Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej
Moderator: spooney
Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej
Mam pytanie:
Czy już są jakies nowe odcinki w planach dalszych? A jak są to jak one wyglądają?
Będzie jechał tramwaj na Błonie i do dworca PKP, i jak tak to mniej więcej kiedy rozpoczną budowe torowiska?
Będę jakies nowe tramwaje przyszłych latach zamawiane?
Jak wiecie coś, to napiszcie...
THX juz teraz
/edycja przez elfalcone - literówki
Czy już są jakies nowe odcinki w planach dalszych? A jak są to jak one wyglądają?
Będzie jechał tramwaj na Błonie i do dworca PKP, i jak tak to mniej więcej kiedy rozpoczną budowe torowiska?
Będę jakies nowe tramwaje przyszłych latach zamawiane?
Jak wiecie coś, to napiszcie...
THX juz teraz
/edycja przez elfalcone - literówki
Ostatnio zmieniony 2007-03-27, 18:18 przez Tomekk, łącznie zmieniany 1 raz.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Oczywiście że plany są, tak jak skrzyżowanie dwupoziomowe na dzisiejszym rondzie Bernardyńskim czy tunel pod centrum od CH AStoria do Opery, ale Bydgoszcz znana jest z tego że plany są świetlane za to realizacji ich nie można być pewnym ( ostatni pomysł to przeistoczenie dzisiejszego Londynka na dzielnicę dla artystów ).
Według planów to prace na Kujawskiej miały rozpocząć się już pod koniec 2006 roku, problemem jest ponoć konserwator zabytków który nie chce się zgodzić na wyburzenie kilku ruder Sprawy troche lepiej wyglądają z trasą do Fordonu, chodzą słuchy że wyremontowanie torów na Fordońskiej i system A+T są pierwszymi krokami w kierunku przedłużenia linii, na początku miałaby ona być pociągnięta do skrzyżowania Akademicka/Korfantego i tam umiejscowiony węzeł przesiadkowy. Szansa jest dość spora na zrealizowanie inwestycji, mój znajomy z Rady Miasta zresztą założył się z innym ziomkiem o dość sporą ilośc alkoholu że prace mają ruszyć przed zakończeniem obecnej kadencji.
Od pierwszego kwietnia mzk będzie wykorzystywać prawie cały swój tabor do obsługi pasażerów, przy przedłużeniu linii w kierunku Fordonu na pewno niezbędny będzie zakup dodatkowej ilości wozów.
/edycja przez elfalcone - literówki
Według planów to prace na Kujawskiej miały rozpocząć się już pod koniec 2006 roku, problemem jest ponoć konserwator zabytków który nie chce się zgodzić na wyburzenie kilku ruder Sprawy troche lepiej wyglądają z trasą do Fordonu, chodzą słuchy że wyremontowanie torów na Fordońskiej i system A+T są pierwszymi krokami w kierunku przedłużenia linii, na początku miałaby ona być pociągnięta do skrzyżowania Akademicka/Korfantego i tam umiejscowiony węzeł przesiadkowy. Szansa jest dość spora na zrealizowanie inwestycji, mój znajomy z Rady Miasta zresztą założył się z innym ziomkiem o dość sporą ilośc alkoholu że prace mają ruszyć przed zakończeniem obecnej kadencji.
Od pierwszego kwietnia mzk będzie wykorzystywać prawie cały swój tabor do obsługi pasażerów, przy przedłużeniu linii w kierunku Fordonu na pewno niezbędny będzie zakup dodatkowej ilości wozów.
/edycja przez elfalcone - literówki
Ostatnio zmieniony 2007-03-27, 18:18 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Mi się bardzo poddoba, tak zrobiono w Warszawie i Gdańsku oraz jest to bardzo funkcjonalneelfalcone pisze:Akurat ten pomysł jest trudny do realizacji - wymyślili go urbaniści, którzy nie za bardzo wiedzą, jakie problemy mogą być z budową. Mi się nie podoba.mc_pele pisze:tunel pod centrum od CH AStoria do Opery
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Jeśli mówić o tramwaju na Błonie to tylko w wypadku budowy torowiska będącego przeciwwagą do "gardła" koło Klarysek. Na przykład ulicami Piękną i Solskiego do r. Kujawskiego. Nie może cały kręgosłup W-Z opierać się na jednym odcinku torowiska, w dodatku na klepisku Focha albo na wąskiej Jagiellońskiej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
przeciez R. Kujawskie jest nawet przygotowane do tego, żeby tramwaj jechał w Piękną. Wystarczy spojrzeć na wejścia do przejść podziemnych. Tak przy okazji analogicznie jest na skrzyżowaniu Poznańskiej/Grudziądzkiej i Kruszwickiej. Tam też teren przygotowany pod tramwaj.
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej do roku 2035
Plany obcięte w stosunku do poprzednich studiów rozwoju...
- Jakub Sobel
- Posty: 334
- Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A Wy myślicie, że co! Że panowie z Katedry (może Kliniki?) Budownictwa Drogowego UTP znają całe miasto i dysponują nowoczesnymi programami z uzbrojeniem i zagospodarowaniem miasta? Ja też tak myślałem... Widocznie wpisują w google "mapa bydgoszczy" i maja ot poprostu.
A do Łęgnowa to nie jadą, bo tam dróg na mapie nie mają, więc tramwaj na ślepo zaznaczali
A do Łęgnowa to nie jadą, bo tam dróg na mapie nie mają, więc tramwaj na ślepo zaznaczali
A Ty co?! Nawet im do pięt nie dorastasz swoimi komentarzami i poziomem swojej "wiedzy". Kolei na podkładach nikt nie uzupełnia, zresztą na wielu mapach są zaznaczone tory kolejowe pomimo iż dawno już ich tam nie ma, więc pretensje do geodetów jedynie.volvo7000A pisze:A Wy myślicie, że co! Że panowie z Katedry (może Kliniki?) Budownictwa Drogowego UTP znają całe miasto i dysponują nowoczesnymi programami z uzbrojeniem i zagospodarowaniem miasta? Ja też tak myślałem... Widocznie wpisują w google "mapa bydgoszczy" i maja ot poprostu.
Swoje komentarze możesz sobie podarować bo są żenujące.
Na początek powiem, że mapa ma błędy, ale to juz nie jeden widział. Wystarczy zobaczyć, że tory na Kamiennej idą do Makrum i w drugą stronę do PHS, co kiedyś był (obok AS Marketu). Druga strona medalu, to tory na Fabrycznej, gdzie teraz mamy Galerię Pomorską.
Ale fajnie to połączyli. Do Łęgnowa przez PKP.
- do 2015: Fordon i PKP to wiemy jak jest. Jeszcze fajnie by było gdyby to była Dworcowa...
- do 2020 i 2025: Ta przeklęta Kujawska. Wiemy jak jest - konserwatorzy zabytków.
Mam nadzieję podziemia r. Kujawskiego nie będą opuszczone. Po wybudowaniu Kaufland'u ładnie Solskiego zrobili.
Od razu widzimy tramwaj do Szwederowa, ale pamiętajcie, że pętla miała być mniej więcej Solskiego - Bielicka (Szwederowo). Fajnie, że posunęli się dalej, ale szkoda że nie tam gdzie trzeba - zamiast Piękną (do Błonia) to Ignacego Skorupki.
Do Błonia też wiadomo. Po co ten tunel dla pieszych na Kruszwickiej? Każdy powie że do Reala. A on specjalnie był dla tramwaju...
- do 2035: Tu takie bonusy widzę:
Nowa przeprawa przez Brdę. Już teraz powinna być, bo nie raz była akcja, że tramwaj nie mógł wrócić do zajezdni...
Z LPKiW do Myślęcinka. Też w gazetach było.
I z Wilczaka na Miedzyń (ul. Plażowa albo łatwiej Gwiazda).
Tu mówią że te 600m nic nie da. Ależ oczywiście że da! Mówiłem kiedyś że bym wolał się kawałek przejść niż czekać na 56 i myśleć przyjedzie czy nie. Tu osiedla się bardzo szybko rozrastają. Tu będzie jak do Fordonu i to na pewno szybciej niż ten tramwaj powstanie....
Stylistyka, interpunkcja, nie zaczyna się zdania od Ale... popracuj.
W dawnych planach było Łęgnowo PKP zamiast Łęgnowo.Qbasob pisze:Nie wiedziałem, że w Łęgnowie tramwaj do stacji PKP dojeżdża
Ale fajnie to połączyli. Do Łęgnowa przez PKP.
- do 2015: Fordon i PKP to wiemy jak jest. Jeszcze fajnie by było gdyby to była Dworcowa...
- do 2020 i 2025: Ta przeklęta Kujawska. Wiemy jak jest - konserwatorzy zabytków.
Mam nadzieję podziemia r. Kujawskiego nie będą opuszczone. Po wybudowaniu Kaufland'u ładnie Solskiego zrobili.
Od razu widzimy tramwaj do Szwederowa, ale pamiętajcie, że pętla miała być mniej więcej Solskiego - Bielicka (Szwederowo). Fajnie, że posunęli się dalej, ale szkoda że nie tam gdzie trzeba - zamiast Piękną (do Błonia) to Ignacego Skorupki.
Do Błonia też wiadomo. Po co ten tunel dla pieszych na Kruszwickiej? Każdy powie że do Reala. A on specjalnie był dla tramwaju...
- do 2035: Tu takie bonusy widzę:
Nowa przeprawa przez Brdę. Już teraz powinna być, bo nie raz była akcja, że tramwaj nie mógł wrócić do zajezdni...
Z LPKiW do Myślęcinka. Też w gazetach było.
I z Wilczaka na Miedzyń (ul. Plażowa albo łatwiej Gwiazda).
Tu mówią że te 600m nic nie da. Ależ oczywiście że da! Mówiłem kiedyś że bym wolał się kawałek przejść niż czekać na 56 i myśleć przyjedzie czy nie. Tu osiedla się bardzo szybko rozrastają. Tu będzie jak do Fordonu i to na pewno szybciej niż ten tramwaj powstanie....
Stylistyka, interpunkcja, nie zaczyna się zdania od Ale... popracuj.
Ostatnio zmieniony 2009-02-06, 23:31 przez korpi, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja tam w te plany nie za bardzo wierzę...
Już był taki plan rozwoju sieci do 1990r. z lat 70. I co z niego wyszło? Udało im sie tylko przedłużyć torowisko z Magnuszewskiej do r.Kujawskiego, a pozamykali torowiska na ul. Grunwaldzkiej (1984r.) i ul. Dworcowej (1990r.).
A tramwaj do Fordonu pomknie pewnie gdzieś ok. 50 rocznicy od pierwszego pomysłu...
Już był taki plan rozwoju sieci do 1990r. z lat 70. I co z niego wyszło? Udało im sie tylko przedłużyć torowisko z Magnuszewskiej do r.Kujawskiego, a pozamykali torowiska na ul. Grunwaldzkiej (1984r.) i ul. Dworcowej (1990r.).
A tramwaj do Fordonu pomknie pewnie gdzieś ok. 50 rocznicy od pierwszego pomysłu...
Chciałem Wam zaprezentować moją wizję sieci tramwajowej w Bydgoszczy.
Jakość mapki poglądowej jest jaka jest - lepiej nie potrafię
Rysunek przedstawia plany (bardzo ambitne zresztą) rozbudowy sieci torowisk w poszczególnych latach.
Zachęcam do oglądania i komentowania. Może o czymś ważnym zapomniałem? Może uważasz, że należy zmienić hierarchię planów? Piszcie
Jakość mapki poglądowej jest jaka jest - lepiej nie potrafię
Rysunek przedstawia plany (bardzo ambitne zresztą) rozbudowy sieci torowisk w poszczególnych latach.
Zachęcam do oglądania i komentowania. Może o czymś ważnym zapomniałem? Może uważasz, że należy zmienić hierarchię planów? Piszcie
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Połączenie Gdańskiej z Wyścigową nie jest nikomu do niczego potrzebne, tak samo jak połączenie Zbożowego Rynku z Kordeckiego/Naruszewicza, tramwaj na Wyszyńskiego od Fordońskiego do Kamiennej i tramwaj wzdłuż Fordońskiej od Lewińskiego do Andersa.volvo7000A pisze:
Zachęcam do oglądana i komentowania. Może o czymś ważnym zapomniałem? Może uważasz, że należy zmienić hierarchię planów? Piszcie
Jeśli już dłubać coś w połączeniach nieuwzględnianych przez obecne plany rozwoju, to mi się widzi przedłużenie linii od Bielaw przez Głowackiego, Kołobrzeską, pętlę Morska, Łęczycką do Fordońskiej. Gęstość w okolicy niezła i alternatywny dojazd do Śródmieścia jak znalazł.
No i oczywiście trasa "uniwersytecka" - od Jagiellońskiej w ciągu Ogińskiego i Sułkowskiego do Chodkiewicza.
Ten ogryzek od ronda Grunwaldzkiego przez Graniczną do dworca też nie wiem po co - przez Graniczną można by zrobić wylot w kierunku Osowej, ale to w dalekiej przyszłości.
Tramwaj na Pelplińską (i ew. dalej na górny taras) pójdzie inaczej niż sobie wyrysowałeś.
No i harmonogram masz w ogóle wyjęty z księżyca - wiadomo już że na Kujawskiej nie ruszą nic przed 2013, wiadomo też że odnogi w Fordonie to jest sprawa bardzo drugorzędna.
Dziwne że pominąłeś w schemacie trasę wzdłuż Ogińskiego do Chodkiewicza. Zaraz po dworcu, Kujawskiej, Fordonie, powinniśmy pociągnąć tramwaj wzdłuż Solskiego do pętli Szwederowo. Torowisko na Pięknej ze względu na brak wydzielenia powinno pełnić funkcję awaryjną i łączyć pętlę na Szwederowie z linią na Błonie. Pętla na Błoniu w lesie powinna tworzyć węzeł z nowym przystankiem PKP.
Pytanie: po co przedłużać linię wzdłuż Nakielskiej o głupie 100m, bo dalej nie ma miejsca, i ładować kupę kasy w ciężkie przejście pod linią do Inowrocławia? Kamienna- za 100 lat, teren za mało zurbanizowany.
Pytanie: po co przedłużać linię wzdłuż Nakielskiej o głupie 100m, bo dalej nie ma miejsca, i ładować kupę kasy w ciężkie przejście pod linią do Inowrocławia? Kamienna- za 100 lat, teren za mało zurbanizowany.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Budowanie tego torowiska tylko jako awaryjne nie ma większego sensu. I nie przesadzajmy z tym wydzieleniem, przeszkadzają dwa bloki na Orlej - można skasować zachodnią stronę ulicy od Orlej do Szubińskiej bez większego problemu.Darek pisze: Torowisko na Pięknej ze względu na brak wydzielenia powinno pełnić funkcję awaryjną i łączyć pętlę na Szwederowie z linią na Błonie.
Ilustracja z IMO maksymalnym zakresem wyburzeń:
A jeśli chodzi o przedłużenie linii na Wilczak do Plażowej to przecież to wykorzystuje fakt przebudowy Nakielskiej - wtedy i tak trzeba będzie postawić nowy poszerzony wiadukt. A te kilkaset metrów sporo da, łącznie z tym że będzie można skrócić 56 do nowej pętli.
Ostatnio zmieniony 2009-10-31, 23:44 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.
Perspektywy rozwoju komunikacji tramwajowej
Co do Pięknej o "ósemka" pojedzie...
Co do przebudowy Nakielskiej to jak "Gwiazda" stawiała nowy płotek to łatwo zauważyć że jest kilka metrów dalej. Na dodatek ostatnio wyburzyli ruinę przy basenie.
Co do przebudowy Nakielskiej to jak "Gwiazda" stawiała nowy płotek to łatwo zauważyć że jest kilka metrów dalej. Na dodatek ostatnio wyburzyli ruinę przy basenie.