Budowa linii tramwajowej do Fordonu

Moderator: spooney

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-07, 20:05

mc_pele pisze:autobusy dowożące mają być raczej dla osób dla których pokonanie dystansu do tramwaju może sprawiać kłopot choć mi osobiście marzy się kilka fajnie zorganizowanych dowozówek
Dokładnie. Chociaż ja na to patrzę jeszcze pod innym kątem. Po prostu nie wyobrażam sobie, że teraz z Fordonu wyjeżdża 7 linii autobusowych (i nie wożą one powietrza), a po wybudowaniu torowiska ma wyjeżdżać jedynie jeden środek komunikacji (na tym poziomie rozważań to bez większego znaczenia, że to akurat tramwaj). Mieszkam w Fordonie i- jak dla mnie- jest tu większe zapotrzebowanie komunikacyjne, niż jeden tramwaj wyjeżdżający z dzielnicy i 3- 4 linie autobusowe jeżdżące w obrębie samego Fordonu; jest on na to zwyczajnie za duży. Te linie powinny dojeżdżać do innych bydgoskich osiedli, żeby pasażerowie nie byli zdani na sam tramwaj. 69, 65 powinny zostać bez zmian, likwidacja 70, 72, 74, 93, 94 po obecnych trasach. Za te 5 linii można by utworzyć 2- 3 inne, jadące dalej poza Fordon. Oczywiście 2 z tych linii mogłyby w okolicach Akademickiej umożliwić przesiadkę na tramwaj dla zainteresowanych.

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-07, 20:12

Jaras pisze:niż jeden tramwaj wyjeżdżający z dzielnicy i 3- 4 linie autobusowe jeżdżące w obrębie samego Fordonu
A kto napisał, że będzie jedna linia tramwajowa? A reszta co? Do Wyścigowej jak teraz? :P

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-07, 20:33

Według znawców maksymalna strefa dojścia do przystanku powinna wynosić 500m.
Jest to odległość maksymalna aby człowiek był zainteresowany dojściem na przystanek. W przypadku metra wynosi zdaje się troche więcej.
Oznacza to, że północna strona Twardzickiego, osiedle Tatrzańskie, okolice Wyzwolenia od Derdowskiego na północ, Stary Fordon, osiedle Nad Wisłą, akademiki UTP, będą poza strefą oddziaływania tramwaju.
Proponuje więc pozostawienie linii przyspieszonych:
93- Z Tatrzańskiego tą samą trasą na Z. Augusta- częstotliwość jak 69.
94- Z Nad Wisłą do Andersa, potem na południe Wyzwolenia, ewentualnie Kasztelańską, dalej Fordońska i stara trasa do Dworca.
65- skrócona Wyścigowa- St. Fordon.
można dać linię Wyścigowa- Przylesie przez CO, oraz jakąś dojazdówkę do UTP.
W ten sposób mamy obsadzone 3 główne korytarze komunikacyjne w Fordonie, tramwaj zbiorczy między 93 i 94. Węzeł przesiadkowy na Bydgoszcz Wschód.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-07, 21:11

Darek pisze:północna strona Twardzickiego, osiedle Tatrzańskie, okolice Wyzwolenia od Derdowskiego na północ, Stary Fordon, osiedle Nad Wisłą, akademiki UTP, będą poza strefą oddziaływania tramwaju.
Zgadzam się całkowicie. Drogowcy nie mogą potraktować tego tramwaju po "królewsku" i skoncentrować na nim komunikacji (redukując maksymalnie fordońską komunikację autobusową), bo Fordon jest na to za długi i za szeroki.
Darek pisze:Proponuje więc pozostawienie linii przyspieszonych:
93- Z Tatrzańskiego tą samą trasą na Z. Augusta- częstotliwość jak 69.
94- Z Nad Wisłą do Andersa, potem na południe Wyzwolenia, ewentualnie Kasztelańską, dalej Fordońska i stara trasa do Dworca.
Akurat propozycja autobusów w okolice dworca raczej nie przejdzie, bo będzie ten tramwaj. Faktycznie niech już on dowozi ale... Teraz 93 po swojej trasie wyjeżdża z Fordonu wypchany po brzegi, 94 po odrębnej trasie też wyjeżdża zapełniony. Jak będzie wyglądał ten tramwaj, jeśli ma łączyć te 2 trasy w jedną wspólną? :| Między innymi dlatego to byłoby chore, żeby z Fordonu wyjeżdżał tylko tramwaj. A przypomnę, że z założeń i dyskusji tak wynika, bo 69 ma jeździć na trasie Wyścigowa- Błonie, 65 Wyścigowa- Leśne, fordońskie linie 7X do likwidacji po swojej obecnej trasie, a te dowożące do tramwaju miałyby jeździć w obrębie Fordonu.

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-07, 22:29

Jaras pisze:Teraz 93 po swojej trasie wyjeżdża z Fordonu wypchany po brzegi, 94 po odrębnej trasie też wyjeżdża zapełniony. Jak będzie wyglądał ten tramwaj, jeśli ma łączyć te 2 trasy w jedną wspólną? :|
Jaras pisze:Między innymi dlatego to byłoby chore, żeby z Fordonu wyjeżdżał tylko tramwaj.
Nie tramwaj, tylko tramwaje. 1,3,7, może nawet jakieś 5 i 10, tego nikt nie wie. A ty z uporem maniaka ten 'tramwaj'. To tak jakbyś teraz pisał, że ludzi z Fordonu do centrum wozi 'autobus'.

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-08, 09:03

volvo7000A a po co 70 i 72 do Wyścigowej? Przecież do UTP z miasta o wiele łatwiej i szybciej będzie dojechać tramwajem i wysiąść na Akademickiej niż przesiadać się na Wyścigowej, do obsługi Fordońskiej wystarczy 65, Wiślanej 57+65 a z samego Fordonu lepiej dowieźć do tramwaju do Akademickiej niż do Wyścigowej, szkoda pieniędzy i przepustowości Fordońskiej na dalsze utrzymywanie tam tak dużej liczby autobusów, jestem pewien że miasto nie będzie utrzymywać kilku magistralnych linii tramwajowych wzdłuż Lewińskiego+stada autobusów na Fordońskiej, albo rybki albo... Tak samo spodziewać się możesz skasowania 79 od razu po uruchomieniu linii tramwajowej wzdłuż Kujawskiej.
3N Wilczak

K. A
Posty: 19
Rejestracja: 2008-08-07, 12:12
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: K. A » 2009-02-11, 19:32

W przyszłą środę sesja Rady Miasta, w czasie której dyskutowany będzie problem tramwaju do Fordonu i głosowany projekt stworzenia spółki „Tramwaj Fordon” Sp. z o.o.
W pakiecie informacji dla radnych znajduje się m.in. akapit dotyczących zmian w sieci komunikacji miejskiej po wybudowaniu tramwaju.
Do nowej pętli tramwajowej skierowane mają być trzy linie:
- 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Zakłada się likwidację linii: 70, 72, 74, 93 i 94 oraz skrócenie trasy linii nr 65 i 69 do ul. Wyścigowej (nie wyjaśniono czy od strony Fordonu czy centrum). Natomiast wewnątrz Fordonu ma kursować linia nr 81 w relacji: Tatrzańskie-Twardzickiego-Korfantego-Akademicka-Romanowskiej-Matki Teresy z Kalkuty-Rejewskiego-Fordońska-Bydgoska-Wyzwolenia-Tatrzańskie. Kursować ma w szczycie co 8 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Z dokumentu wynika, że uruchomienie linii spowoduje konieczność zaangażowania 12 dodatkowych jednostek tramwajowych oraz zmniejszenia o 52 sztuki potrzeb taboru autobusowego. Czas przejazdu tramwajem z Fordonu do ronda Jagiellonów obliczono na 28 min. 17 sek.

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-11, 20:01

No nawet ładnie, ale gdzie os. Niepodległości i os. Nad Wisłą? Chyba lepszym pomysłem byłoby 81 w relacji: Tatrzańskie-Twardzickiego-Korfantego-Akademicka-Romanowskiej-Matki Teresy z Kalkuty-Rejewskiego-Fordońska-Bydgoska-Wyzwolenia-Andersa-Piłsudzkiego-Nad Wisłą/Niepodległości.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-11, 20:10

Wsadzili wszystkie linie fordońskie w jeden 81... Ludziom z Nad Wisłą zostaną nogi do Wyzwolenia. Czyli linia 81 bedzie jednopętlowa? Ludzie z Przylesia i północnej Twardzickiego będą mieli gorzej niż teraz. Bajka i Nad Wisłą też... Ładne protesty będą, zanim się przyzwyczają...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-11, 20:28

Akurat Bajka ma blisko. Najdalej wysunięty blok jest 500 metrów od Andersa :P

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-02-11, 21:30

K. Aładowicz pisze:w pozostałym czasie co 20 min.
Za mało.

Powinno być co najmniej tak: szczyt 6, poza 10, soboty 10/15, niedziele 15.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-11, 22:37

Czemu 81! Będą braki w numerach i 81. Może kurde 153

Ja nie wiem czy lepsze by było gdyby tramwaj do Fordonu miał "własną" infrastrukturę z rozstawem szyn 1435mm (standardowo w większości polskich miast).
Bo przez "lasy Lewińskiego" tramwaj ładnie się będzie wlókł...
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 22:41 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2009-02-11, 22:45

korpi, po co mnożyć problemy? Dwa rozstawy? Wąskie tory wystarczą na szybki tramwaj. A 81 wzięte "na razie". Później i tak pewnie pozmieniają.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-11, 22:54

Korpi- 1,2 i 3 myślisz że też tak zostanie? Przejmujesz się pierdołami.
Własna infrastruktura? Przejście przez tory jak na Gdańskiej przed wojną? Wspaniały pomysł.... :(
Szerokość torów niema żadnego wpływu na prędkość. Wszystko zależy od jakości torowiska i od jakości wózków.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-11, 23:26

K. Aładowicz pisze: 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Mam nadzieję że, ta numeracja nie jest ostateczna. Po co niepotrzebnie mieszać ludziom.
2- Fordon - rondo Kujawskie
3- Fordon - Wilczak

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-11, 23:30

pawel_nk pisze:Mam nadzieję że, ta numeracja nie jest ostateczna.
Według mnie to najzwyklejsze liczby porządkowe, wypunktowali te linie i tyle.
Nie ma co się na zapas podniecać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-11, 23:48

Według mnie to najzwyklejsze liczby porządkowe, wypunktowali te linie i tyle.
Nie ma co się na zapas podniecać.
W końcu głos rozsądku w tej dyskusji. To nie forum skyscraper żeby podniecać się głupotami...
Wiecie co? Naprawde zaczynam wierzyć w ten tramwaj. Chyba koniec świata jest bliski...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2009-02-12, 11:08

Darek pisze:Czyli linia 81 bedzie jednopętlowa? Ludzie z Przylesia i północnej Twardzickiego będą mieli gorzej niż teraz.

E, raczej niemożliwe by była to linia okrężna jak 66 kiedyś, pewnie będzie jechała w obu kierunkach - rozwiązanie dobre tylko rzeczywiście szkoda Os. Nad Wisłą...

K. Aładowicz pisze:kursuje w szczycie co 6 min.

Nie zapominajmy że obecnie godziny szczytu w ruchu tramwajowym to 5-17, oby nic nie zmieniło się w tej kwestii.

K. Aładowicz pisze:- 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.



Mi prywatnie bardzo pasowałby taki układ, jeśli jednak tramwaj do Dworca pojedzie Naruszewicza to dwie pierwsze linie będą jechały po bardzo podobnej trasie podczas gdy nic nie pojedzie z Fordonu w kierunku Gdańskiej. Co do 3 to ja osobiście skierowałbym ją na Kapuściska - bardzo wiele ludzi dojeżdża do BPP do pracy, poza tym jeśli zostawimy 69 na trasie Błonie-Wyścigowa to z tramwaju na całym odcinku Wzgórza Wolności znów nikt nie skorzysta bo szybciej będzie jechać 69 i przesiąść się na Fordońskiej. Nie da się ukryć jednak że przy obecnym układzie torowym Bydgoszczy jakby nie ustawić linii fordońskich zawsze będzie jakieś "ale".
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

Artur Gotowski
Posty: 670
Rejestracja: 2007-01-06, 14:41

Post autor: Artur Gotowski » 2009-02-12, 13:40

Qbasob pisze:No nawet ładnie, ale gdzie os. Niepodległości
Akurat będę miał dość blisko do tramwaju (jakieś 5 min.), więc nie uważam, że była by taka potrzeba, aby autobus mnie podwoził na tram.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-12, 14:54

A wiadomo czy tramwaj będzie budowany na przedłużeniu Andersa, czy pójdzie zapleczem Wyzwolenia na Mariampol?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-02-12, 15:45

Nie ma sie czym podniecać. Numeracja 1, 2, 3 jest napewno robocza. Poza tym do czasu jak wybudują będzie jeszcze 5 albo i 10 koncepcji układu linii tramwajowych.

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-12, 20:03

Ale syf... Skazują Fordon na same tramwaje. 20 minut poza szczytem- za mało, wyłączenie z Fordonu linii 69 i 65- bezsens, brak dowozówek... Akurat te 3 linie tramwajowe i autobusy 69, 65 i 81(przy czym np. 81 docierałby do oś. nad Wisłą) sprawiłyby, że fordoniacy byliby zadowoleni. A tak czuję, że będzie sporo problemów, bo dla wielu sytuacja się pogorszy. Ogólnie podtrzymuję to, co pisałem wczesniej.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-13, 11:42

Jaras pisze:Ale syf... Skazują Fordon na same tramwaje. 20 minut poza szczytem- za mało, wyłączenie z Fordonu linii 69 i 65
Bezsensem którego nikt nawet nie śmie proponować byłoby utrzymywanie 69 w obecnej formie jednocześnie z tramwajem. Natomiast 65 powinno jeżdzić z Mariampola do Wyścigowej po obecnej trasie i tyle.

A tak ogólnie to te trasy są ze studium wykonalności tramwaju, a studium wykonalności tramwaju jest oparte na zintegrowanym planie rozwoju transportu publicznego, a ten na badaniach (i sytuacji) z początku tego wieku. Sprzed zmian, sprzed systemu A+T...

Dość oczywiste jest że przyjęto założenia, bo jakieś założenia do analizowania trzeba przyjąć, ale to nie znaczy że jest to zapisane w kamieniu. Tak naprawdę układ linii zostanie ustalony pewnie z rok przed zakończeniem budowy, albo jak trzeba będzie się zastanowić na jaką pracę przewozową ogłaszać przetargi.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-13, 12:01

Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-13, 17:40

:gazeta: "Gazeta" ustaliła, jak będzie wyglądać połączenie komunikacyjne do największej bydgoskiej dzielnicy. Miasto chce otworzyć aż trzy linie z Fordonu do centrum, a tramwaje będą kursować co dwie minuty. Jazda w szczycie do ronda Jagiellonów zajmie niespełna pół godziny.
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... ajowe.html
Szkoda że nie jest wspomniane o linii autobusowej zbiorczej. Ludzie się będą buntować. Zamiast autobusu pod domem będą musieli iść kawał na tramwaje, albo się przesiadać na tramwaj z tzw. "81".
Już widzę te komentarze na forum Gazeta.pl
Chyba tam nie będę zaglądać- szkoda nerwów.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-13, 19:03

Darek pisze:Szkoda że nie jest wspomniane o linii autobusowej zbiorczej. Ludzie się będą buntować. Zamiast autobusu pod domem będą musieli iść kawał na tramwaje, albo się przesiadać na tramwaj z tzw. "81".
Protesty bedą na pewno. Ulicą Twardzickiego jeżdżą dziś 3 linie (69, 72, 93), a dwie z nich jadą dalej niż do Wyścigowej. Po wybudowaniu tramwaju nie zostanie tam nic...

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-13, 19:07

Zainteresowanych tematem tramwaju do Fordonu odsyłam do przeczytania (istotnych fragmentów) "Projektu uchwały Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie przyjęcia informacji dotyczącej zadania inwestycyjnego pt. „Bydgoski Tramwaj do Fordonu” zamieszczonego na stronie BIP Bydgoszcz, przestaniecie wtedy wypisywać głupoty w stylu - biadolenie dotyczące trasy [81].
LINK :)
Obrazek

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-14, 13:48

Nie to żeby to co jest napisane w uchwale miało jakieś większe znaczenie... Pisałem o tym wcześniej.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-02-14, 14:27

65 i 69 mają dojeżdzać do Wyścigowej z Leśnego i Błonia.
Po co linia tramwajowa z Fordonu do ronda kujawskiego skoro przez pół trasy pokryje się z 69.
Poza tym Kapuściska od lat czekają na bezpośrednie połączenie z Fordonem i od lat mówią, że będzie jak tramwaj powstanie.

Jaras
Posty: 18
Rejestracja: 2008-12-25, 11:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jaras » 2009-02-14, 14:59

Tarhim pisze: Bezsensem którego nikt nawet nie śmie proponować byłoby utrzymywanie 69 w obecnej formie jednocześnie z tramwajem.
Bezsensem jest, że m. in. północna strona Twardzickiego, okolice UTP, oś. Nad Wisłą czy Stary Fordon mają z założenia poginać kawał drogi do środka komunikacji (oczywiście chodzi o mieszkańców tych stref)... A nie każdy ma samochód którym będzie sobie podjeżdżał do torowiska <lol2>. Jaka to jest bzdura. W ogóle założę się, że mało kto pójdzie na tą propozycję. Jak już ktoś wsiądzie do samochodu, to wysiądzie z niego w docelowym miejscu, a nie pojeździ po Fordonie, żeby zaparkować wóz i się przesiąść na tramwaj... A pasażerowie bez samochodów nie będą mieli nawet takiej możliwości. Ale to są tylko przymiarki i na pewno zmiany (nawet poważne) będą wdrażane już w czasie funkcjonowania "nowej" komunikacji.

ODPOWIEDZ