[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Moderator: spooney

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: lukas_3830 » 2014-02-03, 15:33

Mikolaj Mlicki pisze:Chłopie, weź już skończ. Cierpisz na jakąś fobię?
Jak jedna osoba mówi, że jest źle to możesz przymnknąć oko ale jak duża część mieszkańców jest niezadowolona z usług świadczonych przez Mobilis to już coś znaczy... Fobia...? Oceń realnie i przestań właźić w 4 litery firmie, która ma pasażerów za nic....
Firma bez dobrego zaplecza technicznego, pojazdy rozklekotane, brudne, śmierdzące, stwarzające zagrożenie na drodze. To nazywasz przewoźnikiem?
Dziwne, że w Warszawie Mobilis trzyma dobry poziom a w Bydgoszczy co nie może.....? Ukazuje to gdzie oni mają Bydgoszczan, więc niech CENZURA do Warszawy EOT.

/mod/ ostrzeżenie słowne po raz pierwszy i ostatni - bez przekleństw proszę, tych wygwiazdkowanych także

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: spooney » 2014-02-04, 11:24

:gazeta: PKS Żary przejmie w przyszłym roku linię autobusową numer 55

Express Bydgoski
http://express.bydgoski.pl/303133,PKS-Z ... er-55.html
Obrazek

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Robert Reimus » 2014-02-04, 11:29

Czyli jednak podwykonawca. To dopiero będzie szum.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-02-04, 11:36

Szum tylko o tyle, że tego jeszcze nie grali.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Darek » 2014-02-04, 11:41

Bronienie przez Ciebie interesów tej firmy zaczyna mnie zastanawiać. Przecież to jawny skandal (sam fakt że taka możliwość została dopuszczona budzi podejrzenia co do czystości przetargu), mam nadzieję że opinia publiczna podejmie ten temat. Niech bydgoszczanie się dowiedzą co będzie od września.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-02-04, 11:47

Darek pisze:Bronienie przez Ciebie interesów tej firmy zaczyna mnie zastanawiać.
Nie bronię interesów firmy, wyobraź sobie. Uważam zresztą że długofalowo sytuacja będzie korzystna dla wszystkich, z MZK włącznie.
Przecież to jawny skandal (sam fakt że taka możliwość została dopuszczona budzi podejrzenia co do czystości przetargu), mam nadzieję że opinia publiczna podejmie ten temat.
Dlaczego budzi podejrzenia co do czystości przetargu? O ile jestem nieco zdziwiony, bo wcześniej nie było możliwości, to z punktu jakichś machlojek nie ma większego znaczenia. Gdyby nie było opcji korzystania z podwykonawców, KDD wzięłoby sobie ten PKS do konsorcjum i wyszłoby na to samo.
Niech bydgoszczanie się dowiedzą co będzie od września.
Przed wrześniem to trzeba wszystkich uczulić odnośnie tego jak identyfikować autobusy oraz gdzie i jak zgłaszać nieprawidłowości.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: spooney » 2014-02-04, 11:49

Krzysztof Ziętara pisze:Przed wrześniem to trzeba wszystkich uczulić odnośnie tego jak identyfikować autobusy oraz gdzie i jak zgłaszać nieprawidłowości.
Zdało by się namówić ZDMiKP do jakichś jednoznacznych oznaczeń taborowych np. A501 wzorem Warszawy, że z literką to inny operator niż MZK :) PKS ma "B" to KDD może mieć "A" :)
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-02-04, 11:52

spooney pisze: Zdało by się namówić ZDMiKP do jakichś jednoznacznych oznaczeń taborowych np. A501 wzorem Warszawy, że z literką to inny operator niż MZK :) PKS ma "B" to KDD może mieć "A" :)
Po ptokach. Możemy próbować namówić KDD na charakterystyczną numerację taboru.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: michał 78 » 2014-02-04, 12:24

Czy podwykonawca będzie musiał spełniać wszystkie wymagania przetargowe?

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-02-04, 12:33

michał 78 pisze:Czy podwykonawca będzie musiał spełniać wszystkie wymagania przetargowe?
Tak.

Atako
Posty: 166
Rejestracja: 2010-12-18, 19:48

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Atako » 2014-02-04, 13:50

Obrazek
Za express bydgoski 04.02.2014

Dawid Dziuba
Posty: 31
Rejestracja: 2012-04-04, 17:05

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Dawid Dziuba » 2014-02-04, 15:55

Takiego zwrotu akcji się niespodziewałem... Ciekawi mnie jakie wozy będą obsługiwać 55 :swir: . Może Irisbus Crossway? :chytry:

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-02-04, 16:47

Mają obsługiwać taborem zgodnym z wymogami, więc nówkami sztukami, więc niejako z domysłu będą to Solbusy.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Darek » 2014-02-04, 18:04

Wreszcie ktoś zauważył, że zyski będą tylko pozorne, a tak naprawdę wyniknie z tego więcej strat niż pożytku (kierowcy na śmieciówkach to też mniejsze wpływy pitów).
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: spooney » 2014-02-04, 18:14

Darek pisze:zyski będą tylko pozorne
1 mln zł rocznie to pozorny zysk? :kreci:
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Darek » 2014-02-04, 18:18

W artykule masz wszystko opisane. Dodaj do tego zubożenie kilkudziesięciu kierowców.

Załóżmy że masz firmę. Pomyśl sobie że twoja rodzina nie kupuje u Ciebie tylko u Chińczyka który ma wszystko taniej. Tak jest i tutaj.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: spooney » 2014-02-04, 18:29

Darek pisze:W artykule masz wszystko opisane.
E tam nic nie jest opisane, suche hasła zwiącholi rzucone ciemnej masie :P
Niech podadzą konkretne kwoty, jeśli przekroczą 1 mln zł rocznie to przyznam Ci rację :)

Fajny wpis ze SSC:
Mówiąc szczerze dawno nie widziałem w EB tak stronniczego artykułu. Pisanego dodatkowo po trupach pod zwiącholi z MZK, korzystając z absurdalnych argumentów.

Już sam podtytuł rozłożył mnie na łopatki:
Oszczędności mogą być pozorne, bo na sprzedaży linii autobusowych miasto straci przychody z podatków.


Co to za bełkot? Jaka sprzedaż linii??? Redaktorka, która to pisała, powinna najpierw przestudiować zasady organizacji komunikacji publicznej, zanim napisze takie banialuki.

Arndt wypomina, jaka to krzywda się stanie miastu, bo nagle nie wrócą do niego w postaci podatków pierdyliony złotych zabrane przez zły PKS Żary. A tymczasem tego, że miasto Bydgoszcz traci miliony złotych rocznie, bo utrzymuje nieefektywną i niereformowalną firmę, jaką jest MZK, w której to szanowny przewodniczący ZZ pracuje i "belki we własnym oku nie widzi".

Ostatnie przykłady zachowania Związków Zawodowych MZK Bydgoszcz i kujawsko-pomorskich Przewozów Regionalnych odbierają wszelką nadzieję na to, że ci ludzie zrozumieją kiedykolwiek, na czym polega wolny rynek i Prawo Zamówień Publicznych, a ich utyskiwanie poniewczasie tak, czy inaczej nie spowoduje, że nagle prawo się zmieni i oni staną się jedynymi usługodawcami na rynku.

A tak nawiasem oczywiście nikt nie napisał, że PKS Żary to zabezpieczenie dla KDD "w razie W" i to wbrew pozorom bardzo dobre posunięcie.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3607
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Darek » 2014-02-04, 18:52

bo utrzymuje nieefektywną i niereformowalną firmę, jaką jest MZK
Co za bełkot. Redukcja zbędnej administracji, likwidacja etatów, generowanie zysków w ostatnich latach, po wielu latach na minusie, zakup dziesiątek nowych autobusów z własnej kieszeni (bez środków unijnych i wsparcia miasta), inwestycja w bazę (np. nowoczesna myjnia) oraz remont z własnej kieszeni zabytkowego tramwaju - to mało? Ale jak ktoś ma klapki na oczach i MZK kojarzy mu się z komuną i wszystkim najgorszym to tak to niestety jest. A nic o tej firmie nie wie.
Tym krajem rządzi taniość. Tanie autostrady rozwalają się po roku. Tani operator pocztowy zostawia przesyłki w monopolowym. Tania firma budowlana kładzie chodnik na Dworcowej tak, że można się zabić zaraz po otwarciu.
Jeżeli tak ma wyglądać w tym kraju wolny rynek to ja dziękuję bardzo.
A tymczasem tego, że miasto Bydgoszcz traci miliony złotych rocznie
A na czym to tracą? Że 2 tysiące bydgoszczan ma dobrą, stabilną pracę z socjalem i raczej niezłymi zarobkami? To zlikwidujmy całe MZK, niech wejdzie 10 tanich firm "krzaków", każda zatrudni o połowę mniej pracowników. Tysiąc ludzi straci pracę a drugi tysiąc będzie zapieprzać na śmieciówkach za najniższą krajową lub na zlecenie. Na terenie zajezdni wybudujemy kolejny niepotrzebny market więc będą kolejne miejsca pracy za najniższą krajową.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2014-02-05, 02:49

Darek pisze: Co za bełkot. Redukcja zbędnej administracji, likwidacja etatów, generowanie zysków w ostatnich latach, po wielu latach na minusie, zakup dziesiątek nowych autobusów z własnej kieszeni (bez środków unijnych i wsparcia miasta), inwestycja w bazę (np. nowoczesna myjnia) oraz remont z własnej kieszeni zabytkowego tramwaju - to mało? Ale jak ktoś ma klapki na oczach i MZK kojarzy mu się z komuną i wszystkim najgorszym to tak to niestety jest. A nic o tej firmie nie wie.
Tym krajem rządzi taniość. Tanie autostrady rozwalają się po roku. Tani operator pocztowy zostawia przesyłki w monopolowym. Tania firma budowlana kładzie chodnik na Dworcowej tak, że można się zabić zaraz po otwarciu.
Jeżeli tak ma wyglądać w tym kraju wolny rynek to ja dziękuję bardzo.
Akurat tutaj w dużej mierze jestem z Tobą zgodny. MZK na prawdę w ciągu ostatniego okresu diametralnie się zmieniło, doceniam zakupy nowego taboru, pracę z minimalnym wsparciem miasta, regularnie wypłacane pensje...
Tylko, że właśnie wolny rynek doprowadził MZK do tego stanu. Utrata 69, i utrata tym samym 20 Ikarusów i kilku Jelczy. Mniejszy wpływ,
ale i tak bardziej opłacalny niż utrzymanie taboru. Teraz będzie podobnie, zresztą obecny przetarg jakoś bardzo nie dotknie MZK, utrata kilku brygad, czyli kilka B10BLE mniej do utrzymania(średnia taboru maleje)
+ nowe brygady z międzygminnych.

I tak samo co do "kryterium cena", masz rację - z operatorem pocztowym to znaczące przegięcie.
Ale to są nowe inicjatywy, a obsługa linii w trybie przetargowym ma już u nas jednak pewną tradycję.
Forbus z Lion's City, PKS z Citelisami, RAMI...

A szef ZDMiKP ma utrzymać obecny bądź gęstszy system komunikacyjny, musi gdzieś szukać środków - pozostaje tańsza obsługa.
Chcesz jeździć co 30 min, to za ceny MZK, co 20-22 minuty, z prywaciarzem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: spooney » 2014-02-11, 10:15

:gazeta: Strata kilku linii oznacza dla MZK wzrost kosztów utrzymania pozostałych

Express Bydgoski
http://express.bydgoski.pl/303504,Strat ... alych.html
Obrazek

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: ikarusiarz » 2014-02-16, 14:19

Co miał na myśli prezydent mówiąc o szybszej jeździe konkurencji?? W mieście obowiązuje 50km/h..

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: spooney » 2014-02-18, 10:25

:gazeta: W środę Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzy odwołanie MZK

Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... lanie.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2014-02-19, 15:13

No i nie wiem na co się chcieli odwoływać, wolny rynek pany.
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła skargę Miejskich Zakładów Komunikacyjnych na wyniki przetargu dotyczącego obsługi linii autobusowych nr 55, 67 i 69.
Miejski przewoźnik dowodził przed Izbą, że wybór firmy KDD Trans odbył się z naruszeniem przepisów o zamówieniach publicznych. Ale KIO w czasie środowego posiedzenia nie przyjęła tych argumentów.

- Skarga została oddalona - informuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

KDD Trans, spółka z Niemcza pod Bydgoszczą, przejmie obsługę dwóch linii, na których teraz jeżdżą autobusy MZK, oraz jednej obsługiwanej przez Mobilis od 1 września. Na liniach 55, 67 i 69 pojawią się zupełnie nowe autobusy, wyposażone w klimatyzację i wi-fi.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2tm0bOb8u

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... przed.html
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Hania
Posty: 140
Rejestracja: 2013-05-07, 10:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Hania » 2014-02-23, 14:04

MZK ma w d... Swoich pasażerów przez 12 miesięcy na rok
Ładnie sobie ponarzekaliście na mzk co niektórzy. Niestety Wasze jęki są często nieobiektywne i niemerytoryczne, a mzk trzyma fason. Czasami lepiej czasami gorzej, ale trzyma poziom. A wpadki zdarzają się każdemu, takie życie. Ludzie są ludźmi.

Dopiero dzisiaj przeczytałam cały wątek, kiedy emocje już teoretycznie opadły i wydaje mi się, że Wasze obawy przed KDD są podyktowane dwoma problemami: umiarkowana jakość usług Mobilisu w naszym mieście, a także przyzwolenie ZDMiKP na takie praktyki.
Gdybyśmy spojrzeli na PKS, albo dawny Forbus, to okazuje się, że prywaciarz też może być dobry.
Wydaje mi się, że teraz również słabym ogniwem nowego układu będzie ZDMiKP - jeśli pozwoli na bylejakość, to bylejakość będzie.
Bylejakości mówmy NIE!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Kamil3836 » 2014-02-27, 22:54

kalisz98 pisze: Krąży też plotka w MZK że KDD chce kupić diesle zamiast LNG
Tak, oczywiście. Tylko dlaczego? W innym mieście radzą sobie na LNG, więc nie widzę powodów do kupna diesla.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Mateusz Machel » 2014-02-28, 01:01

O nie, tylko nie plotka z MZK. :D Kiedyś była taka, koło 2005roku, że kupiono autobusy Scania. Wśród kierowców krążyła ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.


Karol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 607
Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
Kontakt:

[Przetarg] Obsługa linii 55, 67, 69 (1.9.2014-31.12.2022)

Post autor: Karol » 2014-02-28, 10:38

Jaka gafa :lol: "bo Mobilis musiał wcześniej zakupić Jelcze i Volvo"

Oraz: "Te autobusy są dość wytrzymałe, bardzo twarde, mają też klimatyzację (ale nie włączają jej kierowcy, bo nie ma rozkazu)."
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

[Przetarg/powierzenie] Obsługa linii - "duży pakiet"

Post autor: michał 78 » 2014-03-11, 14:56

Ptaszki ćwierkają o kłpotach nowego , tańszego przewoźnika: ponoć oferował podwykonawstwo Mobilisowi

Obserwator
Posty: 171
Rejestracja: 2013-02-24, 23:40

[Przetarg/powierzenie] Obsługa linii - "duży pakiet"

Post autor: Obserwator » 2014-03-11, 22:48

Śmieszą mnie wypowiedzi ludzi z Ratusza np. P. Niedźwiedzkiego, który mówi coś w stylu, że MZK jest nie konkurencyjne bo nie może zaoferować stawki takiej jak KDD i że ma trzy lata na "dostosowanie". Jak można równać do jakieś firmy "krzak", która istnieje na papierze, nie przewiozła żadnego pasażera, baa nie ma żadnego zaplecza ani pojazdów. Może niech się najpierw KDD wykaże i pokaże, że przez np. rok ogarnia temat. Bo jak można mówić, że MZK jest nie konkurencyjne skoro złożyło najtańszą ofertę w przetargu spośród wszystkich "normalnych" przewoźników.

ODPOWIEDZ