Remont Wiaduktów Warszawskich
Moderator: spooney
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Remont Wiaduktów Warszawskich
Na początek...
-ustawienie kilku tablic informujących o zmianach organizacji ruchu i o objazdach.
-dzisiaj na mojej ulicy mierzyli natężenie ruchu, od 6-10 i od 12 do 18 będzie mierzone.
-ustawienie kilku tablic informujących o zmianach organizacji ruchu i o objazdach.
-dzisiaj na mojej ulicy mierzyli natężenie ruchu, od 6-10 i od 12 do 18 będzie mierzone.
Ostatnio zmieniony 2010-05-16, 17:48 przez Mateusz Machel, łącznie zmieniany 2 razy.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Tych tablic ma być dość dużo i mają być przy wszystkich wlotach do miasta oraz drogach prowadzących do i z Fordonu.-ustawienie kilku tablic informujących o zmianach organizacji ruchu i o objazdach.
A jaka jest Twoja ulica, jeśli można wiedzieć?Ikarus280 pisze:dzisiaj na mojej ulicy mierzyli natężenie ruchu
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Z tego, co ja wiem - z Przemysłową nic się nie zmienia - przynajmniej te znaki, które ZDMiKP zamawiał mówiły, że jedną z wariantowych tras z Fordonu jest właśnie ta przez Przemysłową.X-ik pisze:Wogóle doszły mnie słuchy co prawda nieoficjalne i nie wiem na ile to prawdziwe, że na czas remontów ul. Przemysłowa ma być jednokierunkowa a w drugą stronę trzeba będzi epojechac przez Witebską. Może ktoś potwierdzić lub zdementować
Na dzień dzisiejszy z informacji, które przyniosła prasa i szczątki informacji z ZDMiKP wychodzi, że główny tranzyt zostanie skierowany przez ul. Inwalidów-Lewińskiego-Rejewskiego do Fordońskiej. Ul. Konduktorska stanie się jednokierunkową (o kierunku naturalnym kierunku Fordon>Centrum). Północny wiadukt będzie, przynajmniej na razie, dwukierunkowy (po jednym pasie w każdą stronę).
Alternatywne trasy wiodą właśnie przez Przemysłową-Witebską-Wyszogrodzką oraz przez Przy Skarpie-Zamczysko.
Co do układu komunikacji itp. nic nie wiadomo.
Przebieg trasy DK80 się nie zmienia - ZDMiKP zastosował tutaj "myk" w postaci "zalecanego objazdu".
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Podczas tego remontu widać będzie jak bardzo tracimy nie mając tramwaju do Fordonu. Teraz wystarczyłaby linia biegnąca wzdłuż ulicy Lewińskiego i kończąca się gdzieś w okolicach skrzyżowania Akademicka-Rejewskiego lub okolicach Auchana, wtedy ograniczyłoby się bardzo kursowanie linii 70,72 i 74, na 81 puściło przeguby co 7 minut, 94 wzmocniło kilkoma wozami aby zapewnić odpowiednią komunikację dla Nad Wisłą i jazda, pasażerowie tramwaju omijaliby wszelkie korki. Lub zamiast kombinować z 81 (wiadomo, inny przewoźnik) po prostu 70,72 i 74 kończyłyby bieg przy tej nowej pętli tramwajowej gdzie zrobionoby tymczasowy węzeł przesiadkowy, coś jak w Katowicach na Zawodziu(72 i 74 normalnie, a od Fordońska-Rejewskiego ulicą Rejewskiego do węzła przesiadkowego, 70 zamiast Kaliskiego dalej Akademicką we wszystkich kursach) To mógłby być złoty okres dla naszych tramków, pewnie trzeba by było uruchomić nawet te odstawione wozy
3N Wilczak
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Ciekaw jestem, gdzie byś chciał je zorganizować.Artur2406 pisze:Dlaczego mam wrażenie że w ZDMiKP nikt nie pomyślał o specjalnych objazdach dla autobusów i będą one stać w tym gigantycznym korku
Inną ciekawą kwestią jest fakt, że skrzyżowania na drodze objazdu są po prostu nie przygotowane na przyjęcie tylu samochodów. Dziś jadąc na szkrzyżowaniu Akademicka-Rejewskiego zwrociłem uwagę, że planowany tam objazd czyli skręt z Rejewskiego w lewo, w Akademicką, jak i z Akademickiej w prawo w Rejewskiego ma najkrótsze czasy faz, gdyż w normalnych warunkach nikt tak nie jeździ - ruch na tym kierunku jest znikomy. Nikt nie wpadł na to, by przemalować oznakowanie poziome na skrzyżowaniu tak, by na tym kierunku był bezkolizyjny prawoskręt (Akademicka>Rejewskiego) - bądź zielone, bądź czerwone ze strzałką, zaś w druga stronę zamiast pasów od lewej lewo+prosto | prawo | prawo, mogliby zrobić lewo | lewo+prosto(+prawo) | prawo. Ten środkowy pas po badaniach ruchu uzyskałby prawoskręt, gdyby istniała taka potrzeba - fakt, faktem ruch na Fordońskiej winien trochę spaść.
A ZDMiKP jeszcze się nie pochwalił, jak oficjalnie ruch chce zorganizować :/
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Hohoho, jasne, jasne, już to widzę, jak oni tak pomyślą...
w ogóle dzisiaj koło akademika (Twardzickiego-Łochowskiego) stanęła tablica ze schematem objazdu, na razie zaklejona jeszcze, ale z tego, co wystaje (i co dało się troszkę...hmmm..."odgiąć":-P) to dało się zauważyć, że nie Przemysłowa, nie Witebska, ale Inwalidów...
O!
w ogóle dzisiaj koło akademika (Twardzickiego-Łochowskiego) stanęła tablica ze schematem objazdu, na razie zaklejona jeszcze, ale z tego, co wystaje (i co dało się troszkę...hmmm..."odgiąć":-P) to dało się zauważyć, że nie Przemysłowa, nie Witebska, ale Inwalidów...
O!
Nie o! Tylko to jest jeden z kierunków dla tej części Fordonu. Przecież byłoby niedorzeczne kierować samochody na Witebską, jak mogą jechać Lewińskiego i Inwalidów. Z badań wynika, że kierowcy chcą zawsze otrzymać prostą informację - jedź tak i tak. Nie ma sensu zaprzątać głowy kierowców trzema wariantami - wybrano dla każdej z dzielnic jeden (być może najlepszy) i taki też pojawi się na tablicy, przy wyjeździe z danej dzielnicy.prohun pisze:co wystaje (i co dało się troszkę...hmmm..."odgiąć":-P) to dało się zauważyć, że nie Przemysłowa, nie Witebska, ale Inwalidów...
Według mnie to objazdy powinny wyglądać tak.....
Autobusy wszelakie powinny jeździć na tej jednej "nitce" wiaduktu, która będzie otwarta i ruch będzie obustronny.
Samochody i TIR'y powinny korzystać z objazdów. np. Inwalidów.
W takim układzie KM nie byłaby aż tak opóźniona, bo przecież autobusy co minutę nie jeżdżą i nie zrobiłyby korku.
Samochody mogą się jakoś gdzieś przeciskać bocznymi uliczkami, a autobus ma rozkład i przydzieloną trasę.
Nie wyobrażam sobie tego jak autobusy mają mieć jakieś objazdy, w których będziemy stać po 30 min. w korku :-/
Autobusy wszelakie powinny jeździć na tej jednej "nitce" wiaduktu, która będzie otwarta i ruch będzie obustronny.
Samochody i TIR'y powinny korzystać z objazdów. np. Inwalidów.
W takim układzie KM nie byłaby aż tak opóźniona, bo przecież autobusy co minutę nie jeżdżą i nie zrobiłyby korku.
Samochody mogą się jakoś gdzieś przeciskać bocznymi uliczkami, a autobus ma rozkład i przydzieloną trasę.
Nie wyobrażam sobie tego jak autobusy mają mieć jakieś objazdy, w których będziemy stać po 30 min. w korku :-/
Pomysł bardzo dobry, ale niestety nie do wyegzekwowania w Polsce.Kuba_3569 pisze:Autobusy wszelakie powinny jeździć na tej jednej "nitce" wiaduktu, która będzie otwarta i ruch będzie obustronny.
TIRy już korzystają z takiego objazdu jadąc z Bydgoszczy do Torunia.Kuba_3569 pisze:Samochody i TIR'y powinny korzystać z objazdów. np. Inwalidów.
Rozkład i trasę zawsze można zmienić :-PKuba_3569 pisze:autobus ma rozkład i przydzieloną trasę.
Ponadto zauważ, jak ZDMiKP obronił się przed dyskusją z GDDKiA. Gdyby zamknęli dwa wiadukty naraz, musieliby zapewnić trasę o podobnych parametrach. Ani Inwalidów, ani Przemysłowa nie spełnia tego wymogu. A tak - stawiają znak "Zalecany objazd" i są usprawiedliwieni. Można przejechać trasą DK80? Można! Informowali, że są trudności w ruchu? Informowali! Więc dzięki temu GDDKiA się nie może przyczepić.
Zamykając Wiadukty Warszawskie "nur fur Bus" musisz zapewnić trasę o podobnym standardzie reszcie.
Moim zdaniem w sobotę powinni przeprogramować dość dobrze sygnalizację na skrzyżowaniu Kamienna-Fordońska. Czas trwania fazy Kamienna>Fordońska winien spaść do niezbędnego minimum - kto jadąc Kamienną będzie się wpychał na remontowaną Fordońską - niewielu. Dzięki temu odetka się wiadukt, bo na dzień dzisiejszy te światła go ostro trzymają.
Ponadto zastanawiam się co z wlotem Konduktorskiej do Fordońskiej - tam gdzie 59 i 67 wjeżdżają na Fordońską - tam już dziś jest źle i jedno wielkie wymuszanie pierwszeństwa. Może zrobiliby to tak, że ci, co jadą na Bielawy, Leśne (ul. Kamienną) winni zjechać w Konduktorską, a ci co do centrum - czyli dalej Fordońską - niech jadą prosto przez wiadukt. Zaś za wiaduktem linię przerywaną od strony Przemysłowej dla autobusów i tych, co jadą z tamtej strony - w drugą stronę tj. z zjazd z Wiaduktu w Kamienną byłby niemożliwy.
A tak, to poszerzenie lewoskrętu na Kamiennej (kosztem drugiego pasa dla strony przeciwnej) spokojnie od Gajowej mógłby być ten lewoskręt. No i chyba wszystko. Zmiana geometrii wejścia ul. Inwalidów w ul. Lewińskiego jest jednak już kosztowna.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Tu masz całkowitą rację, kierowcy będą jeździć 10 h na okrągło bez przerwy. Tutaj nawet dodatkowe kolejności nie pomogą, bo nawet jeżeli dodadzą 25 i 26 kolejność na 69 to tylko powiększa korek o jakieś 36 metrów. Remontu wiaduktów w ogóle nie poczuje linia 81 ale wracając do 69.. kierowcy mają jedną dłuższą przerwę "śniadanie" bądź "kolację" , która zależnie od kolejności trwa od 30 - 45 min (tak mniej-więcej), dajmy, że kierowca straci na mieście jakieś 30 min. no to już wiadomo, niektórzy będą jeździć non-stop, a nieliczni postoją na końcówce jakieś 10 min. czyli postój prawie taki jaki powinien być po każdym kursie. Czyli żadna kolacja z tego nie będzie tylko zwykły podjazd, zjedzenie ile sił w zębach czegoś zmniejszającego burczenie w żołądku i odjazd....... i tak przez 2 lata......Volvo..2785.. pisze:jestem przekonany że 69 nie będzie sie wyrabiało na trasie... Współczuje kierowcom :-( z chwila odpoczynku będzie ciężko :-P
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Pamiętam jak istniało 91 i była wielka śnieżyca w Bydgoszczy. Jeździlismy popołudniu wtedy. Dojechaliśmy na Plac Kościeleckich na 5 minut kolacji. Przez centrale kierman powiedział jak to wygląda. Pojechał na kółko za niego chyba z 56/5 rezerwa a my włączyliśmy sie kółko następne. Wiem że w wypadku 69 nie da rady wpuścić żadnej rezerwy bo to byłoby bez sensu bo tak będzie na większości linii które jeżdżą Wiaduktem Warszawskim.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Dzisiaj byłem w ZDMiKP koło OBI, tam dowiedziałem się, że objazdy zaczną się w niedziele po południu, a sam remont ruszy w poniedziałek. Eeee...tylko zastanawia mnie fakt, że z tego, co powiedziała mi miła pani kasjerka (pobiegła po jakiś konspekt rzecznika prasowego ZDMiKP, czy jakoś tak), to wygląda na to, że zmienioną trasą pojedzie tylko 93...czyżby jednak był ruch obustronny na pozostałej nitce wiaduktu?
Dowiemy się w niedziele! :-P
Ale powiało tajemniczością i grozą...:-D
Dowiemy się w niedziele! :-P
Ale powiało tajemniczością i grozą...:-D
Owszem, przez Lewińskiego.prohun pisze:zmienioną trasą pojedzie tylko 93
I tutaj również się zgadza. Hmm...coś czuję, że do tych pdf'ów ze strony ZDMiKP mogliby ze spokojem dodać rozkład jazdy dla przystanku osobowego Bydgoszcz Bielawy ;) [wraz z czasami przejazdu poc. pospiesznych] Wtedy co najmniej 10 minut przed przyjazdem można się spodziewać zamknięcia szlabanów i wybrać inny wariant - np. przez ul. Zamczysko.prohun pisze:czyżby jednak był ruch obustronny na pozostałej nitce wiaduktu
Zamkną przejazd, korek się zrobi przy Inwalidów i wyjdzie na to samo.volvo7000A pisze:edna linia co w korku nie będzie stała...
Ja naprawdę nie wiem, czemu ludzie tak narzekają. Fakt, nie będzie tak fajnie z przejazdem do Fordonu, jak było, ale przecież są drogi alternatywne. Jeden, dwa dni będą duże korki, jak kierowcy się nie przyzwyczają; później się wszystko rozejdzie po drogach alternatywnych i korki na Wiaduktach Warszawskich spadną. Zawsze tak jest, przykład wielu innych polskich miast, które przechodziły podobne, bądź większe remonty i sprawa się rozwiązywała w sposób, jaki opisałem.volvo7000A pisze:bedzie stało w kilkukilometrowym korku na fordońskiej... MASAKRA
Po prostu za mało remontów w naszym mieście jest i widzę ludzie nieprzyzwyczajeni...