Otwarcie ofert - 23.09.2015
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... chemicznej
3. Opis zakresu projektowego
W ramach opracowania należy przygotować koncepcję programowo-przestrzenną dla przebudowy dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Wojska Polskiego wraz z przebudową infrastruktury drogowej i towarzyszącej (oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa wraz z systemem odwodnienia, infrastruktura przystankowa, ścieżki i przejazdy rowerowe, chodniki i przejścia piesze, kanały technologiczne ITS, kanały kablowe dla potrzeb trakcyjnych, ekrany akustyczne). Ponadto w koncepcji należy przewidzieć przebudowę i budowę innej niezbędnej infrastruktury technicznej, której realizacja wynika z potrzeb określonych z uzyskanych warunków, uzgodnień i decyzji dla przebudowy ul. Wojska Polskiego. Zakres opracowania dotyczy również skrzyżowań występujących na projektowanym odcinku ul. Wojska Polskiego od ul. Łukaszewicza do ul. Chemicznej.
Wszystkie modernizowane przystanki komunikacji publicznej należy wyposażyć w dwustronne panele LCD – dynamiczna informacja pasażerska. Opis wymagań dotyczących systemu informacji pasażerskiej stanowi materiał wyjściowy załączony do Opisu Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 3 do OPZ).
Zamierzenie inwestycyjne obejmuje również rewitalizację części przystankowej, budowę nowych peronów oraz rozbudowę pętli tramwajowej. W projekcie należy uwzględnić dostosowanie infrastruktury transportowej do obecnych warunków technicznych, do obsługi osób niepełnosprawnych oraz nowego taboru, a także implementacje systemu informacji pasażerskiej do systemu ITS. Wytyczne projektowe do rozbudowy systemu ITS stanowią materiały wyjściowe do Opisu Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 3 do OPZ).
Na odcinku planowanej przebudowy układu komunikacyjnego należy przewidzieć wymianę istniejących kabli trakcyjnych zasilających i powrotnych, a nowe punkty zasilające i powrotne zaprojektować w szafkach z tworzywa sztucznego. Połączenia kabli powrotnych oraz mostków wyrównawczych szynowych i między torowych zaprojektować z wykorzystaniem skrzynek przyszynowych.
Należy zaprojektować uszynienia urządzeń trakcyjnych do szyny tramwajowej za pomocą przewodu izolowanego prowadzonego wewnątrz słupa z połączeniem w skrzynce przyszynowej.
W ramach opracowania należy przewidzieć wyburzenie istniejącej dyżurki oraz zaprojektować budowę nowej. Budynek dyżurki powinien składać się z następujących pomieszczeń: przedsionka, dyżurki, pokoju śniadań, WC z przedsionkiem i magazynu. Budynek powinien zostać zaprojektowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (wraz z późn. zmianami).
3.1.Wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna
W ramach zamówienia należy opracować dwa warianty realizacji inwestycji. Poszczególne warianty powinny różnić się co najmniej następującym zakresem rzeczowym:
· układem torowo-sieciowym w obszarze pętli Zachem (pomiędzy ul. Baczyńskiego a ul. Chemiczną) i na samej pętli tramwajowej,
· geometrią skrzyżowania ulic Wojska Polskiego – Chemiczna (jednym z wariantów tego skrzyżowania może być skrzyżowanie typu „małe rondo” z wydzielonym ze skrzyżowania pasem dla autobusów w kierunku Zachemu),
· geometrią skrzyżowania ulic Wojska Polskiego – Baczyńskiego (zmiana geometrii skrzyżowania pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego).
1.7. Rozwiązanie sytuacyjne pętli tramwajowej.
Pętla tramwajowa powinna być tak zaprojektowana, aby na peronie tramwajowym zlokalizowanym wzdłuż ul. Wojska Polskiego w Bydgoszczy znajdowały się dwa tory rozdzielone peronami w taki sposób aby zapewniały możliwość zjazdu i wjazdu tramwaju na każdy z nich. Obecnie występuje tam jeden tor. Perony powinny być tak zaprojektowane aby umożliwiały w łatwy sposób przemieszczać się pasażerom miedzy nimi. Odległość peronu od szyny w poziomie powinien wynosić min. 0,75 m natomiast w pionie 18 cm.
Na obszarze pętli tramwajowej powinny znaleźć się trzy tory, które również umożliwiały by wjazd i zjazd z każdego o ile będzie to możliwe. Między nimi powinny znaleźć się również perony o podobnych cechach jak te zlokalizowane wzdłuż ul. Wojska Polskiego. W obrębie pętli należy również zaprojektować ciągi piesze, które połączą pętlę tramwajową z pętlą autobusową oraz zapewnią dojście do wszystkich elementów infrastruktury.