[Przetarg/powierzenie] Obsługa linii - "duży pakiet"

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

[Przetarg/powierzenie] Obsługa linii - "duży pakiet"

Post autor: Marcin_558 » 2007-07-16, 17:27

:gazeta: MZK nie odda swoich linii bez walki
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MZK nie odda swoich linii bez walki

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-16, 19:58


- Na pewno wystartujemy w tym przetargu - mówi zastępca dyrektora MZK, Aleksander Grzybek. - Nie wiemy, z jaką konkurencją się zmierzymy i dlaczego zarząd dróg tak dzieli przetargi. Jednak do tej pory prywatni przewoźnicy zazwyczaj interesowali się tylko trasami obsługiwanymi przez krótkie pojazdy.
A Mobilis, jak rozumiem, nie istnieje i nie startował w przetargu na 56/68/71.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-07-16, 20:56

Marcin_3558 pisze:konkurencja, chociaż w tej chwili nie posiada odpowiedniego taboru

O Boshe...biedaki XD Mzk THE BEST!!! JEST!! .I jak można mówić że mzk nie ma dużych szans?? jak reszta to ,,Naleśniki są''
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-07-17, 12:24

Ciekawe czy Mobilis wystartuje u nas w przetargach ? Było by fajnie jakby coś wygrał bo , kupili by nam wreszcie Solarisy Urbino 18 .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Przetarg na świadczenie usług na 26 liniach

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-18, 14:05

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=443
- Liczba autobusów niezbędna do wykonania zamówienia (wozy liniowe + rezerwa):
- autobusy długie: 95 sztuk,
- autobusy krótkie: 54 sztuki,
- autobusy midi: 5 sztuk.
- Średnia wieku autobusów w odniesieniu do roku 2007 - nie większa niż 10 lat,
- Minimalny udział autobusów niskopodłogowych (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu) - 50%, tj. 77szt.,
Co tu dużo pisać, ciekawe czy w tym ktoś jeszcze wystartuje :>

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2007-07-18, 15:21

no przetarg tylko pod jednego przewoźnika... a jakiego to już nie będe mówił :P :lol:

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Robert Reimus » 2007-07-18, 17:01

Matik_2785 pisze:no przetarg tylko pod jednego przewoźnika... a jakiego to już nie będe mówił
a przeczytałeś kolego cały stosowny załącznik? bo na podstawie ilości potrzebnych autobusów nie można przesądzać jak i pod kogo został ustawiony przetarg.
Dlaczego? Bo to są wymagania wypisane pod potrzeby, a nie pod to co posiada MZK!
____________________

nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na wozokilometry:
- w okresie od 1.1.2008 do 31.12.2008 11 249 642,1 wzkm,
- w okresie od 1.1.2009 do 31.12.2009 11 238 355,7 wzkm,
- w okresie od 1.1.2010 do 31.12.2010 11 238 355,7 wzkm,
- w okresie od 1.1.2011 do 31.12.2011 11 217 392,9 wzkm,
- w okresie od 1.1.2012 do 31.12.2012 11 235 511,0 wzkm,
- w okresie od 1.1.2013 do 31.12.2013 11 186 842,1 wzkm,
wniosek: liczba powoli spada. zobaczymy co z tego będzie.

odnośnie przewoźnika, to poza taborem warte wzmianki jest to:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 5 000 000,- PLN.,
- posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności

-posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia:
*zrealizowali lub realizują w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zamówienia, których suma wartości brutto wykonanych usług przewozowych w komunikacji miejskiej, w ciągu kolejnych, tych samych dwunastu miesięcy nie była niższa niż jeden milion zł, oraz dysponują potencjałem technicznym do wykonania zamówienia
*Wymagane jest dysponowanie zapleczm technicznym na terenie miasta Bydgoszczy gwarantującym
utrzymanie wynikającej z rozkładu jazdy liczby pojazdów w ruchu.

Kryteria udzielenia zamówienia:
Najniższa cena.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-07-18, 17:09

Autobusy muszą mieć do 10 lat a w naszym MZK Volva już po 10-tce , Jelcze też . Ciekawe co z tego wyjdzie .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-18, 17:24

Marcin_3558 pisze:Autobusy muszą mieć do 10 lat a w naszym MZK Volva już po 10-tce , Jelcze też . Ciekawe co z tego wyjdzie .
Volva nie. Jelcze tak. I wszystkie Ikarusy. Ale tam jest mowa o _średniej_ wieku.

Średnio jak weźmiesz jednego ikara i jednego citaro to mają po 7,5 roku.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-07-18, 17:51

Tarhim pisze:
Marcin_3558 pisze:Autobusy muszą mieć do 10 lat a w naszym MZK Volva już po 10-tce , Jelcze też . Ciekawe co z tego wyjdzie .
Volva nie. Jelcze tak. I wszystkie Ikarusy. Ale tam jest mowa o _średniej_ wieku.

Średnio jak weźmiesz jednego ikara i jednego citaro to mają po 7,5 roku.
Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2007-07-18, 18:11

Marcin_3558 pisze:Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat
Są też Volva z 1998, 1999 i 2001 ;) . Pozatym 10lat moga mieć. Liczy sie wiek przy rozpoczęciu swiadczenia usługi - przynajmniej ja tak zrozumiałem.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-07-18, 19:16

Tarhim pisze:Volva nie
volva TAK ;] rocznik 1997 10 lat stuka jak nic
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2007-07-18, 20:39

Ikarus280 pisze:
Marcin_3558 pisze:Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat
Są też Volva z 1998, 1999 i 2001 ;) . Pozatym 10lat moga mieć. Liczy sie wiek przy rozpoczęciu swiadczenia usługi - przynajmniej ja tak zrozumiałem.
A w przetargu jest autobusy do 10 lat .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-18, 20:54

Marcin_3558 pisze: Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat .
10 tak, ponad 10 - nie.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-07-18, 22:08

Tarhim pisze:ponad 10
w 2008 będą miały ponad 10 ;P :P
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-19, 00:24

partisan pisze: Dlaczego? Bo to są wymagania wypisane pod potrzeby, a nie pod to co posiada MZK!
W szczególności pięć autobusów midi, możliwość używania trzyosiowców, brak konieczności posiadania tablic elektronicznych w autobusach sprzed 1995... ;)

Umówmy się, że wymogi wprawdzie nie utrudniają startu innym przewoźnikom, ale są tak napisane żeby nasz ukochany operator dominujący a) mógł wystartować, b) nie musiał za dużo zainwestować.

[ Dodano: 2007-07-18, 23:25 ]
Marcin_3558 pisze: A w przetargu jest autobusy do 10 lat .
Nie, w przetargu jest zupełnie co innego.

[ Dodano: 2007-07-18, 23:27 ]
Krawężnik_2451 pisze:
Tarhim pisze:ponad 10
w 2008 będą miały ponad 10 ;P :P
Ale to nie jest istotne dla dobra śledztwa, bo przetarg stawia wymogi na rok bieżący, a ponadto nie mówi nic o maksymalnym wieku. Jakby się uprzeć, jako autobus midi można by tam wstawić jednego ogórka i też by się załapał.

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-19, 00:34

Gdyby ogórek się pojawił, to bryke zostawiłbym w garażu i jeżdził nim w kółko. Ale tak powaznie... nikt kto choć troszkę miał styczności z ZDMiKP nie ma watpliwości kto jest promowany. Tak jak nikt z lokalnych przewoźników (tych o zdrowych zmysłach) nie bedzie zadzierał z ZDMiKP. MZK i ZDMiKP w pewien sposób (przez ratusz) nalezy traktowac jako naczynia połączone. Mimo że MZK to społka, to jest to społka komunalna. Niby nie dokładamy do niej, ale zyje tylko dzieki nam. I zawsze mozna obsadzic swoim człowiekiem....

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-19, 01:03

Tom pisze:Gdyby ogórek się pojawił, to bryke zostawiłbym w garażu i jeżdził nim w kółko.
Na takie 63... ;)
Ale tak powaznie... nikt kto choć troszkę miał styczności z ZDMiKP nie ma watpliwości kto jest promowany.
Raczej: z którym trzeba się liczyć. Ale, z drugiej strony, robienie przetargów tak aby dać szanse obecnie jeżdżącemu to stała praktyka (a jeśli ktoś przebije, tym lepiej).
(nie to, żebym sądził że ktoś ma szczególnie duże szanse na przebicie MZK w tym pakiecie)
Tak jak nikt z lokalnych przewoźników (tych o zdrowych zmysłach) nie bedzie zadzierał z ZDMiKP.
A jak zdefiniujemy "zadzierał"?

MZK i ZDMiKP w pewien sposób (przez ratusz) nalezy traktowac jako naczynia połączone. Mimo że MZK to społka, to jest to społka komunalna. Niby nie dokładamy do niej, ale zyje tylko dzieki nam. I zawsze mozna obsadzic swoim człowiekiem....
Taki układ. Ja bym MZK podzielił w cholerę na minimum trzy spółki, po czym część autobusową sprywatyzował, ale to ja (i zaraz mnie zjedzą na tym forum :>)

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-19, 01:14

Tarhim pisze:Na takie 63... ;)

Jesli w kółko to na 66 :)
A jak zdefiniujemy "zadzierał"?
ZDMiKP ma jako oragan wydający zezwolenia na wykonywania przewozów regularnych ma prawo kontroli. Min. mandat to 3000 zł. Co za problem wykończyc konkurenta MZK. Wystarczy paszer zabrany poza przystankiem, brak tablicy kierunkowej, przepełniony autobus i przewoźnik lezy i kwoczy. A jesli uchybień jest dużo to nie tylko zezwolenie mozna straci,ale równiez licencję. Więc kto bedzie ryzykował?
Taki układ. Ja bym MZK podzielił w cholerę na minimum trzy spółki, po czym część autobusową sprywatyzował, ale to ja (i zaraz mnie zjedzą na tym forum :>)
Niestety częśc urzędasów (głównie w Starostwie Pow. uważa, że najlepiej sterowac ręcznie. Wolny rynek to największe zło. Nie wiadomo, czy chca się w ten sposób dowartościowac, czy tylko siedza w kieszeni jednego z przewoźników. Mysle ze pełna prywatyzacja MZK wyszłaby tylko na dobre miastu, a i kiermani mogliby wybierac pracodawców.

Kraw
Posty: 426
Rejestracja: 2007-01-06, 22:21
Lokalizacja: Fordon-bajka
Kontakt:

Post autor: Kraw » 2007-07-19, 01:16

Tom pisze:Jesli w kółko to na 66
66 już ma dwa końce ;P
Tom pisze:Cytat:

Taki układ. Ja bym MZK podzielił w cholerę na minimum trzy spółki, po czym część autobusową sprywatyzował, ale to ja (i zaraz mnie zjedzą na tym forum :>)
Mzk ma być jedno po co 3 spółki??? każda spółka to osobny problem...
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-19, 01:37

Tom pisze: ZDMiKP ma jako oragan wydający zezwolenia na wykonywania przewozów regularnych ma prawo kontroli. Min. mandat to 3000 zł. Co za problem wykończyc konkurenta MZK. Wystarczy paszer zabrany poza przystankiem, brak tablicy kierunkowej, przepełniony autobus i przewoźnik lezy i kwoczy. A jesli uchybień jest dużo to nie tylko zezwolenie mozna straci,ale równiez licencję. Więc kto bedzie ryzykował?
Ale mówimy o kimś kto chce konkurować z MZK jako przewoźnikiem w ramach systemu, czy o kimś kto chce konkurować z komunalną komunikacją miejską, jako taką? Bo to drugie zjawisko należy tępić :-> (najlepiej zresztą likwidując tę niszę, ale to już temat na inną dyskusję).

Jednakże nieliczni kontrolerzy ZDMiKP mają za dużo na łbie żeby się jeszcze za busiarstwem uganiać.
Niestety częśc urzędasów (głównie w Starostwie Pow. uważa, że najlepiej sterowac ręcznie. Wolny rynek to największe zło. Nie wiadomo, czy chca się w ten sposób dowartościowac, czy tylko siedza w kieszeni jednego z przewoźników.
Jeszcze "bo zawsze tak było jak jest, a wy tu jakieś nowości".
Mysle ze pełna prywatyzacja MZK wyszłaby tylko na dobre miastu, a i kiermani mogliby wybierac pracodawców.
Zaraz się przekonasz, że na forum jesteśmy w mniejszości :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-07-20, 20:00

Jelcze sa z 1996, 1997, 1999 i chyba 2000 :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-20, 20:49

Krzysztof II pisze:Jelcze sa z 1996, 1997, 1999 i chyba 2000 :)
Jelcze są z 1995 (wynalazek 3660, 121MB), 1996 (181MB) i 1999/2000 (181M).

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-21, 01:54

Tak naprawde to nie jest juz wazne z kiedy są. Jedno jest pewne...mają już dość. Szczególnie te z pierwszej dostawy.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2007-07-21, 13:50

Tom pisze:Jedno jest pewne...mają już dość. Szczególnie te z pierwszej dostawy.
Toteż niedługo będziemy się nimi golić oraz zdejmować z butelek...

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-21, 14:36

Tarhim pisze: Toteż niedługo będziemy się nimi golić oraz zdejmować z butelek...
W mojej ocenie raczej nie. Póki spełniają wymogi przetargowe, w tym śmieszny kawałek niskiej podłogi, tak długo będą trzymane. choćby na placu. Inna rzecz, że coraz rzadziej widze 3623 czy 3625 czyżby sektor dla dawców narządów?

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

Post autor: Dawid Szramke » 2007-07-21, 14:38

Tom pisze:
Tarhim pisze: Toteż niedługo będziemy się nimi golić oraz zdejmować z butelek...
W mojej ocenie raczej nie. Póki spełniają wymogi przetargowe, w tym śmieszny kawałek niskiej podłogi, tak długo będą trzymane. choćby na placu. Inna rzecz, że coraz rzadziej widze 3623 czy 3625 czyżby sektor dla dawców narządów?

3625 jeździł przedwczoraj na 69 na krótkiej mam zdjęcie. Fakt,że pogodynki dawno nie widziałem.

Awatar użytkownika
Tom
Posty: 263
Rejestracja: 2007-05-09, 14:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tom » 2007-07-21, 14:48

VolvoB10B_2690 pisze:3625 jeździł przedwczoraj na 69 na krótkiej mam zdjęcie. Fakt,że pogodynki dawno nie widziałem.
To juz musieli miec straszną lipę z taborem, ze takiego sztrucla popchneli na 69. Ale miło słyszec, ze jeszcze zyje.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Kto nas będzie woził? Niespodzianki nie będzie

Post autor: Marcin_558 » 2007-07-22, 22:12

:gazeta: Kto nas będzie woził? Niespodzianki nie będzie !
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4331962.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-07-23, 11:21

Jeżeli mzk wygra przetarg musza pokusic się o zakup kilku nowych autbusów :)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ODPOWIEDZ