3.3.1. - czołowa zewnętrzna/1 szt.,
3.3.2. - boczna zewnętrzna/2 szt.,
3.3.3. - tylna zewnętrzna/1 szt.,
3.3.4. - boczna wewnętrzna/2 szt: - przekątna ekranu LCD/ min. 38 cale, - format obrazu/3,4:1-4:1, - jasność ekranu/>= 250 cd/m2, - kontrast/, >= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC,- zakres napięcia zasilającego / od 16 do 48 V DC,
3.3.5. -górna wewnętrzna/2 szt., - przekątna ekranu LCD/ min. 22 cale, - jasność ekranu/>= 250cd/m2, - kontrast/>= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC, - zakres napięcia zasilającego/ od 16 do 48 V DC,
3.4. Głośniki: - wewnętrzne/8 szt, -zewnętrzne/2 szt,
3.5. System liczenia pasażerów - liczba zainstalowanych bramek systemu/min.6 szt.,
3.6. Komputer pokładowy: - wielkość wyświetlacza LCD/ min. 60 mm x 42 mm, - liczba wyświetlanych linii/ min.8 szt., - rozdzielczość wyświetlacza/ Min. 64x128 pixels, - napięcie zasilające/-16-18 V DC, - zakres temperatur pracy/ od -250C do + 60oC,
3.7. Kamery kolorowe:/min. 8 szt., - rozdzielczość/ min.540 liczba linii, - czułość/ min. 0,1 luxy, - kąt obserwacji/min. 110o. (...)

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... F02-PL.pdf
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-29, 21:55

spooney pisze:3.2. Automat biletowy/min. 1 szt,
Jak można napisać coś takiego, przecież nikt za darmo nie dostawi automatu - przy takiej długości, automaty powinny być 2.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-09-29, 22:05

Krzysztof Juszczak pisze:Jak można napisać coś takiego, przecież nikt za darmo nie dostawi automatu
Ano można. Wliczą sobie w koszt tramwaju.
Krzysztof Juszczak pisze:przy takiej długości, automaty powinny być 2.
Po co? Obecnie motorniczy sprzedaje bilety tylko z kabiny i jakoś nie ma problemów. Kto będzie chciał ten znajdzie automat.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-09-29, 22:47

No, w przyszłości "szybki tramwaj", znaczne zwiększenie potoków i przejdź sobie cały tramwaj.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-09-29, 22:49

Krzysztof Juszczak pisze:przejdź sobie cały tramwaj.
Ja raczej wsiadłbym drzwiami, które są najbliżej automatu...

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2010-09-29, 22:58

Krzysztof Juszczak pisze:No, w przyszłości "szybki tramwaj", znaczne zwiększenie potoków i przejdź sobie cały tramwaj.
Nie desperujmy. Automat będzie zawsze w tym samym miejscu, nie masz biletu - wsiadasz blisko niego. Warszawa przewiduje jeden automat na wagon, a w Bydgoszczy nagle będzie za mało?

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-09-29, 23:14

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=996

Znaleźć można m.in. informację o konieczności wykazania się produkcją co najmniej 5 tramwajów niskopodłogowych w ciągu ostatnich 3 lat.
Solaris odpada
W sumie z polskich firm odpadają wszystkie, a zagraniczne nie mają szans z ceną.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

micha

Post autor: micha » 2010-09-30, 07:08

Przecież zamawia miasto więc chyba nic dziwnego że stawia na "swoich"-PESA tu płaci podatki i tu głosują jej pracownicy(w dużym uproszczeniu).

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2010-09-30, 15:32

Jeden automat w zupełności wystarczy. Będzie to działało mniej więcej jak w PKP. Jak podróżny nie ma biletu, to może go nabyć u konduktora w pierwszym wagonie.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-10-01, 15:23

SIWZ i załączniki >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... w%20pdf.7z

Poniżej jeden z ciekawszych załączników, reszta to wzory umów i takie tam bzdurki.
W SIWZ też nie ma nic nowego. Najwięcej do poczytania w specyfikacji technicznej :)
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-01, 16:28

tablicę tylną zewnętrzną - umożliwiającą wyświetlanie nazwy przystanku
końcowego oraz nr linii, pełnowymiarową w stosunku do szerokości
tramwaju
Wystarczyłby numer linii.
d) 2 tablice wewnętrzne boczne ? umieszczone wewnątrz pojazdu po prawej
stronie (analogicznie jak w przypadku tablic bocznych zewnętrznych
opisanych w ppkt. b z tą ró?nicą, ?e wyświetlaną treść będzie mo?na
odczytać będąc wewnątrz tramwaju). Funkcję tablic pełnić muszą
niezale?ne monitory LCD podświetlane diodami LED o przekątnej min. 38?
i formacie obrazu 3,4:1-4:1. Monitory muszą mieć mo?liwość
prezentowania:
- oznaczenia linii;
- aktualny oraz następny przystanek;
12
- przebieg trasy, tj. wykaz wszystkich przystanków na trasie;
- czas przejazdu trasy wyra?ony w minutach (czas przejazdu liczony jest
narastająco od wyró?nionego, następnego przystanku).
Sposób prezentacji: w górnej części tablicy wyświetlany jest kolejny
przystanek, kolejny przystanek wyró?niony zostaje tak?e na liście
kolejnych przystanków, przebyta trasa (nazwy i symbole przystanków)
oznaczona zostaje na szaro. Powy?sze zobrazowano na rysunkach 1, 2,
3 i 4.
Hm... bardzo dobrze, że także w tramwajach to wprowadzą (tak jak na liniach 80 i 84).
3.2.7. Komputer pokładowy
Ka?dy tramwaj musi być wyposa?ony w komputer pokładowy
z wbudowanym urządzeniem zapowiadającym przystanki podłączonym do
wzmacniacza i głośników (w tym głośniki zewnętrzne) zapewniającym
prawidłowe nagłośnienie pojazdu (zapowiedzi wewnętrzne i zewnętrzne),
umo?liwiający kontakt radiowy ze stacją bazową Przewoźnika (MZK
Bydgoszcz), bądź w razie awarii systemu radiowej transmisji danych
przekazywanie rejestrów i programowanie za pomocą karty Compact Flash
(łatwy dostęp do złącza z przodu urządzenia).
3.2.7.1 Komputer pokładowy powinien spełniać następujące funkcje oraz
rejestrować parametry:
- czytelny wyświetlacz LCD o minimalnych wymiarach 60 x 42 mm,
wyświetlający 8 linii o min. rozdzielczości 64 x 128,
- analiza rozkładu jazdy ( podpowiadanie godzin odjazdów
z przystanków),
- rozpoznawanie przystanków na podstawie pozycji GPS,
- sterowanie urządzeniami informacji pasa?erskiej ( tablice elektroniczne,
zapowiedzi, panele informacyjno-reklamowe, pomiar drogi
rzeczywistej- identyfikacja przystanków),
- obsługa kasowników,
- zliczanie skasowanych biletów papierowych ( suma skasowań
w pojeździe na poszczególnych liniach),
- zabezpieczenie przed dostępem do danych zgromadzonych w pamięci
komputera przez osoby nieupowa?nione np. logowaniem poprzez nr PIN
- wymiana danych powinna następować automatycznie w czasie nocnego
postoju pojazdu na terenie zajezdni,
- odczyt i aktualizacja danych musi następować równie? po wyłączeniu
komputera w tzw. trybie czuwania,
- funkcje komputera pokładowego i minimalna, wymagana rejestracja
parametrów tramwaju:
- analiza rozkładu jazdy (punktualność), logowanie
motorniczych, droga przejechana przez motorniczego,
przekroczenia prędkości, przejechana droga między
przystankami, gwałtowne hamowanie i przyspieszanie,
włączenie/wyłączenie oświetlenia wewnętrznego, u?ycie
przycisku ??stop??, otwarcie drzwi, załączenie ogrzewania
i klimatyzacji, załączenie kierunkowskazów ( osobno
prawy i lewy) . Pozostałe sygnały do uzgodnienia
z Zamawiającym. Wszystkie wymienione sygnały
dostarczy producent pojazdu poprzez szynę CAN bądź
analogowo.
- pojemność pamięci powinna zapewniać rejestrację zdarzeń
i zapamiętywanie w/w zbioru danych za okres min 30 dni.
I po co to komu wszystko?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-10-01, 18:09

Kamil3836 pisze:I po co to komu wszystko?
Po to aby można było analizować dane i potem na ich podstawie optymalizować funkcjonowanie komunikacji publicznej w różnych sferach :)
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-01, 18:16

spooney pisze:Po to aby można było analizować dane i potem na ich podstawie optymalizować funkcjonowanie komunikacji publicznej w różnych sferach
Jasne... parę wagonów to będzie miało i niby to coś da.
Liczenie pasażerów będzie prawdopodobnie zawyżone.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-10-01, 18:22

Kamil3836 pisze:Jasne... parę wagonów to będzie miało i niby to coś da.
Od czegoś trzeba zacząć, nie od razu Rzym zbudowano...
Lepsze to niż dziadki z zeszycikami zapisujący dane w tabelkach. Od razu będzie baza danych, słupki, wykresy itp.
Kamil3836 pisze:Liczenie pasażerów będzie prawdopodobnie zawyżone.
Na jakiej podstawie tak sądzisz? Jasnowidztwo?

Ps. "IRMA" zamontowana zaledwie tylko w dwóch autobusach sprawdzała się bardzo dobrze a tu będzie aż 15 pojazdów.
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-01, 18:31

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Jasnowidztwo?
Jak dobrze wyczytałem będzie to za pomocą podczerwieni, a jak nam wiadomo to ludzie wysiadają i zaraz wsiadają na przystanku między innymi, by nie blokować przejścia.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-10-01, 18:41

Jak dobrze wyczytałem będzie to za pomocą podczerwieni, a jak nam wiadomo to ludzie wysiadają i zaraz wsiadają na przystanku między innymi, by nie blokować przejścia.
Dokładnie, dane będą sztucznie wyższe.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-10-02, 11:03

Statystyka ma to do siebie, że ukazuje dane przybliżone, tak samo jak ludzie liczący pasażerów;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-10-02, 11:18

Krzysztof Juszczak pisze:Statystyka ma to do siebie, że ukazuje dane przybliżone, tak samo jak ludzie liczący pasażerów;)
Ludzie liczący pasażerów raczej nie liczą tych co wysiadają tylko na chwilę by zrobić przejście.
Nagle wyjdzie, że zamiast 350 000 podróży dziennie, w Bydgoszczy jest ich aż 0,5 mln

Awatar użytkownika
black125
Posty: 292
Rejestracja: 2008-12-21, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: black125 » 2010-10-02, 11:18

Nasuwa mi się na myśl czy na inne linie poza 3 będą przydzielone nowe tramwaje przed wybudowaniem tras na PKP i do Fordonu?
Ostatnio zmieniony 2010-10-02, 18:37 przez black125, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY



Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2010-10-02, 11:20

Moim zdaniem tak.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-02, 11:53

Robert Reimus pisze:Moim zdaniem tak.
Tak, ale nie na wszystkie. Niektóre pętle najpierw trzeba by było przebudować np. Bielawy.
Ostatnio zmieniony 2010-10-02, 18:38 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-10-02, 14:04

Przy okazji remontu Chodkiewicza na pewno ;>
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-10-02, 14:08

Krzysztof Juszczak pisze:Przy okazji remontu Chodkiewicza na pewno ;>
Zrobię offtopic, ale remontu może się nie doczekać. Jeśli mamy mieć kolejnych 15 NOWYCH tramwajów, to może czas się zabrać za wycinkę krzaków przy torach(np. Toruńska, Wojska Polskiego, pętla LPKiW[tor linii 2]? Jedna z Pes, która była na odnowie już ma porysowany lakier.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2010-10-04, 15:17

volvo7000A pisze: Ludzie liczący pasażerów raczej nie liczą tych co wysiadają tylko na chwilę by zrobić przejście.
Nagle wyjdzie, że zamiast 350 000 podróży dziennie, w Bydgoszczy jest ich aż 0,5 mln
Toż na takie rzeczy się bierze odpowiednią poprawkę...


A w ogóle zamiast się zastanawiać po co komputer ma zbierać tyle danych (sprawa prosta, lepiej mieć dostępne i nie korzystać niż żeby się potem okazało że potrzeba jakichś, a tu program nie uwzględnia) zwrócilibyście uwagę na inną ciekawostkę:
3.1.3. Wyposażenie dodatkowe tramwaju
- nadajniki systemu sterowania zwrotnic
No i klima dla pasażerów (i okna uchylne, oni się nie nauczą).

/s: połączyłem posty
Ostatnio zmieniony 2010-10-04, 15:30 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2010-10-04, 20:51

Lepiej zamówić z nadajnikami. Może kiedyś przestarzały system sankowy wyjdzie z użycia.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2010-10-11, 19:24

Tarhim wspomniał o odwołaniu się Solarisa na SB.
Zainteresowanym do poczytania:

Informacja >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... wczego.pdf

Treść odwołania >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... %20S.A.zip
Obrazek

ODPOWIEDZ