Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Moderator: spooney
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Jak się dostanie zieleń na Wyszyńskiego przy Orlenie to trzeba ostro grzać osobówką i czasem trzeba szybko jechać by zdążyć do świateł przy Tesco. Przy dobrym cyklu da się.
Ostatnio zmieniony 2014-06-13, 16:56 przez Karol, łącznie zmieniany 3 razy.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Sam się "facepalmuj". Piszę jak jest. 68 jak się nie zmieści na światłach na R.Fordońskie już dojeżdza na -3.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Zfacepalmowałem się na to, co właśnie pracowicie wyedytowałeś, także że wiesz.
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Nowy cykl na Placu Poznańskim to tragedia...
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
A tak jak już piszemy to zmienili te cykle na Wyszyńskiego i co światła praktycznie stoisz..
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Jak wszędzie. Na krótkiej trasie Szubińska-Piękna - Dworcowa stoję na każdych światłach (6 sztuk) - więcej stania niż jazdy.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Na Szubińskiej to praktycznie codziennie jeżdze 54 z Błonia na Piękną i co światła stoisz. Na Gnieźnieńskiej ruszy, obsłuży przystanek ale na Piękną już dojeżdża gdy auta mają zielone które skręcają w Połtyna lub Piękną.
*edit*: Często przez te światła ucieka mi 79
*edit*: Często przez te światła ucieka mi 79
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Odczułem to na własnej skórze... KTO TO WYMYŚLIŁ??? Drugie "Fordońskie", co to trzeba stać w środku ronda i blokować wszystko naokoło.. Było dobrze i normalnie...Kamil3836 pisze:Nowy cykl na Placu Poznańskim to tragedia...
Mój kolega, jeżdżący na 79, jest już dostaje gorączki na myśl o dodatkowych 3 "światłach", po trasie, a tu jeszcze dowalili nowy cykl na Placu Poznańskim..
Czas wyprowadzić się na wieś, choć nie wiem czy z "wiochy" na wieś jest rozsądne...
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
No kutwa, wczoraj zagadany ruszyłem na zielonym z Poznańskiej w lewo do Stromej i bym się wpi.....ł ładnie Mój błąd bo pojechałem "z pamieci", ale namieszali na większości krzyżówek
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
W 400 tysięcznym mieście nie ma jednej osoby która znałaby się na światłach... Dlatego tak to wygląda. ITS-owi też nie wróżę długiej przyszłości. Okaże się zbyt skomplikowany i szybko zostanie wyłączony po pierwszej awarii.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Ja myślę, że tu nie trzeba wiedzy, ale rozumu... Ale tego też brakuje. Czasami wystarczy włączyć "off" i nagle ronda stają się przejezdne, nie ma korków...Darek pisze:W 400 tysięcznym mieście nie ma jednej osoby która znałaby się na światłach... Dlatego tak to wygląda.
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Sygnalizacja dla tramwajów Toruńska/Żupy oraz T/Hala działa b.dobrze natomiast na R.Toruńskim chyba póki co jest stały cykl dla wszystkich tylko inaczej się odbywa. Zastanawia mnie jedno. Dziś przyjrzałem się kablom na R. Jagiellonów. Jeśli tam też ma być założona sygnalizacja, to na bank zatka się całe ścisłe Centrum. U góry na Pięknej też ma być przy Skorupki i Leszczyńskiego żeby sznur aut zaczynał się już przed Bielicką i ciągnął do Szubińskiej. Kurczę co skrzyżowanie sygnalizacja. Chore chore chore!!! A na Pl. Poznańskim skręt z Kruszwickiej w Grudziądzką był na jednej fali a teraz zatyka się Kruszwicka bo ci co skręcą, stoją aby przepuścić tych ze Stromej. Zobaczycie że ten ITS to będzie jedna wielka porażka. ZERO zielonej fali na Fordońskiej, Wyszyńskiego, W.P. Masakra.
/mod/ nie klniemy na forum! ocenzurowano
/mod/ nie klniemy na forum! ocenzurowano
Michu76
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Trzeba chyba Zarządowi te pomysły wybić z ich głów.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Dziś odbyło się wdrożenie ITS-u na Placu Poznańskim... Wszyscy mieli czerwone... Po paru minutach ruszyliśmy na czerwonym, bo ile można stać. Ja poinformowałem o zajściu 112.
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
To jakaś kpina jest, a Zarząd Głupoty Miejskiej i Marnotrawienia Kasy powinien za to beknąć. Komu przeszkadzały dotychczasowe ustawienia??? Na K. Wielkiego / Fordońska to samo Niech se w dupę wsadzą ten ITS!!! Paweł coś pisał że na pl. Poznanskim niby poprawili, wczoraj sprawdzałem i wszystko działało tak samo gówniannie
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Jakby ludzie zaczęli walić pismami i telefonami do ZDMiKP dając do zrozumienia co o tym myślą, może by się wzieli za roboty.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Jęczycie. W każdym mieście gdzie wdrażano ITS trwały testy i sytuacje były podobne. Trzeba uważać i przemęczyć się.Artek82 pisze:To jakaś kpina jest, a Zarząd Głupoty Miejskiej i Marnotrawienia Kasy powinien za to beknąć. Komu przeszkadzały dotychczasowe ustawienia??? Na K. Wielkiego / Fordońska to samo Niech se w dupę wsadzą ten ITS!!! Paweł coś pisał że na pl. Poznanskim niby poprawili, wczoraj sprawdzałem i wszystko działało tak samo gówniannie
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Kolego, motorniczy tramwajów męczą się już od 10 lat z głupotą Zarządowców, a teraz dali taki popis że hoho. Wszystko stoi, tramwaje, autobusy i puszki, aha i ludzie też
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Może to są poprostu testy przed jutrem czy będą się ludzie stosować do rocznicy Powstania Warszawskiego.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Pieszym na przejściach bez guzików do zielonego ma być łatwiej
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... go_ma.html
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Ave Maryja!spooney pisze:Pieszym na przejściach bez guzików do zielonego ma być łatwiej
no zobaczymy
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Wspaniała modernizacja sygnalizacji dla pieszych przy Solskiego-Ugory: Wchodzi człowiek na zielonym i postój na wysepce, bo dalej czerwone... Strach pomyśleć co będzie, jak grupa przedszkolaków będzie przechodzić? Gdzie oni się zmieszczą? Wysepka jest malutka. Dodam, że było normalnie. Było..
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
O 2:40 ekipa regulowała światła o których pisałem powyżej. Przeczytali?
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Zwróciliście uwagę, że działają zielone fale? Wczoraj na odcinku Połtyna/Piękna do Trasy Uniwerysyteckiej nie stałem ani razu na światłach, godzina 18 - specjalnie jechałem przepisowo.
Podobnie na Fordońskiej - w miarę nieźle.
A co do skrzyżowań z ruchem okrężnym to cykle zielone są według mnie w relacjach wschód-zachód i potem północ-południe, ale to chyba niestety musi tak być. Nie wiem czy słusznie przyuważyłem ale na Grunwaldzkim tramwaj w większości przypadków ma zielone :o
Podobnie na Fordońskiej - w miarę nieźle.
A co do skrzyżowań z ruchem okrężnym to cykle zielone są według mnie w relacjach wschód-zachód i potem północ-południe, ale to chyba niestety musi tak być. Nie wiem czy słusznie przyuważyłem ale na Grunwaldzkim tramwaj w większości przypadków ma zielone :o
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
ITS powoli się kształtuje.
Jechałem Fordońską i nie stałem od wiaduktów ani razu, dopiero przy PKS-ie zatrzymało mnie czerwone.
Jechałem Fordońską i nie stałem od wiaduktów ani razu, dopiero przy PKS-ie zatrzymało mnie czerwone.
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Dzisiaj wysiadłem na Kujawskim z 57, po czym chciałem udać się na 2, bo jechała strzała, więc musiałem biec, żeby mi nie odjechała z przed nosa, no ale nasz cudowny ITS sprawił, że gdyby nie długa przerwa to by mi uciekła... stałem kilka minut (3-4), żeby przejść z wysepki na drugą stronę W. Polskiego. Rozumiem to, że było czerwone, bo zielone było dla skręcających z W. Polskiego w Kujawską, ale najgorsze jest w tym to, że w czasie gdy stałem te kilka minut jak głupi, nic nie jechało... więc ja się pytam, po co kamery, po co ta sygnalizacja... po co tracimy pieniądze, jeśli ludzie i tak muszę (bez potrzeby) stać... o pieszych nikt nie myśli, tylko samochody i korki, a autobusy i tramwaje i tak piorytetów nie mają...
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Pozwolę sobie odkurzyć temat, bo w ostatnich dniach można by napisać niezły bestseller na temat sygnalizacji świetlnej na kluczowych skrzyżowaniach i rondach. Zainspirował mnie Ignacy tym wpisem dzisiaj:
Budujecie swoją pozycję w mieście jako Stowarzyszenie już dobre kilka lat, organizując spotkania, udzielając się na festynach itp. OK Super, ale wielu z Nas (forumowiczów) dzień w dzień zasiada za kierownicą czy pulpitem i doświadcza wiecznie tych samych problemów. Jednym z nich jest właśnie Rondo Fordońskie.
O temacie sygnalizacji głośniej zrobiło się w momencie pojawienia Swingów. Chodziło o spokojny przejazd przez rondo na jednym cyklu w stronę Fordonu. Druga sprawa to zbyt krótki czas nadawania zielonego światła dla zjeżdżających z ronda, wskutek czego blokowane jest torowisko (głównie od strony zachodniej). Teraz jest to bardzo gorący temat ze względu na tworzące się ogromne korki. O tym fakcie poinformowałem przy okazji organizowanego przez Was spotkania z mieszkańcami Fordonu osobiście Pana Naczelnika z Inżynierii Ruchu (nie wyglądał na zaskoczonego informacją, więc chyba znał ten problem). Mijają 4 miesiące i dalej tkwimy w miejscu! Jak widać na słowo w dzisiejszych czasach w ogóle nie można liczyć, ani jednostka głosu też nie ma. Dlatego uważam, że Stowarzyszenie jest idealną formą na przyciśnięcie ZDMiKP w tego typu tematach, poprzez wysłanie stosownego pisma do konkretnej osoby z prośbą o niezwłoczną interwencję. Tylko, że to musi być OFICJALNIE, a nie jakieś podrzędne maile albo rozmowy telefoniczne, bo to nic nie da.
Podsumowując może i nawet machnąłbym ręką na to wszystko, ale za te zmiany w rozkładach od końca maja i jeszcze większe przycięcia na przerwach dla kierowców i motorniczych no po prostu trzeba zacząć o tym głośno rozmawiać! Przecież chcemy, żeby komunikacja miejska funkcjonowała jak najlepiej, ale niestety ZDMiKP kieruje się zupełnie innymi wartościami.
Czekam na Wasze komentarze i ogólną dyskusję, może jakieś decyzje Zarządu Stowarzyszenia.
PS Na koniec dodam, że patrol policji nic nie zmieni, jedynie nabije im kasę, a my i tak dalej będziemy stać jak fajfusy.
PS 2 To jest tylko i wyłącznie moja opinia i przemyślenia, więc nie musisz się ze wszystkim zgadać. Chcę tylko nakreślić temat.
Mówiąc wprost - weźmy się do roboty i zróbmy coś a nie przyglądajmy się biernie!Ignacy 12:40 Może Stowarzyszenie coś w tym temacie (dop. Ronda Fordońskiego) by poruszyło? To się nadaje do mediów...
Budujecie swoją pozycję w mieście jako Stowarzyszenie już dobre kilka lat, organizując spotkania, udzielając się na festynach itp. OK Super, ale wielu z Nas (forumowiczów) dzień w dzień zasiada za kierownicą czy pulpitem i doświadcza wiecznie tych samych problemów. Jednym z nich jest właśnie Rondo Fordońskie.
O temacie sygnalizacji głośniej zrobiło się w momencie pojawienia Swingów. Chodziło o spokojny przejazd przez rondo na jednym cyklu w stronę Fordonu. Druga sprawa to zbyt krótki czas nadawania zielonego światła dla zjeżdżających z ronda, wskutek czego blokowane jest torowisko (głównie od strony zachodniej). Teraz jest to bardzo gorący temat ze względu na tworzące się ogromne korki. O tym fakcie poinformowałem przy okazji organizowanego przez Was spotkania z mieszkańcami Fordonu osobiście Pana Naczelnika z Inżynierii Ruchu (nie wyglądał na zaskoczonego informacją, więc chyba znał ten problem). Mijają 4 miesiące i dalej tkwimy w miejscu! Jak widać na słowo w dzisiejszych czasach w ogóle nie można liczyć, ani jednostka głosu też nie ma. Dlatego uważam, że Stowarzyszenie jest idealną formą na przyciśnięcie ZDMiKP w tego typu tematach, poprzez wysłanie stosownego pisma do konkretnej osoby z prośbą o niezwłoczną interwencję. Tylko, że to musi być OFICJALNIE, a nie jakieś podrzędne maile albo rozmowy telefoniczne, bo to nic nie da.
Podsumowując może i nawet machnąłbym ręką na to wszystko, ale za te zmiany w rozkładach od końca maja i jeszcze większe przycięcia na przerwach dla kierowców i motorniczych no po prostu trzeba zacząć o tym głośno rozmawiać! Przecież chcemy, żeby komunikacja miejska funkcjonowała jak najlepiej, ale niestety ZDMiKP kieruje się zupełnie innymi wartościami.
Czekam na Wasze komentarze i ogólną dyskusję, może jakieś decyzje Zarządu Stowarzyszenia.
PS Na koniec dodam, że patrol policji nic nie zmieni, jedynie nabije im kasę, a my i tak dalej będziemy stać jak fajfusy.
PS 2 To jest tylko i wyłącznie moja opinia i przemyślenia, więc nie musisz się ze wszystkim zgadać. Chcę tylko nakreślić temat.
Re: Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
I co cisza? Do tego trzeba dodać nie działający dobrze system ITS w Fordonie. Wczoraj tramwaje raz przejeżdżały bez postoju a raz stali nawet 5 minut czekając na światło przy Kleberga. Dziwne jest to,że jadąc wozem w Fordonie na każdych światłach stoję ,a w centrum przy Klaryskach zaraz dostaję cykl.
Sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach i rondach
Codziennie jeżdżę na rowerze przez przejazd przy ONZ. Bardzo ciekawie się obserwuje jak niektóre tramwaje przejeżdżają z priorytetem, a niektóre zatrzymują się pod sygnalizatorem a ja i samochody mają nadal zielone. Jak to też ZDMiKP tłumaczy:
"Aby ten uruchomiony obecnie układ priorytetu w pełni funkcjonował tramwaje muszą wysyłać odpowiednie komunikaty do sterownika, robią to poprzez radio krótkiego zasięgu i komputer pokładowy. Aby wyszedł z tramwaju odpowiedni komunikat motorniczy musi być zalogowany do komputera pokładowego, jeżeli tego nie zrobi (a zdarza się to dość często) tramwaj po całym mieście porusza się bez priorytetu blokując inne pojazdy posiadające priorytet. Jak wiemy z doświadczenia kilkunastu miesięcy funkcjonowania priorytetu na terenie miasta za brak priorytetu w 30% odpowiada urządzenie, a 70% winę ponosi człowiek poprzez złe lub całkowity brak zalogowania do komputera pokładowego."
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459