Strona 1 z 1

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-01, 12:48
autor: spooney
27.08.2015
Nr sprawy 033 -
„Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Budowa trasy tramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską wraz z rozbudową układu drogowego i przebudową infrastruktury transportu szynowego w Bydgoszczy”
INFO >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... bydgoszczy

Termin otwarcie ofert - 07.10.2015 r., godz. 10:30.
9. Termin wykonania zamówienia:
Dokumentacji projektowej maksymalnie do dnia 15.09.2017 r. (Faktyczny termin zostanie ustalony przez Zamawiającego w oparciu o zadeklarowany w ofercie Wykonawcy termin realizacji Etapu 3), w tym terminy na wykonanie etapów pośrednich:
1) Etap 1 – ustala się do dnia 15.09.2016 r., (przygotowanie materiałów wyjściowych),
2) Etap 2 – ustala się do dnia 15.09.2016 r., (opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo – przestrzennej, analizy wielokryterialnej, uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, wyłożenie projektu do wiadomości publicznej, opracowanie Studium Wykonalności oraz wniosku o dofinansowanie wraz z niezbędnymi załącznikami),
3) Etap 3 – ustala się od 6 do 12 miesięcy od daty uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (pozostałe elementy zamówienia wraz z decyzją umożliwiającą rozpoczęcie robót budowlanych). Faktyczny termin realizacji Etapu 3, zostanie zadeklarowany przez Wykonawcę w Formularzu Oferta.

(...)

20.1. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert.
Kryterium: cena - C znaczenie - 94%
Kryterium: Terminu realizacji zamówienia Etapu 3 – T znaczenie – 6%
4.1.Wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna
W ramach zamówienia należy opracować dwa warianty realizacji inwestycji. Warianty różnią się lokalizacją mostu tramwajowego. W obu wariantach należy przewidzieć przebudowę ul. Perłowej oraz budowę mostu drogowego w ul. Kazimierza Wielkiego.

a) Wariant 1
Obejmuje przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, budowę mostu tramwajowego na przedłużeniu ul. Perłowej do ul. Fordońskiej (przy ul. Bałtyckiej) przy uwzględnieniu obsługi wielokierunkowej, budowę mostu drogowego na ul. Kazimierza Wielkiego oraz budowę chodników i dróg rowerowych.
W ramach koncepcji należy również przedstawić propozycje rozwiązań połączenia planowanych obiektów z istniejącą infrastrukturą, w tym koncepcje przebudów: skrzyżowania Perłowa-Toruńska oraz skrzyżowania przedłużenie Perłowej (zjazd z mostu tramwajowego) – Fordońska – Bałtycka.
(...)

b) Wariant 2
Obejmuje przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, budowę mostu tramwajowego oraz mostu drogowego na ul. Kazimierza Wielkiego oraz budowę chodników i dróg rowerowych.
W ramach koncepcji należy przedstawić propozycje dla połączenia projektowanych rozwiązań z istniejącą infrastrukturą, w tym:
- skrzyżowanie Perłowa-Toruńska
- projektowanego mostu drogowego na ul. Kazimierza Wielkiego ze skrzyżowaniami: Toruńska – Kazimierza Wielkiego oraz Kazimierza Wielkiego – Fordońska,
- projektowanego mostu tramwajowego na ul. Kazimierza Wielkiego ze skrzyżowaniami: Toruńska – Kazimierza Wielkiego oraz Kazimierza Wielkiego – Fordońska.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-01, 13:04
autor: Kamil3836
Jedyny sensowny jest wariant 2.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-01, 14:30
autor: Jan Niezbędny
O kurcze, coś się ruszyło!
Moim zdaniem sensowniejszy jest wariant 2, ale tak się zastanawiam, czy nie warto by było przebudować także pętli przy Bałtyckiej na dwukierunkową.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-01, 22:45
autor: reputed
Tylko wariant 1 !!

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-02, 16:06
autor: Karol
Bardziej sensowne 1, odrazu wyjazd na Fordońską a nie stanie na światłach przy Nowotoruńskiej, Kazimierza Wielkiego itd.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-02, 16:12
autor: Kamil3836
Karo, Twoje argumenty są idiotyczne. Jeśli planujemy przeprawę to nie patrz na światła, bo to zawsze można skasować lub uruchomić nowe. Spójrz czy w ogóle jest zasadność tego projektu, w mojej ocenie nie.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-02, 17:08
autor: Karol
skasować lub uruchomić nowe. tak, włodarze miasta też znalazły pociąg ze złotem. Ty czasem pomyśl, bo u ciebie troche słabo to działa... :swir:

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-02, 17:39
autor: reputed
W obu wariantach powstać ma drugi most drogowy na Kazimierza Wielkiego. Więc argument zysku/straty nowej drogi jest bezzasadny.
Wariant 1 czyli przeprawa tramwajowa na przedłużeniu Perłowej jest rozsądniejszy i upraszcza układ, bo najgorsze są łączniki znikąd donikąd. Nie tylko 7 do Fordonu może nim jechać, ale także np. 2 lub 4 w stronę centrum.
Jeżeli most byłby taki jak Jagiełły to dodatkowo zyskają skrót piesi i rowerzyści.

Re: Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-02, 21:20
autor: montenegro
IMHO w.1
reputed pisze:Wariant 1 czyli przeprawa tramwajowa na przedłużeniu Perłowej jest rozsądniejszy i
- upraszcza układ, bo najgorsze są łączniki znikąd donikąd. Nie tylko 7 do Fordonu może nim jechać,
- ale także np. 2 lub 4 w stronę centrum.
- Jeżeli most byłby taki jak Jagiełły to dodatkowo zyskają skrót piesi i rowerzyści.
i to są najważniejsze argumenty.

Plus oczywiście Kazimierza Wielkiego z rezerwą tramwajową.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-03, 12:31
autor: Robert Reimus
Budowa torów tramwajowych w ciągu mostu Kazimierza Wielkiego daje taką korzyść, że w przypadku remontu czy wypadku (co już miało miejsce) na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i Nowotoruńskiej, tramwaje mogą wjeżdżać i wyjeżdżać z zajezdni. Uważam, że jest to dość istotne.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-09-03, 14:34
autor: reputed
Robert Reimus pisze:Budowa torów tramwajowych w ciągu mostu Kazimierza Wielkiego daje taką korzyść, że w przypadku remontu czy wypadku (co już miało miejsce) na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i Nowotoruńskiej, tramwaje mogą wjeżdżać i wyjeżdżać z zajezdni. Uważam, że jest to dość istotne.
Jakoś do tej pory dawali sobie radę. Mają teraz nakładki więc mogą zrobić jednotorówkę. A w przypadku braku takiej możliwości przenocują na pętlach technicznych (teraz będzie ich jeszcze więcej) a część w nowej zajezdni na Łoskoniu (chyba że ta nie będzie należała do MZK).

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-10-08, 14:42
autor: spooney
Ośmiu chętnych na opracowanie dokumentacji :)

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 0ofert.pdf

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-12-09, 14:38
autor: spooney
spooney pisze:Nr sprawy 033 - „Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Budowa trasy tramwajowej łączącej ul. Fordońską z ul. Toruńską wraz z rozbudową układu drogowego i przebudową infrastruktury transportu szynowego w Bydgoszczy”
Wybrano wykonawcę opracowania :)

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... rty%20.pdf

Re: Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-12-09, 19:27
autor: Luigi
Wariant nr 2 mógłby wyglądać mniej więcej tak: http://i67.tinypic.com/n4b8yu.png

Układ najprostszy z możliwych bez skomplikowanych przecięć torowiska z jezdnią, zarówno na jednym jak i drugim skrzyżowaniu.
Dzięki temu sygnalizacja świetlna również mogłaby działać w kilku prostych cyklach (np. jednoczesny skręt dla samochodów i tramwajów = sprawniejszy ruch).

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-12-09, 20:26
autor: michu76
Sygnalizacja i sprawniejszy ruch? Przestań. Nawet ITS-y które miały dawać priorytet nie działają tak jak powinny. Przykład Tesco, Dworcowa, Gdańska/Kamienna, itp. Najlepszy układ pod względem trybu awaryjno-objazdowego to Perłowa-Fordońska a nie puszczanie tramwajów dookoła przez K. Wielkiego w razie czegokolwiek przy Tesco.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-12-24, 21:32
autor: Krzysztof Juszczak
Mi osobiście zależy na stworzeniu wariantu drugiego, nie pierwszego. Z kilku powodów:
- odległość między Perłową a Rondem Toruńskim to około 850 metrów, dla układu linii nie oferuje to praktycznie nic,
- w przypadku lokalizacji mostu w ciągu Kazimierza Wielkiego pozwala zaoszczędzić całkiem sporo prądu dla tramwajów w kierunku Fordonu,
- w przypadku problemu na Perłowej nie upośledzamy układu podczas ewentualnego zdarzenia,
- ciąg tramwajowy wzdłuż Kazimierza Wielkiego otwiera bardzo ciekawą(dla mnie) koncepcję tramwaju na Bartodziejach.

Re: Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-12-25, 12:31
autor: Luigi
Krzysztof Juszczak pisze:- ciąg tramwajowy wzdłuż Kazimierza Wielkiego otwiera bardzo ciekawą(dla mnie) koncepcję tramwaju na Bartodziejach.
Łęczycka > Kołobrzeska > B. Głowackiego > pętla Bielawy :)
ale żeby to miało sens jako całość sieci torowej musiałby być zrobiony jeszcze drugi skręt na Chodkiewicza/Gdańska w stronę Lasu Gdańskiego a to już wyzwanie...

Do tego odcinek na Wyszyńskiego od Cichej do R. Fordońskiego pasem zieleni... ok dobra rozmarzyłem się trochę :P

Re: Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2015-12-25, 13:05
autor: reputed
Krzysztof Juszczak pisze:- odległość między Perłową a Rondem Toruńskim to około 850 metrów, dla układu linii nie oferuje to praktycznie nic,
Argument o odległości nie ma mniejszego sensu. Dla układu oferuje to bardzo dużo. jest to najprostsze i najszybsze połączenie Perłowej z Fordońską. W przypadku wariantu Kazimierza Wlk. dochodzi nam sygnalizacja na Nowotoruńskiej i przy moście, co daje straty czasowe.
Przejazd tramwaju od Perłowej do Kazimierza Wielkiego w wariancie I przez Perłową to ok. 5, w wariancie II przez Kazimierza Wlk. to ok. 7 minut. Dłużej i w dodatku przez nieużytki na Toruńskiej. Poza tym w przypadku zamknięcia Mostu Pomorskiego, czy ronda Toruńskiego tramwaje do centrum pojadą prostą drogą, bez robienia kółka.
- w przypadku lokalizacji mostu w ciągu Kazimierza Wielkiego pozwala zaoszczędzić całkiem sporo prądu dla tramwajów w kierunku Fordonu,
A z tym prądem to jak to wyliczyłeś? :swir: Raczej sporo zużyć. Tramwaj zatrzyma się bowiem 4 razy. Jadąc przedłużeniem Perłowej zatrzyma się tylko 2 razy.
- w przypadku problemu na Perłowej nie upośledzamy układu podczas ewentualnego zdarzenia,
W takim przypadku problem będzie z przejazdem w każdym kierunku. Argument odpada.
- ciąg tramwajowy wzdłuż Kazimierza Wielkiego otwiera bardzo ciekawą(dla mnie) koncepcję tramwaju na Bartodziejach.
Super! Chyba na lata 2050-2070. Poza tym tramwaj na Bałtyckiej i Głowackiego jest nawet ciekawszą opcją, bo nie będzie trzeba kasować wszystkich autobusów ze Skłodowskiej.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-02-02, 22:14
autor: krystiand
Pozwolę sobie wrzucić jak prezentują się tereny na których możliwe że powstanie nowy most tramwajowy.

Kazimierza Wielkiego
Obrazek

Obrazek

Perłowa
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reszta na moim blogu: http://bydgoszczwbudowie.blogspot.com/2 ... gdzie.html

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-02-02, 22:39
autor: montenegro
Tramwajowy most przez Brdę

10 powodów, by oderwać go od dróg

całość: http://www.pobydgosku.pl/2016/02/tramwa ... wodow.html

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-07-29, 12:27
autor: Kawka
Nowy most tramwajowy. Jaki wariant lepszy?

Trwa projektowanie nowej przeprawy mostowej przez Brdę. W grę wchodzą dwa warianty. Można się z nimi już zapoznać i złożyć swoje uwagi. Nowa konstrukcja ma połączyć ulice Toruńską i Fordońską.

Prace nad koncepcją programowo-przestrzenną rozpoczęły się na początku tego roku. Projektant przygotował już dwa alternatywne rozwiązania. Różnią się one przede wszystkim lokalizacją mostu tramwajowego nad Brdą.

Obrazek

Wariant I zakłada przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, budowę mostu tramwajowego na przedłużeniu ul. Perłowej do ul. Fordońskiej (przy ul. Bałtyckiej) z rozjazdami we wszystkich kierunkach oraz budowę drugiego mostu drogowego na ul. Kazimierza Wielkiego, niezbędnych chodników i dróg rowerowych. Byłby to w Bydgoszczy drugi most dedykowany pieszym, rowerzystom i komunikacji miejskiej. Wcześniej podobne rozwiązanie zastosowana przy budowie linii tramwajowej do dworca.

Obrazek

Z kolei wariant II przewiduje również przebudowę ul. Perłowej na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej, ale most dla tramwajów i drogowy byłby zlokalizowane obok siebie w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Ten wariant oznacza też budowę niezbędnych chodników i dróg rowerowych. Oznaczałby on zlokalizowanie torowiska pomiędzy jezdniami.

Budowa połączenia tramwajowego pomiędzy ul. Toruńską a ul. Fordońską została wskazana w Studium Uwarunkowań i Kierunkach Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Bydgoszczy (Studium). Powiązanie to skróci podróż środkami transportu publicznego na relacji część południowa miasta – Fordon, przy jednoczesnym zmniejszeniu kursów transportu szynowego na moście Pomorskim i sąsiadujących z nim skrzyżowaniach. Inwestycja obok budowy torowiska na Kujawskiej ma być finansowana w oparciu o fundusze europejskie na lata 2014-20. Dla zadania są zarezerwowane są środki w ramach Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Z opracowanymi wariantami w wersji elektronicznej można zapoznać się na stronie ZDMIKP. Załączono tam również też karty konsultacji. W wersji papierowej dokumentacja jest dostępna w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, przy ul. Toruńskiej 174a, piętro III, pokój 310. Uwagi do projektu można składać do 14 sierpnia 2016r., pisemnie na adres Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy lub mailem na adres: konsultacje@zdmikp.bydgoszcz.pl
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... zy_.aspx#1

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-07-29, 19:44
autor: lukezaa
Może by tak warto zachować połączenie starej pętli Bałtycka i zachować ją na kiedyś. Teren może należeć do ZDMiKP więc może dało by się kiedyś tam otworzyć mini-muzeum komunikacji w Bydgoszczy. Bo to jedyne miejsce, gdzie da się to zrobić zachowując połączenie z siecią.

Re: Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-07-29, 19:52
autor: Srubka
lukezaa pisze:Może by tak warto zachować połączenie starej pętli Bałtycka i zachować ją na kiedyś. Teren może należeć do ZDMiKP więc może dało by się kiedyś tam otworzyć mini-muzeum komunikacji w Bydgoszczy. Bo to jedyne miejsce, gdzie da się to zrobić zachowując połączenie z siecią.
Po przebudowie zmieni się geometria jezdni i torowiska - będą przesunięte w stronę Bałtyckiej, więc wjazd i wyjazd ze starej pętli nie będzie pasować

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-07-29, 23:49
autor: lukezaa
Szkoda bo idealne aby tam stały z 3-4 zabytkowe tramwaje. Tylko znając polskę szybko były by pomazane lub zniszczone. Nawet jeśli była by ochrona i ogrodzenie podnapięciem.

Re: Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-08-03, 10:26
autor: adas
Jakie zdanie ma stowarzyszenie w sprawie połączenia Toruńskiej z Fordońską?

Bo według prasy to:
Skłaniamy się ku koncepcji budowy przy moście Kazimierza Wielkiego ze względu na istniejącą już rezerwę terenu oraz brak konieczności wykupu gruntów, jak również możliwość dojazdu do i z zajezdni tramwajowej w przypadku jakiegoś zdarzenia, np. awarii albo wypadku na węźle Perłowa - mówi Krzysztof Ziętara, wiceprezes stowarzyszenia.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-08-04, 15:33
autor: Krzysztof Ziętara
Stowarzyszenie jeszcze nie wypracowało stanowiska. Express wykorzystał starą wypowiedź, nie zaznaczając w artykule że nie jest aktualna.

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-08-11, 10:05
autor: Darek

Torowisko łączące ul. Fordońską z ul. Toruńską

: 2016-08-11, 10:12
autor: Krzysztof Ziętara
Nic dodać, nic ująć :)