Strona 1 z 1

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 17:01
autor: reputed
Która z opcji jest najlepsza waszym zdaniem?

Obrazek

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 17:08
autor: Kamil3836
2 :)

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 17:12
autor: Kris
Myślę podobnie jak Kamil :)

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 17:27
autor: Krzysztof Juszczak
Zdecydowanie 2, 3 jest nierealna po: 1. nie ma takiej potrzeby, 2. uwarunkowania terenu.
1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej, dodatkowo przy 2 koncepcji tramwaje wyjeżdżające w kierunku Fordonu będą miały krótszą trasę.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 17:32
autor: spooney
Oczywiście że 2 :)

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 18:02
autor: reputed
Krzysztof Juszczak pisze:3 jest nierealna
Ale najbardziej logiczna i praktyczna
Krzysztof Juszczak pisze:nie ma takiej potrzeby
Tramwaje z Fordonu/Łęgnowa przejeżdżałyby przez Kapuściska, zamiast starą Toruńską i poprawiłby się dostęp do komunikacji mieszkańców ul. Sandomierskiej
Krzysztof Juszczak pisze:uwarunkowania terenu.
Do Łęgnowa tez są uwarunkowania terenu a zbudowali.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-03, 22:01
autor: Darek
1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej
Bardzo częste te wypadki. Enek już niema.
Do Łęgnowa tez są uwarunkowania terenu a zbudowali.
Wtedy nikt na to nie patrzył. Teraz czasy są nieco inne.

Opcja 2 najlepsza.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-04, 03:16
autor: Krzysztof Juszczak
volvo7000A pisze:i poprawiłby się dostęp do komunikacji mieszkańców ul. Sandomierskiej

Wystarczy wytrasować okrężną, krótką linię autobusowej obsługiwaną przez autobusy 8.6m, z Kapuścisk bądź Węzła Szarych Szeregów do Zajezdni Toruńskiej. I dostęp do linii 2, 4, 5, 6, 7 i 8 zapewniony. Nie ma potrzeby budowania takiego tramwaju jak są inne potrzeby.
Dużo piepszenie jest z budową Kujawskiej i na niej tramwaju, a ty chcesz go wytyczać w jeszcze bardziej nachylonym terenie.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-04, 21:29
autor: lukas_3830
2

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-05, 08:07
autor: Robert Reimus
Darek pisze:Bardzo częste te wypadki. Enek już niema.
Niemniej jednak brak alternatywnego wyjazdu jest niebezpieczny. Nawet jeśli wypadki na skrzyżowaniu Toruńskiej i Nowotoruńskiej nie zdarzają się zbyt często, to po drodze jest kolejny punkt krytyczny - Perłowa. Nasza sieć jest wielce nieelastyczna, co w przypadku tramwajów, które z natury są mało elastyczne, jest umiarkowanie optymistyczne. Podobnie wąskim gardłem jest Jagiellońska od ronda Jagiellonów do Gdańskiej - ten problem również powinien być rozwiązany.

Opcję 2 proponowaliśmy przy okazji konsultacji "Planu rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku", konsultacjach "Planu Transportowego" oraz "Studium transportowego miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego".

Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-05, 11:42
autor: Kawka
Robert Reimus pisze:Podobnie wąskim gardłem jest Jagiellońska od ronda Jagiellonów do Gdańskiej - ten problem również powinien być rozwiązany.
Na tramwaj do Błonia długooo poczekamy najlepszym i możliwie najszybciej do zrobienia objazdem jest połączenie r.Fordońskie- Wyszyńskiego- Bielawy tylko wszystko psuje brak prawo-skrętu z Chodkiewicza w Gdańską w stronę Lasu Gdańskiego.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-05, 18:08
autor: reputed
Robert Reimus pisze:Niemniej jednak brak alternatywnego wyjazdu jest niebezpieczny. Nawet jeśli wypadki na skrzyżowaniu Toruńskiej i Nowotoruńskiej nie zdarzają się zbyt często, to po drodze jest kolejny punkt krytyczny - Perłowa.
Dlatego też uważam, że opcja 3, z przelotową pętlą na Kapuściskach jest najlepszą opcją strategiczną, spajającą naszą sieć.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-05, 20:41
autor: Kawoszka116
A ja się wyjątkowo muszę zgodzić z Volvo. Opcja nr 3 jest najlepsza bo rozwiązuje najwięcej problemów i zapewnia coś nowego, trasę w nowym miejscu a pozostałe rozwiązania są tylko spinaniem torów.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-06, 09:20
autor: Krzysztof Ziętara
Ale ta trasa w nowym miejscu jest doskonale zbędna. Można by policzyć, ale zaludnienie przy trasie jest przyzerowe, a sprawę alternatywnego wyjazdu z zajezdni załatwi most Kazimierza Wielkiego (czy za przeproszeniem Bałtycka) oraz Kujawska.

Jakbyśmy dysponowali nieograniczonym budżetem, to dlaczego nie, połączenie Kapuścisk i Glinki przez park przemysłowy też by się na ten przykład przydało, i jeszcze kilka interesujących tras. Ale nie dysponujemy, więc nie ma o czym za bardzo rozmawiać.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-06, 11:24
autor: michał 78
A zaraz po wybudowaniu okaże się że trzeba ciąć kursy itp.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-06, 20:23
autor: Kawoszka116
Krzysztof Ziętara pisze:Ale ta trasa w nowym miejscu jest doskonale zbędna. Można by policzyć, ale zaludnienie przy trasie jest przyzerowe, a sprawę alternatywnego wyjazdu z zajezdni załatwi most Kazimierza Wielkiego (czy za przeproszeniem Bałtycka) oraz Kujawska.
Czy było by takie zerowe to nie wiem, są tam spore ogródki działkowe, a na ulicy Sandomierskiej jest spore blokowisko z którego ludzie mieszkający praktycznie przy Nowotoruńskiej zapierniczają niemal kilometr na tramwaj lub autobus. To nie jest dobrze skomunikowany obszar miasta. A chyba z założenia linie tramwajowe mają wypierać autobusowe a nie odwrotnie?

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-08, 11:43
autor: Robert Reimus
W rozwiązaniu na bogato linia biegnąca tyłem Kapuścisk mogłaby być dobrym uzupełnieniem sieci. Moim zdaniem brakuje połączenia biegnącego z Kapuścisk w kierunku północnym.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-08, 12:19
autor: Krzysztof Ziętara
Kawoszka116 pisze:To nie jest dobrze skomunikowany obszar miasta. A chyba z założenia linie tramwajowe mają wypierać autobusowe a nie odwrotnie?
Tak, ale nie jeden do jeden, na litość. Nie stać nas. Na Błonie marudzą że słabe potoki, a co dopiero tu...
Robert Reimus pisze:W rozwiązaniu na bogato linia biegnąca tyłem Kapuścisk mogłaby być dobrym uzupełnieniem sieci.
Na bogato tak, ale na bogato to i linia przez Bocianowo by się przydała, i przez Bartodzieje, i po Wałach, i od Glinek do Kap przez park przemysłowy i jeszcze parę.

Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-08, 20:57
autor: reputed
Krzysztof Ziętara pisze:Na bogato tak, ale na bogato to (...) Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Z takim myśleniem jak Twoje zbudowano most Kazimierza Wlk., który jest wąskim gardłem i nie rozwiązał problemów komunikacyjnych, a wręcz wygenerował nowe korki.
Tak zrobiono Trasę Uniwersytecką, gdzie "na bogato" byłyby chodniki, więc zaoszczędzono i gdzie powinna od razu kończyć się przy Jana Pawła II z węzłem bezkolizyjnym Wojska Polskiego.
Tak na bogato to byłaby Kujawska 2x2 z tramwajem, więc będzie bez tramwaju. Przykłady można mnożyć.
Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...

Najpierw trzeba zainwestować, by później wyciągać profity. Tramwaje zamiast jechać "pustą" Toruńską zbierałyby ludzi z Kapuścisk.
W efekcie czego docelowe linie do tej pętli można zlikwidować, a w zamian zrobić np.:
7 MARIAMPOL - Andersa - Fordońska - Kapuściska - Woj.Polskiego - RONDO KUJAWSKIE (i kiedyś dalej na Szwederowo...)
9 ŁĘGNOWO - Toruńska - Kapuściska - Woj. Polskiego - RONDO KUJAWSKIE
Poza tym ta linia zbierała by też ludzi z zakładów przy ul. Mokrej. Spajała sieć, w razie awarii itd znika problem przejazdu tramwajów.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-08, 21:25
autor: Kawoszka116
volvo7000A pisze:Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...
dokładnie...

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-09, 08:10
autor: Krzysztof Ziętara
Sorry, ale w miejski niedasizm to mnie nie wrobicie. Tempo inwestycji jest jakie jest, w związku z czym trzeba mierzyć siły na zamiary. W tej perspektywie unijnej to może się uda wybudować Kujawską i Kazimierza Wielkiego, następne w kolejce powinno być Błonie i Plażowa, a trasami przez Bocianowo, Nowosandomierską, Wyszyńskiego, Skłodowskiej, park przemysłowy czy inne Matki Teresy z Kalkuty można się zająć potem.

A w ogóle najlepiej byłoby zrobić porządne studium.

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-09, 10:31
autor: michał 78
Krzysztof Ziętara pisze: i Plażowa
A nie lepiej byłoby wybudować parking i wprowadzić zasadę parkuj i jedź

Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-09-09, 11:11
autor: Krzysztof Ziętara
michał 78 pisze:
Krzysztof Ziętara pisze: i Plażowa
A nie lepiej byłoby wybudować parking i wprowadzić zasadę parkuj i jedź
Tak, przy Plażowej.

Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

: 2013-10-30, 03:10
autor: Krzysztof Juszczak
volvo7000A pisze:
Krzysztof Ziętara pisze:Na bogato tak, ale na bogato to (...) Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Z takim myśleniem jak Twoje zbudowano most Kazimierza Wlk., który jest wąskim gardłem i nie rozwiązał problemów komunikacyjnych, a wręcz wygenerował nowe korki.
Tak zrobiono Trasę Uniwersytecką, gdzie "na bogato" byłyby chodniki, więc zaoszczędzono i gdzie powinna od razu kończyć się przy Jana Pawła II z węzłem bezkolizyjnym Wojska Polskiego.
Tak na bogato to byłaby Kujawska 2x2 z tramwajem, więc będzie bez tramwaju. Przykłady można mnożyć.
Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...

Najpierw trzeba zainwestować, by później wyciągać profity. Tramwaje zamiast jechać "pustą" Toruńską zbierałyby ludzi z Kapuścisk.
W efekcie czego docelowe linie do tej pętli można zlikwidować, a w zamian zrobić np.:
7 MARIAMPOL - Andersa - Fordońska - Kapuściska - Woj.Polskiego - RONDO KUJAWSKIE (i kiedyś dalej na Szwederowo...)
9 ŁĘGNOWO - Toruńska - Kapuściska - Woj. Polskiego - RONDO KUJAWSKIE
Most Kazimierza Wielkiego jest wąskim gardłem tylko z tego powodu, że nie powstała druga, zaplanowana nitka - właśnie z tego powodu, ta trasa nie ma tym bardziej szans powstania.
A Trasa Uniwersytecka w najbliższej perspektywie zostanie przecież wydłużona. Inna sprawa, że skrżyżowanie z WP powinno być 2 poziomowe(tunel w relacji Ogińskiego - Jana Pawła II i rondem na poziomie WP2 ze zjazdami i wjazdami na Trasę Uniwersytecką.

Zresztą po grzyba Wam tam tramwaj? Nie ma za co go zbudować w prostszych odcinkach(jak Wyszyńskiego),
bardziej kluczowych jak Wały Jagiellońskie czy bardziej potrzebujących, jak tramwaj na Błonie czy przez Bartodzieje.
Kapuściska są osiedlem starym i bez perspektyw, potoki będą maleć, Zachem się zwija. A budowa tramwaju dla obszaru Mokrej czy samego osiedla, żeby w stopniu minimalnym poprawić komunikację z.... no właśnie z czym? Całkowicie zbędna inwestycja. Komunikacja jest wystarczająca, a nawet jeżeli chcemy zapewnić coś dodatkowego, to linia do Łęczyckiej co 15min wozami 8.6 w zupełności wystarczy.