Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Moderator: spooney

Kt

1 - przedłużenie Perłowej do Bałtyckiej
5
19%
2 - mostem Kazimierza Wlk.
18
67%
3 - od pętli Kapuściska, skarpą osiedla i mostem Kazimierza Wlk.
4
15%
 
Liczba głosów: 27

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: reputed » 2013-09-03, 17:01

Która z opcji jest najlepsza waszym zdaniem?

Obrazek

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Kamil3836 » 2013-09-03, 17:08

2 :)
1, 2, 3, 4, 6, 8, 72, 79
Linia 2 kierunek Rondo Kujawskie
Linia 2 kierunek LAS GDAŃSKI
520, 692, 787.
289, 296+7, 362+3, 364, 365.
Obrazek

Kris
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2414
Rejestracja: 2011-02-08, 00:22

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Kris » 2013-09-03, 17:12

Myślę podobnie jak Kamil :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-09-03, 17:27

Zdecydowanie 2, 3 jest nierealna po: 1. nie ma takiej potrzeby, 2. uwarunkowania terenu.
1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej, dodatkowo przy 2 koncepcji tramwaje wyjeżdżające w kierunku Fordonu będą miały krótszą trasę.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: spooney » 2013-09-03, 17:32

Oczywiście że 2 :)
Obrazek

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: reputed » 2013-09-03, 18:02

Krzysztof Juszczak pisze:3 jest nierealna
Ale najbardziej logiczna i praktyczna
Krzysztof Juszczak pisze:nie ma takiej potrzeby
Tramwaje z Fordonu/Łęgnowa przejeżdżałyby przez Kapuściska, zamiast starą Toruńską i poprawiłby się dostęp do komunikacji mieszkańców ul. Sandomierskiej
Krzysztof Juszczak pisze:uwarunkowania terenu.
Do Łęgnowa tez są uwarunkowania terenu a zbudowali.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Darek » 2013-09-03, 22:01

1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej
Bardzo częste te wypadki. Enek już niema.
Do Łęgnowa tez są uwarunkowania terenu a zbudowali.
Wtedy nikt na to nie patrzył. Teraz czasy są nieco inne.

Opcja 2 najlepsza.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-09-04, 03:16

volvo7000A pisze:i poprawiłby się dostęp do komunikacji mieszkańców ul. Sandomierskiej

Wystarczy wytrasować okrężną, krótką linię autobusowej obsługiwaną przez autobusy 8.6m, z Kapuścisk bądź Węzła Szarych Szeregów do Zajezdni Toruńskiej. I dostęp do linii 2, 4, 5, 6, 7 i 8 zapewniony. Nie ma potrzeby budowania takiego tramwaju jak są inne potrzeby.
Dużo piepszenie jest z budową Kujawskiej i na niej tramwaju, a ty chcesz go wytyczać w jeszcze bardziej nachylonym terenie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

lukas_3830
Posty: 197
Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: lukas_3830 » 2013-09-04, 21:29

2

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Robert Reimus » 2013-09-05, 08:07

Darek pisze:Bardzo częste te wypadki. Enek już niema.
Niemniej jednak brak alternatywnego wyjazdu jest niebezpieczny. Nawet jeśli wypadki na skrzyżowaniu Toruńskiej i Nowotoruńskiej nie zdarzają się zbyt często, to po drodze jest kolejny punkt krytyczny - Perłowa. Nasza sieć jest wielce nieelastyczna, co w przypadku tramwajów, które z natury są mało elastyczne, jest umiarkowanie optymistyczne. Podobnie wąskim gardłem jest Jagiellońska od ronda Jagiellonów do Gdańskiej - ten problem również powinien być rozwiązany.

Opcję 2 proponowaliśmy przy okazji konsultacji "Planu rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku", konsultacjach "Planu Transportowego" oraz "Studium transportowego miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego".

Kawka
Posty: 207
Rejestracja: 2012-05-09, 01:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Kawka » 2013-09-05, 11:42

Robert Reimus pisze:Podobnie wąskim gardłem jest Jagiellońska od ronda Jagiellonów do Gdańskiej - ten problem również powinien być rozwiązany.
Na tramwaj do Błonia długooo poczekamy najlepszym i możliwie najszybciej do zrobienia objazdem jest połączenie r.Fordońskie- Wyszyńskiego- Bielawy tylko wszystko psuje brak prawo-skrętu z Chodkiewicza w Gdańską w stronę Lasu Gdańskiego.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: reputed » 2013-09-05, 18:08

Robert Reimus pisze:Niemniej jednak brak alternatywnego wyjazdu jest niebezpieczny. Nawet jeśli wypadki na skrzyżowaniu Toruńskiej i Nowotoruńskiej nie zdarzają się zbyt często, to po drodze jest kolejny punkt krytyczny - Perłowa.
Dlatego też uważam, że opcja 3, z przelotową pętlą na Kapuściskach jest najlepszą opcją strategiczną, spajającą naszą sieć.

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Kawoszka116 » 2013-09-05, 20:41

A ja się wyjątkowo muszę zgodzić z Volvo. Opcja nr 3 jest najlepsza bo rozwiązuje najwięcej problemów i zapewnia coś nowego, trasę w nowym miejscu a pozostałe rozwiązania są tylko spinaniem torów.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-09-06, 09:20

Ale ta trasa w nowym miejscu jest doskonale zbędna. Można by policzyć, ale zaludnienie przy trasie jest przyzerowe, a sprawę alternatywnego wyjazdu z zajezdni załatwi most Kazimierza Wielkiego (czy za przeproszeniem Bałtycka) oraz Kujawska.

Jakbyśmy dysponowali nieograniczonym budżetem, to dlaczego nie, połączenie Kapuścisk i Glinki przez park przemysłowy też by się na ten przykład przydało, i jeszcze kilka interesujących tras. Ale nie dysponujemy, więc nie ma o czym za bardzo rozmawiać.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: michał 78 » 2013-09-06, 11:24

A zaraz po wybudowaniu okaże się że trzeba ciąć kursy itp.

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Kawoszka116 » 2013-09-06, 20:23

Krzysztof Ziętara pisze:Ale ta trasa w nowym miejscu jest doskonale zbędna. Można by policzyć, ale zaludnienie przy trasie jest przyzerowe, a sprawę alternatywnego wyjazdu z zajezdni załatwi most Kazimierza Wielkiego (czy za przeproszeniem Bałtycka) oraz Kujawska.
Czy było by takie zerowe to nie wiem, są tam spore ogródki działkowe, a na ulicy Sandomierskiej jest spore blokowisko z którego ludzie mieszkający praktycznie przy Nowotoruńskiej zapierniczają niemal kilometr na tramwaj lub autobus. To nie jest dobrze skomunikowany obszar miasta. A chyba z założenia linie tramwajowe mają wypierać autobusowe a nie odwrotnie?
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Robert Reimus
Posty: 5528
Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Robert Reimus » 2013-09-08, 11:43

W rozwiązaniu na bogato linia biegnąca tyłem Kapuścisk mogłaby być dobrym uzupełnieniem sieci. Moim zdaniem brakuje połączenia biegnącego z Kapuścisk w kierunku północnym.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-09-08, 12:19

Kawoszka116 pisze:To nie jest dobrze skomunikowany obszar miasta. A chyba z założenia linie tramwajowe mają wypierać autobusowe a nie odwrotnie?
Tak, ale nie jeden do jeden, na litość. Nie stać nas. Na Błonie marudzą że słabe potoki, a co dopiero tu...
Robert Reimus pisze:W rozwiązaniu na bogato linia biegnąca tyłem Kapuścisk mogłaby być dobrym uzupełnieniem sieci.
Na bogato tak, ale na bogato to i linia przez Bocianowo by się przydała, i przez Bartodzieje, i po Wałach, i od Glinek do Kap przez park przemysłowy i jeszcze parę.

Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: reputed » 2013-09-08, 20:57

Krzysztof Ziętara pisze:Na bogato tak, ale na bogato to (...) Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Z takim myśleniem jak Twoje zbudowano most Kazimierza Wlk., który jest wąskim gardłem i nie rozwiązał problemów komunikacyjnych, a wręcz wygenerował nowe korki.
Tak zrobiono Trasę Uniwersytecką, gdzie "na bogato" byłyby chodniki, więc zaoszczędzono i gdzie powinna od razu kończyć się przy Jana Pawła II z węzłem bezkolizyjnym Wojska Polskiego.
Tak na bogato to byłaby Kujawska 2x2 z tramwajem, więc będzie bez tramwaju. Przykłady można mnożyć.
Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...

Najpierw trzeba zainwestować, by później wyciągać profity. Tramwaje zamiast jechać "pustą" Toruńską zbierałyby ludzi z Kapuścisk.
W efekcie czego docelowe linie do tej pętli można zlikwidować, a w zamian zrobić np.:
7 MARIAMPOL - Andersa - Fordońska - Kapuściska - Woj.Polskiego - RONDO KUJAWSKIE (i kiedyś dalej na Szwederowo...)
9 ŁĘGNOWO - Toruńska - Kapuściska - Woj. Polskiego - RONDO KUJAWSKIE
Poza tym ta linia zbierała by też ludzi z zakładów przy ul. Mokrej. Spajała sieć, w razie awarii itd znika problem przejazdu tramwajów.

Awatar użytkownika
Kawoszka116
Posty: 846
Rejestracja: 2012-01-22, 12:25

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Kawoszka116 » 2013-09-08, 21:25

volvo7000A pisze:Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...
dokładnie...
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-09-09, 08:10

Sorry, ale w miejski niedasizm to mnie nie wrobicie. Tempo inwestycji jest jakie jest, w związku z czym trzeba mierzyć siły na zamiary. W tej perspektywie unijnej to może się uda wybudować Kujawską i Kazimierza Wielkiego, następne w kolejce powinno być Błonie i Plażowa, a trasami przez Bocianowo, Nowosandomierską, Wyszyńskiego, Skłodowskiej, park przemysłowy czy inne Matki Teresy z Kalkuty można się zająć potem.

A w ogóle najlepiej byłoby zrobić porządne studium.

michał 78
Posty: 510
Rejestracja: 2010-12-01, 20:03

Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: michał 78 » 2013-09-09, 10:31

Krzysztof Ziętara pisze: i Plażowa
A nie lepiej byłoby wybudować parking i wprowadzić zasadę parkuj i jedź

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2013-09-09, 11:11

michał 78 pisze:
Krzysztof Ziętara pisze: i Plażowa
A nie lepiej byłoby wybudować parking i wprowadzić zasadę parkuj i jedź
Tak, przy Plażowej.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2013-10-30, 03:10

volvo7000A pisze:
Krzysztof Ziętara pisze:Na bogato tak, ale na bogato to (...) Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Z takim myśleniem jak Twoje zbudowano most Kazimierza Wlk., który jest wąskim gardłem i nie rozwiązał problemów komunikacyjnych, a wręcz wygenerował nowe korki.
Tak zrobiono Trasę Uniwersytecką, gdzie "na bogato" byłyby chodniki, więc zaoszczędzono i gdzie powinna od razu kończyć się przy Jana Pawła II z węzłem bezkolizyjnym Wojska Polskiego.
Tak na bogato to byłaby Kujawska 2x2 z tramwajem, więc będzie bez tramwaju. Przykłady można mnożyć.
Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...

Najpierw trzeba zainwestować, by później wyciągać profity. Tramwaje zamiast jechać "pustą" Toruńską zbierałyby ludzi z Kapuścisk.
W efekcie czego docelowe linie do tej pętli można zlikwidować, a w zamian zrobić np.:
7 MARIAMPOL - Andersa - Fordońska - Kapuściska - Woj.Polskiego - RONDO KUJAWSKIE (i kiedyś dalej na Szwederowo...)
9 ŁĘGNOWO - Toruńska - Kapuściska - Woj. Polskiego - RONDO KUJAWSKIE
Most Kazimierza Wielkiego jest wąskim gardłem tylko z tego powodu, że nie powstała druga, zaplanowana nitka - właśnie z tego powodu, ta trasa nie ma tym bardziej szans powstania.
A Trasa Uniwersytecka w najbliższej perspektywie zostanie przecież wydłużona. Inna sprawa, że skrżyżowanie z WP powinno być 2 poziomowe(tunel w relacji Ogińskiego - Jana Pawła II i rondem na poziomie WP2 ze zjazdami i wjazdami na Trasę Uniwersytecką.

Zresztą po grzyba Wam tam tramwaj? Nie ma za co go zbudować w prostszych odcinkach(jak Wyszyńskiego),
bardziej kluczowych jak Wały Jagiellońskie czy bardziej potrzebujących, jak tramwaj na Błonie czy przez Bartodzieje.
Kapuściska są osiedlem starym i bez perspektyw, potoki będą maleć, Zachem się zwija. A budowa tramwaju dla obszaru Mokrej czy samego osiedla, żeby w stopniu minimalnym poprawić komunikację z.... no właśnie z czym? Całkowicie zbędna inwestycja. Komunikacja jest wystarczająca, a nawet jeżeli chcemy zapewnić coś dodatkowego, to linia do Łęczyckiej co 15min wozami 8.6 w zupełności wystarczy.
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 12:37 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ODPOWIEDZ