Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP

Moderator: spooney

Awatar użytkownika
Matiss
Posty: 358
Rejestracja: 2007-01-13, 17:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP

Post autor: Matiss » 2007-04-05, 09:15

:gazeta: Wizja tramwajowego ?wahadła? na Dworcowej już budzi kontrowersje, chociaż to tylko jeden z projektów.
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85

Awatar użytkownika
mc_pele
Członek Stowarzyszenia
Posty: 539
Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
Lokalizacja: Bdg - Wilczak
Kontakt:

Budowa linii tramwajowej do Dworca PKP

Post autor: mc_pele » 2007-10-26, 11:30

:gazeta: Budowa linii tramwajowej do dworca PKP oraz przedłużenie ul. Ogińskiego aż do Wzgórza Wolności - te dwie wielkie inwestycje umieści marszałek województwa na liście priorytetów finansowanych za unijne pieniądze - dowiedziała się "Gazeta". Ratusz, szukając środków na wkład własny, rezygnuje z innych planów
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,78943,4614535.html
Cóż...dobrze by było chociaż jakieś plany rozbudowy sieci tramwajowej zrealizować, choć ja prywatnie po niemal identycznych artykułach typu "Dojedziemy tramwajem do Fordonu" czy "Pojedziemy tramwajem Kujawską" uważam że na razie nie ma się jeszcze z czego cieszyć, uwierzę jak ruszą prace, kolejnego zawodu chyba bym już nie przeżył ;)

PS. Jeśli plany wypalą to skrzyżowanie Jagiellońskiej z Ogińskiego będzie chyba najczęściej remontowanym skrzyżowaniem w mieście - wyremontowane przez miasto po to by za chwilę było przebudowane przez Focus Park po czym zaraz ma być jeszcze inaczej przebudowane za miejsko-unijne pieniądze...
Ostatnio zmieniony 2009-12-17, 19:38 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-26, 11:41

Dali nam kolejną nadzieje :P Zawsze jakiś rozwój komunikacji tramwajowej :)

[ Dodano: 2007-10-26, 09:51 ]
Ten najbardziej praadwobodobny jest jakoś mało realny, będzie trzeba wybudować nowy most nad Brdą :P Bo narusiewicza to ulica z kocich łbów, w dodatku przechodzi przez slumsy. A może by tak tramwaj na Błonie :P Na szubińskiej nie było by z tym żadnych problemów :P TYlko pociągnąć przez Kruszwicką :P
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-10-28, 01:52

Następne bajki?

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-10-28, 02:00

Krzysztof II pisze:będzie trzeba wybudować nowy most nad Brdą
no i ?
Krzysztof II pisze:w dodatku przechodzi przez slumsy
okolice wsg to "naprawdę" slumsy. Uczelnia dużo tam zainwestowała i też chce zmienić oblicze tego skrawka miasta; a zresztą, może wg niektórych Twoja dzielnica jest slumsem; nieładnie jest oceniać, nie będąc tam, nie znając tamtych ludzi; to, że się boisz tam wieczorami chodzić, czy też kamienica jest bardziej odrapana niż gdzie indziej, nie znaczy, że musisz obrażać ludzi tam żyjących.

Awatar użytkownika
zbylut
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-19, 17:17
Lokalizacja: 4don

Post autor: zbylut » 2007-10-28, 10:08

o przeprawie przez pks pisano juz wcześniej, ale nikt nie wiedział, jak to ma na prawdę wyglądać. Cześć myślała, że miasto będzie wykupywać teren, a sam pks przeniesie się, ale jak ma być estakada, to luuz.

Tylko ciekaw jestem, o tępo prac, skoro remont wiaduktów w-skich ma trwać 2 lata , to co dopiero mówić o zbudowaniu czegoś nowego, od zera. Kiedy to będzie? Ze spokojem trzeba odpowiedzieć sobie na to pytanie jak ksiądz: "My już tego nie dożyjemy, ale może nasze dzieci":)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2007-10-28, 12:29

zbylut pisze:skoro remont wiaduktów w-skich ma trwać 2 lata
Tu jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Remont wiaduktów warszawskich mógłby trwać rok, ale wtedy konieczne byłoby zamknięcie obu wiaduktów, na co nie zgodziłoby się miasto, GDDKiA czy po prostu mieszkańcy Fordonu, którzy by nie dojechali.

A sam remont takiego wiaduktu, który nie jest takim ot sobie wiaduktem, jak większość uważa, też łatwy nie jest.
zbylut pisze:co dopiero mówić o zbudowaniu czegoś nowego, od zera
Szczerze mówiąc, zazwyczaj lepiej się buduje nowe, niż modernizuje stare - mniej nieoczekiwanych niespodzianek Ciebie omija.

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2007-10-28, 12:47

Jestem Ciekawy jak to pojedzie? Przez Babia potem jest "drewniak" obok internat (albo już bursa). Wyżej stadion a wogole taki spad ze hej żeby dojść (a jak ciepło trzeba na wf).

Prędzej samochody będą latać i tramwaj pojedzie do Fordonu niż tu będą robić :D

Awatar użytkownika
Krzysztof Juszczak
Posty: 1567
Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof Juszczak » 2007-10-28, 13:36

elfalcone pisze:Krzysztof II napisał/a:
w dodatku przechodzi przez slumsy


okolice wsg to "naprawdę" slumsy. Uczelnia dużo tam zainwestowała i też chce zmienić oblicze tego skrawka miasta; a zresztą, może wg niektórych Twoja dzielnica jest slumsem; nieładnie jest oceniać, nie będąc tam, nie znając tamtych ludzi; to, że się boisz tam wieczorami chodzić, czy też kamienica jest bardziej odrapana niż gdzie indziej, nie znaczy, że musisz obrażać ludzi tam żyjących.
Moja dzelica to są faktycznie slumsy i gdyby ktoś tak powiedział, mnie to by nie obraziło bo wiem w jakim zapuszczonym miescie mieszkam :)
Miałem na mysli tylko bardzo zaniedbane, rozsypujące się kaminnice i brak cywilizowanej drogi:)
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-23, 11:24

Wariant trasy tramwajowej od Gdańskiej do Dworca mało realny? A mi się wydaje, że najlepszy i nahbardziej trafny. Zaoszczędzi się czasu podczas jazdy, bo tramwaj ominie korki. Pod tym względem nalezy patrzec.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
Darek
Członek Stowarzyszenia
Posty: 5984
Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Darek » 2008-04-23, 13:14

Również uważam że do Gdańskiej powinna być poprowadzona linia. Dworcowa podupada i tylko tramwajo-deptak mógłby ją uratować.
No i chyba tańsze to by było, niż budowa nowego mostu, nie?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-04-25, 11:54

Darek pisze:Również uważam że do Gdańskiej powinna być poprowadzona linia. Dworcowa podupada i tylko tramwajo-deptak mógłby ją uratować.
No i chyba tańsze to by było, niż budowa nowego mostu, nie?
Zgadza się. Wyobraźcie sobie już sam proces budowy, tj. odbudowy linii. Zamkniety zostaje odcinek ulicy, bez powodowania zakłoceń w ruchu. Nie trzeba organizowac objazdów. Co innego, gdyby tory układano np. na Królowej Jadwigi - sporo zamieszania, objazdy, korki itp.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-04-25, 12:16

Tramwaj dworcową, deptak i niech nie pier....

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-05-21, 11:15

Powiało optymizmem. Bydgoszcz wybuduje sobie linie do dworca, Toruń w strone Grębocina, jeśli dobrze pamiętam, a Grudziądz albo na Lotnisko i dalej do jaskółczej, albo do Mniszka. Zobaczymy, co z tego wszystkiego wyjdzie.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
heimat
Posty: 393
Rejestracja: 2008-01-21, 23:06
Lokalizacja: BzB
Kontakt:

Post autor: heimat » 2008-05-21, 11:20

no nieźle, nieźle...
swoją drogą tyle lat się 9-tką najedziłem do miasta, na tramwaj się szło aż do dziesiejszego ronda przy wylocie na Rudnik, a teraz :D
a do Białochówka to bym sobie na grzybki pojechał ;)
方法は非常に甘い乳児は緑の子供たち
כיצד הם מאוד מתוק תינוק ירוק ילדים
πόσο πολύ γλυκό είναι νεοσύστατες πράσινα παιδιά

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-05-21, 12:33

W Grudziądzu widzę sieć sie bardzo powiększy

Awatar użytkownika
Mati
Posty: 46
Rejestracja: 2008-04-22, 11:32
Lokalizacja: Grudzi
Kontakt:

Post autor: Mati » 2008-05-22, 20:17

korpi pisze:W Grudziądzu widzę sieć sie bardzo powiększy
I tu wypada się zapytac kiedy? Bo jeśli wbrac najważniejszą inwestycję, którą jako ważną dla całego miasta ma byc budowana w pierwszej kolejności to trasa do Balneologii, która się rozwija. Dopiero później Mniszek (nowa zajezdnia) i Lipowa (Specjelna Strefa Ekonomiczna). Na Lotnisko są dwa warianty trasy: 1 od Rapackiego, 2 od Chełmińskiej. Teraz należy dodac 3 możliwośc - wiaduktem na Hallera, bo na horyzoncie jest jego remont, mimo, że był w latach 1993 - 1995, a teraz wychodzą usterki. Oczywiście Sikora obiecuje złote góry, nowe tramwaje z 1959 roku i pokrycie całeo miasta siecią tramwajową.
http://www.marcinklassa.pl/
Strona autorska
Zapraszam

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 1207
Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-05-23, 10:30

:gazeta: Którędy tramwaje dotrą do dworca?
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5238085.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-23, 17:11

Moim zdaniem GRUNWALDZKĄ/GRANICZNĄ. Dlaczego?
1. Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Dodatkowo "wepchnie" się go w ciasny odcinek między Fredry a
Zygmunta Augusta.
2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
3. Czas przejazdu porównywalny z wariantem ulicy Dworcowej
4. Rozgałęzienie na r. Grunwaldzkim bedzie bardziej praktyczne na
wypadek remontów/objazdów.
5. Od Grunwaldzkiej bardzo łatwo będzie poprowadzić linię w stronę
Czyżkówka i Błonia.
6. Co do pętli to lokalizacja przy obecnej pętli autobusowej 62 i 93
jest jak najbardziej trafna. Przy dworcu PKP nie ma miejsca na pętlę
tramwajową. (Pamiętajmy że pętla autobusowa przy dworcu w obecnym
kształcie miała być tylko pętlą tymczasową a jak jest, widać...)

Awatar użytkownika
korpi
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1429
Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi » 2008-05-23, 21:56

A tak mówią że pętla tramwajowa przy PKP jest praktycznie w nienaruszonym stanie

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-05-23, 22:05

volvo7000A pisze:Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Czym wnosisz?
volvo7000A pisze:Dodatkowo "wepchnie" się go w ciasny odcinek między Fredry a
Zygmunta Augusta.
Zmieniasz profil jezdni z "pasa startowego dla samolotów" na 2 pasy po 3 metry i _nagle_ robi się dużo miejsca na dwa tory tramwajowe. W-Z dość odciąży Dworcową, a przekrój 1x2 jednokierunkowo wystarczy.

Widzę to tak:

kamienice parzyste | chodnik 4 m | pas zieleni | tramwaj | kraweżnik | 2x pas po 3 m | chodnik

Zmieścić się zmieści.
2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
Que? Organizacja ruchu przecież nie jest permanentna.
volvo7000A pisze:3. Czas przejazdu porównywalny z wariantem ulicy Dworcowej
A jednak?

Rozwiązanie w ciągu Granicznej będzie przedrożone budową mostu, przez Brdę, który z racji swej wysokości tani nie będzie. Okola i tak nie zrewitalizujesz, a widok sypiących się kamienic będzie rewelacyjną wizytówką miasta.

Dworcowa bo:
- jest naturalnym wariantem;
- tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym;
- tramwaj pobudza ulice do życia;
- ulica jest bardziej zadbana niż inne;
- wszędzie zmieści się tam tramwaj - tam gdzie jest szeroka, zostawiamy ruch pojazdów, tam gdzie jest węższa (Matejki-Gdańska) zamykamy ruch pojazdów, bądź znacznie go ograniczamy. Ruch poprzeczny przez Warmińskiego, czy Sienkiewicza dopuszczamy.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-23, 22:17

elfalcone pisze:
volvo7000A pisze:Na Dworcowej tramwaj bedzie jechał wolno (20km/h).
Czym wnosisz?
A jak ma się poruszać tramwaj 5 metrow od kamienic i pomiędzy ludźmi chodzącymi gdzie popadnie

elfalcone pisze:
2. Graniczną tramwaj wyjedzie odrazu na Z. Augusta więc bedzie
poruszał się po drodze z pierwszeństwem.
Que? Organizacja ruchu przecież nie jest permanentna.
A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.

elfalcone pisze:Okola i tak nie zrewitalizujesz, a widok sypiących się kamienic będzie rewelacyjną wizytówką miasta.
Te rudery bedą rozebrane (przynajmniej większość). A widok kamienic na Dworcowej jest wspanialszy?

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-05-23, 22:36

A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.
Jak dobrze, że to ty nie o tym decydujesz. Na pewno dadzą.
volvo7000A pisze:Te rudery bedą rozebrane (przynajmniej większość). A widok kamienic na Dworcowej jest wspanialszy?
->
elfalcone pisze:- tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym;
- tramwaj pobudza ulice do życia;
volvo7000A pisze:A jak ma się poruszać tramwaj 5 metrow od kamienic i pomiędzy ludźmi chodzącymi gdzie popadnie
Przejedź się do Grudziądza to zobaczysz jak tramwaj się przeciska pomiędzy kamienicami ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-05-24, 07:48

volvo7000A pisze:A myślisz że dadzą pierwszeństwo tramwajowi? Nie, pierwszeństwo pozostanie dla Z.Augusta więc lepiej żeby tamtędy tramwaje jechały.
E? A teraz pierwszeństwo jest złamane =] Zygmunta Augusta (od Rycerskiej)-> Dworcowa. Więc nawet nie trzeba niczego zmieniać.

Przypominam, że budowa mostu tramwajowego w ramach tramwaju do Granicznej nie wiąże się z budową drogi na tymże moście.
Mateusz pisze:Przejedź się do Grudziądza
Do Grudziądza, do Wrocławia, do Goerlitz, jakoś tam jeżdżą :]

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-24, 09:40

elfalcone pisze:Do Grudziądza, do Wrocławia, do Goerlitz, jakoś tam jeżdżą :]
Jeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-05-24, 09:56

Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-24, 10:00

Mateusz pisze:A złe? Czyż to nie pięknie wygląda?
Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku.

Mateusz Machel
Posty: 2888
Rejestracja: 2007-01-06, 14:02

Post autor: Mateusz Machel » 2008-05-24, 10:04

Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku
A nie będzie?! No przecież jeśli w organizacji ruchu priorytetem będzie tramwaj to wszystko będzie okej.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.

reputed
Posty: 1413
Rejestracja: 2007-01-17, 14:37

Post autor: reputed » 2008-05-24, 10:07

Mateusz pisze:A nie będzie?! No przecież jeśli w organizacji ruchu priorytetem będzie tramwaj to wszystko będzie okej.
Właśnie! Jeśli będzie...

elfalcone
Członek Stowarzyszenia
Posty: 484
Rejestracja: 2007-01-06, 21:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: elfalcone » 2008-05-24, 13:49

volvo7000A pisze:Sory, ale to nie ma być atrakcja turystyczna ale alternatywa dla stojących w korku autobusów. A jak będe chciał atrakcji to sobie pojade kolejką parkową w Myślęcinku.
ROTFL! I będzie, ale ma być i użytkowe, i ładnie wyglądające, proste?
Właśnie! Jeśli będzie...
I najlepiej uważać, że nie będzie? :>
volvo7000A pisze:Jeżdżą jak jeżdżą. Uważasz że to dobre wyjście?
Dobre, ładnie wygląda, dociera do _centrum_ i obsługuje centrum. Dworzec PKP sam w sobie nie jest tak istotnym punktem w mieście, żeby tramwaj tam budować. Większość ludzi idących na przystanek Dworzec PKP dochodzi do niego od strony miasta, bo nie ma innego bliższego przystanku. Podobnie duża ilość pasażerów jadących autobusami w kierunku docelowym Dworzec PKP wysiada na przystanku Warszawska-Fredry.

Tramwaj na Granicznej prędzej czy później powstanie, gdy będą zamykać śródmiejski ring, na razie potrzebny nie jest.

ODPOWIEDZ