Budowa linii tramwajowej do Fordonu
: 2015-09-22, 20:52
A kto Ci tam będzie to poprawiał? Postępy niby są, byle szybko, byle jak. Premię dostali to pracują na odwal. A jak położyli to już nie rozbiorą.
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/
http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?f=44&t=2133
Poczytaj mój wpis, to zrozumiesz dlaczego jest 40km/h.Robert Reimus pisze:Tak się zastanawiam, czemu na skrzyżowaniach z ulicą tramwaj ma ograniczenie prędkości do 40. Może to jednak samochody powinny uważać? Mają krótszą drogę hamowania, tramwaj ma pierwszeństwo, wiezie więcej niż 1 osobę itd itp - argumenty można mnożyć.
Trzeba było szybciej powiedzieć. Chyba za mało przeglądam forum. Jakby co #052+161spooney pisze:Tramwaj techniczny z MZK buszuje na estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód
WMS-02L #052 + PCSW-40.01
ZDMiKP w pełnej krasie. Stojący samochód to problem i zakorkowane skrzyżowanie, a stojący pieszy już nie. A może by tak choć tymczasowo teraz ustawić pod ludzi?Skargi mieszkańców Fordonu. Nowe światła tworzą problem
Mieszkańcy osiedla Przylesie narzekają na nową sygnalizację na skrzyżowaniu ul. Akademickiej i Kaliskiego. - Nie da się przejść na drugą stronę ulicy za jednym razem - skarżą się piesi. (...)
Drogowcy tłumaczą, że sygnalizacja nie działa jeszcze tak, jak należy. - Tak naprawdę to jeszcze plac budowy. Kiedy odbierzemy całą inwestycję, a na torowisko wyjadą już tramwaje, skalibrujemy sygnalizację. Przeprowadzimy pomiary natężenia ruchu i dokonamy synchronizacji - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej. Zastrzega jednak, że piesi muszą się liczyć z tym, że będą musieli przechodzić przez Akademicką "na raty". - To bardzo rozległe skrzyżowanie, na którym jest duże natężenie ruchu, a do tego jeszcze lada dzień dojdą tramwaje. Prawdopodobnie nie uda się tak ustawić świateł, aby pieszy pokonał dwie dwupasmowe jezdnie oraz torowisko na jednym zielonym świetle. To mogłoby doprowadzić do zakorkowania skrzyżowania - tłumaczy rzecznik drogowców.
Cały tekst: http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... z3nDOcT28V
...Tymczasem spółka Tramwaj Fordon wciąż czeka na odbiór pierwszego swinga od Pesy. Przekazanie miało nastąpić w tym tygodniu, ale na razie się opóźnia, bo producent wciąż nie zdobył homologacji na nowy tramwaj.
- Z informacji producenta wynika, że opóźnienie będzie miało maksymalnie dwa, trzy dni - wyjaśnia Maciej Kozakiewicz, prezes spółki.
Dodaje, że cały czas trwa też załatwianie formalności z Eneą w sprawie podłączenia prądu do sieci trakcyjnej. Z tego powodu pierwsze jazdy testowe po nowej linii tramwajowej zaczną się najprawdopodobniej dopiero w przyszłym tygodniu.
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... rdonu.html
W czwartek, 12 listopada, rozpoczną się testowe przejazdy nowym torowiskiem do Fordonu.
http://infofordon.pl/201511102243/w-czw ... do-fordonu
Przy wyłączonej sygnalizacji to tramwaj musi ustępować na przejazdach pierwszeństwo pozostałym pojazdom. Dziwne.
Sygnalizacje (te które działały) nie wzbudzały się przed tramwajem - czujniki bezpośrednio przed sygnalizatorem, jechaliśmy ledwie 10 km/h i dopiero wtedy załączały się. Mam nadzieję, że to będzie poprawione.
W kilku miejscach trochę krzywe tory.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4942
I jeszcze fotki dodatkoweJest bardzo cicho na ten temat ale podczas testów wychwycono poważną wadę torowiska.
A mianowicie nie mogą się wyminąć dwa tramwaje w zaznaczonych miejscach na fotografii.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4972