Budowa linii tramwajowej do Fordonu

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

[Tramwaj na Fordon] Do Fordonu tramwaj czy pociąg?

Post autor: mc_pele » 2008-10-26, 14:24

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... a=86412508

Na toruńskim forum rozgorzała gorąca dyskusja na temat zasadności budowania linii tramwajowej do Fordonu, przydałoby się trochę głosów ludzi bezpośrednio zainteresowanych tą sprawą - mieszkańców Fordonu i osób znających problemy komunikacyjne Bydgoszczy.

Obywatele, pomożecie? :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 19:55 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-10-26, 15:28

Towarzyszu, pomogłem http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... a=86427526
ponieważ nie chce mi się pisać w tym wątku w kilku miejscach napiszę to razem w
jednym:
proponowana kolej do Fordonu być może umożliwiłaby nam szybszą podróż po
dzielnicy, ale dojazd do miasta nadal będzie fatalny. To mniej więcej tak, jakby
puścić pociąg z Rubinkowa III w kierunku Szosy Okrężnej ulicami Rydgiera,
Wschodnią i Polną (no, może z Szosy Lubickiej od razu Wschodnią). Chyba sami
przyznacie, że taki środek komunikacji w Toruniu raczej by nie miał wzięcia, prawda?
Większość potoków pasażerskich z Fordonu kieruje się raczej wzdłuż
Fordońskiej/Jagiellońskiej i na wysokości Bydgoszczy Wschodu pociąg by
opustoszał i do dworca głównego jechał pusty. Po szybciej i wygodniej byłoby
przesiąść się na Wyścigowej na tramwaj.
Tak więc na pewno nie będzie:
- taniej bo potrzebna będzie podróż dwoma liniami (PKP+3 czy 1)
- wygodniej bo konieczna będzie przesiadka, w dodatku przejście z Bydgoszczy
Wschodu na Wyścigową nie jest ani szybkie ani bezpieczne

Żeby nie było, mieszkam w Bydgoszczy, ale urodziłem się w Toruniu i wiele czasu
spędziłem w moim rodzinnym mieście.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
Dawid Szramke
Posty: 1210
Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
Kontakt:

[Tramwaj na Fordon] Stanie tramwaj do fordonu?

Post autor: Dawid Szramke » 2008-11-14, 22:07

:gazeta: Po obietnicach złożonych przez prezydenta Konstantego Dombrowicza bydgoszczanie z napięciem czekają na projekt przyszłorocznego budżetu. Czy spełni ich oczekiwania?
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 0&IdTag=18
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 19:54 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Srubka
Posty: 80
Rejestracja: 2008-07-16, 16:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

[Tramwaj na Fordon] Operacja "Tramwaj do Fordonu"

Post autor: Srubka » 2009-01-24, 17:36

:gazeta: Operacja "Tramwaj do Fordonu" nabiera tempa
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... tempa.html
Wygląda też na to, że w końcu ktoś wpadł na pomysł rozdzielenia tramwajów i autobusów. Ciekawe ile z tych zapowiedzi będzie zrealizowanych...
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 19:54 przez Srubka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-01-24, 19:51

Mateusz pisze:Ale BTF w gruncie rzeczy to będzie MZK ;)
Czyli w Fordonie zobaczymy logo MZK a nie BFT na tramwajach (tych nowych do tego specjalnie zakupionych)
Mateusz pisze:Po polsku prosz.
W Traffic'u każdy gracz mógł mieć autobusy. A tramwaje już nie!

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2009-01-24, 19:53

Czyli w Fordonie zobaczymy logo MZK a nie BFT na tramwajach (tych nowych do tego specjalnie zakupionych)
Logo moze być BFT, ale w gruncie rzeczy to to będzie spółka córka stworzona na potrzeby zaciągnięcia kredytów na tramwaj do Fordonu.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-01-24, 19:56

Mam tylko nadzieje, że jak juz tramwaj do Fordonu będzie jeździł to zmienią (bzdurna i prostacką) nazwę BTF na np. TB "Tramwaje Bydgoskie" lub MPT "Miejskie Przedsiębiorstwo Tramwajowe"

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-01-24, 20:36

Mam tylko nadzieje, że jak juz tramwaj do Fordonu będzie jeździł to zmienią (bzdurna i prostacką) nazwę BTF na np. TB "Tramwaje Bydgoskie" lub MPT "Miejskie Przedsiębiorstwo Tramwajowe"
Przecież to jest oczywiste że przewoźnik tramwajowy nie będzie się nazywał Bydgoski Tramwaj Fordoński :lol:
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-01-24, 22:22

Darek pisze:Przecież to jest oczywiste że przewoźnik tramwajowy nie będzie się nazywał Bydgoski Tramwaj Fordoński :lol:
Różne rzeczy bywają oczywiste, ale nie dla wszystkich...

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-01-25, 11:38

Nie ma się czym podniecać, jest ogromna szansa na odwołanie Dombrowicza więc jego piesek bydgoska wyborcza pisze bajeczki o tym czego to prezydent nie zrobił przez 6 lat a teraz zrobi przez miesiąc - tramwaj do Fordonu, specjalna strefa ekonomiczna - to samo było przed ostatnimi wyborami - wszystko będzie, wszystko będzie tylko za miesiąc, dwa jak Pan Dombrowicz wybrany będzie na następna kadencję, wybory się skończyły i o wszelkich inwestycjach zapomniano, teraz próbuje się omamić ludzi w taki sam sposób. Teraz najważniejszym tematem dla Bydgoszczy jest sprawa metropolii - marszałek Całbecki próbuje przepchnąć swoja koncepcję metropolii - ze stolicą w Toruniu i toruńskim marszałkiem stojącym na jej czele, co więcej to władze metropolii mają decydować o wszystkich pieniądzach, także tych z podatku Vat - tak jak teraz Toruń skutecznie blokuje wszelkie bydgoskie inwestycje takie jak rozbudowa Szpitala Wojewódzkiego i dzieli środki z Unii w taki sposób że na jednego mieszkańca Torunia wypada dwa razy więcej niż mieszkańca Bydgoszczy i trzy razy więcej niż mieszkańca Włocławka czy Inowrocławia tak teraz Toruń będzie decydował o wszelkich bydgoskich pieniądzach i inwestycjach - w jaki sposób będzie się to odbywało raczej nietrudno się domyślić, w czasie prezydentury protoruńskiego Prezydenta Dombrowicza Bydgoszcz już spadła z 8 na 31 miejsce w Polsce pod względem inwestycji. O tym jednak Wyborcza nie wspomni ani słowem, woli chwalić Marszałka i Prezydenta Dombrowicza oraz wciskać bajki mieszkańcom.

To smutne co stało się z Wyborczą, przez wiele lat najlepszym źródle informacji o Bydgoszczy i Regionie dla mnie, teraz czytam tylko program tv.
3N Wilczak

ikarusiarz
Posty: 754
Rejestracja: 2007-07-27, 20:32

Post autor: ikarusiarz » 2009-01-29, 19:57

Nowa spółka, to nowy prezes, nowy zastępca prezesa, dwóch kierowników, specjalista od spraw pożarnictwa itd, itd... Każdy z nich dostanie pensje, prezesi po samochodzie służbowym...
Siedziba też będzie nowa...
Ostatnio zmieniony 2009-01-29, 23:53 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-01-31, 16:42

A prezesem będzie zapewne zajmujący się już budową tramwaju do Fordonu p. Witold D. znany nam już skądinąd...

Kasa będzie szła na utrzymanie BTF a nie na samą budowę, niestety.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-02-01, 10:50

Idea powołania spółki tramwajowej jest jak najbardziej trafna, czyli " Tramwaje Bydgoskie" przejmą zajezdnię i cały tabor tramwajowy, stanie się jak w Warszawie, kontrakt na 30 lat i można wejść w kredyt ;)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Tramwaj do Fordonu

Post autor: Artur Gotowski » 2009-02-02, 00:00

:gazeta: Budowa tramwaju do Fordonu znajdzie się na liście priorytetowej programu "Infrastruktura i Środowisko".
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... l?skad=rss
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 19:53 przez Artur Gotowski, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-02, 15:21

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2009-02-02, 16:05

Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 to może ją pobrać TUTAJ :)

chmiel
Posty: 18
Rejestracja: 2008-05-25, 13:09
Lokalizacja: Toru

Post autor: chmiel » 2009-02-02, 17:43

I co nadal uważacie ze Całbecki daje najwięcej pieniędzy Toruniowi?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-03, 21:06

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-04, 16:38

Marcin_3558 pisze:będziemy namawiać mieszkańców do podróżowania do centrum wyłącznie tym środkiem komunikacji. Planujemy, między innymi, budowę parkingów przy przystankach tramwajowych.
Zaczynam się obawiać o skutki tych planów. W tej chwili Fordon jest podzielony jakby na 3 trasy komunikacyjne; pierwsza to trasa 69/72/93, następna to 70/94 i ostatnia- 65. Zatem ogólnie dojście na przystanek obecnie nie zajmuje raczej dłużej niż 10 minut. Torowisko będzie jedno- niejako przez środek Fordonu i dlatego też pokryje się znacznie z trasą 70. Zapewne likwidacji ulegną linie 93, 70, 94. Zapewne również coś stanie się z 72. Drogowcy będą chcieli skoncentrować komunikację Fordonu na tymże tramwaju. Jednak założę się, że ludzie mieszkający np. wzdłuż ulicy Twardzickiego, po stronie górek fordońskich, nie będą korzystać z tej możliwości, podobnie jak wszyscy mieszkający na obrzeżach dzielnicy. Powód? Czas dojścia (a to właśnie na trasie ul. Twardzickiego jest ogrom pasażerów, o czym świadczy obecność aż 3 linii, kursujących z racji potrzeb co 5, 10 i 12 minut). I tu pojawiają się te wspomniane parkingi... Czy drogowcy uważają, że ludzie z obrzeży Fordonu będą dojeżdżać (w obrębie dzielnicy) do torowiska własnymi pojazdami, żeby się potem przesiąść na tramwaj? Z komunikacji w dużej mierze korzystają ludzie nie posiadający samochodów. Mieszkańcy obecnej trasy 70/ 94 na pewno skorzystają na tramwaju. Jednak pozostałe 2 trasy komunikacyjne zostaną prawdopodobnie- na rzecz torowiska- okrojone. To raczej wzbudzi ogólne niezadowolenie. Próby namawiania do korzystania wyłącznie z tramwaju, skończą się koniecznością zwiększenia częstotliwości kursowania 65 i 69. Bo przecież fordoniacy nie jeżdżą tylko do centrum, a żeby gdzie indziej dojechać, trzeba najpierw z tego Fordonu wyjechać. Wyjeżdżamy autobusem, do którego nam najbliżej i potem się przesiadamy.

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-04, 17:03

Zastanów się. Teraz połowa autobusów fordońskich dojeżdża do Wyścigowej, żeby ludzie się przesiedli na tramwaj. Jak już tramwaj zrobią w Fordonie, to linie tak przerobią, żeby też dowoziły ludzi na tramwaj. No a Wyścigowa pewnie przestanie istnieć w obecnej formie.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-04, 17:41

Jaras pisze:Próby namawiania do korzystania wyłącznie z tramwaju, skończą się koniecznością zwiększenia częstotliwości kursowania 65 i 69.
Po budowie tramwaju? Jakiego niby 69? :swir:
Bo przecież fordoniacy nie jeżdżą tylko do centrum, a żeby gdzie indziej dojechać, trzeba najpierw z tego Fordonu wyjechać.
Tak, tramwajem.
Wyjeżdżamy autobusem, do którego nam najbliżej i potem się przesiadamy.
Nie. Wsiadacie w tramwaj, o ile jest wystarczająco blisko, bądź w autobus dowożący do tramwaju, a potem z tegoż tramwaju przesiadacie się bądź nie.

Cytat ze starego wprawdzie już opracowania, ale obrazujący zakres zmian:
Przy realizacji linii tramwajowej do Fordonu przyjęto układ linii autobusowych i tramwajowych zakładający:

[...]
- likwidację obecnych linii autobusowych nr : 70, 72, 74, 77, 93, 94 i 79 ;
- korekty obecnych linii autobusowych :
- 65 Leśne – Wyścigowa; tabor i częstotliwość bez zmian ( 9,5’ w godz. szczytu; 20,0’ poza szczytem)
- 69 Błonie – Wyścigowa; tabor i częstotliwość bez zmian ( 5,0 w godz. szczytu’; 10,0’ poza szczytem
- 81 Fordon - Fordon; ( Twardzickiego, Korfantego, Kaliskiego, Fordońska, Bydgoska Wyzwolenia Pelplińska ) tabor "krótki", częstotliwość -15' całą dobę
- pozostałe linie autobusowe bez zmian
[...]

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-04, 20:47

Qbasob pisze:Teraz połowa autobusów fordońskich dojeżdża do Wyścigowej, żeby ludzie się przesiedli na tramwaj. Jak już tramwaj zrobią w Fordonie, to linie tak przerobią, żeby też dowoziły ludzi na tramwaj.
Tarhim pisze:Wsiadacie w tramwaj, o ile jest wystarczająco blisko, bądź w autobus dowożący do tramwaju, a potem z tegoż tramwaju przesiadacie się bądź nie.
Mi cały czas chodzi o sytuację, kiedy do tramwaju będzie daleko. Autobus dowożący do tramwaju- zgoda. Tylko, że te autobusy będą jeździły w obrębie Fordonu. Więc dla ok. 2/3 mieszkańców to oznacza, że z samej dzielnicy będą zmuszeni wyjechać z przesiadką... A potem czekają ich kolejne przesiadki jeśli nie jadą w okolice centrum. Teraz wszyscy wyjeżdżają z Fordonu bez przesiadki i od razu mogą się przesiąść do docelowej linii. Ja też jestem za tym tramwajem ale uważam, że Fordon jest zbyt obszerny, aby koncentrować komunikację miejską przez sam środek. Ja nie narzekam ze względu na siebie, bo sam do Akedemickiej idę pieszo nieco ponad 5 minut, więc skorzystam bezpośrednio z tramwaju. Przewiduję tylko możliwą reakcję większej części mieszkańców, z którą się raczej zgadzam.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-04, 21:14

Bydgoszcz znam ale Fordonu zbytnio niestety nie. Z czasem jak już będzie tramwaj to by można było zrobić jakąś odnogę tam gdzie do tramwaju daleko....
Ostatnio zmieniony 2009-02-04, 21:52 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-02-04, 23:49

Przykłady dwa:

Kraków - KST na Kurdwanów - ludzie potrafią przejść nawet kilometr piechotą by dojść do tramwaju.

Poznań - PST - ludzie mając pod nosem pętlę tramwajową Piątkowska wolą iść 600 m na szybki tramwaj bo więcej linii i częściej jeżdżą.

W Fordonie aż takich odległości nie ma. Ludzie muszą się po prostu przyzwyczaić. Aż tak różni nie jesteśmy od mieszkańców Krakowa czy Poznania.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-05, 02:18

Tarhim pisze:Przy realizacji linii tramwajowej do Fordonu przyjęto układ linii autobusowych i tramwajowych zakładający:

[...]
- likwidację obecnych linii autobusowych nr : 70, 72, 74, 77, 93, 94 i 79 ;
jak stary cytat to rozumiem, że chodzi o nieistniejący już 77, bo od maja trasa z Fordonem nie będzie miała nic wspólnego

A co do Fordonu ma linia 79??? Po wybudowaniu tramwaju do dworca zapewne linia będzie zlikiwdidowana, bądź zmieni się jej przebieg. Ale z Fordonem jej nic nie wiąże...

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-05, 03:36

- 81 Fordon - Fordon; ( Twardzickiego, Korfantego, Kaliskiego, Fordońska, Bydgoska Wyzwolenia Pelplińska ) tabor "krótki", częstotliwość -15' całą dobę
Linia jadąca do Auchana i CO omijająca oba te obiekty. Teraz po zmianach 81 powinni zostawić w spokoju i mam nadzieję, że tak zrobią. W końcu to cytat z dawnej dokumentacji.
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-05, 16:30

pawel_nk pisze: jak stary cytat to rozumiem, że chodzi o nieistniejący już 77, bo od maja trasa z Fordonem nie będzie miała nic wspólnego

A co do Fordonu ma linia 79??? Po wybudowaniu tramwaju do dworca zapewne linia będzie zlikiwdidowana, bądź zmieni się jej przebieg. Ale z Fordonem jej nic nie wiąże...
77 oczywiście stare, a 79 wylatywało w tym opracowaniu ze względu na Kujawską i dworzec.
Jaras pisze: Mi cały czas chodzi o sytuację, kiedy do tramwaju będzie daleko.
Ruch to zdrowie. A jak ktoś nie chce albo nie może się ruszać to podjedzie dojazdówką na węzeł.
Jaras pisze: Autobus dowożący do tramwaju- zgoda. Tylko, że te autobusy będą jeździły w obrębie Fordonu. Więc dla ok. 2/3 mieszkańców to oznacza, że z samej dzielnicy będą zmuszeni wyjechać z przesiadką... A potem czekają ich kolejne przesiadki jeśli nie jadą w okolice centrum. Teraz wszyscy wyjeżdżają z Fordonu bez przesiadki i od razu mogą się przesiąść do docelowej linii.
Gdzie wyjeżdżają bez przesiadki? z 69 (patologia), 93 i 94 tak, reszta dociera na Wyścigową i przesiada się tam albo na Spornej. No, jeszcze jest 65, ale tam coś w takiej formie zostanie bo Stary Fordon leży poza zasięgiem tramwaju.

I weź pod uwagę że tym tramwajem dojedziesz i do centrum, i na PKP, i na górny taras. Bezpośrednio. A jak ma się pecha mieszkać poza strefą dojścia to z jedną przesiadką.

/o: w celu dopisania dalszej treści postu korzystaj z opcji edytowania, gdyż łączenie postów zostało wyłączone
Ostatnio zmieniony 2009-02-05, 16:42 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-06, 19:54

Czy ktoś wie, jak z założenia mają jeździć te autobusy dowożące do tramwaju? Bo ja zrozumiałem to tak, że one będą jeździć tylko po Fordonie. Z Fordonu będzie można wyjechać tylko tramwajem. Czyli jeśli ktoś będzie do tramwaju dojeżdżał tym autobusem, to czeka go przesiadka już w samym Fordonie, a jeśli nie chce jechać do centrum, to czeka go kolejna przesiadka, np. gdzieś na wysokości Fordońskiej...

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-07, 01:41

Jaras pisze:Czy ktoś wie, jak z założenia mają jeździć te autobusy dowożące do tramwaju? Bo ja zrozumiałem to tak, że one będą jeździć tylko po Fordonie. Z Fordonu będzie można wyjechać tylko tramwajem. Czyli jeśli ktoś będzie do tramwaju dojeżdżał tym autobusem, to czeka go przesiadka już w samym Fordonie, a jeśli nie chce jechać do centrum, to czeka go kolejna przesiadka, np. gdzieś na wysokości Fordońskiej...
Pożyjemy, zobaczymy. Może ZDMiKP zaserwuje nam np. 70 w pięciu wariantach :P

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-07, 18:03

Jaras pisze:Czyli jeśli ktoś będzie do tramwaju dojeżdżał tym autobusem, to czeka go przesiadka już w samym Fordonie,
W założeniach tramwaj jedzie specjalnie środkiem dzielnicy, nie wzdłuż najbardziej obleganych ciągów komunikacyjnych aby teoretycznie z każdej części Fordonu dotrzeć można było do niego pieszo, autobusy dowożące mają być raczej dla osób dla których pokonanie dystansu do tramwaju może sprawiać kłopot choć mi osobiście marzy się kilka fajnie zorganizowanych dowozówek, jeśli chodzi o Tatrzańskie i osiedla wzdłuż Twardzickiego to widziałbym tam 69 na trasie Mariampol ( pętla tramwajowa )- obecną trasą do Auchana - kursowanie co 20 minut codziennie oraz 72 Mariampol ( pętla tramwajowa ) - obecną trasą do ulicy Akademickiej - przesiadki na tramwaj - kurs co 20 minut wyłącznie w dni robocze co dałoby częstotliwość co 10 minut w dni robocze i 20 w wolne wzdłuż ulic Twardzickiego i Pelplińskiej. Oprócz tego w Fordonie widziałbym 70 Nad Wisłą - Andersa, 77 Gieryna - Andersa, 81 Andersa, Wyzwolenia, Bydgoska, Fordońska, Brzechwy, Pelplińska, Mariampol oraz 65 na niezmienionej trasie oprócz kursów na Mariampol, jak jednak będzie wyjdzie w praniu.
Jaras pisze:Czyli jeśli ktoś będzie do tramwaju dojeżdżał tym autobusem, to czeka go przesiadka już w samym Fordonie,


Tak
Jaras pisze:a jeśli nie chce jechać do centrum, to czeka go kolejna przesiadka, np. gdzieś na wysokości Fordońskiej...
Zależy gdzie będzie chciał jechać, jeśli na Górny Taras to skorzysta z 7 Mariampol-Kapuściska i nie będzie musiał się przesiadać, jeśli na Leśne to zależy od tego w jakim stopniu zmienią 65, jeśli będzie chciał dostać się na Błonie to dojedzie tramwajem do Ronda Grunwaldzkiego i tam wsiądzie w 62 lub w 69 na Fordońskiej jak pisałeś i przez Wzgórze Wolności i Szwederowo.
3N Wilczak

ODPOWIEDZ