Próba obciążeniowa na Trasie Uniwersyteckiej. Pierwszy, prawdziwy chrzest [zobacz wideo i zdjęcia]
Gazeta Pomorska
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Moderator: spooney
- magiera182
- Posty: 215
- Rejestracja: 2012-01-17, 15:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Tak wygląda most z wantami. Będą w kolorze pomarańczowym
Źródło: Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... zowym.html
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Zobacz z bliska pylon i wanty mostu na Trasie Uniwersyteckiej
Źródło: Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... ckiej.html
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Uroczyste otwarcie 12.12.2013 godzina 18:00
Znamy datę otwarcia Trasy Uniwersyteckiej. Bez fajerwerków
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... erkow.html
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Ciekawe czy PiSiory planują jakiś protest i czy zablokują trasę?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Weź nie kraczDarek pisze:Ciekawe czy PiSiory planują jakiś protest i czy zablokują trasę?
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Była gdzieś w jakimś artykule o TU wzmianka o tym że będą protesty i blokadyDarek pisze:czy PiSiory planują jakiś protest i czy zablokują trasę?
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Mam nadzieję że szybko rozgonią tą bandę. Najlepiej do Świecia.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
Plan imprezy
Otwarcie Trasy Uniwersyteckiej - odliczamy godziny!
W czwartek, 12 grudnia, o godz. 18.00 zapraszamy bydgoszczan na otwarcie Trasy Uniwersyteckiej. Oto szczegóły.
Część oficjalna odbędzie się od strony ul. Wojska Polskiego, przed kładką. Początek o godz. 18.00. Pozwolenie na użytkowanie wręczy prezydentowi miasta Stanisław Skowroński, powiatowy inspektor nadzoru budowlanego.
Godz. 18.20 – Podpisanie listu do „kapsuły czasu”. List zawiera informacyjne ciekawostki dla następnych pokoleń, m.in. datę rozpoczęcia budowy, nazwiska projektantów, nazwiska kierownika budowy, wykonawców, datę otwarcia, informacje o długości trasy, wysokości pylonu, wiadomości o liczbie pracowników na budowie, itd.
Godz. 18.30 – Poświęcenie mostu przez księdza kanonika Tomasza Cyla, proboszcza parafii pw. Św. Jadwigi Królowej
Godz. 18.35 – Zaproszenie na scenę trzyletnich dzieci, które zostały zgłoszone przez rodziców w ramach akcji internetowej.
Godz. 18.40 – Stopniowe wypuszczenie podświetlonych balonów (1000 szt. balonów napełnionych helem, oświetlonych od środka, w kolorach logo miasta).
Pokaz iluminacji świetlnej na trasie z podkładem muzycznym - utwór specjalnie skomponowany przez młodego bydgoskiego kompozytora Marcina Pawłowskiego
Godz. 19.00 – Start „Biegu Mikołajkowego”. Dystans: 1800 m.
Godz. 19.30 – Po zakończeniu biegu, nastąpi uroczysty przejazd MotoMikołajów na motocyklach
Następnie trasa zostanie udostępniona spacerowiczom.
W czasie otwarcia ponadto zaplanowano dodatkowo:
Śnieżynki – przy wejściach na Trasę rozdają „certyfikaty” udziału we własności wspólnej, zbiórka charytatywna „MotoMikołaje”
Po zakończeniu uroczystości planowane jest uruchomienie linii specjalnej „TU”, która będzie kursowała na trasie: Trasa Uniwersytecka/Wojska Polskiego – Trasa Uniwersytecka – Ogińskiego – Rondo Wielkopolskie i zatrzymywała się na przystankach:
Trasa Uniwersytecka/Wojska Polskiego,
Ogińskiego / Moniuszki (kierunek Rondo Wielkopolskie),
Rondo Wielkopolskie.
Od ul. Sieńki przejazd estakadą nad ul. Jagiellońską z pominięciem przystanku Dworzec Autobusowy. Linia specjalna „TU” będzie linią bezpłatną.
O czasie funkcjonowania linii specjalnej „TU”, częstotliwości kursów oraz godzinach zjazdów do zajezdni zadecydują służby nadzoru ruchu. Zakładana częstotliwość kursów co 7-10 minut.
Mieszkańcy samochodami będą mogli przejechać po Trasę po godz. 23.00 (z uwagi na konieczność zdemontowania sceny oraz urządzeń nagłaśniających).
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... ny_.aspx#1
Trasa Uniwersytecka (estakada "Nowoogińskiego")
3 lata budowy w kilka minut
Część 1: Wzgórze Wolności i Babia Wieś
http://www.youtube.com/watch?v=TpHBdtiNybo
Część 2: Kładka przy Łuczniczce, okolice dworca autobusowego i Focusa
http://www.youtube.com/watch?v=NSZCvEQ_dr0
Część 1: Wzgórze Wolności i Babia Wieś
http://www.youtube.com/watch?v=TpHBdtiNybo
Część 2: Kładka przy Łuczniczce, okolice dworca autobusowego i Focusa
http://www.youtube.com/watch?v=NSZCvEQ_dr0
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Ja pytam jeszcze: Co za głąb dopuścił do eksploatacji nową organizację ruchu, przy Fokusie? Jadąc od strony Markwarta, wymalowano nowe pasy, ale nie zdarto starych... Teraz dwa pasy schodzą się w jeden!!! Przy mokrej nawierzchni, z większej odległości nie ma różnic w kolorach pasów i syf gotowy...
Zresztą tam powinno się zlikwidować przystanek i dla 64, 67, 59 przenieść za skrzyżowanie. 55 ma pod dawnym akademikiem. Wczoraj z przystanku "Fokus-owicze" zrobili sobie z zatoki pas do skrętu w prawo. Opóźnienia -4, -6.
Zresztą tam powinno się zlikwidować przystanek i dla 64, 67, 59 przenieść za skrzyżowanie. 55 ma pod dawnym akademikiem. Wczoraj z przystanku "Fokus-owicze" zrobili sobie z zatoki pas do skrętu w prawo. Opóźnienia -4, -6.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
A światła na skrzyżowaniu z Ogińskiego? Nonstop sytuację, że masz zielone jadąc od PKSu, a auta, autobusy i inne pojazdy jadące od focusa spokojnie jadą po skrzyżowaniu. To jest kpina.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Tam wogóle bardzo szybko zmieniają się cykle. Tzn jak wjedziesz na późnym pomarańczowym to możesz wyjechać w częściach.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 2013-02-24, 23:40
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Ale przecież nie wolno wjeżdżać na późnym pomarańczowym na skrzyżowanie.
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Tak? Pokaż mi przepis, który mówi że nie wolno.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Budowa Trasy Uniwersyteckiej
To samo ma sygnalizacja Gdańska- Mickiewicza
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Pasażer? Kogo by tam pasażer obchodził, se może łazić przez całe skrzyżowanie.ikarusiarz pisze: Zresztą tam powinno się zlikwidować przystanek i dla 64, 67, 59 przenieść za skrzyżowanie.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Prawda. Jadąc od "Jurasza" stoisz w kolejce, zapala się zielone, mykają 2 wozy, a ty już na pomarańczowym, bo nie ma szans na zatrzymanie się. Jeszcze gorzej jest z Warszawskiej, w "Zygiego" Augusta. Tyle, że tam zielone pali się fajnie, ale wjazd na wczesnym pomarańczu, kończy się strąbieniem przez jadących od Rycerskiej.Mateusz Machel pisze:A światła na skrzyżowaniu z Ogińskiego? Nonstop sytuację, że masz zielone jadąc od PKSu, a auta, autobusy i inne pojazdy jadące od focusa spokojnie jadą po skrzyżowaniu. To jest kpina.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Oczywiście, że nie można, oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie, chyba, że nie ma możliwości wyhamowania - czyli samochód jest na tyle blisko, że nie ma fizycznej możliwości zahamować. A droga hamowania auta osobowego na drodze "suchej" z 50km/h to od 7 m do 13 m, w zależności od reakcji kierowcy i skuteczności układu hamulcowego.Darek pisze:Tak? Pokaż mi przepis, który mówi że nie wolno.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Uwagi Stowarzyszenia do projektu przedłużenia ulicy Ogińskiego (II etap budowy Trasy Uniwersyteckiej)
http://komunikacja.bydgoszcz.pl/uwagi-d ... oginskiego
http://komunikacja.bydgoszcz.pl/uwagi-d ... oginskiego
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
W czerwcu remont Trasy Uniwersyteckiej. Most też naprawią?
Źródło: Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... awia_.html
Re: Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Nie chcę nic mówić ale trochę grzebią się z tą budową drugiego odcinka Trasy Uniwersyteckiej... Od konsultacji społecznych mijają dokładnie 2 lata. Przez ten czas trochę się zmieniło i podejrzewam, że na chwilę obecną pojawiłoby się jeszcze kilka nowych koncepcji i uwag do projektu.
Nie znam dokładnych szczegółów projektu (więc jeżeli jest ujęte to, co opisuję to nie ma tematu), ale obserwując przez ostatnie kilka miesięcy skrzyżowanie Wojska Polskiego z Trasą Uniwersytecką chcę zwrócić uwagę na lewoskręt z Wojska Polskiego na TU. W godzinach szczytu porannego i popołudniowego na Wojska Polskiego tworzy się zator aż po Rondo Kujawskie z uwagi na oczekujące samochody do skrętu w lewo w Trasę Uniwersytecką. Problemem jest zbyt krótki pas jezdni do skrętu w lewo.
Propozycja: Zwężenie obszaru peronu przystankowego (wraz z normalnym umiejscowieniem wiaty przystankowej w pobliżu przejścia dla pieszych a nie 50 metrów dalej!) a dodatkowy teren wykorzystać na zbudowanie drugiego pasa jezdni dla skręcających w lewo w Trasę Uniwersytecką lub zawracających. Dodatkowo maksymalnie jak to jest możliwe należy wydłużyć obydwa pasy jezdni, tak aby nie blokowały jezdni do jazdy na wprost.
Zalety: Uporządkowanie ruchu drogowego w tym rejonie oraz krótsze cykle świateł dla skręcających w lewo. Usprawni to cały ruch na tym skrzyżowaniu. Obecnie zielone światło potrafi trzymać nawet przez minutę!
Nie znam dokładnych szczegółów projektu (więc jeżeli jest ujęte to, co opisuję to nie ma tematu), ale obserwując przez ostatnie kilka miesięcy skrzyżowanie Wojska Polskiego z Trasą Uniwersytecką chcę zwrócić uwagę na lewoskręt z Wojska Polskiego na TU. W godzinach szczytu porannego i popołudniowego na Wojska Polskiego tworzy się zator aż po Rondo Kujawskie z uwagi na oczekujące samochody do skrętu w lewo w Trasę Uniwersytecką. Problemem jest zbyt krótki pas jezdni do skrętu w lewo.
Propozycja: Zwężenie obszaru peronu przystankowego (wraz z normalnym umiejscowieniem wiaty przystankowej w pobliżu przejścia dla pieszych a nie 50 metrów dalej!) a dodatkowy teren wykorzystać na zbudowanie drugiego pasa jezdni dla skręcających w lewo w Trasę Uniwersytecką lub zawracających. Dodatkowo maksymalnie jak to jest możliwe należy wydłużyć obydwa pasy jezdni, tak aby nie blokowały jezdni do jazdy na wprost.
Zalety: Uporządkowanie ruchu drogowego w tym rejonie oraz krótsze cykle świateł dla skręcających w lewo. Usprawni to cały ruch na tym skrzyżowaniu. Obecnie zielone światło potrafi trzymać nawet przez minutę!
Budowa Trasy Uniwersyteckiej
Nie chciałeś czasem napisać "czerwone"?Luigi pisze:Obecnie zielone światło potrafi trzymać nawet przez minutę!
Re: Budowa Trasy Uniwersyteckiej
ZIELONE ZIELONE!
Dobrze napisałem... właśnie chodzi o to, że sygnalizator trzyma zielone światło tak długo bo jest strasznie długi sznur samochodów w kolejce do skrętu w lewo w Trasę Uniwersytecką. Robiąc dwa pasy do skrętu w lewo skróci się czas zielonego a tym samym upłynni ruch na całym skrzyżowaniu.
Dobrze napisałem... właśnie chodzi o to, że sygnalizator trzyma zielone światło tak długo bo jest strasznie długi sznur samochodów w kolejce do skrętu w lewo w Trasę Uniwersytecką. Robiąc dwa pasy do skrętu w lewo skróci się czas zielonego a tym samym upłynni ruch na całym skrzyżowaniu.