Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Podpisanie pre-umowy na realizację kluczowych przedsięwziÄ

Post autor: Marcin_558 » 2008-09-22, 21:02

:gazeta: W poniedziałek 22 września w Grudziądzu beneficjanci Regionalnego Programu Operacyjnego podpisali kolejne pre-umowy na realizację kluczowych przedsięwzięć w regionie. Jednym z nich połączenie linią tramwajową Dworca Kolejowego Bydgoszcz Główna z centrum miasta wraz z zakupem taboru.
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... dzu.aspx#1
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:37 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-22, 21:11

Osobiście stawiam na trzecią wersję! Moja ulica upada i tylko tramwaj może ją podnieść.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Coraz bliżej do powrotu tramwaju do dworca PKP

Post autor: pawel_nk » 2008-09-22, 21:15

:gazeta: Miasto otrzyma na tę inwestycję 10 mln euro z Unii Europejskiej - taki będzie efekt podpisanej w poniedziałek w Grudziądzu wstępnej umowy pomiędzy prezydentem Bydgoszczy Konstantym Dombrowiczem a marszałkiem województwa Piotrem Całbeckim.
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... a_PKP.html
Po długim czasie znowu cos się o tym mówi. A zatem widać, że realizacja nabiera tempa. Ciekawe czy do grudnia zdążą wybrać wariant:)

Sorki za błędy. Po paru godzinach przed kompem, wszystko się może zdarzyć.
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:24 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 07:41

Mam nadziej że to prawda. Bo jakoś mi się wierzyć by nie chciało że by mieli zacząć w nowym roku. Ale oczywiście jeszcze muszą pogadać tak jak to robią przez prawie 20lat....

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2008-09-24, 15:55

Ja chciałbym jednak powrotu na Dworcową, odremontowaliby ulicę przynajmniej
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-09-24, 16:02

Krzysztof II pisze:Ja chciałbym jednak powrotu na Dworcową, odremontowaliby ulicę przynajmniej
Poza tym cz tramwaj będzie jechał Dworcową 20-30km/h, czy pojedzie nową trasą 40-60km/h, to wyjdzie na to samo. Bo na nowej trasie zapewne zaliczy kilka sygnalizacji, gdzie na zielone czeka sie kilka minut. Więc w tym przypadku lepiej zainwestować w Dworcową.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 17:10

Tez jestem za Dworcową! Od zawsze! To historia! Ten klimat!
Ja bym wolał jechać wolno ładnie Dworcową, niż stać w korkach autobusem na Królowej Jadwigi.

A od razu by zrobili "porządek" na Dworcowej bo dawno się jej należy!
A i pamiętajmy linia została ZAWIESZONA a nie zlikwidowana
(wiem ciężko to pojąć ale to prawda)!

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 17:19

Tramwaj do dworca TYLKO ulicą Dworcową. Na zachodzie węższymi uliczkami tramwaj puszczają, ale u nas musi być za wąsko...
Liczę tylko na oszczędność miasta. Za pieniądze wydane na nowy most można by wrócić Dworcowej dawną świetność.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 17:35

Niech to Pan Dombrowicz zrozumie!

Ześ pan nie jest z Bydgoszczy to trudno się mówi.
Ale niech pan zapyta się Mieszkańców jakie mają zdanie a nie Ty

Jak go nie lubię. Ale jeszce trochę...

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 18:22

Jak go nie lubię. Ale jeszce trochę...
Jak chyba każdy... Próby zaorania torowiska na Fordońskiej to mu nigdy nie zapomnę.
W przyszlym roku wybory...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-09-24, 19:55

Darek pisze:Próby zaorania torowiska na Fordońskiej to mu nigdy nie zapomnę.
Tego to nie słyszałem? Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat?

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-09-24, 19:57

korpi pisze: Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat?
Czytałem o tym gdzieś na tym forum, ale gdzie to nie pamiętam niestety, był cały artykuł :)
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawel_nk » 2008-09-24, 20:17

korpi pisze:Tego to nie słyszałem? Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat?
To było na pewno przed wprowadzeniem systemu A+T. Ekipa Dombrowicza chciała skasowac wszystkie linie kursujące po Fordońskiej. Z 8 linii tramwajowych miały zostać 4, czy jakoś tak. Ale dokładnie już nie pamiętam.
Ostatnio zmieniony 2008-09-24, 20:35 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-09-24, 20:20

Taaak. I linie autobusowe kursujące z jednego końca miasta na drugi...
Parę linii zdaje się od 91 do 95 (?).

Awatar użytkownika
spooney
Członek Stowarzyszenia
Posty: 6536
Rejestracja: 2008-08-21, 17:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: spooney » 2008-10-03, 01:40

Obrazek

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-10-03, 07:15

W ciągu 5 lat w infrastrukturę komunikacyjną[...]

Niestety, nie ma się co podniecać, po prostu zbliżają się kolejne wybory, przy okazji ostatnich czytałem te same bajeczki... Nie wiem czemu gazety wprowadzają ludzi w błąd artykułami typu "pojedziemy tramwajem do Fordonu", "pojedziemy tramwajem do dworca", powinno być pisane zgodnie z prawdą "politycy znów obiecują to samo, czy jak zwykle skończy się na zapowiedziach czy może tym razem będzie inaczej?"
3N Wilczak

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-10-03, 09:33

Miejmy nadzieję że faktycznie przy okazji budowy BiT CITY powstanie Węzeł Wschodni i pętla tramwajowa przy dworcu.
Dworzec Wschodni jest zdecydowanie za mało wykorzystany w obecnej postaci. Trzeba zbliżyć do niego komunikację miejską i zawalczyć o pociągi (jeśli nie z Fordonu to chociaż z Wschodniego do Piły i Inowrocławia)

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-11-18, 21:34

Info o tramwaju do Dworca.

Z trzech wariantów, najbardziej korzystnym wg analizy jest wariant przez ul. Naruszewicza. Wariant przez Graniczną odpadł z racji małych potoków ruchu oraz dużych kosztów, Dworcowa odpadła z powodu niskiej przepustowości i również znacznych kosztów.

Pętla tramwajowa ma znaleźć się w okolicach obecnej pętli 62 i 93. Pętla będzie autobusowo-tramwajowa (wszystkie linie autobusowe z dworca będą tam kończyć). Obecne Zygmunta Augusta ma stać się deptakiem ze ścieżką rowerową, równolegle do niej linia tramwajowa, obok nowa ulica Z. Augusta. W miejscu obecnej pętli przy Dworcu PKP powstanie centrum komunikacyjne - perony tramwajowo-autobusowe z przejściami podziemnymi bezpośrednio na stację. Dworcowa od Z. Augusta do Unii Lubelskiej zamknięta, przejazd na około przez ul. Langiewicza.

Więcej info wkrótce.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-11-18, 23:45

Fajnie plany. Szkoda że stara pętla nie zostanie użyta. Ale to tylko plany.
Kiedy coś zacznie się dziać? A co mogło by wrócić to park dworcowy xD
Ostatnio zmieniony 2009-01-17, 00:26 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-11-19, 15:42

Bardzo dobrze. Nawet się domyślam gdzie powstanie nowa pętla. Jest taki duży plac na ul. Z.A.
Zamknięcie Dworcowej dla ruchu na pierwszym odcinku to też dobry pomysł. Tylko czuję że lobby WSG było w tej sprawie dosyć znaczące.
Wolałbym osobiście trasę przez Dworcową (pewnie dlatego że na niej mieszkam).
Najgorsza byłaby Graniczna w każdym razie. Ważne że coś ruszyło.
To ważna inwestycja, połączy miasto z Dworcem, oraz dwie uczelnie- WSG oraz dzisiejszą dyrekcję kolejową na Dworcowej, którą ma przejąć UKW.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-11-29, 15:03

:gazeta: Bydgoszczanie marzą o torowisku na Dworcowej
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 5&IdTag=85
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Post autor: mc_pele » 2008-11-29, 19:20

Opcja przez Narutowicza to ciekawe lecz chyba najmniej efektywne rozwiązanie - tramwaje jadące przez Graniczną przejadą też przez Rondo Grunwaldzkie - świetna przesiadka ze wszystkich autobusów obsługujących zachodnią Bydgoszcz oraz autobusów PKSu i F.R.busu - polepszenie oferty dla dużej ilości osób. Tramwaj jadący Dworcową zbierałby ludzi z Bocianowa, Śródmieścia i Placu Wolności - łatwe dojście z najważniejszego odcinka Gdańskiej natomiast tramwaj jadący Narutowicza nie jechałby ani przez Rondo ani przez Śródmieście, jedynie WSG skorzystałaby na tym. Ta linia to także Plac teatralny ale tą kwestię mogłyby załatwić dwa pozostałe warianty.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-11-29, 20:39

Do dworca Dworcową :)

Awatar użytkownika
pawel_nk
Posty: 419
Rejestracja: 2007-06-20, 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Tramwaj do dworca pojedzie przez Naruszewicza

Post autor: pawel_nk » 2008-12-03, 12:51

:gazeta: Taki wariant trasy wybrali drogowcy. Niestety, pomylili się w rachunkach. Inwestycja może być ponad dwa razy droższa niż zakładali - nawet o 100 mln zł!
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... wicza.html

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-12-04, 13:59

Nie wiem czy widzieliście jakie wczoraj były korki przy dworcu. Autobusem od pętli do przystanku Garbary jechało się 20 minut! i tak było od 14 aż do godz. 19.

Dlaczego to mówie? Otóż dlatego, bo wybrano wariant budowy tramwaju ul. Naruszewicza i DWORCOWĄ. Miał być najtańszy a już okazuje się że koszty są o wiele wyższe. Poza tym tramwaj ma jeździć zapchaną Dworcową. I nie przekonuje mnie argument że będzie wydzielone torowisko. Co z tego jeśli na odcinku od Brdy do dworca będa przynajmniej 3 sygnalizacje świetlne (a wiadomo jak one traktują tramwaje i pewnie będą tak dalej...)

Nadal uważam że najlepszy wariant to powrót torów na Grunwaldzką i dalej przez Graniczną do Zygmunta Augusta. Tramwaj ominie zatłoczoną Dworcową i ożywi podupadłe Okole. Poza tym jest to rozwiązanie przyszłościowe jeśli pomyślimy o węźle tramwajowym na rondzie Grunwaldzkim i tramwaju w kierunku Błonia czy Osowej Góry.

Zresztą co ja będe dużo pisał, skoro szanse na tramwaj do dworca chyba zmalały...

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-12-04, 14:58

volvo7000A pisze:...czy Osowej Góry.
Tam tramwaj? Kiedyś słyszałem ale to były lata 70-te. Ale teraz hmmm....

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-12-04, 15:05

korpi pisze:Tam tramwaj? Kiedyś słyszałem ale to były lata 70-te. Ale teraz hmmm....
Nie napisałem TERAZ tylko w perspektywie.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-12-04, 16:22

Hnmmm ciekawe
Ale na to to chyba by się przydał temat: Gdzie w Bydgoszczy chcielibyśmy mieć tramwaj xD

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-01-16, 22:47

> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2009-01-23, 13:33

:gazeta: Tramwaj na dworzec PKP będzie jeździł ul. Naruszewicza?
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /578983908
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

ODPOWIEDZ