Na co wy liczycie? Chcą oszczędności i walną 100% cena. Zajezdnie na łące, warsztaty w stodole i kierowcy emeryci. Przecież miasto ma chrapkę na sprzedaż Inowrocławskiej... Wolą mieć 10 tanich i tandetnych mobilisów niż jedno solidne MZK...No więc właśnie, nie ma się co jeżyć z góry, tylko trzeba poczekać na szczegóły. Bo jak zasady, zapisy i nadzór jest niejasny, to żaden model organizacji nie będzie działać dobrze.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Moderator: spooney
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Właśnie z powodu takiego ciemnogrodu, "przywiązania do tradycji, jakichś tam pieniędzy, zakładów komunikacyjnych i jakichś dziwnych upodobań socjalnych - jestem w stanie rozumieć, jeżeli Wasze rodziny pracują w MZK. Ale właśnie dzięki temu, to miasto zwinie się szybciej na drugą stronę, niż nam się wszystkim wydaje, i z miernych perspektyw dla bydgoszczan, pozostaną żadne perspektywy.
Wybierzcie sobie czy chcecie mieć autobus co 20 min z prywatnej firmy, czy co 35 z MZK.
Wybierzcie sobie czy chcecie mieć autobus co 20 min z prywatnej firmy, czy co 35 z MZK.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Stabilność to zapewnia ograniczone myślenie. No i nic poza tym.Darek pisze:Zamiast stabilnej firmy z wieloletnią tradycją otrzymamy kilka firm krzaków, z autobusami na blachach typu WOT. Żenada
I co z tego, że WOT? Jak będą sprawne technicznie i nowoczesne, a takie zapewne będą wymogi przetargu to nie widzę przeszkód.
Firmy krzaki? No nie wiem, czy firma krzak może sobie pozwolić na wyleasingowanie 30 autobusów o wartości 35 mln złotych.
I co mam w z tej wieloletniej tradycji? 2 niskopodłogowe tramwaje i śmierdzące, podemolowane autobusy miejskie w 20 kolorach tęczy. Po 2 latach eksploatacji w tej firmie nawet 3 letnie silniki nie potrafią już poprawnie współpracować ze skrzynią biegów.
Niech jeżdżą, mają prawo do tego, żeby pracować.ikarusiarz pisze:Albo w ogóle nie będzie zarabiać, bo będą jeździć sami emeryci, renciści, bo nikt za grosze nie będzie jeździć...
No i nie obetną mi częstotliwości z 20 do 40 min.ikarusiarz pisze:No, ale Ukraińcy pojeżdżą za 3 zł na godzinę...
MZK to rzeczywiście napędza lokalną gospodarkę, aż się tłoczno robi w budżecie.ikarusiarz pisze:Wpływy za granicę, lub do innego miasta, wozy zarejestrować w W-wie, dać emerytom dorobić. To napędzi lokalną gospodarkę... Rozpieprzmy wszystko i alleluja.
Coroczne dotacje dla spółki od miasta poza podpisaną umową, zwolnienia z podatku od nieruchomości... Pozdrawiam
Nie interesuje mnie do kogo popłyną te pieniądze, jeżeli jakaś osoba prywatna wymyśliła taki biznes i potrafi go kręcić, to jak najbardziej się to jej należy, pod warunkiem należytego wykonania usługi.
To mieszkańców raczej nie interesuje w ogóle. I słusznie.Darek pisze:Interesem mieszkańców miasta będą kierowcy renciści i emeryci, na głodowych pensjach i wyrabiający niewolniczą liczbę godzin?
Darek pisze:Bo tylko miejski przewoźnik zapewnia stabilność.
No to za dużo się nie zmieni, obecna dominująca firma ma zaplecze techniczne, a autobusy dalej są niebezpieczne.Darek pisze:Autobusy które będą zagrażać bezpieczeństwu pasażerów po dwóch latach eksploatacji, bo przewoźnik nie będzie miał zaplecza technicznego?
Zresztą teraz nie trzeba mieć własnego zaplecza, tylko opłaca się mieć pakiety na obsługę serwisową.
A to sobie zapiszę i pokażę wykładowcy. Dobre jest.Darek pisze:Bo tylko miejski przewoźnik zapewnia stabilność.
Proszę uzasadnij.Dawid Szramke pisze:Nigdy firma prywatna czytając "prywaciarz" nie zapewni takiej obsługi jak przewoźnik miejski.
To są ulubione praktyki monopolisty MPK Poznań, zresztą jeszcze za czasów mojej podstawowej edukacji w Bydgoszczy, było bardzo podobnie.michał 78 pisze:Mieliśmy takiego przewożnika jak For-Bus. Taniej wychodziło mu zapłacić karę za niewystawienie wozu bo utrzymanie rezerwy też kosztuje. A że ludzie czekali ... kiedyś w końcu coś przyjechało. Dziękuję za taką taniość.
Co to ma do komunikacji publicznej? Rób zakupy w innym sklepie.lukas_3830 pisze:Cena=jakość, jakość=niezawodność, niezawodność=bezpieczeństwo, bezpieczeństwo=życie... a to chyba najważniejsze... Wiele firm idzie na taniość a nie na jakość od jakiegoś czasu obserwuje to w rożnych firmach. W hipermarketach jest to powszechne od około 4 lat. Przychodzi gościu co ma mi doradzać odnośnie instalacji elektrycznej a on nie ma bladego pojęcia jakie przewody do czego służą...(hipermarket na ulicy Szubińskiej). Dochodząc do finału powinno stawiać się na bezpieczeństwo i jakość świadczonych usług a nie na to kto da mniej zwłaszcza w tak ważnej dziedzinie jaką jest transport publiczny...
Firma obecnie obsługująca komunikację publiczną w Bydgoszczy nie stosuje się do żadnego z twoich porównań.
Tak tak, jadę sobie 2 tygodnie temu z moim młodszym bratem Volvo B10BLE to pokaleczył się o niewyjęte od lat kilku potłuczone resztki szyb.michał 78 pisze:Drobny przykład sprzed kilku lat: na R. Fordońskim widzę Ikarusa made in Mobilis jak wykonuje kurs z otwartymi drzwiami_ bo szofer ma wykonać kurs bo to jest kasa dla niego i dla firmy. A że ktoś mógł wypaść....
Hihi, to też sobie zapiszę.Darek pisze:niż jedno solidne MZK...
Spojrzyjcie wreszcie trochę na innych i chociaż o kilka lat do przodu, jak się organizuje komunikację w innych miastach i jak się stawia wymagania przetargowe i jak się je egzekwuje.
W SIWZ jest często napisane jakich płynów używać do mycia podłóg w autobusie, wystarczy powołać organ kontrolujący i egzekwujący kary, oraz odpowiednio zredagować regulamin wykonywania usługi przewozu, żeby uniknąć kwiatków typu Mobilis.
Wszystko jest kwestią postawienia odpowiednich warunków.
I zapomnijcie, czasy socjalne, że istnieje monopol i wszystko się każdemu należy(typowa zresztą przywara polaków) skończyły się ostatecznie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Który jak widać zapewnia obsługę na "wysokim" poziomie, ba! W końcu miejski przewoźnik zapewniający stabilność...Krzysztof Juszczak pisze:To są ulubione praktyki monopolisty MPK Poznań,
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... iu_od.html
To jeden ze skutków samokontroli miejskiego monopolisty.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Re: Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
MZK jest wieloletnim przewoźnikiem. NIe wiem po co robić bajzel w mieście i wprowadzać nowych przewoźników. Mobilis po paru latach jazdy jeśli był jakiś wypadek czy coś poważnego nie potrafił zoorganizować objazdu i autobusy po prostu wcale nie jeździły. Nadal przewoźnik jest taki super?
/mod/ usunięty fragment postu
/mod/ usunięty fragment postu
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Od tego jest ZDMiKP który powinien mieć swój nadzór ruchu.Dawid Szramke pisze:Mobilis po paru latach jazdy jeśli był jakiś wypadek czy coś poważnego nie potrafił zoorganizować objazdu i autobusy po prostu wcale nie jeździły
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Ale to już ich przerasta. A co będzie gdy na kazdej linii będzie inna firma? W d... dostanie pasażer chociaż statystyki i wyniki finansowe będą super- ale czy o to chodzi?volvo7000A pisze:który powinien mieć swój nadzór ruchu.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Jestem za słaby w uszach żeby się na jego temat wypowiadać, ale on pojęcie raczej ma nt. praktyczne ;)michał 78 pisze:Jeśli Twój wykładowca jest świetnym teoretykiem to broń nas Panie Boże. W teorii wszystko zawsze przecież gra.
Nic te sformułowania nie wniosły i dalej się nie ustosunkowałeś.Dawid Szramke pisze:MZK jest wieloletnim przewoźnikiem. NIe wiem po co robić bajzel w mieście i wprowadzać nowych przewoźników. Mobilis po paru latach jazdy jeśli był jakiś wypadek czy coś poważnego nie potrafił zoorganizować objazdu i autobusy po prostu wcale nie jeździły. Nadal przewoźnik jest taki super?
Czy gwarancją niezawodności jest "wieloletni" przewoźnik? Raczej nie...
Bajzel w mieście to jest już teraz.
W takim np. Trójmieście, a konkretnie w Gdyni i Sopocie jedną linię obsługuje 2-3 przewoźników, ba! Nawet pojedyncze brygady, czy też kursy w dni wolne obsługują jeszcze to inne firmy i bajzlu nie ma - kwestia odpowiedniej organizacji i zarządzania.
A i Mobilis nie jest super, plusów tego przewoźnika się doszukać nie mogę.
Powinno istnieć jedno centrum zintegrowanego zarządzania ruchem, dla wszystkich przewoźników, jedne dyżurki, jeden główny dyspozytor.
Poczytajcie sobie w telegraficznym skrócie jak to wygląda w innych polskich miastach, gdzie istnieje monopol na przewozy, a gdzie rynek został zliberalizowany.
Monopol w Polsce istnieje w dalszym ciągu tylko we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Rzeszowie, Olsztyn obecnie jest w trakcie wyboru nowego przewoźnika na część linii. I spójrzcie na wygląd chociażby taboru..
W Szczecinie: 3 przewoźników, w Białymstoku 3 przewoźników, w Warszawie 4 przewoźników, w Gdańsku 3-4 przewoźników, w Lublinie 2(a właściwie to 6-7 bo tworzą konsorcjum), w Gdyni x przewoźników.
We Wrocławiu sytuacja z KM jest gorsza niż zła, w Poznaniu problemy wynikają według mnie z nieporządku panującego w ZTMie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
15-letnie volvo w stanie technicznym lepszym niż 5 letnie solarisy. Uzasadnij że autobusy MZK są niebezpieczne. Chyba jak wracasz nocnym z imprezy pod wpływem.No to za dużo się nie zmieni, obecna dominująca firma ma zaplecze techniczne, a autobusy dalej są niebezpieczne.
A jak pościągają marszrutki to mogą kursować nawet co 2 minuty.No i nie obetną mi częstotliwości z 20 do 40 min.
Zauważ ile miejsc pracy daje ta firma. Stabilnych miejsc pracy. Upadły zakłady przemysłowe, romet, browar, zachem, jutrzenka, modus... mam dalej wymieniać. Mało! Rozpier... dalej resztę dużych zakłady i firm i budujmy kolejne biedodronki i focusy!MZK to rzeczywiście napędza lokalną gospodarkę, aż się tłoczno robi w budżecie.
Zauważ że od kiedy u steru MZK stanął p. Czyrny firma zaczęła przynosić zyski. Sami kupują tabor, bez unijnych dofinansowań. Modernizują tramwaje i zaplecze techniczne.
Nadzór Ruchu i odszkodowanie. Nie zgłosiłeś? Powinieneś. Albo sobie historyjkę wymyśliłeś, bo niemożliwym jest żeby leżały "od lat", ponieważ raz na jakiś czas autobusy są gruntownie sprzątane.Tak tak, jadę sobie 2 tygodnie temu z moim młodszym bratem Volvo B10BLE to pokaleczył się o niewyjęte od lat kilku potłuczone resztki szyb.
Sam sobie przeczysz. Jeżeli w SIWZ postawią faktycznie duże wymagania to MZK ma wygraną w kieszeni. I nie ukrywam że na to liczę.W SIWZ jest często napisane jakich płynów używać do mycia podłóg w autobusie, wystarczy powołać organ kontrolujący i egzekwujący kary, oraz odpowiednio zredagować regulamin wykonywania usługi przewozu, żeby uniknąć kwiatków typu Mobilis.
Wszystko jest kwestią postawienia odpowiednich warunków.
Taaak, a kto będzie podstawiał rezerwy, robił przerzuty z linii na linie, jak będą różni przewoźnicy? Teraz to jest zazwyczaj płynne, zależy od umiejętności dyżurującego w NR, ale co? Straci pasażer, bo w razie awarii nie będzie przerzutu, nie podjedzie rezerwa, kurs wypadnie. Jak damy to w łapy ZDMiKP to będzie totalny rozpad. I znając życie zamiast doświadczonych dyspozytorów MZK z wieloletnim doświadczeniem do nowej służby trafią kolesie i znajomi bez żadnych umiejętności.Od tego jest ZDMiKP który powinien mieć swój nadzór ruchu.
No ale będzie TANIO. Ktoś będzie mógł wypłacić sobie większą premię i cieszyć się z oszczędności. Tak jak wyremontowaliśmy tanio Dworcową co już się rozpada. Tak jak tanio kupiliśmy tablice na trasę do dworca, które nie wytrzymują pierwszego wiosennego słońca.
Typowe przywary polaków można zobaczyć doskonale w Mobilisie. Mickiewicz pisał "Szlachta na koń wsiędzie (...) i jakoś to będzie", ja bym parafrazował "Kierman za ster wsiędzie (...) i jakoś to będzie".I zapomnijcie, czasy socjalne, że istnieje monopol i wszystko się każdemu należy(typowa zresztą przywara polaków) skończyły się ostatecznie.
Z tego co czytałem niedługo już znikną. MZA rozkłada ich na łopatki.w Warszawie 4 przewoźników
/mod/ usunięty fragment postu
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Dla mnie ZDMIKP powinien zajmować się drogami. Komunikacją miejską powinno zajmować się miasto. PKS jakoś zajmuję większą część kursów po za miastem tyle lat i jakoś dużo nikt nie marudzi. Dla mnie MZK powinno mieć linie tak jak miało nadal bo nikt nie poradzi sobie z obsługą linii tak jak on. Jedynie PKS jeszcze dałby rade obsługi linii tylko że oni cb radia nie posiadają i w razie jakiegoś dłiuższego zatoru pozostaje telefon do przyjaciela ;).
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Pozostaje jeszcze pakiet linii nocnych : już widzę stosy ofert składanych do przetargu. A MZK jakoś ciągnie tą rewelację( Bo straty/dewastacje z nocek niwelowane są z innych linii).
A może lepiej do każdego pakietu dołożyć po jednej linii nocnej żeby było sprawiedliwie.
A czy dowolny przewoźnik będzie uczestniczył w zadaniach Obrony Cywilnej- do czego MZK jest zobowiązane?
A może lepiej do każdego pakietu dołożyć po jednej linii nocnej żeby było sprawiedliwie.
A czy dowolny przewoźnik będzie uczestniczył w zadaniach Obrony Cywilnej- do czego MZK jest zobowiązane?
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
ZDMIKP = miasto przecieżDawid Szramke pisze:Dla mnie ZDMIKP powinien zajmować się drogami. Komunikacją miejską powinno zajmować się miasto.
a kraje jak mu materiału staje (czy jakoś tak:)
Poza tym, jest przepis, że komunikacją musi zajmować się urząd gminy, albo jednostka jemu podległa.
Gdyby zlikwidować ZDMIKP i zrobić wydział w ratuszu to i tak ludzie z Toruńskiej przejdą na Grudziądzką, tak jak to było w '94 jak powstal ZDMIKP i ludzie z MZK poszli do ZDMIKP.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Ciągle gorąco wokół tematu podziału "dużego pakietu"
Kierowcy MZK będą protesotwać przed urzędem miasta
Express Bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Niech protestują. Mam nadzieję, że dojdzie do skutku podział.spooney pisze:Ciągle gorąco wokół tematu podziału "dużego pakietu"
Cytuj:
Kierowcy MZK będą protesotwać przed urzędem miasta
Dla MZK zostawiłbym 40% bezprzetargowo, a resztę rozdzielił na trzy przetargi po 20%, w których walczyłyby również MZK.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Moim zdaniem najgorsze są stany pośrednie, więc albo miasto powinno w całości obsługiwać MZK, albo zlikwidować MZK i wszystkie linie przekazać w prywatne ręce.
Jeśli dojdzie do rozbicia na małe pakiety, to w takiej komunikacji może być ciężko wprowadzać korekty w kursowaniu linii przy założeniu, że każdy pakiet znajdzie sie w rękach innej firmy, co jest teoretycznie możliwe.
MZK mogło zaproponować niższe ceny w ostatnich przetargach, bo posiada umowę na tzw. duży pakiet (gdzie stawki są wyższe). Jeśli MZK postara się i wygra wszystkie małe pakiety (na co będzie duża presja), to za rok czy dwa okaże się, że jest na skraju bankructwa i będzie Bruski ratuj, bo nie pojedziemy i z oszczędności kicha.
A tak poważnie, to pewnie jak miasto odważy się rozpisać przetargi, to w MZK dojdzie do strajku generalnego. Autobusy staną na tydzień i miasto pod presją ludzi, którzy nie bedą mogli dojechać do szkoły, pracy wycofa się ze swioich faneberii. Z przetargów będą nici i zostanie tak jak jest.
A swoją drogą jestem przeciwny oszczędnościom kosztem mieszkańców. Większe oszczędności równają się większym premiom dla urzędników właśnie za wykazanie sie oszczędnościami i miasto wychodzi na zero, a grupa trzymająca władzę sie bogaci. Skoro w magistracie są pieniądze na premie to miasto tym bardziej ma pieniądze na komunikację miejską.
Jeśli dojdzie do rozbicia na małe pakiety, to w takiej komunikacji może być ciężko wprowadzać korekty w kursowaniu linii przy założeniu, że każdy pakiet znajdzie sie w rękach innej firmy, co jest teoretycznie możliwe.
MZK mogło zaproponować niższe ceny w ostatnich przetargach, bo posiada umowę na tzw. duży pakiet (gdzie stawki są wyższe). Jeśli MZK postara się i wygra wszystkie małe pakiety (na co będzie duża presja), to za rok czy dwa okaże się, że jest na skraju bankructwa i będzie Bruski ratuj, bo nie pojedziemy i z oszczędności kicha.
A tak poważnie, to pewnie jak miasto odważy się rozpisać przetargi, to w MZK dojdzie do strajku generalnego. Autobusy staną na tydzień i miasto pod presją ludzi, którzy nie bedą mogli dojechać do szkoły, pracy wycofa się ze swioich faneberii. Z przetargów będą nici i zostanie tak jak jest.
A swoją drogą jestem przeciwny oszczędnościom kosztem mieszkańców. Większe oszczędności równają się większym premiom dla urzędników właśnie za wykazanie sie oszczędnościami i miasto wychodzi na zero, a grupa trzymająca władzę sie bogaci. Skoro w magistracie są pieniądze na premie to miasto tym bardziej ma pieniądze na komunikację miejską.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
A interes MZK kosztem mieszkańców (cięcie linii, droższe bilety) jest dobry?pawel_nk pisze:A swoją drogą jestem przeciwny oszczędnościom kosztem mieszkańców
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
I tak będą cieli, bilety i tak będą droższe. I nie ma znaczenia jacy będą przewoźnicy. Po ostatnich cięciach i tak MZK straciło miliony.A interes MZK kosztem mieszkańców (cięcie linii, droższe bilety) jest dobry?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Temat ciągle "gorący"
Nowy plan ratusza: Trzeba skończyć z monopolem MZK
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... m_MZK.html
Pasażerów nie obchodzi, do kogo należą autobusy [KOMENTARZ]
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... TARZ_.html
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Z ostatniej chwili: prezydent wycofał się z pomysłu 8 pakietów. Info: broszura OPZZ ws. porozumienia związkowców i prezydenta z dn.24 maja.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
MASAKRA...michał 78 pisze:Z ostatniej chwili: prezydent wycofał się z pomysłu 8 pakietów. Info: broszura OPZZ ws. porozumienia związkowców i prezydenta z dn.24 maja.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
To pewna informacja?? Można już się cieszyć??Z ostatniej chwili: prezydent wycofał się z pomysłu 8 pakietów. Info: broszura OPZZ ws. porozumienia związkowców i prezydenta z dn.24 maja.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
A podobno miasto oszczędza...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Na całe szczęście tak.Darek pisze:To pewna informacja?? Można już się cieszyć??
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Cieszę się że ratusz poszedł do rozum do głowy.Na całe szczęście tak.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Dzisiaj sesja rady miejskiej. Się wyjaśni.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
I co już wiadomo czy na sesji rady miasta wycofano się z tego pomysłu?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Dziś kolejne spotkanie w ratuszu. Wszystko ma zostać po staremu.
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Niestety... Stare zasyfiałe Volva nadal będą nas wozić...michał 78 pisze:Wszystko ma zostać po staremu.
Ratusz ma jednak nowy pomysł. 60-80% dużego pakietu dla MZK, 20-40% dla nowego przewoźnika w ramach przetargu, zbadanie cen za wkm i potem za podobnę cenę linie dla MZK. Dobre i to...
Monopol MZK miał zostać przełamany. Dlaczego bydgoski ratusz zrezygnował z tego planu?
Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /130609800
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Miejmy nadzieję że jak będzie umowa na ładnych kilka lat to i nowe wozy się pojawią( przeciez to jeden z wymogów)spooney pisze:Niestety... Stare zasyfiałe Volva nadal będą nas wozić...
Obsługa linii 1.01.2014-31.12.2021 (8 pakietów)
Wierzysz w cuda że MZK do 31.12.2013 wymieni wszystkie Volvo i Many (73 autobusy) nawet jak wygra?michał 78 pisze:to i nowe wozy się pojawią( przeciez to jeden z wymogów)
Znając życie ZDMiKP wymięknie i obniży wymagania w SIWZ...
Wg mnie najstarsze jakie mogą być dopuszczone to 2005 (Conecto) - mają 8 lat, przetarg też na 8 lat = 16 = wystarczająco stare.