(ITS) Inteligentny System Transportowy
: 2014-09-14, 20:28
W kierunku Fordonu i Leśnego na r.Toruńskim w sobote też był słupek narazie.
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?f=43&t=3541
Wtedy nie widać tylu błędów.michu76 pisze: Lepiej wstawiać ekrany LCD, które od nagrzewania i nadmiaru słońca padającego na nie robią się czarne (plamy).
Trwają przygotowania do testów systemu ITS
Niemal w całym mieście trwają przygotowania do uruchomienia systemu ITS. Na listopad br. zaplanowano jego pierwsze testy.
Zaawansowanie robót związanych z systemem można ocenić już na ok. 60 procent. Pod ulicami i chodnikami zamontowane są wszystkie sieci teleinformacyjne. Stoi też znaczna część zaprojektowanych konstrukcji wsporczych do tablic informacyjnych oraz masztów i słupów sygnalizacji świetlnej.
Aktualnie natomiast trwa montaż tablic zmiennej treści, które docelowo będą informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach i warunkach ruchu. Łącznie będzie ich 32, a kilkanaście już stoi, m.in. przy: Moście Pomorskim (dwie), Toruńskiej (na wysokości MWiK), Kruszwickiej, Szubińskiej (na wysokości Castoramy), Wojska Polskiego (przy Trasie Uniwersyteckiej i kolejna przy Szpitalu im. J. Biziela), Solskiego (na wysokości sklepu Kaufland), czy przy Planu 6-letniego (na wysokości ul. Sandomierskiej).
Na przystankach ruszył też montaż wysięgników pod tablice informacji pasażerskiej. Łącznie planujemy uruchomić w ramach projektu 180 takich tablic. Natomiast na ul. Szubińskiej stoi już pierwsza z 26 konstrukcji, na jakich montowane będą tablice informacji parkingowej.
Równolegle trwają roboty związane z podłączeniem do systemu kolejnych sygnalizacji świetlnych, montaż w jezdniach urządzeń pomiarowych, m.in. detektorów ruchu, oraz prace adaptacyjne pomieszczeń, w których swoją siedzibę będzie miało Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem. Zaraz po zakończeniu tych ostatnich planowane są pierwsze testy systemu. Ich termin wyznaczono jeszcze na listopad br.
Przypomnijmy, ze w ramach bydgoskiego systemu ITS przewiduje się wdrożenie czterech zintegrowanych podsystemów:
1. Podsystem sterowania ruchem z monitoringiem wizyjnym w skład, którego wchodzi m.in.:
- modernizacja ok. 45 istniejących sygnalizacji świetlnych oraz instalacja 7 nowych;
- system monitoringu wizyjnego zapewniający obsługę 90 kamer, w tym 40 kamer nadzoru wizyjnego CCTV i 50 kamer automatycznej rejestracji cech pojazdów;
- połączenia kablowe światłowodowe – ponad 30 km;
- centrum sterowania ruchem;
2. Podsystem zarządzania transportem publicznym z dynamiczną informacją przystankową w skład, którego wchodzić będzie m.in.:
- wyposażenie 80 pociągów w radiowe nadajniki priorytetów;
- tablice dynamicznej informacji przystankowej - 180 szt.;
- automatyczne sterowanie rozjazdami - 3 szt.;
- dostosowanie (integracja) realizowanej w ramach odrębnego zadania centrali Dynamicznej informacji przystankowej z Systemem;
- zakup ok. 20 kiosków informacyjnych z funkcją biletomatu;
3. Podsystem informacji parkingowej w skład, którego wchodzić będzie m.in.:
- 101 parkomatów – już zrealizowane;
- wyposażenie 10 kontrolerów w urządzenia kontrolne;
- dostawa i montaż 26 tablic informacji parkingowej;
- wyposażenie biura Strefy Płatnego Parkowania;
4. Podsystem naprowadzania pojazdów na drogi alternatywne w skład, którego wchodzić będzie m.in.:
- 32 tablic zmiennej treści typu VMS;
- instalacja 20 pętli systemowych zbierających dane o ruchu na odcinkach międzywęzłowych oraz 10 stacji meteorologii drogowej.
Obszar funkcjonalny ITS obejmie obszar ograniczony ulicami:
- (od północy) Kamienna - Artyleryjska - Zygmunta Augusta
- (od zachodu) Dworcowa - Królowej Jadwigi - Marszałka Focha - Kruszwicka - Szubińska
- (od południa) Piękna - Solskiego - Wojska Polskiego
- (od wschodu) Ujejskiego - Jana Pawła II - most Pomorski - Wyszyńskiego wraz z odcinkiem ul. Fordońskiej od ronda Fordońskiego do ul. Wyścigowej.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... ystemu-its
Bez przesady, bo niedługo będą na nas mówić stowarzyszenie na rzecz włażenia w d... MZK i ZDMiKPDarek pisze:Za takie słowa ktoś mógłby Cię zaskarżyć.
Niby fajna sprawa, ale każdy "bydgoszczak" wie jak ominąć korki, pod warunkiem, że alternatywne drogi są puste... Nasze miasto jest długie, ale wąskie, więc dużych możliwości omijania tych korków nie widzę.Darek pisze:Jedyne co da ITS to wyświetlacze na których zobaczysz jaki długi jest korek i jak go można ominąć.
Zostanie to poprawione przed uruchomieniem ITSu.Darek pisze:Ciekawi mnie sposób myślenia osób które umieszczają tablice z wolnymi miejscami parkingowymi w miejscach idealnie zasłoniętych przez słupy
Nie tylko.Kawka pisze:Zapewne mówisz o Dworcowej
OK, ale czemu nikt tego nie wyłapał w trakcie montażu (bo w to że przy projekcie nie to jestem w stanie zrozumieć, z mapami różnie bywa).Kamil3836 pisze: Zostanie to poprawione przed uruchomieniem ITSu.
Pewnie wyłapali, ale znaki przesunie ZDMiKP, a tablice ustawia z tego co się orientuje zewnętrzna firma.Krzysztof Ziętara pisze: ale czemu nikt tego nie wyłapał w trakcie montażu
Tak, również nie ma zawsze przejazdu bez zatrzymania się na drugich światłach.Darek pisze: światłom tramwaje stoją przy Królówce nawet kilka minut... A miał być priorytet...
Nie wiem, ale przynajmniej na coś by się przydało.Darek pisze:Słyszałem plotkę że kamerki na skrzyżowaniach mają również służyć karaniu osób przejeżdżających na "różowym". Ktoś może to potwierdzić?
Bez przesady. Takie systemy nie rozgraniczają czy ktoś dał gazu bo hamowanie zakończyłby na środku skrzyżowania czy przejechał na chama, a przecież pomarańczowe jest po to żeby móc ocenić sytuację i zachować się odpowiednio nie stwarzając zagrożenia hamowaniem awaryjnym. Walą zdjęcia jak leci. Nie słyszałeś o sytuacji w Wejherowie gdzie dają mandaty kierowcom autobusów którzy czasem wjeżdżają na pomarańczowym, bo gdyby hamowali mieliby pasażerów na przedniej szybie? Chcesz u nas tego samego?Nie wiem, ale przynajmniej na coś by się przydało.
To im przypilnować czy pomarańczowego nie skrócili, prędkość oceniać... No i miasto na MZK donosić nie musi, przecież to centrala ITS będzie oglądać. Ba, zostawmy nawet to żółte w spokoju, można łapać tych buców co po buspasach jeżdżą.Darek pisze: Bez przesady. Takie systemy nie rozgraniczają czy ktoś dał gazu bo hamowanie zakończyłby na środku skrzyżowania czy przejechał na chama, a przecież pomarańczowe jest po to żeby móc ocenić sytuację i zachować się odpowiednio nie stwarzając zagrożenia hamowaniem awaryjnym. Walą zdjęcia jak leci.
Nie, ale słyszałem że tam jak testowali i ustawili baardzo konserwatywnie, to się zapchał w trymiga.Nie słyszałeś o sytuacji w Wejherowie gdzie dają mandaty kierowcom autobusów którzy czasem wjeżdżają na pomarańczowym, bo gdyby hamowali mieliby pasażerów na przedniej szybie? Chcesz u nas tego samego?
Czy tu chodzi o te dziwne pudełka na dziwnie wygietych wysięgnikach zaraz na wlotach za skrzyżowaniami? Własnie sie zastanawiam na cholerę to to, bo zaroiło się tego mocnoDarek pisze:Słyszałem plotkę że kamerki na skrzyżowaniach mają również służyć karaniu osób przejeżdżających na "różowym". Ktoś może to potwierdzić?
Latarnię na Dworcowej też? PKamil3836 pisze:Pewnie wyłapali, ale znaki przesunie ZDMiKP,