MZK nie odda swoich linii bez walki
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85
[Przetarg/powierzenie] Obsługa linii - "duży pakiet"
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
[Przetarg/powierzenie] Obsługa linii - "duży pakiet"
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: MZK nie odda swoich linii bez walki
A Mobilis, jak rozumiem, nie istnieje i nie startował w przetargu na 56/68/71.
- Na pewno wystartujemy w tym przetargu - mówi zastępca dyrektora MZK, Aleksander Grzybek. - Nie wiemy, z jaką konkurencją się zmierzymy i dlaczego zarząd dróg tak dzieli przetargi. Jednak do tej pory prywatni przewoźnicy zazwyczaj interesowali się tylko trasami obsługiwanymi przez krótkie pojazdy.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ciekawe czy Mobilis wystartuje u nas w przetargach ? Było by fajnie jakby coś wygrał bo , kupili by nam wreszcie Solarisy Urbino 18 .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Przetarg na świadczenie usług na 26 liniach
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... &bojka=443
Co tu dużo pisać, ciekawe czy w tym ktoś jeszcze wystartuje :>- Liczba autobusów niezbędna do wykonania zamówienia (wozy liniowe + rezerwa):
- autobusy długie: 95 sztuk,
- autobusy krótkie: 54 sztuki,
- autobusy midi: 5 sztuk.
- Średnia wieku autobusów w odniesieniu do roku 2007 - nie większa niż 10 lat,
- Minimalny udział autobusów niskopodłogowych (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu) - 50%, tj. 77szt.,
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
a przeczytałeś kolego cały stosowny załącznik? bo na podstawie ilości potrzebnych autobusów nie można przesądzać jak i pod kogo został ustawiony przetarg.Matik_2785 pisze:no przetarg tylko pod jednego przewoźnika... a jakiego to już nie będe mówił
Dlaczego? Bo to są wymagania wypisane pod potrzeby, a nie pod to co posiada MZK!
____________________
nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na wozokilometry:
- w okresie od 1.1.2008 do 31.12.2008 11 249 642,1 wzkm,
- w okresie od 1.1.2009 do 31.12.2009 11 238 355,7 wzkm,
- w okresie od 1.1.2010 do 31.12.2010 11 238 355,7 wzkm,
- w okresie od 1.1.2011 do 31.12.2011 11 217 392,9 wzkm,
- w okresie od 1.1.2012 do 31.12.2012 11 235 511,0 wzkm,
- w okresie od 1.1.2013 do 31.12.2013 11 186 842,1 wzkm,
wniosek: liczba powoli spada. zobaczymy co z tego będzie.
odnośnie przewoźnika, to poza taborem warte wzmianki jest to:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.:
- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 5 000 000,- PLN.,
- posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
-posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia:
*zrealizowali lub realizują w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zamówienia, których suma wartości brutto wykonanych usług przewozowych w komunikacji miejskiej, w ciągu kolejnych, tych samych dwunastu miesięcy nie była niższa niż jeden milion zł, oraz dysponują potencjałem technicznym do wykonania zamówienia
*Wymagane jest dysponowanie zapleczm technicznym na terenie miasta Bydgoszczy gwarantującym
utrzymanie wynikającej z rozkładu jazdy liczby pojazdów w ruchu.
Kryteria udzielenia zamówienia:
Najniższa cena.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Autobusy muszą mieć do 10 lat a w naszym MZK Volva już po 10-tce , Jelcze też . Ciekawe co z tego wyjdzie .
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat .Tarhim pisze:Volva nie. Jelcze tak. I wszystkie Ikarusy. Ale tam jest mowa o _średniej_ wieku.Marcin_3558 pisze:Autobusy muszą mieć do 10 lat a w naszym MZK Volva już po 10-tce , Jelcze też . Ciekawe co z tego wyjdzie .
Średnio jak weźmiesz jednego ikara i jednego citaro to mają po 7,5 roku.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Są też Volva z 1998, 1999 i 2001 ;) . Pozatym 10lat moga mieć. Liczy sie wiek przy rozpoczęciu swiadczenia usługi - przynajmniej ja tak zrozumiałem.Marcin_3558 pisze:Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A w przetargu jest autobusy do 10 lat .Ikarus280 pisze:Są też Volva z 1998, 1999 i 2001 ;) . Pozatym 10lat moga mieć. Liczy sie wiek przy rozpoczęciu swiadczenia usługi - przynajmniej ja tak zrozumiałem.Marcin_3558 pisze:Volva były wpisane w stan w 1997 roku . Wiec już mają 10 lat
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W szczególności pięć autobusów midi, możliwość używania trzyosiowców, brak konieczności posiadania tablic elektronicznych w autobusach sprzed 1995... ;)partisan pisze: Dlaczego? Bo to są wymagania wypisane pod potrzeby, a nie pod to co posiada MZK!
Umówmy się, że wymogi wprawdzie nie utrudniają startu innym przewoźnikom, ale są tak napisane żeby nasz ukochany operator dominujący a) mógł wystartować, b) nie musiał za dużo zainwestować.
[ Dodano: 2007-07-18, 23:25 ]
Nie, w przetargu jest zupełnie co innego.Marcin_3558 pisze: A w przetargu jest autobusy do 10 lat .
[ Dodano: 2007-07-18, 23:27 ]
Ale to nie jest istotne dla dobra śledztwa, bo przetarg stawia wymogi na rok bieżący, a ponadto nie mówi nic o maksymalnym wieku. Jakby się uprzeć, jako autobus midi można by tam wstawić jednego ogórka i też by się załapał.Krawężnik_2451 pisze:w 2008 będą miały ponad 10 ;PTarhim pisze:ponad 10
Gdyby ogórek się pojawił, to bryke zostawiłbym w garażu i jeżdził nim w kółko. Ale tak powaznie... nikt kto choć troszkę miał styczności z ZDMiKP nie ma watpliwości kto jest promowany. Tak jak nikt z lokalnych przewoźników (tych o zdrowych zmysłach) nie bedzie zadzierał z ZDMiKP. MZK i ZDMiKP w pewien sposób (przez ratusz) nalezy traktowac jako naczynia połączone. Mimo że MZK to społka, to jest to społka komunalna. Niby nie dokładamy do niej, ale zyje tylko dzieki nam. I zawsze mozna obsadzic swoim człowiekiem....
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Na takie 63... ;)Tom pisze:Gdyby ogórek się pojawił, to bryke zostawiłbym w garażu i jeżdził nim w kółko.
Raczej: z którym trzeba się liczyć. Ale, z drugiej strony, robienie przetargów tak aby dać szanse obecnie jeżdżącemu to stała praktyka (a jeśli ktoś przebije, tym lepiej).Ale tak powaznie... nikt kto choć troszkę miał styczności z ZDMiKP nie ma watpliwości kto jest promowany.
(nie to, żebym sądził że ktoś ma szczególnie duże szanse na przebicie MZK w tym pakiecie)
A jak zdefiniujemy "zadzierał"?Tak jak nikt z lokalnych przewoźników (tych o zdrowych zmysłach) nie bedzie zadzierał z ZDMiKP.
Taki układ. Ja bym MZK podzielił w cholerę na minimum trzy spółki, po czym część autobusową sprywatyzował, ale to ja (i zaraz mnie zjedzą na tym forum :>)MZK i ZDMiKP w pewien sposób (przez ratusz) nalezy traktowac jako naczynia połączone. Mimo że MZK to społka, to jest to społka komunalna. Niby nie dokładamy do niej, ale zyje tylko dzieki nam. I zawsze mozna obsadzic swoim człowiekiem....
Tarhim pisze:Na takie 63... ;)
Jesli w kółko to na 66
ZDMiKP ma jako oragan wydający zezwolenia na wykonywania przewozów regularnych ma prawo kontroli. Min. mandat to 3000 zł. Co za problem wykończyc konkurenta MZK. Wystarczy paszer zabrany poza przystankiem, brak tablicy kierunkowej, przepełniony autobus i przewoźnik lezy i kwoczy. A jesli uchybień jest dużo to nie tylko zezwolenie mozna straci,ale równiez licencję. Więc kto bedzie ryzykował?A jak zdefiniujemy "zadzierał"?
Niestety częśc urzędasów (głównie w Starostwie Pow. uważa, że najlepiej sterowac ręcznie. Wolny rynek to największe zło. Nie wiadomo, czy chca się w ten sposób dowartościowac, czy tylko siedza w kieszeni jednego z przewoźników. Mysle ze pełna prywatyzacja MZK wyszłaby tylko na dobre miastu, a i kiermani mogliby wybierac pracodawców.Taki układ. Ja bym MZK podzielił w cholerę na minimum trzy spółki, po czym część autobusową sprywatyzował, ale to ja (i zaraz mnie zjedzą na tym forum :>)
66 już ma dwa końce ;PTom pisze:Jesli w kółko to na 66
Mzk ma być jedno po co 3 spółki??? każda spółka to osobny problem...Tom pisze:Cytat:
Taki układ. Ja bym MZK podzielił w cholerę na minimum trzy spółki, po czym część autobusową sprywatyzował, ale to ja (i zaraz mnie zjedzą na tym forum :>)
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale mówimy o kimś kto chce konkurować z MZK jako przewoźnikiem w ramach systemu, czy o kimś kto chce konkurować z komunalną komunikacją miejską, jako taką? Bo to drugie zjawisko należy tępić :-> (najlepiej zresztą likwidując tę niszę, ale to już temat na inną dyskusję).Tom pisze: ZDMiKP ma jako oragan wydający zezwolenia na wykonywania przewozów regularnych ma prawo kontroli. Min. mandat to 3000 zł. Co za problem wykończyc konkurenta MZK. Wystarczy paszer zabrany poza przystankiem, brak tablicy kierunkowej, przepełniony autobus i przewoźnik lezy i kwoczy. A jesli uchybień jest dużo to nie tylko zezwolenie mozna straci,ale równiez licencję. Więc kto bedzie ryzykował?
Jednakże nieliczni kontrolerzy ZDMiKP mają za dużo na łbie żeby się jeszcze za busiarstwem uganiać.
Jeszcze "bo zawsze tak było jak jest, a wy tu jakieś nowości".Niestety częśc urzędasów (głównie w Starostwie Pow. uważa, że najlepiej sterowac ręcznie. Wolny rynek to największe zło. Nie wiadomo, czy chca się w ten sposób dowartościowac, czy tylko siedza w kieszeni jednego z przewoźników.
Zaraz się przekonasz, że na forum jesteśmy w mniejszościMysle ze pełna prywatyzacja MZK wyszłaby tylko na dobre miastu, a i kiermani mogliby wybierac pracodawców.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W mojej ocenie raczej nie. Póki spełniają wymogi przetargowe, w tym śmieszny kawałek niskiej podłogi, tak długo będą trzymane. choćby na placu. Inna rzecz, że coraz rzadziej widze 3623 czy 3625 czyżby sektor dla dawców narządów?Tarhim pisze: Toteż niedługo będziemy się nimi golić oraz zdejmować z butelek...
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Tom pisze:W mojej ocenie raczej nie. Póki spełniają wymogi przetargowe, w tym śmieszny kawałek niskiej podłogi, tak długo będą trzymane. choćby na placu. Inna rzecz, że coraz rzadziej widze 3623 czy 3625 czyżby sektor dla dawców narządów?Tarhim pisze: Toteż niedługo będziemy się nimi golić oraz zdejmować z butelek...
3625 jeździł przedwczoraj na 69 na krótkiej mam zdjęcie. Fakt,że pogodynki dawno nie widziałem.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Kto nas będzie woził? Niespodzianki nie będzie
Kto nas będzie woził? Niespodzianki nie będzie !
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4331962.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań