Budowa linii tramwajowej do Fordonu
Moderator: spooney
Tramwaj do Fordonu musi mieć połączenie z Rondem Grunwaldzkim. Inaczej potrzebna będzie kolejna taryfa T+T, bo ludzie z Fordonu powinni mieć połączenie z R.G. za jeden bilet, a z Osową za 2, inaczej będzie gorzej niż jest teraz.
Osobiście uważam że powinna powstać nowa pętla tramwajowa- w parku za przystankiem Nakielska- Wrocławska. Wilczak będzie miał za dużą częstotliwość, natomiast połączenie z R.G. musi być.
Osobiście uważam że powinna powstać nowa pętla tramwajowa- w parku za przystankiem Nakielska- Wrocławska. Wilczak będzie miał za dużą częstotliwość, natomiast połączenie z R.G. musi być.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Aaa. No chyba że tak. To bardzo dobry pomysł. Byłbym nawet za tym żeby zbudować nową pętlę w stylu dworca autobusowego (jak Rondo Śródka i inne w Poznaniu), z której odjeżdżałyby autobusy na Osową, Czyżkówko, Miedzyń, Smukałę, Błonie, Lipniki, Szwederowo. Można by koło Multikina zbudować taki dworzec. Dzięki temu odkorkujemy Focha, Wały Jagiellońskie, zlikwidujemy Pl. Kościeleckich. Koło Multikina jest dosyć miejsca na taką formę węzła przesiadkowego. Tak jeden węzeł obsługiwałby ruch autobusowy na całym wschodzie miasta. Usuwamy dzięki temu śmierdzące autobusy z centrum.Nie musi. Węzeł przesiadkowy z tramwajów na autobusy jadące na Osową Górę będzie zlokalizowany w okolicy skrzyżowania Królowej Jadwigi i Focha (tramwaj do dworca - wariant przez Naruszewicza).
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Jaras pisze: Jak już ktoś wsiądzie do samochodu, to wysiądzie z niego w docelowym miejscu, a nie pojeździ po Fordonie, żeby zaparkować wóz i się przesiąść na tramwaj...
Dokładnie. Nikt nie będzie uruchamiał samochodu po to, aby dojechać 1-2 km do przystanku.
Tramwaje powinny przejąć główny potok pasażerów. Tylko, żeby tramwaj się sprawdził, tak naprawdę powinny powstać w Fordonie dwie alternatywne trasy na Mariampol, a to na pewno nie powstanie w tym wieku. Zatem w Fordonie jakieś linie autobusowe muszą zostać, na pewno więcej niż jedna.volvo7000A pisze:* Linie autobusowe:
65 Mariampol - Leśne (10'/ 12'/ 15')
69 Błonie - Wyścigowa (7,5'/ 10'/ 12')
70 Nad Wisłą - (Piłsudskiego, Andersa, CO) - Auchan (12'/ 15'/ 20')
72 Mariampol - (Twardzickiego, UTP) - Wyścigowa (10'/ 12'/ 15')
74 Mariampol - (Skarżyńskiego, Brzechwy) - PKP Fordon (15'/ 30'/ 30')
I teraz kolejny problem. Chwalą się, że zredukuje sie zapotrzebowanie o 52 autobusy. Sądzę, że MZK teraz już raczej nie będzie inwestować w nowy tabor. Pewnie Volviaki trochę lat jeszcze pojeżdżą. A ciekawe kto i czym obsłuży linię "za tramwaj" jak będzie potrzeba...
Szkoda że nikt nie myśli o np. 1 listopada. Jak dojadę na Wiślaną z Tatrzańskiego?
Ten tramwaj to bzdura totalna. Niech sobie będzie ale nie zabierajcie autobusów. Ile jest niskopodłogowych autobusów do Fordonu a ile byłoby tramwajów?
/a: literówka
/o: ogonek i kropeczka ;)
Ten tramwaj to bzdura totalna. Niech sobie będzie ale nie zabierajcie autobusów. Ile jest niskopodłogowych autobusów do Fordonu a ile byłoby tramwajów?
/a: literówka
/o: ogonek i kropeczka ;)
Ostatnio zmieniony 2009-02-14, 22:14 przez misieek, łącznie zmieniany 2 razy.
Ciekawi mnie za to skąd MZK weźmie kasę na nowe tramwaje, przecież wszystkie składy, które stoją na zajezdni i jeżdżą po torowiskach obecnie nie są w stanie obsłużyć linii z taką częstotliwością, do czasu tramwaju do Fordonu zresztą sporo tramwajów też się zepsuje.pawel_nk pisze:I teraz kolejny problem. Chwalą się, że zredukuje sie zapotrzebowanie o 52 autobusy. Sądzę, że MZK teraz już raczej nie będzie inwestować w nowy tabor. Pewnie Volviaki trochę lat jeszcze pojeżdżą. A ciekawe kto i czym obsłuży linię "za tramwaj" jak będzie potrzeba...
Popieram W rejonie Twardzickiego 81 to na pewno będzie za mało...misieek pisze:Ten tramwaj to bzdura totalna. Niech sobie będize ale nie zabierajcie autobusów. Ile jest niskopodłogowych autobusów do Fordonu a ile byłoby tramwajów?
No i jeszcze nasuwa mi się na myśl takie pytanie: co stanie się z kierowcami w MZK...
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Widzę, że coraz więcej osób ma podobne zdanie ;].
Zgadza się. A w ogóle jak już będzie awaria tramwaju albo wypadek z jego udziałem? Zgodnie z tym, co się szykuje, pasażerowie będą zmuszeni czekać na uruchomienie zastępczych autobusów. A to z pewnością sporo potrwa (jak na potrzeby komunikacyjne Fordonu). Wyobrażacie sobie te tłumy fordoniaków? Mając oprócz tramwajów autobusy- w zasadzie nie ma problemu, bo każdy może wybrać alternatywę i jakoś do domu dojedzie. Kto normalny zamierza likwidować komunikację autobusową tylko dlatego, że chce ułożyć jedno torowisko środkiem dzielnicy? Fordon to nie "Wesołe Miasteczko" o powierzchni 500 metrów kwadratowych, dla którego szczytem radości jest torowisko po środku ;]pawel_nk pisze:Tramwaje powinny przejąć główny potok pasażerów. Tylko, żeby tramwaj się sprawdził, tak naprawdę powinny powstać w Fordonie dwie alternatywne trasy na Mariampol, a to na pewno nie powstanie w tym wieku. Zatem w Fordonie jakieś linie autobusowe muszą zostać, na pewno więcej niż jedna.
W kosztorysie inwestycji jest mowa o zakupie taboru. Możemy więc liczyć na conajmniej 15 nowych wozów. + wozy odstawione i łączenie solówek i wystarczy.Ciekawi mnie za to skąd MZK weźmie kasę na nowe tramwaje, przecież wszystkie składy, które stoją na zajezdni i jeżdżą po torowiskach obecnie nie są w stanie obsłużyć linii z taką częstotliwością, do czasu tramwaju do Fordonu zresztą sporo tramwajów też się zepsuje.
A w ogóle jak już będzie awaria tramwaju albo wypadek z jego udziałem?
Powinni zbudować torowisko jak w Poznaniu PST. Tzw. łączniki między torami co kilkaset metrów, kilka żeberek na całej trasie. Na takie żeberko możnaby zepchnąć skład kolejnym, co udrożniłoby ruch.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
1 listopada będzie specjalna komunikacja - vide Wrocław.misieek pisze:Szkoda ze nikt nie myśli o np. 1 listopada. Jak dojade na Wiślaną z Tatrzańskiego?
Jedynym sposobem na wyciągnięcie z UE kasy na nowy tabor jest budowa nowej linii tramwajowej. UE daje kasę na tyle tramwajów ile obsłuży daną trasę.Alden pisze:Ciekawi mnie za to skąd MZK weźmie kasę na nowe tramwaje,
Komunikacja zastępcza, będą zwrotnice na przystankach, żeberka etc. W Poznaniu, o dziwo, działa!Jaras pisze:A w ogóle jak już będzie awaria tramwaju albo wypadek z jego udziałem?
Taaaa, tylko że na takie coś 44mln nie wystarczą...
Jeszcze nie spłaciliśmy autobusów a już chcemy się ich pozbywać... :>
15 tramwajów? Świetnie, w sam raz na jedną linię (tą najkrótszą) ...
A reszta wysokie podłogi ;) - dla studentów :D
/o: notorycznie gubisz ogonki
Jeszcze nie spłaciliśmy autobusów a już chcemy się ich pozbywać... :>
15 tramwajów? Świetnie, w sam raz na jedną linię (tą najkrótszą) ...
A reszta wysokie podłogi ;) - dla studentów :D
/o: notorycznie gubisz ogonki
Ostatnio zmieniony 2009-02-14, 22:03 przez misieek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Warto jeszcze wspomieć o 94, gdzie też niskie mają duży udział.misieek pisze:Na 69 wszystkie są niskie, na 72 - 80% niskich, na 93 - 80% niskich na 65 - 70% niskich.
Średnia to może 82% około, lecz zawsze coś niskiego jechało o danej godzinie, teraz będzie .... ;]
Właśnie. O tym do tej pory nikt nie mówił. Jak wprowadzali A+T to dopiero podniesienie głosów przez osoby niepełnosprawne spowodowało to, że zakupiono dwa tramwaje. Wniosek. O tym problemie nikt wcześniej nie pomyślał. I pewnie powstanie taki sam problem po wybudowaniu tramwaju, bo pewnie też nikt nie rozważa tego problemu. A władze naszego miasta będą wtedy mówić do mieszkańców Fordonu, chcieliście tramwaj to macie...
A wyobrażasz sobie teraz przetarg, gdzie niska podłoga nie będzie jedną z wymaganych kwestii? Tramwaje *muszą* być kupione, przy budowie nowego odcinka torów tramwajowych, bo taki obowiązek nakłada UE.pawel_nk pisze:Wniosek. O tym problemie nikt wcześniej nie pomyślał. I pewnie powstanie taki sam problem po wybudowaniu tramwaju, bo pewnie też nikt nie rozważa tego problemu. A władze naszego miasta będą wtedy mówić do mieszkańców Fordonu, chcieliście tramwaj to macie...
Mnie interesuje jedna rzecz. Otóż Mobilis obsługę 69 w nie zmiennej formie ma do 2014 roku tak? Optymistyczna wersja zakończenia budowy tramwaju do fordonu to 2013 rok.
I co wtedy?
A teraz czarny scenariusz: Mamy już nasz tramwaj, wiadomo tłumy ludzi, wszystko jest super. Nagle coś pada na trasie... haha :D i fordon z buta do miasta
I co wtedy?
A teraz czarny scenariusz: Mamy już nasz tramwaj, wiadomo tłumy ludzi, wszystko jest super. Nagle coś pada na trasie... haha :D i fordon z buta do miasta
Część Solarisów pójdzie do obsługi nowej 81Matiss pisze:Otóż Mobilis obsługę 69 w nie zmiennej formie ma do 2014 roku tak?
Ale macie te wizje... Tramwaje pojadą wtedy do Wyścigowej tylko lub do jakiejś innej pośredniej pętli a na odcinku pozbawionym tramwajów pojadą autobusy [zaT]. Tak jak to się dzieje w innych częściach miasta podczas awarii.Matiss pisze:Mamy już nasz tramwaj, wiadomo tłumy ludzi, wszystko jest super. Nagle coś pada na trasie... haha :D i fordon z buta do miasta
Zastanówcie się, nie może być tak, że całą 70 tys. dzielnicę skazuje się na jeden kanał komunikacyjny który będzie stanowił tramwaj.
To tak, jakby Kapuściska, Wyżyny, Wzgórze i Szwederowo obsługiwały tylko tramwaje jadące po Wojska Polskiego i Solskiego czyli środkiem Górnego Tarasu.
Tramwaje będą i okej, ich zadaniem będzie przewóz pasażerów na Trasie Fordon - Centrum - Fordon. Ale po samym Fordonie coś musi tych ludzi dowozić do tramwaju!
Dlatego proponuję krótkie linie z dość wysoką częstotliwością.
65 Mariampol - Leśne (10'/ 12'/ 15')
69 Błonie - Wyścigowa (7,5'/ 10'/ 12')
70 Nad Wisłą - (Piłsudskiego, Andersa, CO) - Auchan (12'/ 15'/ 20') 4 kolejności
72 Mariampol - (Twardzickiego, UTP) - Wyścigowa (10'/ 12'/ 15') 6 kolejności
74 Mariampol - (Skarżyńskiego, Brzechwy) - PKP Fordon (15'/ 30'/ 30') 2 kolejności
To tak, jakby Kapuściska, Wyżyny, Wzgórze i Szwederowo obsługiwały tylko tramwaje jadące po Wojska Polskiego i Solskiego czyli środkiem Górnego Tarasu.
Tramwaje będą i okej, ich zadaniem będzie przewóz pasażerów na Trasie Fordon - Centrum - Fordon. Ale po samym Fordonie coś musi tych ludzi dowozić do tramwaju!
Dlatego proponuję krótkie linie z dość wysoką częstotliwością.
65 Mariampol - Leśne (10'/ 12'/ 15')
69 Błonie - Wyścigowa (7,5'/ 10'/ 12')
70 Nad Wisłą - (Piłsudskiego, Andersa, CO) - Auchan (12'/ 15'/ 20') 4 kolejności
72 Mariampol - (Twardzickiego, UTP) - Wyścigowa (10'/ 12'/ 15') 6 kolejności
74 Mariampol - (Skarżyńskiego, Brzechwy) - PKP Fordon (15'/ 30'/ 30') 2 kolejności
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Na pewno nie będą tak zrzędzić jak Ty...volvo7000A pisze:ciekawe jak bardzo zadowoleni będą mieszkańcy Siernieczka gdy zostanie im tylko 57
Być może ZDMiKP wzmocni linię 57. Zresztą dla tej garstki pasażerów to akurat 57 będzie w sam raz.
Dajmy na to takie Piaski mają tylko 54 i jakoś narzekania nie słychać. Więc im 57 też wystarczy.
Skanuj i wrzucaj. Ciekawe co tam naskrobali w tych ulotkach...Qbasob pisze:po Fordonie roznoszą ulotki z przebiegiem tramwaju
Z dokumentów wynika na razie, że 81 będzie wyjeżdżał z Rejewskiego na ulicę Fordońską i dalej proooosto do Starego Fordonu,elfalcone pisze:powinno zostać coś jadące wzdłuż Fordońską na Fordon, Rynek.
więc połączenie będzie (57 + 81), 57 niebawem zostanie puszczony dalej prosto Fordońską aż do Pilickiej i dalej na swoją pętlę przy Witebskiej.
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Zaraz. To jak jest z tym taborem? Jedni piszą, że tabor musimy kupić z pieniędzy, które dostaliśmy z UE (starczy nam więc na jakieś 15 sztuk). Ty sam pisałeś wcześniej, że w przypadku budowy nowej linii, UE daje kasę na tyle tramów, ile potrzeba do obsługi linii (czyli rozumiem, że UE w tym wypadku funduje cały potrzebny tabor). Jeśli tak, to nie będzie powodów, żeby oszczędzać i będzie można rozpisać przetarg na same tramwaje niskopodłogowe.elfalcone pisze:A wyobrażasz sobie teraz przetarg, gdzie niska podłoga nie będzie jedną z wymaganych kwestii? Tramwaje *muszą* być kupione, przy budowie nowego odcinka torów tramwajowych, bo taki obowiązek nakłada UE.
^^ Jest tak, tworzysz koncepcję powstania nowej linii tramwajowej z A do B. Ze wstępnych analiz ruchliwości i modeli komunikacyjnych wynika, że do obłużenia danej trasy poza posiadanym taborem potrzeba np. 10 tramwajów. Wtedy w koszt przedsięwzięcia włączasz te tramwaje, na które musi być przeznaczona kasa. Nie ma innego sposobu na wyciągnięcie z UE pieniędzy na tabor. Czyli skoro piszesz, że starczy nam na 15 sztuk, znaczy, że tyle wyniknęło z badań - tyle potrzeba dodatkowego taboru plus obecnie wykorzystywany, by obsłużyć daną linię.
Ostatnio zmieniony 2009-02-15, 16:35 przez elfalcone, łącznie zmieniany 1 raz.
Korpi, faktem jest, że jak padnie PST to MPK Poznań organizuje komunikację zastępczą. Jednakże istnieje wiele alternatyw - południowe Piątkowo idzie na 9 lub 11, część idzie na Serbską na 4 lub 10. Ponadto jest duży wybór linii autobusowych 74,76,93, które nie są daleko od PST, a jadą w stronę miasta. Nie można porównywać do końca przypadku Poznania i Bydgoszczy, gdyż Fordon nie leży tak blisko Centrum miasta, jak Piątkowo, co skutkuje lepszą integracją dzielnic. Ponadto ilość alternatywnych tras drogowych jest znacznie większa.korpi pisze:Zobacz jak wygląda Poznańska Trasa PeSTka
Ok już rozumiem ;]. No to jeśli na linie przypadnie znaczny udział taboru wysokopodłogowego, to czas przejazdu nie będzie wynosił 28 minut, tylko 48 minut- zapewnią nam to komunistyczne babcie i dziadki <lol2>elfalcone pisze:Czyli skoro piszesz, że starczy nam na 15 sztuk, znaczy, że tyle wyniknęło z badań - tyle potrzeba dodatkowego taboru plus obecnie wykorzystywany, by obsłużyć daną linię.
Rada miasta zachwycona tramwajem do Fordonu
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... rdonu.html