Dokładnie. Chociaż ja na to patrzę jeszcze pod innym kątem. Po prostu nie wyobrażam sobie, że teraz z Fordonu wyjeżdża 7 linii autobusowych (i nie wożą one powietrza), a po wybudowaniu torowiska ma wyjeżdżać jedynie jeden środek komunikacji (na tym poziomie rozważań to bez większego znaczenia, że to akurat tramwaj). Mieszkam w Fordonie i- jak dla mnie- jest tu większe zapotrzebowanie komunikacyjne, niż jeden tramwaj wyjeżdżający z dzielnicy i 3- 4 linie autobusowe jeżdżące w obrębie samego Fordonu; jest on na to zwyczajnie za duży. Te linie powinny dojeżdżać do innych bydgoskich osiedli, żeby pasażerowie nie byli zdani na sam tramwaj. 69, 65 powinny zostać bez zmian, likwidacja 70, 72, 74, 93, 94 po obecnych trasach. Za te 5 linii można by utworzyć 2- 3 inne, jadące dalej poza Fordon. Oczywiście 2 z tych linii mogłyby w okolicach Akademickiej umożliwić przesiadkę na tramwaj dla zainteresowanych.mc_pele pisze:autobusy dowożące mają być raczej dla osób dla których pokonanie dystansu do tramwaju może sprawiać kłopot choć mi osobiście marzy się kilka fajnie zorganizowanych dowozówek
Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Moderator: spooney
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Według znawców maksymalna strefa dojścia do przystanku powinna wynosić 500m.
Jest to odległość maksymalna aby człowiek był zainteresowany dojściem na przystanek. W przypadku metra wynosi zdaje się troche więcej.
Oznacza to, że północna strona Twardzickiego, osiedle Tatrzańskie, okolice Wyzwolenia od Derdowskiego na północ, Stary Fordon, osiedle Nad Wisłą, akademiki UTP, będą poza strefą oddziaływania tramwaju.
Proponuje więc pozostawienie linii przyspieszonych:
93- Z Tatrzańskiego tą samą trasą na Z. Augusta- częstotliwość jak 69.
94- Z Nad Wisłą do Andersa, potem na południe Wyzwolenia, ewentualnie Kasztelańską, dalej Fordońska i stara trasa do Dworca.
65- skrócona Wyścigowa- St. Fordon.
można dać linię Wyścigowa- Przylesie przez CO, oraz jakąś dojazdówkę do UTP.
W ten sposób mamy obsadzone 3 główne korytarze komunikacyjne w Fordonie, tramwaj zbiorczy między 93 i 94. Węzeł przesiadkowy na Bydgoszcz Wschód.
Jest to odległość maksymalna aby człowiek był zainteresowany dojściem na przystanek. W przypadku metra wynosi zdaje się troche więcej.
Oznacza to, że północna strona Twardzickiego, osiedle Tatrzańskie, okolice Wyzwolenia od Derdowskiego na północ, Stary Fordon, osiedle Nad Wisłą, akademiki UTP, będą poza strefą oddziaływania tramwaju.
Proponuje więc pozostawienie linii przyspieszonych:
93- Z Tatrzańskiego tą samą trasą na Z. Augusta- częstotliwość jak 69.
94- Z Nad Wisłą do Andersa, potem na południe Wyzwolenia, ewentualnie Kasztelańską, dalej Fordońska i stara trasa do Dworca.
65- skrócona Wyścigowa- St. Fordon.
można dać linię Wyścigowa- Przylesie przez CO, oraz jakąś dojazdówkę do UTP.
W ten sposób mamy obsadzone 3 główne korytarze komunikacyjne w Fordonie, tramwaj zbiorczy między 93 i 94. Węzeł przesiadkowy na Bydgoszcz Wschód.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Zgadzam się całkowicie. Drogowcy nie mogą potraktować tego tramwaju po "królewsku" i skoncentrować na nim komunikacji (redukując maksymalnie fordońską komunikację autobusową), bo Fordon jest na to za długi i za szeroki.Darek pisze:północna strona Twardzickiego, osiedle Tatrzańskie, okolice Wyzwolenia od Derdowskiego na północ, Stary Fordon, osiedle Nad Wisłą, akademiki UTP, będą poza strefą oddziaływania tramwaju.
Akurat propozycja autobusów w okolice dworca raczej nie przejdzie, bo będzie ten tramwaj. Faktycznie niech już on dowozi ale... Teraz 93 po swojej trasie wyjeżdża z Fordonu wypchany po brzegi, 94 po odrębnej trasie też wyjeżdża zapełniony. Jak będzie wyglądał ten tramwaj, jeśli ma łączyć te 2 trasy w jedną wspólną? :| Między innymi dlatego to byłoby chore, żeby z Fordonu wyjeżdżał tylko tramwaj. A przypomnę, że z założeń i dyskusji tak wynika, bo 69 ma jeździć na trasie Wyścigowa- Błonie, 65 Wyścigowa- Leśne, fordońskie linie 7X do likwidacji po swojej obecnej trasie, a te dowożące do tramwaju miałyby jeździć w obrębie Fordonu.Darek pisze:Proponuje więc pozostawienie linii przyspieszonych:
93- Z Tatrzańskiego tą samą trasą na Z. Augusta- częstotliwość jak 69.
94- Z Nad Wisłą do Andersa, potem na południe Wyzwolenia, ewentualnie Kasztelańską, dalej Fordońska i stara trasa do Dworca.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jaras pisze:Teraz 93 po swojej trasie wyjeżdża z Fordonu wypchany po brzegi, 94 po odrębnej trasie też wyjeżdża zapełniony. Jak będzie wyglądał ten tramwaj, jeśli ma łączyć te 2 trasy w jedną wspólną? :|
Nie tramwaj, tylko tramwaje. 1,3,7, może nawet jakieś 5 i 10, tego nikt nie wie. A ty z uporem maniaka ten 'tramwaj'. To tak jakbyś teraz pisał, że ludzi z Fordonu do centrum wozi 'autobus'.Jaras pisze:Między innymi dlatego to byłoby chore, żeby z Fordonu wyjeżdżał tylko tramwaj.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
volvo7000A a po co 70 i 72 do Wyścigowej? Przecież do UTP z miasta o wiele łatwiej i szybciej będzie dojechać tramwajem i wysiąść na Akademickiej niż przesiadać się na Wyścigowej, do obsługi Fordońskiej wystarczy 65, Wiślanej 57+65 a z samego Fordonu lepiej dowieźć do tramwaju do Akademickiej niż do Wyścigowej, szkoda pieniędzy i przepustowości Fordońskiej na dalsze utrzymywanie tam tak dużej liczby autobusów, jestem pewien że miasto nie będzie utrzymywać kilku magistralnych linii tramwajowych wzdłuż Lewińskiego+stada autobusów na Fordońskiej, albo rybki albo... Tak samo spodziewać się możesz skasowania 79 od razu po uruchomieniu linii tramwajowej wzdłuż Kujawskiej.
3N Wilczak
W przyszłą środę sesja Rady Miasta, w czasie której dyskutowany będzie problem tramwaju do Fordonu i głosowany projekt stworzenia spółki „Tramwaj Fordon” Sp. z o.o.
W pakiecie informacji dla radnych znajduje się m.in. akapit dotyczących zmian w sieci komunikacji miejskiej po wybudowaniu tramwaju.
Do nowej pętli tramwajowej skierowane mają być trzy linie:
- 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Zakłada się likwidację linii: 70, 72, 74, 93 i 94 oraz skrócenie trasy linii nr 65 i 69 do ul. Wyścigowej (nie wyjaśniono czy od strony Fordonu czy centrum). Natomiast wewnątrz Fordonu ma kursować linia nr 81 w relacji: Tatrzańskie-Twardzickiego-Korfantego-Akademicka-Romanowskiej-Matki Teresy z Kalkuty-Rejewskiego-Fordońska-Bydgoska-Wyzwolenia-Tatrzańskie. Kursować ma w szczycie co 8 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Z dokumentu wynika, że uruchomienie linii spowoduje konieczność zaangażowania 12 dodatkowych jednostek tramwajowych oraz zmniejszenia o 52 sztuki potrzeb taboru autobusowego. Czas przejazdu tramwajem z Fordonu do ronda Jagiellonów obliczono na 28 min. 17 sek.
W pakiecie informacji dla radnych znajduje się m.in. akapit dotyczących zmian w sieci komunikacji miejskiej po wybudowaniu tramwaju.
Do nowej pętli tramwajowej skierowane mają być trzy linie:
- 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Zakłada się likwidację linii: 70, 72, 74, 93 i 94 oraz skrócenie trasy linii nr 65 i 69 do ul. Wyścigowej (nie wyjaśniono czy od strony Fordonu czy centrum). Natomiast wewnątrz Fordonu ma kursować linia nr 81 w relacji: Tatrzańskie-Twardzickiego-Korfantego-Akademicka-Romanowskiej-Matki Teresy z Kalkuty-Rejewskiego-Fordońska-Bydgoska-Wyzwolenia-Tatrzańskie. Kursować ma w szczycie co 8 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Z dokumentu wynika, że uruchomienie linii spowoduje konieczność zaangażowania 12 dodatkowych jednostek tramwajowych oraz zmniejszenia o 52 sztuki potrzeb taboru autobusowego. Czas przejazdu tramwajem z Fordonu do ronda Jagiellonów obliczono na 28 min. 17 sek.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wsadzili wszystkie linie fordońskie w jeden 81... Ludziom z Nad Wisłą zostaną nogi do Wyzwolenia. Czyli linia 81 bedzie jednopętlowa? Ludzie z Przylesia i północnej Twardzickiego będą mieli gorzej niż teraz. Bajka i Nad Wisłą też... Ładne protesty będą, zanim się przyzwyczają...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Czemu 81! Będą braki w numerach i 81. Może kurde 153
Ja nie wiem czy lepsze by było gdyby tramwaj do Fordonu miał "własną" infrastrukturę z rozstawem szyn 1435mm (standardowo w większości polskich miast).
Bo przez "lasy Lewińskiego" tramwaj ładnie się będzie wlókł...
Ja nie wiem czy lepsze by było gdyby tramwaj do Fordonu miał "własną" infrastrukturę z rozstawem szyn 1435mm (standardowo w większości polskich miast).
Bo przez "lasy Lewińskiego" tramwaj ładnie się będzie wlókł...
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 22:41 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
Korpi- 1,2 i 3 myślisz że też tak zostanie? Przejmujesz się pierdołami.
Własna infrastruktura? Przejście przez tory jak na Gdańskiej przed wojną? Wspaniały pomysł....
Szerokość torów niema żadnego wpływu na prędkość. Wszystko zależy od jakości torowiska i od jakości wózków.
Własna infrastruktura? Przejście przez tory jak na Gdańskiej przed wojną? Wspaniały pomysł....
Szerokość torów niema żadnego wpływu na prędkość. Wszystko zależy od jakości torowiska i od jakości wózków.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Mam nadzieję że, ta numeracja nie jest ostateczna. Po co niepotrzebnie mieszać ludziom.K. Aładowicz pisze: 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
2- Fordon - rondo Kujawskie
3- Fordon - Wilczak
W końcu głos rozsądku w tej dyskusji. To nie forum skyscraper żeby podniecać się głupotami...Według mnie to najzwyklejsze liczby porządkowe, wypunktowali te linie i tyle.
Nie ma co się na zapas podniecać.
Wiecie co? Naprawde zaczynam wierzyć w ten tramwaj. Chyba koniec świata jest bliski...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Darek pisze:Czyli linia 81 bedzie jednopętlowa? Ludzie z Przylesia i północnej Twardzickiego będą mieli gorzej niż teraz.
E, raczej niemożliwe by była to linia okrężna jak 66 kiedyś, pewnie będzie jechała w obu kierunkach - rozwiązanie dobre tylko rzeczywiście szkoda Os. Nad Wisłą...
K. Aładowicz pisze:kursuje w szczycie co 6 min.
Nie zapominajmy że obecnie godziny szczytu w ruchu tramwajowym to 5-17, oby nic nie zmieniło się w tej kwestii.
K. Aładowicz pisze:- 1 - Fordon - Dworzec PKP - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 2 - Fordon - Wilczak - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
- 3 - Fordon - rondo Kujawskie (przez most Pomorski, Perłową) - kursuje w szczycie co 6 min., w pozostałym czasie co 20 min.
Mi prywatnie bardzo pasowałby taki układ, jeśli jednak tramwaj do Dworca pojedzie Naruszewicza to dwie pierwsze linie będą jechały po bardzo podobnej trasie podczas gdy nic nie pojedzie z Fordonu w kierunku Gdańskiej. Co do 3 to ja osobiście skierowałbym ją na Kapuściska - bardzo wiele ludzi dojeżdża do BPP do pracy, poza tym jeśli zostawimy 69 na trasie Błonie-Wyścigowa to z tramwaju na całym odcinku Wzgórza Wolności znów nikt nie skorzysta bo szybciej będzie jechać 69 i przesiąść się na Fordońskiej. Nie da się ukryć jednak że przy obecnym układzie torowym Bydgoszczy jakby nie ustawić linii fordońskich zawsze będzie jakieś "ale".
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
Ale syf... Skazują Fordon na same tramwaje. 20 minut poza szczytem- za mało, wyłączenie z Fordonu linii 69 i 65- bezsens, brak dowozówek... Akurat te 3 linie tramwajowe i autobusy 69, 65 i 81(przy czym np. 81 docierałby do oś. nad Wisłą) sprawiłyby, że fordoniacy byliby zadowoleni. A tak czuję, że będzie sporo problemów, bo dla wielu sytuacja się pogorszy. Ogólnie podtrzymuję to, co pisałem wczesniej.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bezsensem którego nikt nawet nie śmie proponować byłoby utrzymywanie 69 w obecnej formie jednocześnie z tramwajem. Natomiast 65 powinno jeżdzić z Mariampola do Wyścigowej po obecnej trasie i tyle.Jaras pisze:Ale syf... Skazują Fordon na same tramwaje. 20 minut poza szczytem- za mało, wyłączenie z Fordonu linii 69 i 65
A tak ogólnie to te trasy są ze studium wykonalności tramwaju, a studium wykonalności tramwaju jest oparte na zintegrowanym planie rozwoju transportu publicznego, a ten na badaniach (i sytuacji) z początku tego wieku. Sprzed zmian, sprzed systemu A+T...
Dość oczywiste jest że przyjęto założenia, bo jakieś założenia do analizowania trzeba przyjąć, ale to nie znaczy że jest to zapisane w kamieniu. Tak naprawdę układ linii zostanie ustalony pewnie z rok przed zakończeniem budowy, albo jak trzeba będzie się zastanowić na jaką pracę przewozową ogłaszać przetargi.
Tramwaj do Fordonu w 2013 roku?
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /785385442
Szkoda że nie jest wspomniane o linii autobusowej zbiorczej. Ludzie się będą buntować. Zamiast autobusu pod domem będą musieli iść kawał na tramwaje, albo się przesiadać na tramwaj z tzw. "81"."Gazeta" ustaliła, jak będzie wyglądać połączenie komunikacyjne do największej bydgoskiej dzielnicy. Miasto chce otworzyć aż trzy linie z Fordonu do centrum, a tramwaje będą kursować co dwie minuty. Jazda w szczycie do ronda Jagiellonów zajmie niespełna pół godziny.
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... ajowe.html
Już widzę te komentarze na forum Gazeta.pl
Chyba tam nie będę zaglądać- szkoda nerwów.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Protesty bedą na pewno. Ulicą Twardzickiego jeżdżą dziś 3 linie (69, 72, 93), a dwie z nich jadą dalej niż do Wyścigowej. Po wybudowaniu tramwaju nie zostanie tam nic...Darek pisze:Szkoda że nie jest wspomniane o linii autobusowej zbiorczej. Ludzie się będą buntować. Zamiast autobusu pod domem będą musieli iść kawał na tramwaje, albo się przesiadać na tramwaj z tzw. "81".
Zainteresowanych tematem tramwaju do Fordonu odsyłam do przeczytania (istotnych fragmentów) "Projektu uchwały Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie przyjęcia informacji dotyczącej zadania inwestycyjnego pt. „Bydgoski Tramwaj do Fordonu” zamieszczonego na stronie BIP Bydgoszcz, przestaniecie wtedy wypisywać głupoty w stylu - biadolenie dotyczące trasy [81].
LINK
LINK
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bezsensem jest, że m. in. północna strona Twardzickiego, okolice UTP, oś. Nad Wisłą czy Stary Fordon mają z założenia poginać kawał drogi do środka komunikacji (oczywiście chodzi o mieszkańców tych stref)... A nie każdy ma samochód którym będzie sobie podjeżdżał do torowiska <lol2>. Jaka to jest bzdura. W ogóle założę się, że mało kto pójdzie na tą propozycję. Jak już ktoś wsiądzie do samochodu, to wysiądzie z niego w docelowym miejscu, a nie pojeździ po Fordonie, żeby zaparkować wóz i się przesiąść na tramwaj... A pasażerowie bez samochodów nie będą mieli nawet takiej możliwości. Ale to są tylko przymiarki i na pewno zmiany (nawet poważne) będą wdrażane już w czasie funkcjonowania "nowej" komunikacji.Tarhim pisze: Bezsensem którego nikt nawet nie śmie proponować byłoby utrzymywanie 69 w obecnej formie jednocześnie z tramwajem.