Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Moderator: spooney

misiekbydzia
Posty: 185
Rejestracja: 2010-11-29, 21:57

Perspektywa rozwoju

Post autor: misiekbydzia » 2014-07-16, 15:22

http://www.rynek-kolejowy.pl/53175/bydg ... ycyjne.htm

/mod/ wątek połączony z istniejącym
Linia 55...niekończąca droga...

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Perspektywa rozwoju

Post autor: michu76 » 2014-07-16, 18:58

No, wybory już się zbliżają więc miasto zaczyna swoje przedwyborcze wypociny. Do tej pory nie ma kasy na tramwaje a tu raptem 80 sztuk? Dobry żart bo póki co do dziś nie ma zaległych tramwajów za otwarcie linii do Rycerskiej.
Michu76

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywa rozwoju

Post autor: Darek » 2014-07-16, 21:33

Przed wyborami wyjadą ze 2 nowe tramwaje, spokojnie :P
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Perspektywa rozwoju

Post autor: Robert Reimus » 2014-07-16, 21:35

Oj tam od razu "wybory". Okej, z tą liczbą tramwajów lekko popłynęli, ale zapewne chodziło o łączne zakupy wagonów w perspektywie wszystkich wymienionych inwestycji oraz wymiany wysłużonych wagonów 805Na.

Jedyne o czym nie wiedziałem, to ten fragment:
W ramach budowy węzła Wschód, który będzie stanowić miejsce przesiadek pomiędzy pociągami i tramwajami do i z Fordonu, przebudowany zostanie także węzeł drogowy, dzięki czemu powstanie bezpośrednie połączenie podstawowego układu dróg miejskich (ul. Lewińskiego) z drogą krajową nr 80. Inwestycja ta pozwoli także na usprawnienie ruchu pojazdów wzdłuż drogi krajowej nr 80, stanowiącej połączenie miasta z drogami ekspresowymi S-5 i S-10, zawierającymi się w sieci TEN-T.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywa rozwoju

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2014-07-16, 21:49

To o tym węźle to też jakieś głębokie zamierzenia, bo teraz nic nie będą z układem drogowym robić.

Ciekawe zresztą, studium transportowe dyktowało inne priorytety.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: spooney » 2014-07-20, 09:18

:gazeta: Te inwestycje są najważniejsze. 80 tramwajów i trzy linie

Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... _trzy.html
Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Kamil3836 » 2014-08-13, 23:22

Ratusz, decydując o pozostawieniu Błonia bez połączeń tramwajowych, opierał się na badaniach przeprowadzonych przez Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy. Wynikało z nich, że na tym osiedlu mieszka zbyt mało osób, aby budowa nowej linii miała tam uzasadnienie ekonomiczne.
Jak to jeden z radnych powiedział, jeśli nie będzie tramwaju na Błonie, to tramwaje będą wozić... do ni-kąt.


Jak rozumiem wpuścimy do góry z 2-3 linie tramwajowe, od Garbary do Pięknej będą się pokrywać z 54, pewnie 54 skrócimy do Rycerskiej, a na Błoniu uruchomimy autobus o numerze Z54 kursujący co 5 min, taborem midi. :cegla: :lol:
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: spooney » 2014-08-14, 09:07

Wynikało z nich, że na tym osiedlu mieszka zbyt mało osób,
Jak ma się ten idiotyczny tekst do 9 linii autobusowych, którymi da się dojechać na Błonie (52, 52, 54, 55, 57, 59, 64, 69, 79)? :kreci:
Autobusy jeżdżą puste czy co? :gwiazdy: Tam aż się prosi o linię tramwajową :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Darek » 2014-08-14, 09:47

Dodam tylko że wg badań sprzed kilku lat, przystanek Szubińska-Żwirki i Wigury miał największe potoki pasażerskie, większe niż Rondo Jagiellonów. Każdy grosz dany UTP za jakiekolwiek badania jest wyrzucony w kibel.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Kamil3836 » 2014-08-14, 22:33

Swoją drogą ciekawi mnie na czym opierali swoje "badania"?
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: spooney » 2014-08-19, 19:30

:gazeta: Bydgoszcz: Tramwaje donikąd (trasa przez Solskiego).

1435
http://www.1435.pl/bydgoszcz-tramwaje-d ... solskiego/
Obrazek

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: spooney » 2014-09-26, 11:59

:gazeta: Budowa linii tramwajowej na Błonie to konieczność [OPINIA]

GW
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... znosc.html
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Marcin_558 » 2015-06-22, 16:03

Tramwajowa zadyszka w Bydgoszczy. Co z trasą przez Szwederowo?
Krzysztof Aładowicz

Zaledwie 2,5 kilometra nowych linii tramwajowych powstanie w mieście do roku 2020. Największa z planowanych inwestycji, jedna ze sztandarowych w kampanii prezydenckiej Rafała Bruskiego - tramwaj przez Szwederowo - stanęła pod znakiem zapytania. Wiadomo też, że nie kupimy tylu tramwajów, ile zapowiadał kandydat PO

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3dnd0oVv6
Nie mogą włączyć tej trasy do BiT City II?
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Hubert_865
Posty: 377
Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Hubert_865 » 2015-06-22, 16:51

Zdaniem Krzysztofa Zientary
Kto to pisał :regulamin: ? Kto w ogóle czyta Wyborczą? :diabel:

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Ignacy » 2015-06-23, 18:57

W Bydgoszczy będą dwie nowe linie tramwajowe.

http://m.onet.pl/wiadomosci/kujawsko-pomorskie,qg3535
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

Awatar użytkownika
michu76
Posty: 576
Rejestracja: 2008-01-28, 19:26

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: michu76 » 2015-06-24, 10:38

No to tylko czekałem kiedy POwski prezio powie, że nie ma kasy na nowe trasy tramwajowe i wagony. Znów nie potrafi zawalczyć o dotacje unijne??? Inne miasta nie mają z tym problemu tylko wiecznie w Bydgoszczy jest jakieś ale.
Michu76

Ignacy
Członek Stowarzyszenia
Posty: 758
Rejestracja: 2014-08-18, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej

Post autor: Ignacy » 2015-07-04, 15:17

Plany tramwajowe Bydgoszczy. Blisko 3 km nowych tras

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49928.html
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459

ODPOWIEDZ