W poniedziałek 22 września w Grudziądzu beneficjanci Regionalnego Programu Operacyjnego podpisali kolejne pre-umowy na realizację kluczowych przedsięwzięć w regionie. Jednym z nich połączenie linią tramwajową Dworca Kolejowego Bydgoszcz Główna z centrum miasta wraz z zakupem taboru.
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... dzu.aspx#1
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Moderator: spooney
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Podpisanie pre-umowy na realizację kluczowych przedsięwziÄ
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:37 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Coraz bliżej do powrotu tramwaju do dworca PKP
Po długim czasie znowu cos się o tym mówi. A zatem widać, że realizacja nabiera tempa. Ciekawe czy do grudnia zdążą wybrać wariant:)Miasto otrzyma na tę inwestycję 10 mln euro z Unii Europejskiej - taki będzie efekt podpisanej w poniedziałek w Grudziądzu wstępnej umowy pomiędzy prezydentem Bydgoszczy Konstantym Dombrowiczem a marszałkiem województwa Piotrem Całbeckim.
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... a_PKP.html
Sorki za błędy. Po paru godzinach przed kompem, wszystko się może zdarzyć.
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:24 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Poza tym cz tramwaj będzie jechał Dworcową 20-30km/h, czy pojedzie nową trasą 40-60km/h, to wyjdzie na to samo. Bo na nowej trasie zapewne zaliczy kilka sygnalizacji, gdzie na zielone czeka sie kilka minut. Więc w tym przypadku lepiej zainwestować w Dworcową.Krzysztof II pisze:Ja chciałbym jednak powrotu na Dworcową, odremontowaliby ulicę przynajmniej
Tez jestem za Dworcową! Od zawsze! To historia! Ten klimat!
Ja bym wolał jechać wolno ładnie Dworcową, niż stać w korkach autobusem na Królowej Jadwigi.
A od razu by zrobili "porządek" na Dworcowej bo dawno się jej należy!
A i pamiętajmy linia została ZAWIESZONA a nie zlikwidowana
(wiem ciężko to pojąć ale to prawda)!
Ja bym wolał jechać wolno ładnie Dworcową, niż stać w korkach autobusem na Królowej Jadwigi.
A od razu by zrobili "porządek" na Dworcowej bo dawno się jej należy!
A i pamiętajmy linia została ZAWIESZONA a nie zlikwidowana
(wiem ciężko to pojąć ale to prawda)!
To było na pewno przed wprowadzeniem systemu A+T. Ekipa Dombrowicza chciała skasowac wszystkie linie kursujące po Fordońskiej. Z 8 linii tramwajowych miały zostać 4, czy jakoś tak. Ale dokładnie już nie pamiętam.korpi pisze:Tego to nie słyszałem? Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat?
Ostatnio zmieniony 2008-09-24, 20:35 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 1 raz.
Inwestycyjny skok na drodze
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 7&IdTag=85
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
W ciągu 5 lat w infrastrukturę komunikacyjną[...]
Niestety, nie ma się co podniecać, po prostu zbliżają się kolejne wybory, przy okazji ostatnich czytałem te same bajeczki... Nie wiem czemu gazety wprowadzają ludzi w błąd artykułami typu "pojedziemy tramwajem do Fordonu", "pojedziemy tramwajem do dworca", powinno być pisane zgodnie z prawdą "politycy znów obiecują to samo, czy jak zwykle skończy się na zapowiedziach czy może tym razem będzie inaczej?"
3N Wilczak
Miejmy nadzieję że faktycznie przy okazji budowy BiT CITY powstanie Węzeł Wschodni i pętla tramwajowa przy dworcu.
Dworzec Wschodni jest zdecydowanie za mało wykorzystany w obecnej postaci. Trzeba zbliżyć do niego komunikację miejską i zawalczyć o pociągi (jeśli nie z Fordonu to chociaż z Wschodniego do Piły i Inowrocławia)
Dworzec Wschodni jest zdecydowanie za mało wykorzystany w obecnej postaci. Trzeba zbliżyć do niego komunikację miejską i zawalczyć o pociągi (jeśli nie z Fordonu to chociaż z Wschodniego do Piły i Inowrocławia)
Info o tramwaju do Dworca.
Z trzech wariantów, najbardziej korzystnym wg analizy jest wariant przez ul. Naruszewicza. Wariant przez Graniczną odpadł z racji małych potoków ruchu oraz dużych kosztów, Dworcowa odpadła z powodu niskiej przepustowości i również znacznych kosztów.
Pętla tramwajowa ma znaleźć się w okolicach obecnej pętli 62 i 93. Pętla będzie autobusowo-tramwajowa (wszystkie linie autobusowe z dworca będą tam kończyć). Obecne Zygmunta Augusta ma stać się deptakiem ze ścieżką rowerową, równolegle do niej linia tramwajowa, obok nowa ulica Z. Augusta. W miejscu obecnej pętli przy Dworcu PKP powstanie centrum komunikacyjne - perony tramwajowo-autobusowe z przejściami podziemnymi bezpośrednio na stację. Dworcowa od Z. Augusta do Unii Lubelskiej zamknięta, przejazd na około przez ul. Langiewicza.
Więcej info wkrótce.
Z trzech wariantów, najbardziej korzystnym wg analizy jest wariant przez ul. Naruszewicza. Wariant przez Graniczną odpadł z racji małych potoków ruchu oraz dużych kosztów, Dworcowa odpadła z powodu niskiej przepustowości i również znacznych kosztów.
Pętla tramwajowa ma znaleźć się w okolicach obecnej pętli 62 i 93. Pętla będzie autobusowo-tramwajowa (wszystkie linie autobusowe z dworca będą tam kończyć). Obecne Zygmunta Augusta ma stać się deptakiem ze ścieżką rowerową, równolegle do niej linia tramwajowa, obok nowa ulica Z. Augusta. W miejscu obecnej pętli przy Dworcu PKP powstanie centrum komunikacyjne - perony tramwajowo-autobusowe z przejściami podziemnymi bezpośrednio na stację. Dworcowa od Z. Augusta do Unii Lubelskiej zamknięta, przejazd na około przez ul. Langiewicza.
Więcej info wkrótce.
Fajnie plany. Szkoda że stara pętla nie zostanie użyta. Ale to tylko plany.
Kiedy coś zacznie się dziać? A co mogło by wrócić to park dworcowy xD
Kiedy coś zacznie się dziać? A co mogło by wrócić to park dworcowy xD
Ostatnio zmieniony 2009-01-17, 00:26 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo dobrze. Nawet się domyślam gdzie powstanie nowa pętla. Jest taki duży plac na ul. Z.A.
Zamknięcie Dworcowej dla ruchu na pierwszym odcinku to też dobry pomysł. Tylko czuję że lobby WSG było w tej sprawie dosyć znaczące.
Wolałbym osobiście trasę przez Dworcową (pewnie dlatego że na niej mieszkam).
Najgorsza byłaby Graniczna w każdym razie. Ważne że coś ruszyło.
To ważna inwestycja, połączy miasto z Dworcem, oraz dwie uczelnie- WSG oraz dzisiejszą dyrekcję kolejową na Dworcowej, którą ma przejąć UKW.
Zamknięcie Dworcowej dla ruchu na pierwszym odcinku to też dobry pomysł. Tylko czuję że lobby WSG było w tej sprawie dosyć znaczące.
Wolałbym osobiście trasę przez Dworcową (pewnie dlatego że na niej mieszkam).
Najgorsza byłaby Graniczna w każdym razie. Ważne że coś ruszyło.
To ważna inwestycja, połączy miasto z Dworcem, oraz dwie uczelnie- WSG oraz dzisiejszą dyrekcję kolejową na Dworcowej, którą ma przejąć UKW.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Bydgoszczanie marzą o torowisku na Dworcowej
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 5&IdTag=85
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Opcja przez Narutowicza to ciekawe lecz chyba najmniej efektywne rozwiązanie - tramwaje jadące przez Graniczną przejadą też przez Rondo Grunwaldzkie - świetna przesiadka ze wszystkich autobusów obsługujących zachodnią Bydgoszcz oraz autobusów PKSu i F.R.busu - polepszenie oferty dla dużej ilości osób. Tramwaj jadący Dworcową zbierałby ludzi z Bocianowa, Śródmieścia i Placu Wolności - łatwe dojście z najważniejszego odcinka Gdańskiej natomiast tramwaj jadący Narutowicza nie jechałby ani przez Rondo ani przez Śródmieście, jedynie WSG skorzystałaby na tym. Ta linia to także Plac teatralny ale tą kwestię mogłyby załatwić dwa pozostałe warianty.
3N Wilczak
Tramwaj do dworca pojedzie przez Naruszewicza
Taki wariant trasy wybrali drogowcy. Niestety, pomylili się w rachunkach. Inwestycja może być ponad dwa razy droższa niż zakładali - nawet o 100 mln zł!
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... wicza.html
Nie wiem czy widzieliście jakie wczoraj były korki przy dworcu. Autobusem od pętli do przystanku Garbary jechało się 20 minut! i tak było od 14 aż do godz. 19.
Dlaczego to mówie? Otóż dlatego, bo wybrano wariant budowy tramwaju ul. Naruszewicza i DWORCOWĄ. Miał być najtańszy a już okazuje się że koszty są o wiele wyższe. Poza tym tramwaj ma jeździć zapchaną Dworcową. I nie przekonuje mnie argument że będzie wydzielone torowisko. Co z tego jeśli na odcinku od Brdy do dworca będa przynajmniej 3 sygnalizacje świetlne (a wiadomo jak one traktują tramwaje i pewnie będą tak dalej...)
Nadal uważam że najlepszy wariant to powrót torów na Grunwaldzką i dalej przez Graniczną do Zygmunta Augusta. Tramwaj ominie zatłoczoną Dworcową i ożywi podupadłe Okole. Poza tym jest to rozwiązanie przyszłościowe jeśli pomyślimy o węźle tramwajowym na rondzie Grunwaldzkim i tramwaju w kierunku Błonia czy Osowej Góry.
Zresztą co ja będe dużo pisał, skoro szanse na tramwaj do dworca chyba zmalały...
Dlaczego to mówie? Otóż dlatego, bo wybrano wariant budowy tramwaju ul. Naruszewicza i DWORCOWĄ. Miał być najtańszy a już okazuje się że koszty są o wiele wyższe. Poza tym tramwaj ma jeździć zapchaną Dworcową. I nie przekonuje mnie argument że będzie wydzielone torowisko. Co z tego jeśli na odcinku od Brdy do dworca będa przynajmniej 3 sygnalizacje świetlne (a wiadomo jak one traktują tramwaje i pewnie będą tak dalej...)
Nadal uważam że najlepszy wariant to powrót torów na Grunwaldzką i dalej przez Graniczną do Zygmunta Augusta. Tramwaj ominie zatłoczoną Dworcową i ożywi podupadłe Okole. Poza tym jest to rozwiązanie przyszłościowe jeśli pomyślimy o węźle tramwajowym na rondzie Grunwaldzkim i tramwaju w kierunku Błonia czy Osowej Góry.
Zresztą co ja będe dużo pisał, skoro szanse na tramwaj do dworca chyba zmalały...
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 2&page=135 - projekt trasy do Dworca PKP
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Tramwaj na dworzec PKP będzie jeździł ul. Naruszewicza?
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /578983908
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019