Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Moderator: spooney
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Autobusy jeżdżą po buspasie tylko z Rycerskiej. Wąsko się dopiero zrobi jak śnieg spadnie.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Pozwolę sobie tutaj wrzucić ten filmik. Cała budowa w 3,5 minuty
http://www.youtube.com/watch?v=zF79i488 ... e=g-crec-u
http://www.youtube.com/watch?v=zF79i488 ... e=g-crec-u
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Biarąc pod uwagę doświadczenia z poprzednich lat śmiem wątpić.Tarhim pisze: będą zmuszeni odśnieżać porządnie
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
A słyszałem że MZK ma taki świetny taborArtur pisze:Tak, tylko ja miałem na myśli sytuację w której jakiś autobus np Manik zamarznie na trambuspasie A to wcale takie nierealne nie jest
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Ludziom nie dogodzi się w żaden sposób. Ktoś dobrze napisał tam w komentarzu żeby przesiąść się na furę z wozem. Może by to było najbardziej ciche rozwiązanie. Ale nie tupot kopyt koni by był za głośny :D.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
I jeszcze rżenie. ihahahahDawid Szramke pisze:tupot kopyt koni by był za głośny :D.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
I duuużo świeżego nawozu na Dworcowej :D
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 410
- Rejestracja: 2007-10-06, 22:17
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Tam nawóz, gnojówkę rozrzucić :D
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
No idioci dziennikarzyny. Niech dadzą ludziom czas na przyzwyczajenie do tej trasy. A poza tym jak odejdzie "2", to będzie bardziej wykorzystana trasa bo teraz są 3 linie więc co kilka minut tramy jadą w jednym kierunku.
Michu76
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... etrze.html
A kto wcześniej płakał że 2 linie to zdecydowanie za mało? Nawet nasi politycy nie zmieniają tak szybko zdania.
A kto wcześniej płakał że 2 linie to zdecydowanie za mało? Nawet nasi politycy nie zmieniają tak szybko zdania.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Tramwaj linii "5"na tle Dworca PKP nieco artystycznie.
http://vlep.pl/j3s7fd.jpg
http://vlep.pl/j3s7fd.jpg
Michu76
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Dziś przez pewien czas został uruchomiony priorytet dla tramwajów w sygnalizacjach przy ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego. Jaki był skutek? Tramwaj nie musiał się zatrzymywać, co daje plus dla komunikacji. Oczywiście to zostanie pewnie wyłączone z powodu korków na Królowej Jadwigi, tak jak to było przy węźle Grabary, klaryskach, Rondzie Grunwaldzkim i paru innych, a przecież wiem, że tak powinno być tj. samochody powinny stać w korku, aby ludzie zauważyli, że tramwaj jest "szybszy" i przesiedli się do komunikacji miejskiej.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
My to wiemy Kamil, no ale z betonem nie wygramy...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Re: Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
To, to spowodowało rano ten korek, trąbienie i wyzwiska?Kamil3836 pisze:Dziś przez pewien czas został uruchomiony priorytet dla tramwajów w sygnalizacjach przy ul. Królowej Jadwigi i Sobieskiego. Jaki był skutek? Tramwaj nie musiał się zatrzymywać, co daje plus dla komunikacji. Oczywiście to zostanie pewnie wyłączone z powodu korków na Królowej Jadwigi, tak jak to było przy węźle Grabary, klaryskach, Rondzie Grunwaldzkim i paru innych, a przecież wiem, że tak powinno być tj. samochody powinny stać w korku, aby ludzie zauważyli, że tramwaj jest "szybszy" i przesiedli się do komunikacji miejskiej.
Kierowcy by się nauczyli szukać tras alternatywnych, ale jak oni postoją w korku to jest już źle.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
TakAtako pisze:To, to spowodowało rano ten korek, trąbienie i wyzwiska?
Tylko dlaczego do nich to nie dociera?Darek pisze:My to wiemy Kamil, no ale z betonem nie wygramy...
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Facet coś z laptopem wprowadzał w szafce od sygnalizacji. Jak tak dalej pójdzie, to będzie po priorytecie. A auta niech se stoją. To tramwaj ma mieć pierwszeństwo jako środek transportu publicznego a nie auta.
Michu76
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
PowinnoAtako pisze:tak powinno być tj. samochody powinny stać w korku, aby ludzie zauważyli, że tramwaj jest "szybszy" i przesiedli się do komunikacji miejskiej.
Przy trzech liniach tramwajowych to mógł być faktycznie problem bo ciągle jedzie jakiś tramwaj, ale jak zostaną dwie?
Niech wtedy spróbują jak ten priorytet wpłynie na płynność ruchu wszystkich uczestników
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
A dlaczego uważasz, że problem? Komunikacja ma być priorytetem a nie samochody. Dziwny masz pogląd na tą sprawę.spooney pisze:Przy trzech liniach tramwajowych to mógł być faktycznie problem bo ciągle jedzie jakiś tramwaj, ale jak zostaną dwie?
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Ma być, ale nie może całkowicie sparalizować ruchu przecieżKamil3836 pisze:Komunikacja ma być priorytetem a nie samochody
Więc przy dwóch liniach priorytet będzie całkiem spoko
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Ale nie paraliżuje, korki to naturalne zjawisko w miastach. Jeśli ludzie nie zobaczą, że są korki to nawet nigdy się pomyślą o zmianie środka transportu.spooney pisze:Ma być, ale nie może całkowicie sparalizować ruchu przecież
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 2008-12-07, 23:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Ja płacąc na stacji benzynowej za czystą benzynkę do mojej Hondy i płacąc podatki dopłacam do tego, żebyście mogli powozić tyłki tymi śmierdzącymi autobusami i tramwajami, a tymczasem żadnego wyrazu wdzięczności, tylko się dowiaduje, że samochód ma stać w korku i już, a tramwaj obok ma jechać priorytetem, a torowisko zajmować dwa pasy ruchu, chociaż tramwaj jedzie co 15 minut.
Na szczęscie do pracy jadę samochodem 15 minut, a jak depnę to i w 10 dojadę. Autobusem z dwoma przesiadkami udawało mi się w 45 minut idąc z obu stron ponad kilometr do przystanku a samochodem od drzwi do drzwi, komfortowo, ciepło, bez śmierdzieli na siedzeniu obok. Miłej podróży.
Na szczęscie do pracy jadę samochodem 15 minut, a jak depnę to i w 10 dojadę. Autobusem z dwoma przesiadkami udawało mi się w 45 minut idąc z obu stron ponad kilometr do przystanku a samochodem od drzwi do drzwi, komfortowo, ciepło, bez śmierdzieli na siedzeniu obok. Miłej podróży.
Na pohybel dżinsom!
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Street Elite pamiętaj, że póki co 100% mieszkańców nie ma i nie będzie miało aut bo nie wszystkich na ten luksus dziś stać. Poza tym nie wiem czy zauważyliście ale na Dworcowej obserwuję mniej samochodów do Kr. Jadwigi niż przed remontem. A torowisko-no cóż takie standardy są w innych państwach UE, że to komunikacja miejska ma być na I miejscu a nie jeden, drugi, trzeci Kowalski co w większości przypadków sam jedzie w tym zakichanym aucie. Miałem samochód 3 lata i go sprzedałem 3 tyg. temu. Dlaczego? A no dlatego że wszędzie pasuje mi tramwaj-mam rozkład w komórce i dopasowuje sobie połączenia tak żeby dotrzeć w miarę szybko do celu a nie stoję w korkach i wkurzam się na światłach i jeszcze nie mam gdzie zaparkować. A dojście na przystanek czy po centrum miasta wyjdzie mi na zdrowie.
Michu76
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Guzik dopłacasz. 2/10.Street Elite pisze:Ja płacąc na stacji benzynowej za czystą benzynkę do mojej Hondy i płacąc podatki dopłacam do tego, żebyście mogli powozić tyłki tymi śmierdzącymi autobusami i tramwajami,
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Ja używam samochodu tylko jak się spieszę albo muszę coś przewieść, albo wyjechać za miasto (tam gdzie kolej nie dojeżdża). Na codzień tylko km. Paliwo jest drogie.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Dziś obserwując skrzyżowanie Dworcowa/Królowej Jadwigi doszedłem do wniosku, że:
- tramwaje mając priorytet jeżdżą tak samo często tak jakby go nie miały. Jedyna zmiana to, że od razu dostaje cykl zamiast postoju przed światłami. Więc korki na pewno nie są spowodowane priorytetem dla tramwajów.
- tramwaj pojawia się średnio co około 3minuty i 20s, a cykl trwa około 1 minuty i parunastu sekund. Wniosek? Tramwaje jadąc bez priorytet i z priorytet nie blokują tego skrzyżowania.
Osobiście uważam, że korki się tworzą jedynie przez zbyt długi cykl na Dworcowej a za krótki na Królowej Jadwigi.
- tramwaje mając priorytet jeżdżą tak samo często tak jakby go nie miały. Jedyna zmiana to, że od razu dostaje cykl zamiast postoju przed światłami. Więc korki na pewno nie są spowodowane priorytetem dla tramwajów.
- tramwaj pojawia się średnio co około 3minuty i 20s, a cykl trwa około 1 minuty i parunastu sekund. Wniosek? Tramwaje jadąc bez priorytet i z priorytet nie blokują tego skrzyżowania.
Osobiście uważam, że korki się tworzą jedynie przez zbyt długi cykl na Dworcowej a za krótki na Królowej Jadwigi.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Tych co jeżdżą samochodami i tak nie zmusimy - jeżeli będzie ich stać, to i tak będą woleli postać w swoim samochodzie 20min, niż jechać 5 min brudnym, zapchanym i śmierdzącym autobusem. Ja osobiście tak wolę - a komunikację lubię.
Mnie na pewno by to nie przekonało, a samochodem jeżdżę dokładnie jak Darek:
Nie żyjemy na Zachodzie, nawet w Poznaniu z komunikacji korzystają ludzie którzy muszą.
Nie przekonamy nikogo, kogo stać na jeżdżenie samochodem do przesiadki w komunikację publiczną, tylko z racji czasu przejazdu,
jeżeli poszłaby za tym modernizacja taboru, klimatyzacja, czystość w środku i brak wszelkiego dresiarstwa, bezdomnych itp, - to owszem, a to wymaga olbrzymich nakładów i zmiany mentalności ludzi.
Co do samego priorytetu - do tej pory z tego co zawuażyłem na Dworcowej, tramwaj się na 2-3 sekundy zatrzymywał i dostawał "zielone", rozumiem, że teraz się nie zatrzymuje?
/mod/ trzymajmy się tematu czyli tramwaju do dworca
Mnie na pewno by to nie przekonało, a samochodem jeżdżę dokładnie jak Darek:
Darek pisze:Ja używam samochodu tylko jak się spieszę albo muszę coś przewieść, albo wyjechać za miasto (tam gdzie kolej nie dojeżdża). Na codzień tylko km. Paliwo jest drogie.
I tutaj, Street Elite ma 100% rację - tak to wygląda.Street Elite pisze:Na szczęscie do pracy jadę samochodem 15 minut, a jak depnę to i w 10 dojadę. Autobusem z dwoma przesiadkami udawało mi się w 45 minut idąc z obu stron ponad kilometr do przystanku a samochodem od drzwi do drzwi, komfortowo, ciepło, bez śmierdzieli na siedzeniu obok. Miłej podróży.
Nie żyjemy na Zachodzie, nawet w Poznaniu z komunikacji korzystają ludzie którzy muszą.
Nie przekonamy nikogo, kogo stać na jeżdżenie samochodem do przesiadki w komunikację publiczną, tylko z racji czasu przejazdu,
jeżeli poszłaby za tym modernizacja taboru, klimatyzacja, czystość w środku i brak wszelkiego dresiarstwa, bezdomnych itp, - to owszem, a to wymaga olbrzymich nakładów i zmiany mentalności ludzi.
Co do samego priorytetu - do tej pory z tego co zawuażyłem na Dworcowej, tramwaj się na 2-3 sekundy zatrzymywał i dostawał "zielone", rozumiem, że teraz się nie zatrzymuje?
/mod/ trzymajmy się tematu czyli tramwaju do dworca
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Wszyscy wiedzą o tym, że trambuspas jest za wąski na łuku. Autobusy jeżdżąc w ostatnim czasie w kierunku PKP (z Rycerskiej) intensywnie najeżdżały na krawężnik, aby się zmieścić z tramwajem. Co dziś robią drogowcy? Układają na nowo krawężniki, zamiast poszerzyć pas, a jest miejsce na lekkie poszerzenie.
Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP
Kupcie se węższe autobusyArtur pisze:Drogowcy uważają, że trambuspas jest ok, bo na papierze wszystko się zgadza tylko my nie umiemy jeździć i rozjeżdżamy te biedne krawężniki. No, ale lepiej krzaczków nasadzić niż zrobić szerszą jezdnię