Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-02-09, 11:05

:gazeta: Ruszają konsultacje społeczne w sprawie tramwaju do dworca PKP
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /473697211
Informacje o konsultacjach społecznych na stronie ZDMiKP >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=konsultacje
Obrazek

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-02-09, 19:18

:gazeta: Drogowcy przygotowali trzy warianty budowy linii ze Śródmieścia do dworca PKP. Sami opowiadają się za poprowadzeniem torów tramwajowych ulicą Naruszewicza
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... worca.html

Może ktoś mi wyjaśnić czy w końcu wyburzamy północną pierzeję do Matejki, czy tylko na odcinku Warmińskiego- Sienkiewicza?
Ja sobie tych wyburzeń nie wyobrażam... To byłoby odsłonięcie wszystkich ruder, szop i brudnych podwórek. Zamiast fajnego klimatu wąskiej uliczki z tramwajem, dostanie małomiasteczkowy charakter...
Zmieniłem więc zdanie- wariant Naruszewicza jest najlepszy.
Ostatnio zmieniony 2009-02-09, 19:24 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-02-09, 19:41

Darek pisze: Ja sobie tych wyburzeń nie wyobrażam... To byłoby odsłonięcie wszystkich ruder, szop i brudnych podwórek. Zamiast fajnego klimatu wąskiej uliczki z tramwajem, dostanie małomiasteczkowy charakter...
Zmieniłem więc zdanie- wariant Naruszewicza jest najlepszy.
Po to są te wyburzenia dowalone przecież w projekt, żeby Naruszewicza było najlepsze.
Gotowski poszedł po linii najmniejszego oporu, szerokość ulicy tyle a tyle i wywalamy co nie pasuje.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-02-09, 21:27

:gazeta: Komunikacyjna rewolucja przy dworcu
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 7&IdTag=85
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-02-10, 15:06

Marcin_3558 pisze:Warto też zaznaczyć, że jego realizacja nie wyklucza w przyszłości budowy jednego toru na Dworcowej. Pełniłby on rolę uzupełnienia sieci - na przykład na wypadek awarii. Mogłyby też być wykorzystywany przez tabor zabytkowy do przejazdów rekreacyjnych - dodaje inżynier.
image
Żeby tak się stało!
I ta przyszłość nie szła w nieskończoność.

Ale powiedzmy żeby jechały 3 linie do dworca to jedna by mogła spokojnie jechać przez Dworcową!

Ciekawe jaki zabytkowy tabor byłby wykorzystywany?
803N poszły w "las" po odcięciu linii, bo nie było już na nie [err=potrzebne] zapotrzebowania[/err] (do końca nie rozumiem). To mam nadzieje że ten nasz ostatni nie skończy żywotu. Bo jeszcze kilka lat to naprawdę się rozsypie. Już jest z nim ciężko ;( (aż płakać się chce)
Ostatnio zmieniony 2009-02-10, 15:52 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2009-02-10, 15:42

korpi pisze:Marcin_3558 napisał/a:
Warto też zaznaczyć, że jego realizacja nie wyklucza w przyszłości budowy jednego toru na Dworcowej. Pełniłby on rolę uzupełnienia sieci - na przykład na wypadek awarii. Mogłyby też być wykorzystywany przez tabor zabytkowy do przejazdów rekreacyjnych - dodaje inżynier.
Bardzo dobry pomysł. Jestem jak najbardziej za. W naszym mieście zdecydowanie brakuje regularnych tras retro. Tylko niech za obsługę będzie odpowiedzialny ktoś inny niż TMMB, bo jak oni się za to wezmą to ... szkoda gadać

Awatar użytkownika
Jakub Sobel
Posty: 334
Rejestracja: 2007-02-01, 14:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jakub Sobel » 2009-02-22, 19:55

Z nowego Kuriera Ratuszowego:
Obrazek
23-25 Lipiec, Szczytno, Hunter Fest: In Flames, Motorhead, Arch Enemy, Tarja Turunen, Vader i wiele innych. Karnet 3 dni+pole namiotowe 150zł. Ktoś chętny?

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-20, 14:06

Ostatnio zmieniony 2009-10-20, 14:38 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-10-20, 14:15

:gazeta: Tramwaje zastąpią autobusy w centrum miasta
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 2&IdTag=85

Krzysztof Ziętara
Członek Stowarzyszenia
Posty: 2215
Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Krzysztof Ziętara » 2009-10-21, 23:24

Krzysztof Juszczak pisze: Ciekawe czy ktoś pomyślalł o tym, aby przez nową przeprawę mogły się poruszać także autobusy.
Na szczęście nie. Aczkolwiek torowisko jest zabudowane żeby pojazd uprzywilejowany mógł przejechać.
Ostatnio zmieniony 2009-10-22, 07:02 przez Krzysztof Ziętara, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-11-24, 13:51

:gazeta: Tramwaj do dworca PKP za mniej niż 100 mln
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /270922781
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2009-11-24, 16:32

Ciekawe tylko na czym szukają oszczędności?
Mam nadzieje, że to tylko detale.
Choć w tak reprezentatywnej części miasta jaką jest rejon dworca kolejowego i centrum miasta bym za bardzo nie oszczędzał.

micha

Post autor: micha » 2009-11-24, 16:54

W związku z kryzysem ceny robocizny i materiałów spadły.

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2009-12-17, 19:43

Artykuł na temat inwestycji >> http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /311470168

Wizualizacja nowego mostu przez Brdę :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-12-17, 21:41

Most wiszący w tym miejscu to porażka urbanistyczna w tym rejonie miasta, góruje nad innym konstrukcjami, a tak być moim zdaniem nie powinno.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-12-17, 23:18

Czytam artykuł i roboty zaczną się wiosną. Czyli za maksymalnie pół roku rozumiem?
Aż się wierzyć nie chce...

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2009-12-17, 23:22

Nie wiem, czy nie wprowadzi to jeszcze większego zamieszania...
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2009-12-18, 01:12

Wnioskuję z projektu, że z Focha w Naruszewicza nie będzie prawoskrętu dla tramwajów, a czuję, że przy podejściu naszego urzędu ds. Kanalizacji i zwiększenia natężenia ruchu w przyszłości może to wywołać zatory w tym miejscu, obecnie coś czuję, że już nie możemy na to wpłynąć.
http://www.bydgoszcz.pl/binary/001%20-% ... -74830.pdf
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-12-18, 10:49

W sumie jak sobie to wszystko przemyśleć... Więcej niż jedna linia na Wilczak potrzebna nie będzie, większość wozów będzie skręcać na dworzec.
To zwykły brak wizjonerskiego myślenia, problem będzie jak powstanie tramwaj na Błonie, ale to już będzie problem naszych wnuków (my już wtedy za darmochę po szpitalach i kościołach jeździć będziemy i opowiadać historię swoich wielu chorób ;))
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-12-21, 21:04

:gazeta: Tramwaj do dworca po nowym moście
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... oscie.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2009-12-22, 00:26

Marcin_558 pisze:Mamy projekt, są pieniądze, jesteśmy gotowi - przekonuje Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
Rusz "4 litery"!
Jak trasa będzie wyglądać to wiadomo od 1994r.
Gazeta Wyborcza pisze:- Przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Focha i Królowej Jadwigi, tak, by znalazła się tam pętla autobusowa. Pasażerowie z zachodnich dzielnic miasta będą się tam przesiadali na tramwaj do dworca - tłumaczy Siuda. - Chcemy, by był jak najefektywniej wykorzystywany. Stąd takie rozwiązanie węzła przesiadkowego w tym miejscu.
Żegnamy się z Placem Kościeleckich?

/s: korpi, trochę kultury...
Ostatnio zmieniony 2009-12-22, 08:04 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2009-12-22, 00:39

Jak trasa będzie wyglądać to wiadomo od 1994r.
:cegla:
Polecam lekturę gazet z tego okresu. Są kolosalne różnice. W ogóle nie widzę sensu w tym zdaniu...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-01-03, 00:54

:gazeta: Największa bydgoska dyskoteka zagrożona. Vanila Club ma być zburzony, bo w jego miejscu ratusz planuje linię tramwajową. Fani lokalu skrzykują się w internecie, aby do tego nie dopuścić
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... _Club.html
To że zburzą tą ćpalnię wszystkim wyjdzie na zdrowie. 90% klienteli to gimnazjaliści.

Obrazek

Jeśli zostawionoby budynek, skrzyżowanie musiałoby zostać przesunięte, a wtedy perony autobusowe byłyby za krótkie. Zmniejszyłby się promień łuku dla tramwaju (tory na odcinku Warszawska- Rycerska będą wspólne dla autobusów i tramwajów).
Ostatnio zmieniony 2010-01-03, 01:18 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-01-03, 02:02

Pewnie, że wyburzyć, przy budowie nowych dróg GDDKiA nie takie rzeczy wyburzała.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Matiss » 2010-01-03, 03:20

no kurw*! co za facet.... on i jego 7 koleżanek jest ważniejsze od tysięcy ludzi, którzy będą korzystali z tramwaju...Wiecie co... to już poprostu zaczyna być normą. Zbliża się budowa- protesty...
W ten sposób to my nic nie zbudujemy!!

Baw sie koleś u siebie na wsi jak Ci inne miejsce w Bydgoszczy nie pasuje...

Awatar użytkownika
Martynka
Posty: 255
Rejestracja: 2007-02-13, 17:21
Lokalizacja: zza Twoich plec
Kontakt:

Post autor: Martynka » 2010-01-03, 12:07

Skrzyknijmy się my- ci, którzy nie lubią tego miejsca. Ja tego pseudoklubu po prostu nie trawię... Wyginające się naćpane małolaty, którym później odwala i robią burdy w okolicach dworca... Poza tym o "bravo" było głośno jak jakaś lasia się zjarała i postanowiła zostać Ikarem i latać - skutek bardziej opłakany niż w mitach, bo nie stopiło jej słońce, lecz miała kontakt z podłogą...
To od czego zależy czy zburzą tę melinę? Mamy zacząć zbierać podpisy ludzi będących "za" ?

P.S. Tę ich modę też trzeba by ukrócić, bo te dziewczyny nie wyglądają jak dziewczyny... Raczej jak panie spod latarenek :cegla:
To przez nich moje życie pędzi jak TGV :

http://www.regionalgeographic.pl/

http://infobydgoszcz.pl/

http://www.kujawskiportal.pl/index.php


" ... Nie pamiętasz już o smokach i rycerzach, ja zapomnieć nie zamierzam i uważam, że historia lubi się powtarzać... " FokuSmok - Powtarzam się

Jak atropina rozszerzam źrenice, byś poznał kolory świata...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2010-01-03, 12:47

Potem jest siara bo jak ktoś z nocnego pociągu wysiada to widzi te naćpane tłumy przy dworcowych kebabach. A co do blokowania budowy- to nie ekolodzy ani stoczniowcy czy górnicy. Nie zorganizują się i są za chudzi w uszach żeby zablokować tramwaj.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2010-02-05, 15:24

Ogłoszenie o zamówieniu na wykonanie robót budowlanych pn:.\"Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna z rozbudową ulic Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy\"

Zamawiajacy w dniu 05.02.2010r wszczyna postępowanie w trybie przetargu ograniczonego zamieszczając ogłoszenie o zamówieniu przekazane w dniu 02.02.2010r Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. Po opublikowaniu ww. ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostępni na stronie internetowej wzór formularza wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz załącznikami. W pliku poniżej udostępniono: 1. ogłoszenie o zamówieniu.

Źródło: zdmikp.bydgoszcz.pl
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Kamil3836
Posty: 2637
Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Kamil3836 » 2010-02-08, 17:24

:gazeta: Lepiej kłaść tory późno niż nie robić tego wcale.
http://gazeta.bydgoszcz.pl/open1.php5?url=48301

Wiem, już jest przetarg.
Ostatnio zmieniony 2010-02-08, 23:51 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Przetarg na budowę Linii Tramwajowej do Dworca PKP

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2010-02-14, 15:00

ZDMiKP ogłosiło przetarg na budowę linii tramwajowej, SIWZ jest dostępny chyba tylko dla podmiotów zainteresowanych. Ogólnie cała dokumentacja jest dość obszerna i skomplikowana.
Z najciekawszych rzeczy to powstanie dyżurki - ciekawe kto będzie administratorem?
Oraz konstrukcja mostu umożliwiająca poruszanie się pojazdów, pasy ruchu szersze niż na autostradzie ;) 3,55m

"Budowa linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna
z rozbudową ulic Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta w Bydgoszczy"

Najważniejsze z mojego punktu widzenia pod punkty
ZDMiKP Bydgoszcz pisze: II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy)
CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU Z ZAKRESEM ROBÓT:
5.1.Długość układu drogowego: 2.155,95 m.
5.2.Długość układu torowego: 1.762,95 m.
5.3.Budowa układu drogowego:
-wykonanie robót ziemnych,
-ustawienie krawężnika betonowego,
-ustawienie obrzeża betonowego,
-ustawienie krawężnika kamiennego ulicznego,
-ustawienie obrzeża kamiennego,
-wykonanie ścieku ulicznego z kostki kamiennej rzędowej staroużytecznej,
-ułożenie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej, warstwa ścieralna SMA,
-ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej,
-ułożenie nawierzchni z brukowca,
-ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej nieregularnej,
-ułożenie nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej,
-ułożenie nawierzchni chodników z płyt kamiennych granitowych,
-ułożenie nawierzchni zjazdów z kostki brukowej betonowej,
-ułożenie nawierzchni opasek z kostki kamiennej nieregularnej,
ZDMiKP Bydgoszcz pisze: Bwyydkognoansizec nzayw.ierzchni z asfaltu lanego gr. 3 cm.
5.4.Budowa układu torowego:
5.4.1.Wykonanie robót ziemnych i podbudów:
-wykop koryta torowiska z profilowaniem i zagęszczaniem,
-ułożenie geowłókniny,
-wykonanie warstwy filtracyjnej z piasku z zagęszczeniem,
-wykonanie podbudowy tłuczniowej,
-ułożenie podbudowy asfaltobetonowej,
-ułożenie siatki kompozytowej do asfaltu,
-wykonanie podbudowy żelbetowej z betonu B-35,
-ułożenie mat wibroizolacyjnych gr. 25 mm z folią.
5.4.2.Roboty torowe
-układanie torów z szyn 49E1 na podkładach strunobetonowych,
-układanie torów z szyn Ri60N na podkładach strunobetonowych,
-układanie torów z szyn KL-1 w płycie żelbetowej,
-układanie torów z szyn Ri60N na płycie żelbetowej z podlewem ciągłym , wyklejeniem komór szyn i wykonaniem
otuliny szyny,
-układanie rozjazdów dwutorowych pojedynczych na płycie żelbetowej,
-układanie rozjazdów jednotorowych pojedynczych na podrozjazdnicach drewnianych,
-układanie rozjazdów jednotorowych na płycie żelbetowej z podlewem ciągłym.
5.4.3.Roboty nawierzchniowe w torowisku
-zabudowa torowisk kostką kamienną rzędową staroużyteczną,
-zabudowa torowisk kostką betonową,
-wykonanie podbudowy żelbetowej,
-ułożenie warstwy ścieralnej z SMA.
5.5.Budowa obiektów inżynierskich:
5.5.1.Budowa mostu tramwajowego.
Zaprojektowano most podwieszony z pomostem zespolonym stalowo-betonowym. Rozpiętość przęsła głównego
i zarazem całego obiektu wynosi 70,0 m. Układ podwieszenia stanowi sześć par lin podwieszających w
układzie wachlarzowym, dwupłaszczyznowym, w rozstawie co 10 m. Równowagę stalowego pylonu o przekroju
skrzynkowym zapewniają trzy pary lin odciągowych (want) zakotwionych w blokach betonowych połączonych z
przyczółkiem żelbetowymi belkami ukrytymi w gruncie. W przekroju poprzecznym zespolony ustrój nośny składa
się z dwóch dźwigarów głównych oraz współpracującej płyty pomostu o grubości 22 cm (lokalnie nad dźwigarami
głównymi zwiększoną do średnio 41,5 cm). W kierunku poprzecznym pomost stężają stalowe poprzecznice
rozmieszczone co 5 m. Szerokość całkowita pomostu wynosi 14,20 m. Składają się na nią 2 tory tramwajowe w
systemie węgierskim (z możliwością ruchu drogowego ? 2 pasy po 3,55 m), 2 pasy rozdzielcze wykorzystane na
zamocowanie systemu podwieszenia i barier (szerokość 0,9 m) oraz chodnik i ścieżka rowerowa o szerokości 2,4
m. Pylon zbliżony jest kształtem do litery A (bez górnej poprzeczki) i nachylony jest pod kątem 70° w stronę ul.
Dworcowej. Pylon okracza konstrukcję pomostu i opiera się na żelbetowych blokach połączonych z przyczółkiem.

5.5.2.Przebudowa wejść do przejścia podziemnego.
5.5.3.Budowa ścian oporowych.
5.6.Budowa stacji prostownikowej Naruszewicza.
5.6.1.Roboty ogólnobudowlane.
5.6.2.Wykonanie zasilania SN stacji.
5.6.3.Wykonanie instalacji elektrycznej.
5.6.4.Wykonanie instalacji wentylacyjnej i ogrzewania.
5.7.Wykonanie trakcji tramwajowej.
5.7.1.Wykonanie prac montażowych sieci trakcyjnej dolnej oraz górnej.
5.7.2.Wykonanie sieci trakcyjnej dolnej ? kable trakcyjne.
5.8.Wykonanie sterowania rozjazdami.
5.9.Przebudowa sieci elektroenergetycznych i teleinformatycznych:
5.9.1.Przebudowa oświetlenia własności ZDMiKP.
5.9.2.Przebudowa oświetlenia własności ENEA.
5.9.3.Przebudowa urządzeń energetycznych SN i nn własności ENEA.
5.10.Przebudowa sieci telekomunikacyjnych.
5.11.Budowa dyżurki :
5.11.1.Roboty ogólnobudowlane.
5.11.2.Wykonanie instalacji elektrycznej.
5.11.3.Wykonanie instalacji wod.-kan.
5.11.4.Wykonanie instalacji grzewczej.
5B.1y2d.Pgrozesbzucdzoyw.a sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej.
5.13.Przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z budową drenażu.
5.14.Przebudowa sieci gazowej.
5.15.Przebudowa sieci ciepłowniczej.
5.16.Przebudowa infrastruktury kolejowej:
5.16.1.Budowa stacji transformatorowej.
5.16.2.Przebudowa sieci kablowych nn, oświetlenia zewnętrznego.
5.16.3.Przebudowa sieci teletechnicznych.
5.16.4.Przebudowa układu torowego (wymiana nawierzchni wraz z budową podtorza wykonana metodą
klasyczną).
5.17.Rozbiórki obiektów kubaturowych.
5.18.Budowa sygnalizacji świetlnej.
5.19.Budowa elementów sieci internetowej ITS:
-zasilanie tablic informacyjnych i smarownic,
-kanalizacja kablowa,
-sieć kablowa sterownicza ITS.
5.20.Zagospodarowanie terenu zielenią
-mechaniczne ścinanie drzew z karczowaniem,
-przesadzenie krzewów liściastych, iglastych oraz drzew starszych,
-rozścielenie ziemi urodzajnej ręcznie z przerzutem,
-sadzenie krzewów liściastych i iglastych,
-sadzenie drzew liściastych form piennych,
-wykonanie trawników dywanowych siewem z nawożeniem.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=


Potencjał Techniczny wymagany w postępowaniu
ZDMiKP Bydgoszcz pisze: Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym, w tym
minimum:
1. Otaczarka do asfaltu; min. 100 t ? szt. 1.
2. Gąsienicowy rozściełacz asfaltu ? szt. 2.
3. Samochody samowyładowcze min. 20 t ? szt. 10.
4. Koparki gąsienicowe w zestawie z hydraulicznym młotem wyburzeniowym ? szt. 2.
5. Koparki kołowe ? szt. 5 6 Koparko-ładowarki ? szt. 6.
7. Ładowarki kołowe ? szt. 4 (w tym 2 z łyżkami widłowymi do rozbiórki nawierzchni kamiennych).
8. Minikoparka gąsienicowa - szt. 4.
9. Maszyny uniwersalne do robót ziemnych i podbudów tłuczniowych ? szt. 2.
10. Przecinarka jezdna do asfaltu i betonu, śr. tarczy min 300 mm ? szt. 2.
11. Walec dwubębnowy do asfaltu (1,7t - 4,5t) ? szt. 2.
12. Walec dwubębnowy do asfaltu min. 8 t ? szt. 4.
13. Skrapiarka ? szt. 1.
14. Zagęszczarki jednokierunkowe min 60 kg ? szt. 10.
15. Zagęszczarki nawrotne min 500 kg ? szt. 8.
16. Walce wibracyjne min 10 ton ? szt. 4.
17. Wibratory wgłębne do betonu ? szt. 2.
18. Sprzęt do spawania termitowego szyn S49, Ri60N, KL-1 - 2 zespoły.
19. Podbijaki ręczne do podbijania podkładów ? 8 szt. lub podbijarka mech ? szt. 1.
20. Ciężki kafar z młotem szybkobijącym lub wibromłot do wbicia brusów stalowych na głębokość min 8 m ? szt.
1.
21. Koparka (głębiarka) chwytakowa o szerokości chwytaka 80 cm z możliwością głębienia wykopu do 12 m ?
szt. 1.
22. Mechaniczna wciągarka do lin ? szt. 1.
23. Naciągarka hydrauliczna dla sprężania jednostronnego (urządzenie musi zapewniać równomierność
naciągu splotów oraz umożliwiać regulację siły w splocie w dowolnej chwili w trakcie oraz po zakończeniu
operacji naciągu; pomiar wartości wprowadzonej siły powinien odbywać się poprzez odczyt ciśnienia na
manometrze agregatu pompowego) ? szt. 1.
24. Węzeł betoniarski dla wytworzenia betonu konstrukcyjnego przeznaczonego do wbudowania w obiekty
mostowe, dla klasy minimum C3, spełniającego wymogi normowe oraz Rozporządzenie Ministra Transportu i
Gospodarki Morskiej z 30.5. 2000r (Dz. U. Nr 63 z 3.8.2000 r.) ? szt. 1.
25. Wytwórnia konstrukcji stalowej. wykonawca powinien dysponować wytwórnią stalowych konstrukcji
mostowych wraz z ekipą montażową. Zgodnie z PN-89/S-10050 wytwórnia musi być zakwalifikowana przez
Komisję Kwalifikacyjną Ministerstwa Infrastruktury, (kopia świadectwa kwalifikacji dla danej wytwórni).
Świadectwo Komisji Kwalifikacyjnej Ministerstwa Infrastruktury obowiązuje również dla ekipy wykonującej
26. Sprężarka śrubowa o wydajności 6-8 m?/min sprężonego powietrza o ciśnieniu 0,6-1,2 MPa. Sprężarka
powinna mieć system osuszenia i odolejenia powietrza ? szt. 1.
27. Sprężarka o wydajności 10 m?/min ? szt. 1.
28. Urządzenie do czyszczenia strumieniowo?ściernego; urządzenie powinno być wyposażone w urządzenia do
natychmiastowego odsysania ścierniwa i odspojonych zanieczyszczeń, zamiennie można wykazać posiadanie
stanowiska do śrutowania konstrukcji stalowej ? szt. 2.
29. Sprzęt do metalizacji - 1 urządzenie łukowe lub 2 urządzenia gazowe.
30. Samochód wieżowy do prac trakcyjnych poruszający się po torowisku o rozstawie 1 000 mm ? szt. 2.
31. Podnośnik montażowy ? szt. 2.
32. Wiertnica do wykonania fundamentów (otworów fi 650-800 h=10m) ? szt. 1.
33. Tramwaj - wóz techniczny - szt. 1.
34. Żuraw samochodowy 12-16 t ? szt. 2.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

ODPOWIEDZ