Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-07-31, 17:16

heimat pisze:Po pierwsze zjeżdżąjące do zajezdni autobusy tam (na skrzyżowaniu z Fabryczną) nie zawrócą. Przydałby się dodatkowy pas do skrętu w lewo. Mogli by przesunąć drogę nieco na południe.
Po drugie, na skrzyżowaniu z Fabryczną jest sygnalizator kierunkowy S-3 który zabrania zawracania.
Ok, zgoda. Niedługo problem autobusów zniknie, bo jak wiadomo nie bedzie zajezdni. A skrzyzowanie można zawsze przerobić. To chyba nie jest wielki problem zmienić trochę program i wymienić szkła kierunkowe na ogólne.

Stanley
Posty: 1
Rejestracja: 2008-08-02, 13:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Stanley » 2008-08-02, 13:11

Moim zdaniem na r.Fordońskim należy zamontować czujniki - gdy tramwaj zatrzymuje się przed rondem... włączają się czerwone dla wszystkich samochodów i tramwaj przejeżdża.... gdy tramwajów nie ma... jeżdżą samochody.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2008-08-02, 13:17

Nie bo tam są jeszcze przystanki nie zapominaj. Ostatnio jechałem 3/11(PESA) to na r.Grunwaldzkim była 3minuty szybciej ale na Wilczaku punktualnie.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-08-02, 13:39

kamil3836 pisze:Nie bo tam są jeszcze przystanki nie zapominaj.
a co to za problem, ustawia się opóźnienie, np. 90 sekund i po sprawie. Chyba tyle czasu wystarczy na pełną obsługę strumieni pasażerów danego składu.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-08-04, 23:35

Na Focha też jest tragicznie :/
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-08-05, 00:10

heimat pisze:a co to za problem, ustawia się opóźnienie, np. 90 sekund i po sprawie. Chyba tyle czasu wystarczy na pełną obsługę strumieni pasażerów danego składu.
A 2 minuty to się własnie tam czeka na światłach ;]

/h: cytowanie
Ostatnio zmieniony 2008-08-05, 06:58 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-08-05, 07:00

misieek pisze: A 2 minuty to się własnie tam czeka na światłach ;]
Wzbudzanie w momencie dojazdu do przystanku i od tego czasu liczymy czas. Tramwaj otwiera wrota, ludziki wychodzą i wchodzą, a czas płynie. System od momentu wzbudzenia ma 90 sekund na otwarcie przejazdu. Właściwie to wzbudzanie powinno być połączone ze sterownikiem zwrotnicy, ale to kilka sekund różnicy. Wydaje mi się, że w praktyce w przeciągu minuty od zamknięcia drzwi tram może zjechać z ronda.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
misieek
Posty: 349
Rejestracja: 2007-09-02, 00:24
Lokalizacja: ...

Post autor: misieek » 2008-08-05, 08:04

heimat pisze:Wzbudzanie w momencie dojazdu do przystanku i od tego czasu liczymy czas. Tramwaj otwiera wrota, ludziki wychodzą i wchodzą, a czas płynie. System od momentu wzbudzenia ma 90 sekund na otwarcie przejazdu. Właściwie to wzbudzanie powinno być połączone ze sterownikiem zwrotnicy, ale to kilka sekund różnicy. Wydaje mi się, że w praktyce w przeciągu minuty od zamknięcia drzwi tram może zjechać z ronda.
Co jesli nie zdazy? ;] Albo podjada dwa tamwaje. To nie jest dobre rozwiazanie wg mnie.

/h: cytowania leżą
Ostatnio zmieniony 2008-08-05, 08:06 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-08-05, 08:09

misieek pisze:Co jesli nie zdazy? ;] Albo podjada dwa tamwaje. To nie jest dobre rozwiazanie wg mnie.
jak nie zdąży to poczeka (być może "puści" go tram jadący w przeciwną stronę), ale nie sądzę, żeby się w półtorej minuty nie wyrobił. Drugi tramwaj i tak nie może przejechać za czujnik rozjazdu. Fakt, że ten drugi już sobie poczeka (chyba że opuszcza rondo tym samym wylotem), ale wydaje mi się, że rozpakuje to sytuację. Poza tym można dla takich sytuacji, gdy wzbudzenie zwrotnicy następuje chwilę po zjeździe poprzedniego trama ustawić krótszy okres wzbudzania zakładając, że w międzyczasie nastąpiła wymiana pasażerów w takim tramie.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

micha

Post autor: micha » 2009-07-07, 17:21

Coś się zaczęło dziać. Na moście J. Kazimierza założyli pętlę indukcyjną i wóz który podjeżdża później też sobie wzbudza "kreskę". A na pętli Wyścigowa tragedia: wjeżdżając na pętlę stoi się ok. 2 min. (samochody też mają czerwone -korek do Spornej). Przy wyjeździe - 2-3min. (czas przejazdu Wyścigowa-Bałtycka 6-7min.) a gdzie inne światła?

/o: 1 punkcik się należy ;)
Ostatnio zmieniony 2009-07-07, 17:25 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-07-09, 12:06

Na moście J. Kazimierza
To mamy taki most? Gdzie?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

micha

Post autor: micha » 2009-07-09, 20:49

W ok. szajnoch(a może się mylę)-ale chyba wiesz o co biega

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Działanie sygnalizacji tramwajowej na rondach

Post autor: Marcin_558 » 2009-08-05, 15:09

Ostatnio zmieniony 2009-08-19, 00:36 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-05, 15:12

W Expresie są o tym 3 artykuły.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-08-05, 16:47

Marcin_558 pisze:Od drogowców często można usłyszeć: ?Nie da się?
"Nie da się" jest na pierwszym miejscu, a jak się niestety dla nich da zrobić to mówią "Nie mamy pieniędzy". I tak w kółko :lol:

micha

Post autor: micha » 2009-08-05, 17:18

Przejechać to się da tylko trzeba uważać czy nie czai się gdzieś centrala ruchu - ten temat był wiele razy poruszany na spotkaniach motorniczych z ludżmi z zarządu - ale oni "lepiej się na tym znają".
Ostatnio zmieniony 2009-08-05, 22:57 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-05, 20:25

Jeśli nasi drogowcy lubią siać niedasizm to skoro wg nich nie można wydłużyć cyklu na Rondzie Toruńskim, Fordońskim i Grunwaldzkim to niech wydłużą czas przejazdu pomiędzy poszczególnymi odcinkami. A najgorzej jak na Toruńskim zgrupuje się 2, 4 i 7. Kaplica totalna jest wtedy; w zeszły czwartek na Rondzie Toruńskim widziałem jak najpierw podjechała 4, potem 7 i na końcu 2; przez tą sygnalizację 2 straciła przynajmniej z 5 minut.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-08-05, 22:27

Marcin_558 pisze:- Ronda Fordońskie, Toruńskie i Grunwaldzkie należą do najbardziej skomplikowanych systemów sterowania ruchem w naszym mieście
Zapraszam na Poznańską Kaponiera. W Poznaniu tramwaje mają pierwszeństwo.

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-18, 16:14

Express Bydgoski pisze:Tramwajem w 28 minut do Fordonu
Minimum tyle stało się wczoraj na światłach na r.Fordońskim w stronę Centrum. Oczywiście, ZDMiKP nie zauważył problemu.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

micha

Post autor: micha » 2009-08-18, 19:01

Tyle się stało bo nie chciało się wzbudzić światło zezwalające na wjazd w rondo a motorniczy nie chciał ryzykować-gdyby coś sie stało ,,zostałby surowo ukarany"-to akurat górze wychodzi najlepiej.

Awatar użytkownika
Paweł W
Posty: 751
Rejestracja: 2008-10-25, 23:00

Post autor: Paweł W » 2009-08-18, 19:11

Skoro góra zna się najlepiej na "surowym karaniu" to może na następnym zebraniu motorniczych postawić ZDMiKP sprawę jasno: albo zmieniają ten cały rąbnięty cykl albo motorowi urządzają strajk.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2009-08-18, 19:12

michał 78 pisze:motorniczy nie chciał ryzykować-gdyby coś sie stało ,,zostałby surowo ukarany"-to akurat górze wychodzi najlepiej.
Wiem, znam motorniczego..
Ale i tak przejechał i potem też parę składów, bo Centrala zatrzymała ruch, a trzeba było czekać 30minut, bo była na Osowej Górze.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

micha

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: micha » 2009-08-18, 20:05

Alden pisze:Skoro góra zna się najlepiej na "surowym karaniu" to może na następnym zebraniu motorniczych postawić ZDMiKP sprawę jasno: albo zmieniają ten cały rąbnięty cykl albo motorowi urządzają strajk.
Ten temat był wałkowany już tyle razy że szkoda mówić. Na ogół jednak po takim zatrzymaniu ruchu są efekty-światła nagle ,,same" się naprawiają i jest ok. A ze strajkiem to raczej nie jest tak łatwo-ale to chyba odbiega od tematu.

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: ikarusiarz » 2012-09-19, 10:39

Powiedzcie mi o co tu chodzi??
Czy nasze miasto cofa się wstecz?

Jak zaczynałem pracę w MZK, to światła wyłączali o 22:00. (poza paroma wyjątkami). Potem przestawili na 23:00. Jaki był mój szok, kiedy wczoraj grubo po 23 zatrzymywałem się na każdym skrzyżowaniu!!! Ani to ekonomiczne (ruszanie-spalanie), ani ekologiczne (ruszanie-dymienie). Powiedzcie mi dla kogo są te światła na tych pustych skrzyżowaniach??

Teraz kolejny nowy wynalazek: Sobota godzina 12. Dworcowa, parę samochodów, a ja na krótkim odcinku od PKP, do "królówki" zaliczyłem 3 światła!!! To na "królówce" opracowane dla ścigaczy chyba??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ArturS
Posty: 652
Rejestracja: 2009-09-24, 08:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: ArturS » 2012-09-19, 11:39

Bo to zapowiedź tego, no yyy, ITSa :P
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: Kamil3836 » 2012-09-19, 12:00

Artek82 pisze:Bo to zapowiedź tego, no yyy, ITSa :P
Raczej wyciąganie pieniędzy pod pretekstem ITS, bo to nie jest problem odpowiednio zaprogramować sygnalizację świetlną.
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: korpi » 2012-09-19, 15:48

U mnie też się dziwię na Gdańska - Chodkiewicza. Kiedyś właśnie było 22.00. Teraz cholera wie bo jest raz 23.00, 23.30 a nie raz "grają" całą noc.

Korzystają z tego miejscy. Np Gdańska - Śniadeckich 2 w nocy w weekend grupka ludzi wraca z imprez i wylatuje patrol że szoku można dostać.
Kamil3836 pisze:nie jest problem odpowiednio zaprogramować sygnalizacje świetlną.
W Bydgoszczy to widać ze wszystkim jest problem.
Nic tylko zlikwidować ZDMiKP

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: Kamil3836 » 2013-08-04, 23:30

Jestem zszokowany priorytetem na Wojska Polskiego dla tramwajów (przy Chorwackiej oraz Ujejskiego). Obecnie, gdy tramwaje tam nie jeżdżą to światła się zapalają w każdym cyklu, no cóż jest jak jest. Gdy tramwaje pewnie ponownie tam powrócą, to będzie powtórka z rozrywki, typu za późno podjechał i nie dostał cyklu. :cegla:
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: Kawka » 2013-08-05, 10:50

Kamil3836 pisze:Jestem zszokowany priorytetem na Wojska Polskiego dla tramwajów (przy Chorwackiej oraz Ujejskiego). Obecnie, gdy tramwaje tam nie jeżdżą to światła się zapalają w każdym cyklu, no cóż jest jak jest. Gdy tramwaje pewnie ponownie tam powrócą, to będzie powtórka z rozrywki, typu za późno podjechał i nie dostał cyklu. :cegla:
Masz racje tam jest tragedia jak widzę że za chwilę będzie cykl trzeba gnać albo postać kolejne 2 minuty :P

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach

Post autor: ikarusiarz » 2014-06-13, 10:49

W dzisiejszym "EB" poruszono temat skrzyżowania przy Focusie. Pisałem o tym w tym temacie:viewtopic.php?f=43&t=2795&start=150 (nie wiem jak się prawidłowy skrót umieszcza_stary już jestem)

Ostatnio na Fordońskim stałem: Na wlocie, w środku i na czerwonym przy torach... Trzy czerwone na jednym rondzie...

Na Wyszyńskiego, od GDA, była "zielona fala". Już ku..a nie ma!!

ODPOWIEDZ